Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

Enige weken geleden stonden de 2017 sets (verschijnen in januari) op onze frontpage....maar op verzoek van Lego moesten we deze verwijderen.

Inmiddels is de storm wat geklaard en staat de lijst (en fotos) op zowat elke andere site. Vandaar nu stilletjes op het forum zodat we kunnen discussieren:

Citaat

75160-75163 Microfighters: U-Wing (with U-Wing Pilot), TIE Striker (with TIE Fighter Pilot), Y-Wing (with Rebel Pilot) and Krennic's Shuttle (with Imperial Officer, might be preliminary).

75164 Rebel Battle Pack (RO): Includes four rebel troopers. The picture is preliminary, so we have no idea how the final minifigs will look, but in the picture they're wearing sand green uniforms with dark tan Endor-style helmets. Features a dark green speeder bike and a turret.

75165 Imperial Battle Pack (RO): Includes two Stormies and two Deathtroopers. The vehicle in this one is a two-legged walker, akin to the ones we've seen in previous battle packs. 

75168 Yoda's Jedi Starfighter: It's Yoda's unique Interceptor variant that was featured in season 6 of TCW. It's mainly dark green and dark bley and uses none of the traditional Interceptor parts (i.e. no bubble canopy and no hexagonal flag pieces). The wings consist of regular plates and the front windscreen is the regular 4x4 dish. Includes Yoda and R2

75169 Duel on Naboo: A set similar in style as this year's Bespin set. Includes the pit, a runway leading to it (complete with the red laser-barrier made of lightsaber blades) and appears to have a function incorporating Technic elements that is sort of hard to make out. Minifigs include Maul, Obi-Wan and Qui-Gon.

75170 The Phantom: Based on the new Phantom that will at some point appear in Rebels season 3. The new vessel seems to be heavily inspired by the Neimoidian/Separatist shuttle (or turns out to be a modified one in-universe), but in a different colour scheme (white, dark bley, yellow and a light shade of blue) and with different proportions (the "fin" for instance is quite less substantial). It features a Speed Champions windscreen. The minifigs aren't shown in the leaked pictures, but it was stated several times that we'd get Kanan (with mask), Chopper and Thrawn.

75171 "Bunker Battle": A RO set that features a bunker (at least the facade of one) and tropical scenery (a palm tree and bushes). Includes some tan baseplates, an exploding feature and one of the orange crates found in the Hovertank set. Includes Cassian Andor (brown or dark red jacket), an Imperial Ground Crew (probably Jyn Erso in disguise, as seen in the first teaser) and two Shoretroopers. 

75172 Y-Wing: Also based on Rogue One. Simply an updated version of 2012's Y-Wing with interesting minifigs. Includes what appears to be Moroff, a silver Astromech (probably R2-BHD), a Pilot and two other minifigs that I can't make out.

75173 Luke's Landspeeder: Simply a new version. Doesn't appear too different from 2014's iteration except for the colour scheme (back to tan) and the engines that use reddish brown "Chooper heads" (you know, the piece that is used for R5 Astromechs and Chopper etc). Features Luke, Obi-Wan, C-3PO and a Tusken Raider.

75174: Desert Skiff: Another new rendition. Includes the skiff itself and the Sarlacc, just like the 2012 version. The Sarlacc is built differently, this time it's reddish brown instead of dark tan and uses bubble canopy pieces for its mouth (this piece: http://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=87752&idColor=13#T=C&C=13 ). The skiff seems to be very similar to the previous one. Includes Boba Fett, Han, Chewy and a Weequay with Nadakhan's hairpiece (from Ninjago).

Mijn 2 cts: De Phantom 2.0 is een 100% zekere aanschaf. Verder......weinig. Van de Landspeeder, Skiff en Y-Wing heb ik de versies van resp 2014, 2012 en 2012.....maar wil ik wel de fig van Moroff die bij de Y-Wing zit. De rest is PT of CW (van beide verzamel ik niks). Blijven over de microfighters (doe ik ook niks mee), battlepacks (ben geen army builder) en de Bunker set (wil ik eerst goed zien)

Komt mooi uit, des te meer tijd om oude sets nog aan te schaffen en de voorbereiding op de zomer 2017 sets (lees: de Episode VIII sets) kan niet vroeg genoeg beginnen....

