Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

FACTS - 22 & 23 oktober in Gent

Recommended Posts

Het volgende grote evenement waar we onze zinnen op gezet hebben. Met een beetje geluk is dit keer zelfs de hele Star Wars Awakens crew aanwezig op de zaterdag. Wie zien we daar?

http://facts.be/

Aanwezig op zaterdag:

Ramon (the Boss)

BoxerlessBossk (the Canon-guy)

RogueLeader (the Metalhead)

Dennis (the Old Fossil)

Marko (the Stork from The Hague

David Hasselhoff (the Hoffmeister)

Edited by Dennis

De crew van onze site bedoel ik, geen filmcrew ;)

Maar.. John, Daisy, Oscar, als jullie dit lezen.. Als jullie met me naar FACTS willen roadtrippen, dump ik Ramon en co zonder meer :ph34r:

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Maar.. John, Daisy, Oscar, als jullie dit lezen.. Als jullie met me naar FACTS willen roadtrippen, dump ik Ramon en co zonder meer :ph34r:

Jaja, SWA gaat internationaal…dus ben ik ook van de partij op FACTS J

overigens is op deze con (naar mijn persoonlijke mening) de allerbeste gast aanwezig die dit jaar een con in de Benelux bezoekt: Don Rosa. Ik kom uit mn signeerpensioen en ga weer ouderwetsch in den ry staen!

PS: in je wagen past handig 5 man Wesley AKA @BoxerlessBossk…dus stel dat John, Oscar en Daisy meerijden dan pas ik er nog steeds bij :P (I call shotgun!)

1 uur geleden zei Dennis:

overigens is op deze con (naar mijn persoonlijke mening) de allerbeste gast aanwezig die dit jaar een con in de Benelux bezoekt: Don Rosa. Ik kom uit mn signeerpensioen en ga weer ouderwetsch in den ry staen!

Dus toch een Disney adept....knew it!

2 uur geleden zei Marko:

Dus toch een Disney adept....knew it!

Het enige wat ik naast Star Wars nog actief verzamel is Carl 'Duckman' Barks (ok, en Floyd Gottfredson). Die man is God. imo de beste tekenaar ooit en hij was (samen met oa Gos, Peyo en Macherot) degene die me als klein ventje gek op tekenen maakte.

Rosa is in veel opzichten zijn opvolger, kijkend naar zijn verhalen, stijl, etc. Niet het Barks niveau (onhaalbaar) maar wel enorm goed. Dus ja, een topgast!

Maar alles dus van disney, de ... Lijn ik ben even kwijt hoe ze dat ook ook alweer noemen. Ben er niet zo goed in thuis. Paar jaar gelden wel die prachtige docu serie over striptekenaars gezien op npo. Ik was als kind, en eigenljk nog steeds, helemaal blind van Don Lawrence, Storm.

Edited by Marko

50 minuten geleden zei Marko:

Maar alles dus van disney, de ... Lijn ik ben even kwijt hoe ze dat ook ook alweer noemen. Ben er niet zo goed in thuis. Paar jaar gelden wel die prachtige docu serie over striptekenaars gezien op npo. Ik was als kind, en eigenljk nog steeds, helemaal blind van Martin Lawrence, Storm.

Benieuwd welke lijn je bedoeld?

Die andere namen zijn trouwens geen Disney (Gos=de Katamarom, Peyo=de Smurfen, Macherot=Chlorophyl). Ik was wild van de Belgisch/Franse stijl....uitgeverij Dupuis was populair....net als Kuifje, Douwe Dabbert, S&W en de andere Vandersteen strips.  Marten Toonder....Verder uiteraard de Star Wars comics (en Al Williamson, ook al zo'n grootheid)

Storm vind ik er echt fantastisch uitzien....maar heb het nooit echt bewust goed gelezen (al zou ik dat nu maar wat graag willen.) Toen ik midden jaren 80 rond de 10 was spraken realistisch uitziende strips me net wat minder aan (ik zag het wel in de Eppo staan uiteraard)

Barks, Rosa (Scrooge McDuck, Donald) en Gottfredson (Mickey) hebben dan wel Disney personages getekend; hun strips zijn echt verre van de personages zoals we die kennen uit de Disney tekenfilms. Spielberg heeft de verhalen van Barks filmisch genoemd....en das wel een goede omschrijving. Gottfredsons verhalen bevatten zaken die je nu echt nooit meer in een Disney strip zult tegenkomen.

(grappig detail: SW producer Gary Kurtz is groot Barks fan....en Lucas en Spielberg zijn voor de rollende rotsblok scene uit Raiders geinspireerd door Barks' verhaal 'The Seven Cities of Gold'.)

Edited by Dennis

ik dacht dat ze het 'de klare lijn' noemen.  Storm heb ik compleet .... digitaal dus ik kan eventueel een keer een stickie volgooien

Ps Douwe Babbert :):):) voor de rest van de wereld moest ik elke keer zeggen....jaja Sport Billy

30 minuten geleden zei Marko:

Storm heb ik compleet .... digitaal dus ik kan eventueel een keer een stickie volgooien

58254621.jpg

(zal ze eerst zelf gaan zoeken)

Ticket is-in-the-pocket! Yieehaahh. SWA dudes here I come. 

Nog mooier dat je voor kids t'm 11 niet hoeft te dokken, maar dit blijft vooralsnog daddys Day Out!!

Yessss! Voordeel is dat jullie te herkennen zijn en ik niet dus als het erg tegenvalt loop ik door :P

ps ik loop waarschijnlijk in marvel cosplay, shield headquarters mail clerk

Edited by Marko

maar voor deze gelgenheid trek ik de flemmish disguise uit de kast ( of uit de plunjebaal van douwe dabbert). Amai, kunde mè zeggen waar ik die mannekes van den starwars awakeners kan treffen...... 

Op ‎29‎-‎08‎-‎2016 at 08:46 zei BoxerlessBossk:

Het volgende grote evenement waar we onze zinnen op gezet hebben. Met een beetje geluk is dit keer zelfs de hele Star Wars Awakens crew aanwezig op de zaterdag. Wie zien we daar?

Ik ben nog blij dat ik niet als de Stork from Ork wordt vermeld

.... terwijl ik dat typ voel ik me ineens zeer oud, want veel mensen hebben maar één associatie met het woord Ork

PS http://facts.be/nl/de-teekay-421-quiz-is-terug/

Edited by Marko

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now