Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

Star Wars Modelbouw

Recommended Posts

Er zijn nu al meerdere topics over actiefiguren en (board)games geweest, maar nog niet over model kits van Star Wars. Zoals jullie weten (of niet, dan bij dezen) heb ik een beetje een fetisj voorliefde voor de ruimtegevechten in Star Wars. Het is nog steeds ongelofelijk dat ILM in de jaren 80 alles kon maken met miniaturen en bluescreens. Tegenwoordig kunnen we gewoon TIE Fighters en X-Wings in kant en klaar halen, maar het zelf in elkaar zetten is natuurlijk een stuk leuker.

Daarom vroeg ik me af of er hier ook leden zijn die zich hiermee bezig houden? Ik ben zelf van plan om tijdens mijn vakantie in Japan in december de nieuwe X-Wing van Bandai te halen. In Europa worden ze gemaakt door Revell. Dit wordt mijn eerste Star Wars kit (eerder heb ik alleen nog een aantal Gundams gemaakt.

Dit is de Resistance X-Wing van Bandai:

Bandai-Force-Awakens-Model-Kit-X-Wing-1. 

Top!

In een grijs verleden heb ik enkele kits gehad (Speederbike, TIE en nog wat anderen)

1 heb ik er nog (met doos; niet inelkaargezet (wel half beschilderd)

7383249056b211e5bc07f7ace697450a_big.jpg

It's a snap- is dat een bewuste grap of... :P 

Maar heel gaaf dat je het ook gedaan hebt! Schilderen gaat voor mij ook nieuw worden, ook al zijn de nieuwe kits vaak al deels van tevoren geverfd. De meeste details moet je er dan zelf bij doen. 

Schermafbeelding 2015-10-23 om 10.10.25.png

Edit: Hier is trouwens de site van Bandai, met de lijn voor dit jaar. En hier wat meer foto's.

Edited by RogueLeader

Hoe handig moet je hiervoor eigenlijk zijn? Heb zoiets nooit gedaan, maar lijkt me wel tof voor in de vitrinekast. Inderdaad een stuk leuker dan ze kant-en-klaar kopen. Ben helaas zelf nooit handig geweest met handvaardigheid en dergelijke, dus weet niet of het voor mij is weggelegd. :P

Hoe handig moet je hiervoor eigenlijk zijn? Heb zoiets nooit gedaan, maar lijkt me wel tof voor in de vitrinekast. Inderdaad een stuk leuker dan ze kant-en-klaar kopen. Ben helaas zelf nooit handig geweest met handvaardigheid en dergelijke, dus weet niet of het voor mij is weggelegd. :P

Het valt reuze mee hoe handig je ervoor moet zijn. Van Revell heb je een heleboel moeilijkheidsgraden, van simpel en klein naar groot en ingewikkeld. Ook zijn alle Star Wars kits (als ik het goed heb) in elkaar te klikken en voor een deel al geverfd. Je hebt dus geen lijm nodig. Uit mijn ervaring met de Gundams van Bandai is gebleken dat een beetje net als bij LEGO de duurdere/grotere kits alleen veel langer duren om in elkaar te zetten. Maar om het moeilijk te noemen gaat ver. De instructies zijn over het algemeen heel duidelijk.

Het enige nadeel is dat wanneer je de kits er écht goed uit wil laten zien je toch aan de verf moet.

That said, ik mag thuis niet voor niks  niet verven van m'n vriendin, dus dat wordt niks :P

Je hoeft ze niet te verven, ze zien er zonder ook mooi uit :) 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this