Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Prequels: Hoe kon het anders?

Recommended Posts

Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat de prequels zeker wel het kijken waard zijn, maar dat ze veel beter hadden gekund. In deze topic probeer ik met een paar kleine en grotere veranderingen de prequels te verbeteren. (Alleen 10-16 jaar te laat ;) )

Ten eerste, Anakin. Hij had vanaf het begin al ouder moeten zijn. Een jaar of 16/17, zodat hij nog steeds jong is, maar zodat het wel geloofwaardig is dat hij eigenlijk te oud is om te trainen en zodat we zijn persoonlijkheid en onderliggende duistere kanten meteen wat beter kunnen zien. En meer redenen om de Dark Side te omarmen; alleen om heel misschien Padmé te kunnen redden zou hij geen kleuterklasje moeten vermoorden.

Ten tweede, óf Maul, óf Dooku. Drie films lang dezelfde slechterik zou zeker het gevoel dat het een echte trilogie is wat benadrukken.

Dan, meer Clone Wars! Hoe doodzonde is het dat AotC dit grootschalige conflict opzet, om vervolgens RotS precies op het einde van de oorlog te plaatsen. Lucas wilde duidelijk méér en groter in de prequels, dé manier om dat te doen is al in de eerste film de oorlog te laten beginnen.

Klein punt, ik ben fan van de droids als connective tissue tussen de trilogieën, maar hou ze een beetje uit de buurt van Obi-Wan. Ik geloof niet dat hij R2 niet herkent in A New Hope als R2 onderdeel was van de driemansmissie om de kanselier van het universum te redden in een luchtstrijd boven de dichtstbevolkte planeet die er is.

Verder, niet veel impact op het verhaal, maar meer ondertitelde aliens en minder zwaar stereotype accenten (Jar Jar, Neimoidians, Watto) graag.

...Oke, misschien is er uiteindelijk meer veranderd dan ik dacht, ik heb zelfs mijn favoriete prequel (TPM) zo'n beetje helemaal weggedaan, but you gotta do what you gotta do.

Ben benieuwd of jullie andere en/of betere ideeën hebben!

• Upvote 1

De 'humor' mocht van mij best wel wat minder. C3P0 tijdens de Clone Wars.. in de fabriek, op het slagveld.. nee, dat had van mij totaal niet gehoeven.

• Upvote 1

De 'humor' mocht van mij best wel wat minder. C3P0 tijdens de Clone Wars.. in de fabriek, op het slagveld.. nee, dat had van mij totaal niet gehoeven.

Oh, heel de fabriek mag weg, absoluut. Alsof je zit te kijken hoe iemand een videogame zit te spelen...

• Upvote 1

Verder terug, waarom is de romantiek verboden? Padme is een senator, net als familieman Bail Organa. Misschien focust ze liever op haar carriere, maar niemand verbiedt het haar. En de Jedi verbieden om te liefhebben klinkt in eerste instantie logisch ivm het onderdrukken van emoties, maar het maakt van de hele Jedi Orde ook een enge cult. Ouders van kinderen met een hoog midichlorian(oh bah)-gehalte hebben blijkbaar maar hun kinderen af te staan, en het kind zelf kan al helemaal niet beslissen of ze wel een gevechtsklare monnik willen worden. Dit moet zoveel problemen opleveren als de puberteit op komt dagen, maar daar horen we verder nooit iets over.

Ik hoop dat, als Luke een nieuwe Jedi orde opricht, deze regel niet instelt. 

(Dat zou ook betekenen dat Yoda of Obi-Wan het belangrijker vond om deze regel door te geven dan om Luke daadwerkelijk iets te leren)

Edited by BoxerlessBossk

Ik geloof dat Obi-Wan R2 in ANH wel degelijk herkende, maar hier niet teveel over kon zeggen omdat Luke zijn lot zelf moest ondervinden. Anders had Luke zeker een en ander aan hem gevraagd (of iig kúnnen vragen) over de tijd waarin Obi-Wan en zijn vader Anakin goede vrienden waren. Maar dat was niet aan R2 om hem wijs te maken. 

