Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Force: yay of nee?

Recommended Posts

Naar alle waarschijnlijkheid wordt Rogue One de eerste SW film zonder Jedi of andere Force-gebruikers.

Is dit jammer of vind je het juist spannend?

Zelf val ik in het tweede kamp, ik hoop dat de Anthology-films zoveel mogelijk afwijken van de 'normale'. Meer variatie meer vreugd!

Ik ben het met je eens! De force is wel een integraal deel van de Star Wars films, maar het hoeft niet altijd de hoofdrol te spelen. Een gave actiefilm in het Star Wars universum is ook zeer welkom. Variety is the spice of life, wordt wel eens gezegd. Dat geldt zeker voor Star Wars!

Ik vraag me af of Disney het inderdaad aandurft om helemaal geen Force(gebruikers) te tonen in de film, maar het idee staat me net als jullie zeker aan! Ik denk echter dat ze daarvoor nog een hoop middels hun marketing duidelijk zullen moeten maken om bioscoopbezoekers die een nieuwe Star Wars film verwachten te zien niet teleur te stellen. Het zal toch een beetje apart zijn om een film te hebben zonder lightsabers en mysterieuze krachten.. Wellicht een kleine rol voor Darth Vader? Die dan verder niet veel te maken heeft met het plot, maar bv. wel even te zien is om de wreedheid en brute kracht van the Empire te tonen. Laten we wel wezen, de aanwezigheid van Darth Vader alleen al is goed voor vele extra verkochte bioscoopkaartjes. :)

Vader is de enige die timeline-wise logisch zou zijn, en hoezeer een SW film zonder Force me ook wat lijkt...

Ik ben nu Lords of the Sith aan het lezen, en hierin wordt Vader echt geschreven als een onstuitbare moordmachine. Als ze de film zo maken dat de scènes met Vader bijna horrorfilms worden, kan ik me daar zeker ook goed in vinden!

De film heeft iig een topcast. Mikkelsen, Whittaker, Yen, Mendelsohn, Jones......opvallend dat de gemiddelde leeftijd hoger ligt (of iig hoger lijkt te liggen) dan bij bv TFA (waar de leads begin-20ers zijn).

Alleen al dat feit spreekt me erg aan.

En dan: Diego Luna = Biggs?

biggs-comparison.jpg

En Alan Tudyk speelt een CGI personage. Grote kans dat dit een alien is. De film speelt zich af vlak voor ANH. Rebels speelt zich ook rond deze tijd af.

Tudyk = Zeb?

(Dat zou wat zijn zeg.)

Edited by Starkiller
typo

Biggs mag, al zat ie ook nog maar net bij de rebellen voor ANH.

Alan is waarschijnlijk iemand nieuws. Waarom zou je voor Zeb (en Cad Bane, ook een gehoord gerucht) niet gewoon de originele stemacteur pakken?

Alan is waarschijnlijk iemand nieuws. Waarom zou je voor Zeb (en Cad Bane, ook een gehoord gerucht) niet gewoon de originele stemacteur pakken?

Omdat een stemacteerwerk iets heel anders is dan fysiek acteerwerk. Ik ken Steve Blum niet goed genoeg (kijkend naar imdb een pure stemacteur), maar wellicht kan hij niet acteren? Tudyk heeft daarnaast ervaring met cgi (I Robot).

Steve Blum zou ook gewoon de stem kunnen doen terwijl Tudyk het acteerwerk doet.

Edited by Starkiller

Nah, dat is verspilling van Alan Tudyk!

Stemacteur is dan wel iets anders als gewone acteur, maar het zou wel heel slecht zijn als ze het reden genoeg vonden om hem niet terug te vragen. Ook omdat je daarmee een acteur passeert die je voor andere projecten (Rebels) gewoon nog gebruikt. Niet netjes.

Nah, dat is verspilling van Alan Tudyk!

Stemacteur is dan wel iets anders als gewone acteur, maar het zou wel heel slecht zijn als ze het reden genoeg vonden om hem niet terug te vragen. Ook omdat je daarmee een acteur passeert die je voor andere projecten (Rebels) gewoon nog gebruikt. Niet netjes.

mwoah. Men gebruikte destijds ook Sebastian Shaw als Vader/Anakin...terwijl men Prowse gewoon had....en een andere acteur Vaders stem deed. (Niet in de reveal scene btw)

Ik hoop dat ze Rebels er buiten laten. Zou het toch moeilijk vinden om me in zo'n karakter te leven. Ik vind rebels geinig, maar toch bovenal een kinderserie.

Verder ben ik ook wel enthousiast over de 'sterren' kast. Die  is echt erg goed. Met name die Mendelson is de laatste jaren tot een van mn favoriete acteurs geworden.

Ben het wel eens dat Rebels niet in de films hoeft, al is het maar zodat je niet al weet dat ze Rebels overleven.

Personages uit Rogue One mogen overigens zeker in Rebels op komen dagen van mij!

Klopt, maar Prowse en Lucas hebben dan ook ruzie :P

...omdat Prowse er een handje van had zijn mond voorbij te praten.

Andere voorbeelden dan om aan te tonen dat het niet raar is om iemand anders te nemen:

Hellboy: Doug Jones is Abe Sapien maar de stem is David Hyde Pierce.

Batman: Mark Hamill was de stem van The Joker in de animatieserie......maar toch werd Heath Ledger gecast voor The Dark Knight.

Masters of the Universe: speelden John Erwin en Alan Oppenheimer He-Man en Skeletor in de live-action film (slechts een paar jaar na de animatiereeks)? Neen: men nam Dolph Lundgren en Frank Langella.

Etc. etc.

Allemaal niet in hetzelfde universum though. De stem van Zeb klinkt als Steve Blum in het Star Wars universum, en sinds clone wars is er niemand gerecast.

Maar goed, Blum of niet, ik denk niet dat er Rebels personages in Rogue One zitten.

Op 24 september 2015 at 21:21 zei BoxerlessBossk:

Naar alle waarschijnlijkheid wordt Rogue One de eerste SW film zonder Jedi of andere Force-gebruikers.

Is dit jammer of vind je het juist spannend?

Zelf val ik in het tweede kamp, ik hoop dat de Anthology-films zoveel mogelijk afwijken van de 'normale'. Meer variatie meer vreugd!

Absoluut met je eens! Erg tof om meer uit het Star Wars universum te zien. Persoonlijk kijk ik hier dan ook zeker naar uit. En wat Dennis al zegt: Aan de cast ligt het al zeker niet!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this