Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Star Wars Rebels Seizoen 2 discussie (spoilers!)

Recommended Posts

Niet dat er nog veel in de eerste aflevering zat dat nog niet gespoiled was in teasers en trailers.

Deze week vooral veel opbouw voor de volgende aflevering, maar ik zit er al wel weer helemaal in :)

Pros:

Rex natuurlijk! De beste kloon is terug in actie en ik wil nu al meer.

Kanan's afkeer voor de klonen en z'n uitleg aan Ezra waarom. Deed me meteen ook denken aan de excellente comic.

Cons: 

Gregor is een beetje té ptsd en Wolffe een beetje té grumpy old gramps, maar dat kan nog goed komen/verklaard worden natuurlijk.

Zeb die als levend aas gebruikt wordt en dat iedereen dat oké vindt geeft het een beetje weg dat het toch in de eerste plaats een kinderserie is. Jammer.

Iemand anders die dit wekelijks gaat volgen, of hoor ik jullie meningen pas aan het eind van het seizoen? ;P

Die van mij volgt later dit seizoen, ik heb nog een serie-achterstand in te halen. Ben gisteravond pas begonnen aan het vijfde seizoen van Game of Thrones. Op korte termijn zul je me dus niet meer in dit topic vinden! :P

Niet dat er nog veel in de eerste aflevering zat dat nog niet gespoiled was in teasers en trailers.

Deze week vooral veel opbouw voor de volgende aflevering, maar ik zit er al wel weer helemaal in :)

Pros:

Rex natuurlijk! De beste kloon is terug in actie en ik wil nu al meer.

Kanan's afkeer voor de klonen en z'n uitleg aan Ezra waarom. Deed me meteen ook denken aan de excellente comic.

Cons: 

Gregor is een beetje té ptsd en Wolffe een beetje té grumpy old gramps, maar dat kan nog goed komen/verklaard worden natuurlijk.

Zeb die als levend aas gebruikt wordt en dat iedereen dat oké vindt geeft het een beetje weg dat het toch in de eerste plaats een kinderserie is. Jammer.

Iemand anders die dit wekelijks gaat volgen, of hoor ik jullie meningen pas aan het eind van het seizoen? ;P

Mag er ook eens een keertje actie zijn kijk maar naar star wars the clone wars elke aflevering bijna wordt er wil iemand gedood en in star wars rebels is dit nog geen een keer gebeurd dat vindt ik nou jammer dan worden er wel echt geschoten maar ze zijn niet dood en gewoon bewusteloos gebruik dan gewoon shock kogels.

Ligt wel een beetje aan de opzet van de serie. Clone Wars focuste om de paar weken op andere Jedi die je misschien wel herkende maar voor die aflevering nul persoonlijk heid had. Die kunnen makkelijk dood zonder gevolgen voor het verhaal. Rebels volgt een klein groepje, dus daar kan je er niet te snel veel van afknallen.

That said, Rebels heeft zeker al een paar donkerdere momenten gehad. Tarkin liet de Inquisitor vrij bruut afrekenen met twee incompetente stormtroopers, wat er met Luminara gebeurd bleek te zijn was vrij stevig, en de Inquisitor zelf is natuurlijk ook kassie wijlen.

Ik denk ook, met het oog op het aantal Clone Wars cameos, dat ze een aantal van die verhaallijnen ook af gaan kappen door een Gregor of een Hondo of een Ahsoka of een Cham Syndulla te vermoorden.

Zoals verwacht was de tweede aflevering een stuk beter. De reunie van Rex en Ahsoka was weer een emotioneel moment.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen though. Na de poster, tickets, trailer, en Shattered Empire 4 is mijn hype voor TFA momenteel zo groot dat het andere Star Wars dingen een beetje overschaduwt. Darth Vader 11 had hetzelfde probleem, het was een goede comic maar ik zat tegelijk toch meer aan december te denken >.<

Voor de geinteresseerden (die net niet geinteresseerd genoeg zijn om het zelf bij te houden ;) ) :

Je hebt de afgelopen weken niet zoveel gemist aan doorlopende verhaallijn. De meeste afleveringen dit seizoen zijn namelijk standalone, gefocust op een paar characters. De 'grote spelers' als Ahsoka en Vader hebben we zelfs helemaal niet meer gezien sinds Siege of Lothal.

Wat niet wil zeggen dat het een slecht seizoen is. Integendeel, sinds de mindere aflevering met Hondo (Sorry Hans) ben ik iedere week meer gaan genieten. De afleveringen die focusen op Hera en vooral Sabine waren ijzersterk, en deze week een prachtige homage aan de originele film met Kanan en Rex ondercover als Stormtroopers om Ezra en andere rebellen te redden, waarna even flink uitgepakt wordt met lightsaber-actie.

Ik zeg kijk seizoen 2 van Rebels maar in voorbereiding op TFA in plaats van de prequels :P

Heerlijke aflevering weer. Toevoeging van Leia was tof, het plan waarmee ze worstelde lag goed op de voorgrond. Ligt het aan mij, of is deze serie sterker en sterker aan het worden?

Vond Leia een beetje onnodig, maar vooruit. Ik denk inderdaad dat de komende reeks afleveringen top wordt, om te beginnen met Mandalorians en Sabine backstory volgende week!

Star Wars nieuwe canon op z'n best: niet alleen was de nieuwste aflevering een van de betere van heel de serie, er wordt ook nog gerefereerd naar de Kanan comic die dezelfde dag uitkwam, en Filoni bevestigt in Rebels Recon dat Sabine's moeder erbij was toen Maul Satine doodde. Bo Katan is een populaire keuze, zelf gok ik op Rook Kast. It's all connected!

Gewoon een vette aflevering, maar met Kanan en Sabine tegen een stel Mandalorians kon het ook niet fout gaan natuurlijk.

Spoiler

Dat Maul zijn opwachting maakt is nu wel zeker, er komt een Rebels Actionfigure van hem. Ben benieuwd, aangezien Rebels canon is, hoe zich dat gaat ontwikkelen.

image.jpg

Edited by Marko

34 minuten geleden zei CptHansOlo:

Ik zie nergens dat het ook werkelijk Maul is. 

Double blade, mechanische benen, het hele uiterlijk, tja maar nu dat ik beter kijk zie ik er ook wel iets van Pino in inderdaad......

• Upvote 2

Op Rebelscum staan foto's van het figuurtje zonder hood. En dan is de gelijkenis met Maul ook een stuk groter. :)

btw. wat vonden jullie van de laatste aflevering van Rebels ?

Edited by CptHansOlo

Laatste, was dat met de vliegende walvissen? Wel geinig, Dune flashback, maar niet heel ve meer dan dat

Tot nu vond ik die Mandalorian episode het tofste, althans van de 2e helft van het 2e seizoen

Bas ik vind dit een serieus aanstootgevend gedrag, ik maak de moderators atent op visuele vervuiling van het forum

😜

3 uur geleden zei Marko:

Bas ik vind dit een serieus aanstootgevend gedrag, ik maak de moderators atent op visuele vervuiling van het forum

😜

Objection overruled (sorry dude, maar alles van Star Trek staat hier op DVD in de kast....Live Long & Prosper.....)

Spoiler

Maar uiteraard is Star Wars veel cooler

Hahaha ik nam even de sociaal starwars-fan gewenste houding aan. Uiteraard niets tegen Star Trek. Behalve dat het me weinig doet. Volgens mij kunnen de de twee prima naast elkaar bestaan.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this