De harde realiteit zal echter zijn dat George Lucas hier een verkeerde inschatting heeft gemaakt van wat hij met de prequels zou doen, ook al lijkt mij bovenstaande uitleg redelijk plausibel. Ook het feit dat Obi-Wan vertelt dat Luke's vader is vermoord door Vader.. eigenlijk alles wat Obi-Wan tegen Luke zei was om hem een bepaald pad op te duwen; confronteer Vader als een Jedi. De echte 'nieuwe hoop'.

Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat de prequels zeker wel het kijken waard zijn, maar dat ze veel beter hadden gekund. In deze topic probeer ik met een paar kleine en grotere veranderingen de prequels te verbeteren. (Alleen 10-16 jaar te laat ;) )

Ten eerste, Anakin. Hij had vanaf het begin al ouder moeten zijn. Een jaar of 16/17, zodat hij nog steeds jong is, maar zodat het wel geloofwaardig is dat hij eigenlijk te oud is om te trainen en zodat we zijn persoonlijkheid en onderliggende duistere kanten meteen wat beter kunnen zien. En meer redenen om de Dark Side te omarmen; alleen om heel misschien Padmé te kunnen redden zou hij geen kleuterklasje moeten vermoorden.

Ten tweede, óf Maul, óf Dooku. Drie films lang dezelfde slechterik zou zeker het gevoel dat het een echte trilogie is wat benadrukken.

Dan, meer Clone Wars! Hoe doodzonde is het dat AotC dit grootschalige conflict opzet, om vervolgens RotS precies op het einde van de oorlog te plaatsen. Lucas wilde duidelijk méér en groter in de prequels, dé manier om dat te doen is al in de eerste film de oorlog te laten beginnen.

Klein punt, ik ben fan van de droids als connective tissue tussen de trilogieën, maar hou ze een beetje uit de buurt van Obi-Wan. Ik geloof niet dat hij R2 niet herkent in A New Hope als R2 onderdeel was van de driemansmissie om de kanselier van het universum te redden in een luchtstrijd boven de dichtstbevolkte planeet die er is.

Verder, niet veel impact op het verhaal, maar meer ondertitelde aliens en minder zwaar stereotype accenten (Jar Jar, Neimoidians, Watto) graag.

...Oke, misschien is er uiteindelijk meer veranderd dan ik dacht, ik heb zelfs mijn favoriete prequel (TPM) zo'n beetje helemaal weggedaan, but you gotta do what you gotta do.

Ben benieuwd of jullie andere en/of betere ideeën hebben!

ik vind dat je het precies goed verwoord. Alhoewel jarjar als geheel de vlakgom had verdiend.

Gungans an sich vind ik niet zo'n heel slecht idee, alleen de manier waarop Jar Jar neergezet is zet heel de soort in een kwaad daglicht. Als Tarpals de rol van Jar Jar had gehad, was er geloof ik weinig gezeurd over de Gungans.

Maar goed, dat is een beetje koffiedik kijken, beetje irrelevant want dankzij Jar Jar worden Gungans buiten Phantom Menace en de slechtste afleveringen van Clone Wars vrijwel nooit meer gebruikt. Oh well.

Ben ik wel met je eens. Jarjar was eigenlijk een comic relief victim.Als hij een ander karakter gehad had dit waarschijnlijk een ander figuur eeuwigdurende haat 😈 bezorgd. 

Gungans an sich vind ik niet zo'n heel slecht idee, alleen de manier waarop Jar Jar neergezet is zet heel de soort in een kwaad daglicht. Als Tarpals de rol van Jar Jar had gehad, was er geloof ik weinig gezeurd over de Gungans.

Oke, deze maand kwam er een Gungan voor in de Star Wars comic, en ik neem dit terug, ik vind Gungans die geen Jar Jar heten ook gewoon stom. Praat normaal!

Gungan gif.gif

Edited by BoxerlessBossk
  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this