Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

Ik kwam het woord Lego al een aantal keer tegen hier... Voor de liehebbers, een sneakpeak van (een deel?) van de eerste wave. Volgens mij komt er nog meer. Ik zeg alleen maar Carbon Freezing Chamber........ Alhoewel dat nieuwe TFA B-wing achtige ding mijn aandacht ook zeker heeft.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Edited by Dennis

Ik was vroegâh (lees: tien jaar gelden) echt verslaafd aan LEGO Star Wars. Tegenwoordig zou ik het nog steeds graag willen kopen, maar ik heb er simpelweg de plek en het geld niet voor. Ik besef me nu pas hoe duur LEGO eigenlijk is... arme ouders ! :P 

Deze sets zien er wel gaaf uit. Dat B-Wing achtige voertuig is ook interessant, ik heb die nog nergens anders gezien. En is dat sneeuw-scenario uit TFA of gewoon een Hoth setje?

• Upvote 1

Deze sets zien er wel gaaf uit. Dat B-Wing achtige voertuig is ook interessant, ik heb die nog nergens anders gezien. En is dat sneeuw-scenario uit TFA of gewoon een Hoth setje?

Dat is een Hoth set.

Er is ook een (UCS?) EchoBase set aangekondigd (lees: de naam is maaaaanden geleden gelekt. Foto’s zijn er nog niet)

Verder komen er begin 2016 nog wat battlepacks en microfighters (oa van TFA) en van TFA 2 grotere ets: 'battle at Takodana' en 'Pirate Transport' (nog geen foto's van)

De carbon freeze vind ik echt beneden peil. Deze hadden ze in een grotere set moeten uitbrengen (zoals ze met de Cantina hebben gedaan). Alleen de Ugnaught is leuk; Boba en carbon Han heb ik al meerdere keren.

Ik besef me nu pas hoe duur LEGO eigenlijk is... arme ouders ! :P 

No kidding! Sorry mam!

Jongens, geef mij gewoon een setje met alleen characters, dan zou ik tevreden zijn :"( 

De carbon freeze vind ik echt beneden peil. Deze hadden ze in een grotere set moeten uitbrengen (zoals ze met de Cantina hebben gedaan). Alleen de Ugnaught is leuk; Boba en carbon Han heb ik al meerdere keren.

Ze hadden op z'n minst de cirkel compleet kunnen maken...

Ze hadden op z'n minst de cirkel compleet kunnen maken...

Dat bedoel ik. Dan was het een duurdere set geworden (vergelijkbaar met de Cantina set) en hadden er wat meer figs bij gekund (eindelijk weer een CC Lando bv).

Mooiste was een UCS Cloud City geweest.

No kidding! Sorry mam!

Jongens, geef mij gewoon een setje met alleen characters, dan zou ik tevreden zijn :"( 

Not gonna happen.

Losse SW LEGO figuren wordt namelijk gezien als action figures.....en die mag (van SW) alleen Hasbro uitbrengen.

(Daarnaast zou LEGO -als men het wel zou mogen- ook dom zijn om dit te doen; nu zijn er zat zotte fans (incl ikzelf) die dure sets aanschaffen omdat er een exclusief figuur bij zit.....)

Edited by Starkiller

Zeg niet dat ik het ooit verwacht. Waarom klantvriendelijk zijn als je ook geld kan verdienen :P

In de begindagen van SW Lego heeft men dit overigens wél gedaan. (zie afbeelding)

Figs die ik persé wil maar waar ik niet de complete set van wil aanschaffen haal ik via www.Bricklink.com

brickpicker_set_3341_1.jpg

Edited by Starkiller

Het is inderdaad waanzinnig duur. Mijn zoontje is zes ik geef hem alles met liefde,  maar vervolgens vind hij het veeeel lekker om de boel uit elkaar te rukken en er andere dingen van te maken. .... en dan bloed mijn SW hart. 

Ik heb overigens het idee dat de TFA serie wederom duurder is geworden. Enigzins rechtvaardig was dat vooralsnog wel,  omdat de sets gewoon veel mooier zijn geworden. Maar genoeg is genoeg☺

Vrijdag met de kleine man naar Legoworld. Anybody?

Vrijdag met de kleine man naar Legoworld. Anybody?

Ging ik vroeger altijd heen, erg leuk.

De sets zijn inderdaad een stuk duurder dan voorheen. De X-Wing alleen is al 80 euro. 

Ik heb overigens het idee dat de TFA serie wederom duurder is geworden.

Klopt. De prijs per onderdeel is iets gestegen. Sowieso zijn de zgn 'licentiesets' altijd duurder dan de door LEGO zelf bedachte thema's (zoals Ninjago, City, etc) maar de TFA lijn is we net wat duurder dan de eerdere SW waves.

Zolang de sets verkopen zal dat niet veranderen,

Tip: Brickwatch.nl -> alle sets zijn bij diverse online shops in NL goedkoper te vinden. Hier zie je alle bedragen per set en wie ze aanbied.

Edited by Starkiller

thanks, yep brickwatch is bekend. meestal kom ik bij Atembo in Delft.  

Er staat hier voor een paar lieve duiten aan LEGO.  Met name Starwars en Ninjago (de nindroids serie nagenoeg compleet).

