Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Ramon

De eerste 100 berichten - een stand van zaken

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ontwikkeling en groei van een community is een (langzaam) proces. Vandaag ben ik vooral bezig geweest met het gebruikmaken van online reclame en het opzetten van een Facebookpagina. Voorlopig is deze community nog een one man project wat het lastig maakt om in korte tijd hele grote veranderingen te zien met betrekking tot bijvoorbeeld een website. Ik ben erg gedreven om dit toch te doen en heb er ook zeker ervaring mee, maar gezien de aanwezigheid van andere dingen in het leven die ook mijn aandacht vereisen vraag ik om jullie geduld - óók omdat ik deze website echt goed wil maken en op termijn de mooiste Star Wars website en forum wil creëren die de Nederlandstalige community ooit heeft gehad. Dit kan ik echter niet zonder enige hulp.

Op dit moment is het belangrijk dat de community een grotere userbase krijgt. Ik zou willen vragen of jullie vrienden, familie en kennissen die geïnteresseerd zijn in Star Wars of om een andere reden toch mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn op de hoogte willen brengen van deze community. Dit is absoluut geen wanhoopspoging; mochten ze niet geïnteresseerd zijn om wat voor reden dan ook moeten ze vooral niet lid worden natuurlijk. Wellicht dat ze later toch overstag gaan; als het forum wat voller raakt en de userbase een stuk(je) groter is.

Alle begin is moeilijk, maar ik verwacht dat het uiteindelijk wel zal lopen. Zeker met de aankomende videogames en films verwacht ik dat mensen meer en meer geïnteresseerd zullen raken om (weer) deel te nemen aan een Nederlandstalige Star Wars community. Aan naamsbekendheid wordt ondertussen gewerkt en het voordeel van het Facebookevenement is dat straks wanneer de bioscopen meer nieuws uitbrengen over een eventuele nachtrelease of wanneer er bv. een nieuwe trailer uitkomt, mensen op die evenementpagina automatisch geconfronteerd zullen worden met deze community en er allicht een deel van hen met de hype meegaat en ervoor kiest om lid te worden.

In het bijzonder wil ik mede Hans en Calvin bedanken die de eerste dagen van het forum tot nu toe een gezellige, prettige sfeer hebben gecreëerd waardoor het in de eerste paar dagen van het forum gelukkig geen ongeïnspireerde lege bedoeling was.

Tot zover een klein verzoek, update en shoutout :)

Veel plezier op het forum! Laten we er met zijn allen wat moois van maken.

Ramon

• Upvote 1

Graag gedaan. :)

Ik hoop dat dit het begin is, van een leuke community. Maar ik ben er ook bewust van, dat dit heel lastig kan zijn om te realiseren.

Graag gedaan. :)

Ik hoop dat dit het begin is, van een leuke community. Maar ik ben er ook bewust van, dat dit heel lastig kan zijn om te realiseren.

Ik heb er het absolute vertrouwen in dat het wat gaat worden. Om weer jou en RogueLeader als voorbeeld te gebruiken: met nog een paar users zoals jullie erbij bereiken we makkelijk tientallen posts per dag. En ik denk echt dat er tegen de tijd dat de film (bijna) in de bios komt er al een stuk meer leden zullen zijn. Anyhow, we gaan het zien. :)

De meeste fora komen langzaam op gang, maar het is leuk te zien dat er nu al een paar mensen zijn die elke dag terug komen. :) Door de films die eraan komen wordt het vanzelf drukker. En anders: op dit moment is de community ook al erg gezellig. 

Er is een zekere nederlandse film website, die ik nu niet zal noemen, die er messcherp boven op zit vwb star wars film nieuws. Ik  kijk nog maar weinig op engelstalige sites omdat ze meestal binnen een max 24 de berichtgeving over nemen.

Het is nu natuurlijk leuk om zoveel mogelijk nieuwtjes te delen, dus mijn vraag is hoe hier mee om te gaan. Linkje plaatsen  is niet de regel hier zie ik.

