Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Science & Star Wars

Recommended Posts

Vorig jaar waren er regelmatig Youtube filmpjes (reeks van 10 filmpjes) over het onderwerp Science & Star Wars te bekijken.

share-series-logo.jpg

In het kader van deze serie en een specifiek onderwerp (ISS) heeft Executive Creative director bij Lucasfilm Doug Chiang i.s.m.  Everly Design's Kelly Smith en Stacey Vogel in San Fransisco voor CASIS (Center for the Advanchement of Science in Space)/U.S. National Lab een patch ontwikkeld voor de uitzending die speciaal over spaceships en het Internationale Space Station ging.

Deze patch is ontwikkeld om alle vrachtladingen naar het ISS in 2017 te vertegenwoordigen en heb ik, met enige moeite, uiteindelijk weten te bemachtigen. 

Voor wie interesse heeft in de Mission patch: https://www.etsy.com/nl/listing/548891024/casis-2017-missie-patch-iss-nationale?ref=shop_home_active_2

https://www.iss-casis.org/press-releases/lucasfilm-creates-mission-patch-representing-international-space-station-u-s-national-laboratory-research/

IMG_3859.jpg

Begin dit jaar heb ik via een andere gelegenheid tevens onze eigen Nederlandse astronaut en wetenschappelijk onderzoeker op ISS Andre Kuipers mogen ontmoeten.

5b6e18d8-649e-4629-817f-4902ea4529b0.jpg

We zouden zo familie van elkaar kunnen zijn LOL.

Dat Nederland een aanzienlijke rol speelt m.b.t. de ESA (European Space Agency) en ISS was ook vorig jaar te merken op Kennedy Space Center in Florida toen ik een dag een bezoek bracht aan NASA in Titusville

IMG_1742.jpg

Tenslotte hierbij het filmpje van Lucasfilm Creative Director Doug Chiang over de totstandkoming van deze CASIS/ISS mission patch:

Edited by the Prosheshy

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this