Gisteren bij LEGO World geweest (in Utrecht). Ze hadden daar een aparte Star Wars hoek, dus uiteraard even een kijkje genomen.

Een paar displays met de nieuwe TFA sets, 2 identieke displays met sets die al uit de handel zijn (leuk voor kids die ze zien en teleurgesteld worden als ze horen dat die niet meer te koop zijn), een knutselhoek voor SW maskers (van alles 1 meegenomen), lifesize Legofiguren van Luke, Vader, Yoda (en Indiana Jones vlakbij), de Rebo band.....en op non-Lego gebied de medical bay (incl Bacta tank) van ESB, Rey's speeder (beide stonden ook op FACTS vorige maand) en een bunker+speeder bike.

Rey's speeder:

28tkrgw.jpg

Met zuurstofmasker in sickbay.

2irllbn.jpg

Ik ben ook geweest, vond het zo zo..Het is in feite een grote etalage om je te vergapen verrijkt met een aantal springkussens. ...we kwamen nog wel wat bekenden tegen. .....

20151023_164207-600x1067.jpg

20151023_164359-600x1067.jpg

Doen ze nu weer aan losse minifigures? Dat is gaaf!

Ja en nee.

LEGO brengt al jaren dit soort polybags op de markt.

Enige nadeel: in Nederland zijn ze (een enkele uitzondering daargelaten) niet in de winkel te koop en enkel verkrijgbaar bij de officiële LEGO stores bij aankoop van een X bedrag. In de VS zijn ze eenvoudiger verkrijgbaar.

Van Star Wars komen er jaarlijks pakweg 4 minifiguren in polybag uit; in 2015 waren dit C-3PO (TFA editie), een Stormtrooper en Yularen. (en Finn dus)

http://brickset.com/sets/query-1998/theme-Star-Wars

Edited by Starkiller
typo

Mmmmmm toch een tegenvallende lijn op die TFA battle packs na. 

Als je anno nu weer een jedi fighter uitbrengt, noem ik dat creatieve armoede.  En zeker voor de bedragen die ze vragen. 

Als je anno nu weer een jedi fighter uitbrengt, noem ik dat creatieve armoede.  En zeker voor de bedragen die ze vragen. 

Helemaal mee eens, al zijn die nieuwe rebel troopers (gemodelleerd naar Star Wars Battlefront?) wel heel gaaf. Vooral omdat er ook een Rodian bij zit.

Mmmmmm toch een tegenvallende lijn op die TFA battle packs na. 

Er komen in de januari wave ook nog wat TFA sets: degene uit jouw eerste post en verder nog 1/2 sets: Pirate Transport en Battle at Takodana. In die laatste zitten figs van Finn en Kylo Ren.

LEGO heeft het moeten doen met het materiaal dat men aangeleverd kreeg; oa daarom valt eea wat tegen vind ik (en zijn zaken inaccuraat: Kylo Ren's shuttle heeft namelijk geen beweegbare vleugels.....terwijl dit in de film wél zo is (te zien in trailer 2). Tevens is de kleur mogelijk onjuist.

Verder idd wéér een Jedi Starfighter....en na 4 jaar wéér een droid escape pod (ik heb de 2011 editie en die is gewoon goed genoeg).

Overigens verschijnen in januari ook wat Microfighters; oa the Ghost, TIE Advanced, Wookiee Guship, AT-DP en 2 van TFA.

Edited by Starkiller

Er komen in de januari wave ook nog wat TFA sets: degene uit jouw eerste post en verder nog 1/2 sets: Pirate Transport en Battle at Tak

Overigens verschijnen in januari ook wat Microfighters; oa the Ghost, TIE Advanced, Wookiee Guship, AT-DP en 2 van TFA.

Aha dat is dan wel weer mooi nieuws, ontstaan uit budgetaire overweging zijn die microfighters toch wel favoriet geworden. Een kans om op microniveau alle begeerde vehikels te bemachtigen.

Ik snap overigens heel goed dat Lego belemmerd wordt door disney, maar hey...... Breng dan niets uit, nu komt er leuk spul uit als de allerlaatst restjes al uit de vetpot zijn geschraapt voor  sinterklaas, kerst en vuurwerk

Aha dat is dan wel weer mooi nieuws, ontstaan uit budgetaire overweging zijn die microfighters toch wel favoriet geworden. Een kans om op microniveau alle begeerde vehikels te bemachtigen.

Ik snap overigens heel goed dat Lego belemmerd wordt door disney, maar hey...... Breng dan niets uit, nu komt er leuk spul uit als de allerlaatst restjes al uit de vetpot zijn geschraapt voor  sinterklaas, kerst en vuurwerk

Al jaren komt er een wave in januari; staat los van TFA etc. Grote wave in de zomer....kleine begin van het jaar.

Tav de feestdagen is er al vaker kritiek op geweest.  Begin dit jaar kwam de Frozen set vlak na kerst uit...terwijl Frozen spul de nummer 1 voor de feestdagen was. 

LEGOs strategie zal wel zo zijn: voor de feestdagen veel 'oude' sets verkopen en ipv deze bij te vullen komen er nieuwe in de plaats (diverse sets zullen er ook nu weer uit gaan)

Los daarvan snap ik hun strategie ook niet altijd.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this