Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Imperial Assault

Recommended Posts

28 minuten geleden zei Dennis:

investeer dan in Rebellion! (of X-Wing)

FFG heeft gewoon topspellen. Gaan goed met de SW licentie om getuige t feit dat IA, X-Wing en Rebellion op Boardgamegeek zo hoog scoren.

Fury of Dracula (niet in mn bezit, wel veel gespeeld) is ook zo geweldig....heerlijk spel.

Wat ik niet heb gezegd is dat IA in feite Descent (ook van FFG) is, maar dan in SW stijl (Descent is in een fantasty setting) https://www.fantasyflightgames.com/en/products/descent-journeys-in-the-dark-second-edition/

Ik las inderdaad dat IA min of meer hetzelfde spel is als Descent, maar goed, deel van de charme voor ons als fan is natuurlijk om met bekende personages/kenmerken/omgevingen aan de haal te gaan. Maar de diepgang en hoe hier over nagedacht is, is top. Daarom werd ook erg uitgekeken naar de release van Rebellion begin vorig jaar, omdat een van de grondleggers van IA dit spel heeft bedacht (las ik gisteravond laat).

X-Wing, is dat een inside joke? ;) De miniaturen zijn geweldig, maar t.o.v. IA lijkt het mij wat teveel randomness (afgaande op het verhaal wat we te horen kregen op DXMC). Ik lees ook dat veel potjes in 1v1 eindigen die nooit aflopen vanwege het kat-en-muis scenario: continu de ene die achter het laatste schip van de ander (die alleen maar vliegt om te vluchten) aan zit. Nou dat klinkt al meteen niet zo aantrekkelijk meer, maar ik ga er nog wel wat meer over inlezen voordat ik een oordeel erover vel. 

Rebellion neig ik heel erg naar om aan te schaffen ja. :)

11 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Leuk zo'n spellenbeurs Dennis, maar zoals gezegd lijkt het me hel om zo'n ingewikkeld spel te leren met zoveel achtergrondgeluid.

't is meer de (unieke) sfeer, en ingewikkelde spellen worden er niet (volledig) uitgelegd. De laatste keer dat ik er was heb ik er bv het LEGO Harry Potter spel (vanaf 8 jaar) gespeeld. :P

Hogwartsgame.jpg

Op 15-1-2017 at 18:54 zei Ramon:

X-Wing, is dat een inside joke? ;) De miniaturen zijn geweldig, maar t.o.v. IA lijkt het mij wat teveel randomness (afgaande op het verhaal wat we te horen kregen op DXMC). Ik lees ook dat veel potjes in 1v1 eindigen die nooit aflopen vanwege het kat-en-muis scenario: continu de ene die achter het laatste schip van de ander (die alleen maar vliegt om te vluchten) aan zit. Nou dat klinkt al meteen niet zo aantrekkelijk meer, maar ik ga er nog wel wat meer over inlezen voordat ik een oordeel erover vel. 

Nog geen maand en 35 X-Wing schepen later.. :P

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Nog geen maand en 35 X-Wing schepen later.. :P

Lol. Inderdaad.. :P

25 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Beter begin je vast met een campagne met Ahsoka als ally plannen ;)

Ik ben steeds enthousiaster over deze box:

swi46_sample.png

De 3 heroes zien er wel interessant uit, de baddies idem (shapeshifter, een droid uit de oude EU en een McQuarrie trooper) en de eerste 2 tiles die men showt (Jedi council? en een ding met een speeder) zien er ook goed uit. Dit is echt een setting die we niet eerder gehad hebben en hopelijk onderscheiden de andere tiles zich ook zo.

Mbt de 3 packs ben ik blij dat men voor bestaande personages is gegaan ipv onnodig zelf wat te verzinnen.  Wél opvallend: 'maar' 3 packs (normaal komen er 4 packs bij een big box)

Is dat een soort Dungeons & Dragons? Lijkt me gaaf om te doen. Nog nooit een roleplaying-boardgame gedaan wegens gebrek aan medespelers.

