Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Disneyfication of Star Wars

Recommended Posts

Een interessant artikel om te lezen uit de Washington Post. Ik kan mij er ergens wel in vinden. Uiteindelijk is het nu Disney die bepaalt wat de finale versie van een Star Wars film gaat worden. De "smalle ruimte die regisseurs en schrijvers krijgen om een Star Wars film acceptabel te krijgen voor een wereldwijde release"

Hoe kijken jullie tegen de Disneyfication van Star Wars aan?

https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2017/07/02/the-disneyfication-of-star-wars/?utm_term=.0c6b882df8b1

Edited by the Prosheshy

Prima artikel waar ik me zeker in kan vinden, met name dit:

Citaat

very installment—movie, book, TV show, comic, game—is, at worst, at the low end of mediocre. The old universe’s canon had some truly low lows that are gone now. But it also means that the highs aren’t as high, and the result is the Star Wars universe isn’t as much fun. Even the worst old [Expanded Universe] book felt like it was trying to do something new.

Dat het nu van Disney is is op zich prima. Zij hebben de middelen om er veel mee te doen. Waar ik me aan erger:

-alles moet politiek correct zijn, wat geforceerd overkomt

-(geforceerde) overkill van strong female characters (Jyn was top, Rey... wacht ik even af, Phasma is qua personages hét dieptepunt op SW gebied, Ahsoka: heb de hype nooit begrepen, Aphra: god no...)

-de nadruk lijkt meer op kwantiteit dan kwaliteit te liggen (zie o.a. Forces of Destiny)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this