De regel is meer bedoeld voor het voorkomen dat mensen hun eigen website of die van hun vrienden/kennissen gaan promoten en om vergelijkbare websites (Star Wars communities voor Nederlandstaligen) niet al te makkelijk reclame te geven. Natuurlijk mag er best een uitzondering worden gemaakt als ze bv. een exclusief en volgens jou interessant artikel hebben. Maar bv. signatures met daarin een link naar een Nederlandstalige Star Wars community wordt niet gewaardeerd. :) Ik weet niet welke website je het over hebt Marko, maar een 'zekere Nederlandse film website' klinkt erg algemeen en niet zozeer gericht op een Star Wars community voor Nederlandstaligen. Natuurlijk mag je een dergelijke link dan ook gewoon delen. ;)

Ik kan dan bij deze ook liever lui dan moe doen, en jullie tippen om regelmatig op filmtotaal te kijken!

Hopeli wordt dit een beter/drukker forum dan (het inmiddels opgeheven) StarWarsFreaks (had maar 5 echt actief postende leden). De enige andere NL Star Wars site heeft geeneens een forum en is ook niet bepaald actief/bovenop het nieuws.

Wij hebben er ook nog niet zoveel, maar de leden die actief zijn blijven ook lekker doorposten, dus het komt wel goed. Hoe meer hype voor de nieuwe film, hoe meer mensen zich hun weg hier naartoe weten te vinden. Het is bijvoorbeeld waarschijnlijk geen toeval dat jij hier bent zo vlak na de poster release? ;)

In any case, welkom ^^

Wij hebben er ook nog niet zoveel, maar de leden die actief zijn blijven ook lekker doorposten, dus het komt wel goed. Hoe meer hype voor de nieuwe film, hoe meer mensen zich hun weg hier naartoe weten te vinden. Het is bijvoorbeeld waarschijnlijk geen toeval dat jij hier bent zo vlak na de poster release? ;)

In any case, welkom ^^

Heeft niks met de poster release te maken. Ik kwam een link naar deze site tegen......(en dagelijks check ik de nodige SW sites en fora)

Hopeli wordt dit een beter/drukker forum dan (het inmiddels opgeheven) StarWarsFreaks (had maar 5 echt actief postende leden). De enige andere NL Star Wars site heeft geeneens een forum en is ook niet bepaald actief/bovenop het nieuws.

Starkiller (tevens welkom op het forum!), wat grappig dat je die website noemt! De toenmalige eigenaar (Arno) had ik destijds regelmatig contact mee. Jammer dat dat verder niet iets is geworden, hij had namelijk wel een paar contacten bij Lucasfilm (althans dat vertelde hij mij). Maar het opzetten van een goede website en een forum was niet zo goed gelukt als hij waarschijnlijk had gewild..

Ik hoop hier een betere poging mee te wagen, met als groot voordeel natuurlijk dat Star Wars een renaissance doormaakt met de aankomende nieuwe films. Zoals Bossk al zei: we hebben nog niet zo heel veel leden, maar voor een forum dat net een maand oud is doen we het helemaal niet slecht. Zeker in het begin is het lastig om mensen over te halen om zich te registreren en te posten, de figuurlijke 'drempel' ligt dan nog relatief hoog. Ik hoop (en verwacht stiekem) dat dat in de komende weken en maanden wel bijtrekt. Een website voor deze community komt er ook nog aan, maar aangezien ik tot nu toe alles in m'n eentje doe en nog andere verplichtingen heb in het dagelijks leven heeft het leden werven voor de community (forum) nu meer prioriteit. Ik heb er bewust voor gekozen om met een forum te beginnen en daarna pas een website, omdat mijns inziens de community altijd de belangrijkste kern is geweest voor succesvolle Star Wars websites en niet zozeer de content/nieuwswaarde. Uiteindelijk komt dat laatste toch neer op het kopiëren van nieuwsartikelen van andere websites, tenzij ik op termijn zelf een netwerk op zou kunnen zetten met mensen die de nodige knowhow hebben van de Star Wars industrie. Natuurlijk is het wel leuk om exclusieve artikelen (columns en dergelijke) te kunnen publiceren, wie weet wat er nog komt. :)

• Upvote 2

Echt top dat je hier je tijd insteekt. Mooi om een plek te hebben waar de passie gedeeld kan.

