Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Clone troopers

Recommended Posts

Iets over de prequels wat ik me al een tijd afvraag: Waarom is iedereen in het Star Wars-universum oké met clone troopers?

Ten eerste hebben ze op z'n zachtst gezegd een twijfelachtige afkomst: een leger klonen gebaseerd op en samenwonend met een Seperatistische wannabe-huurmoordenaar, blijkbaar besteld door een dode Jedi-meester zonder verklaring waarom die dat gedaan heeft en hoe hij aan het geld kwam voor de duurste militaire operatie ooit. Hoe weet men zo zeker dat de klonen echt zo republieksgezind zijn?

Dan is er de kwestie van vrije wil. Klonen zijn schijnbaar gewoon mensen als jij, ik, en Jango Fett, maar hun enige optie in het leven is dienen in het leger. Ze zijn gehersenspoeld om de ultieme soldaten te zijn, en zelfs als ze iets anders zouden willen doen, zouden ze daar niet op voorbereid zijn. Het neigt een beetje naar slavernij.

Thoughts?

Ik weet niet zeker of iedereen het er mee eens is, je ziet in de prequels niet echt de 'normale' mensen maar ik kan me best voorstellen dat er protesten tegen zijn. 

Of niet natuurlijk, dat kan ook :P. Het zou wel een interessant onderwerp geweest zijn.

Dit riekt enigzins naar de death star contractors discussie uit onder andere de film clerks. 

Wel interessant omdat ik Yoda nog niet eerder als gewetenloze legbatterij slavenmeester zag..... De clones moeten haast wel onherstelbaar gebrainwashedzijn geweest. Ik vraag me ook al langer af hoe en wanneer order 66 ingeprogammeerd is?

Wel interessant omdat ik Yoda nog niet eerder als gewetenloze legbatterij slavenmeester zag.....

Yoda zal zichzelf ook niet zo gezien hebben gok ik, maar goed. Sommige droids hebben ook een volledig eigen persoonlijkheid en die worden ook als mindere levensvormen beschouwd, dus ondertonen van onderdrukking zijn niks nieuws in Star Wars :P

Order 66 zit in een speciale organische chip die bij iedere kloon (exclusief Boba) is ingebracht. Voor meer info, geef aflevering 1 t/m 4 van Clone Wars' zesde seizoen nog maar een kijkje. 

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this