Visual Dictionary Cover

Boekreview: The Force Awakens: The Visual Dictionary

The Visual DictionaryTitel
18 december 2015Releasedatum

Visual Dictionary Cover

The Visual Dictionary is een geweldig boek voor fans van Star Wars: The Force Awakens. Het geeft ons een hele berg extra informatie over allerlei elementen uit de film. Het is grotendeels minder belangrijke informatie zoals benamingen van wapens, voertuigen en onderdelen daarvan, de namen van een hoop achtergrondpersonages en wat zij in het dagelijks leven doen en de droids die ze daarbij helpen. Maar we krijgen hier en daar ook erg interessante stukjes informatie voorgeschoteld, zoals het feit dat Maz Kanata wel degelijk Force Sensitive is en dat het inmiddels 25 jaar geleden is dat ze Han Solo en Chewie voor het laatst gezien heeft. Ook vertelt de dwarsdoorsnede van de Millennium Falcon ons dat Han, als huwelijks geschenk aan Leia, een keukentje geïnstalleerd heeft in hun slaapvertrek aan boord.

Het boek bestaat voornamelijk uit geweldige foto’s van personages, droids, locaties en props, met een benamingen en stukjes tekst. Van een aantal voorwerpen, zoals de kop van BB-8 en Kylo Ren’s Lightsaber, krijgen we ook dwarsdoorsnedes zodat we ons een beeld kunnen vormen van hoe dat allemaal in elkaar zit en werkt. Pablo heeft zoals we van dit soort boeken van hem gewend zijn de informatie in korte hapklare blokjes opgesteld welke eenvoudig weglezen. De opzet maakt het eenvoudig om het boek in één zit door te nemen, maar zorgt er ook voor dat het een leuk koffietafelboek is waar men slechts een enkele pagina per keer leest om zo tussen de bedrijven door wat informatie op te kunnen doen en te kunnen genieten van de gedetailleerde foto’s.

Het enige minpunt aan het boek is dat het nogal kort is, met slechts 77 pagina’s ben je er zo doorheen, en blijf je smachtend naar meer achter.

Voor fans van de film(s) is dit zeker een aanrader, maar het is geen verplichte kost, we krijgen geen belangrijke en onmisbare informatie, alleen leuke extraatjes.

Visual Dictionary pagina