Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

DeGrijzeDuif

Ewok cartoons

Recommended Posts

gi7ktnuoefwdr.png

In 1985 en 1986 zond ABC de serie Star Wars: Ewoks uit, wat onderdeel werd van The Ewoks and Droids Adventure Hour, en later omgedoopt tot The All New Ewoks. Er werden 35 afleveringen gemaakt. In 1985 werd gelijktijdig een comic uitgebracht welke 14 issues liep.

dy1sfpcvoir0g.jpg 

In 2004 is er een dvd uitgekomen met 8 aflevering. 2 x 4 afleveringen verwerkt tot 2 films. Ook zijn er in het verleden VHS videobanden met afleveringen verschenen. Een alomvattend overicht in degelijke kwaliteitseisen echter iets waar de wereld nog op zit te wachten. Al met al aardig obscuur Star Wars materiaal, in de lijn van de Droids cartoon.

Iemand al eens de moeite genomen  dit te bekijken?

Op YouTube zijn verschillende delen in dubieuze kwaliteit te bekijken. Maar iets is beter dan niets.

Ik besef me dat ik met dit onderwerp veel hoon over mezelf af kan roepen daar dit mijlenver weg staat van de beleving van de Star Wars films. Maar het is gericht op een heel jong publiek, dus zo schaal ik het ook in. Ik heb korte stukjes bekeken en het oogt als een duidelijk product van die tijd met de welbekende Amerikaanse saus. Maar verder heb ik er nooit echt naar gekeken.

Iemand hier wel?

Playlist:

Ook had de cartoon blijkbaar een eigen toy line. 

ung49s5i44z0h.jpg

9rtdsyqbwpbyq.jpg

9py536fsz4mpl.jpg

http://www.starwars.com/news/the-vintage-vault-exploring-kenners-droids-and-ewoks-toys

Medio jaren 80 ontdekte ik deze serie (en Droids) tijdens de jaarlijkse trip naar Mallorca :P (in Spanje was deze serie eerder op TV en ook populairder daar ze er daar itt NL eea van hadden)

In NL is Droids (nagesynchroniseerd) op TV geweest (op een betaalkanaal; ik dacht Filmnet. Trivia: een van de stemacteurs heeft bij mij op school/in de klas gezeten)

Beide series ken ik, ik heb de DVDs…en het is een doorn in mn oog dat deze nooit helemaal op DVD zijn verschenen (en ik verwacht dat dit ook niet gaat gebeuren).

Er is inderdaad een speelgoedlijn van geweest (net als van Droids). Op jouw afbeelding staan enkele figuren die nooit zijn uitgebracht; de prototypes leveren duizenden euros op.

Van beide series heb ik wat animatiecells in de collectie: van Droids een met 3PO en R2 en van Ewoks heb ik een originele gebruikte map (waar de postits nog op zitten en handgeschreven aantekeningen op staan) met daarin diverse cells van de hoofdrolspelers (Wicket, Teebo, etc).

Met name Droids vind ik echt een briljante serie. Dat typische ‘80s Saturday morning cartoon’ gevoel.

ewoksanimation.jpg

Cell.jpg

Droids.jpg

Edited by Dennis
  • Upvote 1

De grap is dat de EWOKS cels niet eens duur zijn; voor 10 dollar heb je er al een (de afbeelding is dan alleen wel wat minder...de betere afbeeldingen zitten op pakweg +-35)

Die map is (nu) lastig aan te komen, maar zo'n 10 jaar geleden deed iemand uit de VS zijn collectie weg en heb toen deze aangeschaft. Heb hier de spotprijs van +-20 voor betaald.

Cels van DROIDS daarentegen.....veel lastiger om goede (lees: een met 3PO en R2) te vinden en deze zijn vele malen duurder.

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now