Dan aanvullend.  Mijn idee kun je beter het internet af struinen naar nieuws en rumors. Dan ben je waarschijnlijk 70% van je lezers voor. Met formele contacten krijg je ook de formele restricties 😊

Starkiller (tevens welkom op het forum!), wat grappig dat je die website noemt! De toenmalige eigenaar (Arno) had ik destijds regelmatig contact mee. Jammer dat dat verder niet iets is geworden, hij had namelijk wel een paar contacten bij Lucasfilm (althans dat vertelde hij mij). Maar het opzetten van een goede website en een forum was niet zo goed gelukt als hij waarschijnlijk had gewild..

Ik heb hem destijds diverse tips gegeven. Zelf ben ik in de nadagen van EchoBase.nl bij die site betrokken geweest en was ik een van de oprichters van de opvolger: ToscheStation.nl (ben ik in 2007 vertrokken en met StarWarsInterviews begonnen). Tips e.d. deed men niets mee; er was geen promotie....enige dat men riep was dat de fanbase in NL te klein was en er nooit iets fatsoenlijks van de grond zou kunnen komen. Niet bepaald een positieve instelling.

Wat ik al zei: hopelijk komt het nu goed van de grond. Succes!

Mijn idee kun je beter het internet af struinen naar nieuws en rumors. Dan ben je waarschijnlijk 70% van je lezers voor. Met formele contacten krijg je ook de formele restricties 😊

Daar valt inderdaad ook wat voor te zeggen, maar af en toe een scoop zou ook leuk zijn natuurlijk. :) Maar voor nu zal ik het bij het eerste moeten laten inderdaad!

Ik heb hem destijds diverse tips gegeven. Zelf ben ik in de nadagen van EchoBase.nl bij die site betrokken geweest en was ik een van de oprichters van de opvolger: ToscheStation.nl (ben ik in 2007 vertrokken en met StarWarsInterviews begonnen). Tips e.d. deed men niets mee; er was geen promotie....enige dat men riep was dat de fanbase in NL te klein was en er nooit iets fatsoenlijks van de grond zou kunnen komen. Niet bepaald een positieve instelling.

Wat ik al zei: hopelijk komt het nu goed van de grond. Succes!

Ja, ik kan me herinneren dat hij me inderdaad ook weleens vertelde dat de fanbase in NL niet groot genoeg was. Laten we hem zijn ongelijk bewijzen! ;) Overigens sta ik erg open voor feedback: tips, suggesties, etc. worden zeer gewaardeerd.

Bedankt voor de positieve berichten, laten we de Nederlandstalige Star Wars community weer de thuisbasis geven die ze verdient! :)

Overigens sta ik erg open voor feedback: tips, suggesties, etc. worden zeer gewaardeerd.

Om te beginnen heb ik op de Facebookpagina van mn website een kort bericht gepost over dit forum (met de mededeling dat men zich moet aanmelden).

(de meeste volgers/bezoekers zijn niet Nederlands, maar hopelijk melden de dutchies die het lezen zich aan)

Om te beginnen heb ik op de Facebookpagina van mn website een kort bericht gepost over dit forum (met de mededeling dat men zich moet aanmelden).

(de meeste volgers/bezoekers zijn niet Nederlands, maar hopelijk melden de dutchies die het lezen zich aan)

Super tof van je Dennis! Dank. :)

We zijn inmiddels al de duizend gepasseerd :) 

:D

Dat er nog vele mogen volgen!!

Dat is inderdaad het streven Marko! :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this