2 uur geleden zei RetroLeaves:

Is dat een soort Dungeons & Dragons? Lijkt me gaaf om te doen. Nog nooit een roleplaying-boardgame gedaan wegens gebrek aan medespelers.

Hier is mn review van dit spel: https://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/imperial-assault/

(Dan wordt een hoop duidelijk)

Het is geen RPG maar een zgn 'dungeoncrawler' zoals Descent.

• Upvote 1

Is er al enig zicht of en wanneer er een app uitkomt voor dit spel? Ik zie er nog niets over op het net. Moet je dan een gedeelte opnieuw kopen? 

Op 2017-5-7 at 13:00 zei Dennis:

Hier is mn review van dit spel: https://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/imperial-assault/

(Dan wordt een hoop duidelijk)

Het is geen RPG maar een zgn 'dungeoncrawler' zoals Descent.

24 minuten geleden zei Frans:

Is er al enig zicht of en wanneer er een app uitkomt voor dit spel? Ik zie er nog niets over op het net. Moet je dan een gedeelte opnieuw kopen? 

Geen idee. Die app kan heel goed puur en alleen solo play ondersteunen. (En daarvoor heb je dan iig de basisset nodig)

De hele charme van dit spel zit hem in het fysieke; de miniaturen, de kaarten, het bord... het spel fysiek spelen... alles. Een 1 op 1 conversie naar een digitaal spel lijkt mij persoonlijk niks.

Edited by Dennis

-

15 minuten geleden zei Dennis:

Geen idee. Die app kan heel goed puur en alleen solo play ondersteunen. (En daarvoor heb je dan iig de basisset nodig)

De hele charme van dit spel zit hem in het fysieke; de miniaturen, de kaarten, het bord... het spel fysiek spelen... alles. Een 1 op 1 conversie naar een digitaal spel lijkt mij persoonlijk niks.

Ik speel met mijn broer Mansions of Madness. Dit spel word ondersteund door een app. De app vervangt de dungemaster of overlord. Zo' n app zou ook gaan uitkomen voor IA. 

Het is niet zo dat je dan in je uppie achter de pc zit. 

9 uur geleden zei Frans:

-

Ik speel met mijn broer Mansions of Madness. Dit spel word ondersteund door een app. De app vervangt de dungemaster of overlord. Zo' n app zou ook gaan uitkomen voor IA. 

Het is niet zo dat je dan in je uppie achter de pc zit. 

Dat bedoelde ik met:

9 uur geleden zei Dennis:

Die app kan heel goed puur en alleen solo play ondersteunen. (En daarvoor heb je dan iig de basisset nodig)

;)

Maar over wat de eventuele app in gaat houden is nooit iets officieels bekendgemaakt behalve dat men er mee bezig is (in augustus 2016). Het enige wat er is zijn 'wishlists' van spelers waarvan sommige een eigen leven zijn gaan leiden.

Edited by Dennis

Vandaag hier een Imperial Assault dagje gehad met @Ramon en @BoxerlessBossk. Voor het eerst met de nieuwe app gespeeld zodat ik ook (voor het eerst aangezien ik normaal de Imperial speler ben) een rebel kon zijn (mijn keuze viel op de rodian gunslinger Vinto Hreeda).

Fan-tas-tisch. Geweldige app met zelfs wat RPG elementen erin. Ik heb me enorm vermaakt, mede dankzij het gezelschap. In de campaign zijn we 2 missies ver en zijn we van Yavin 4 (waar Greedo verslagen werd en ontsnapt aan Darth Vader) en hebben we op Ord Mantell 2 van de 4 rebels levend laten ontsnappen terwijl IG-88 en Sheev P. daar waren. Ik hou nu nog meer van dit spel.

Later de dag afgesloten met Star Wars: Destiny (kaartspel wat ik nooit eerder had gedaan) waarbij ik nipt van Ramon verloor. Voelde me Lando die ook een kaartspel gaat verliezen in Solo.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now