NA de bovengenoemde sets (die in januari verschijnen) komt dit in de zomer/najaar

Advent Calender, 1 UCS + 3 Retailer Exclusives
75175
75176
75177
75178
75179: Rebel Hangar (Retailer Exclusive)

Battlepacks

75166
75167

Zomer Wave
75180
75182
75183
75184
75185

Episode 8
75186
75187
75188
75189
75190
75191
75192

Edited by Dennis

15 uur geleden zei Dennis:

.....inmiddels is er meer bekend over de zomer 2017 sets: https://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/lego-zomer-2017-sets/

Twee hebben mijn aandacht: - Guavian Death Gang en de Quadjumper

Me love me some Guavian Deathgang! En met de prijs van 80 euro ben ik ook benieuwd wat dat voor pakketje is, lijkt me iig geen battlepack.

Een quadjumper, is toch die gigant die opgeblazen wordt voor Rey/Finn?

5 uur geleden zei Marko:

Me love me some Guavian Deathgang! En met de prijs van 80 euro ben ik ook benieuwd wat dat voor pakketje is, lijkt me iig geen battlepack.

Een quadjumper, is toch die gigant die opgeblazen wordt voor Rey/Finn?

1-Ik denk....2 Guavians, Bala-Tik, Solo, Chewbacca....een Rathtar en wat muren en gangen? (zoiets als de environment sets van Takodana en Jakku)

2-Jup, dat schip dat even in beeld is en dan wordt opgeblazen door een TIE

2 uur geleden zei Dennis:

1-Ik denk....2 Guavians, Bala-Tik, Solo, Chewbacca....een Rathtar en wat muren en gangen? (zoiets als de environment sets van Takodana en Jakku)

2-Jup, dat schip dat even in beeld is en dan wordt opgeblazen door een TIE

Ik dacht dat heel even het schip waarmee ze arriveerden in beeld was.... maar dan zal dit het het wel zijn. Dure grap voor de mini fig collectors 

lego-star-wars-angebot-gratis-rebel-a-wi

Dieses angebot ist auch in die Niederlände!

Nur im offiziellen LEGO stores (die es nicht gibt hier) und in der online LEGO shop.

(In mn beste duits dit)

Over een paar dagen ben ik in Duitsland.....en als het goed is ligt The Phantom 2.0 dan in de winkel...1+1 dus.

Op de officiële Lego Facebook pagina zijn 15 Foto's verschenen van de nog te verschijnen UCS Snowspeeder 75144. En wat ziet die er goed uit. Dit wordt een echte Musthave😃

Bounty Hunter Speeder is een "No Brainer".  Verder vindt ik de buildable figure speederbike er wel goed uitzien. De UCS Snowspeeder ziet er goed uit. Maar waar laat ik dat ding. En helemaal als er inderdaad een nieuwe UCS Falcon uitkomt dit jaar.

6 uur geleden zei CptHansOlo:

Bounty Hunter Speeder is een "No Brainer".  Verder vindt ik de buildable figure speederbike er wel goed uitzien. De UCS Snowspeeder ziet er goed uit. Maar waar laat ik dat ding. En helemaal als er inderdaad een nieuwe UCS Falcon uitkomt dit jaar.

Die komt er: https://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/nieuwe-lego-ucs-millennium-falcon-van-600-op-komst/

2 juni is overigens de releasedatum van de zomerwave.

Edited by Dennis

8 uur geleden zei CptHansOlo:

Aangezien het nog steeds niet officieel is bevestigd. Is het niet meer als geruchten.

Ik heb het zoals in het artikel staat van meerdere bronnen bevestigd gekregen.....bronnen die ook maanden vantevoren andere sets correct voorspelden. 

Met bv de Snowspeeder werd dit een jaar vantevoren gemeld...en er waren al fotos toen de officiele bekendmaking nog moest plaatsvinden...

Edited by Dennis

...los van de Falcon: de op 1 na grootste TLJ set wordt....*drumroll* de 'Gorilla' walker waar MakingStarWars laatst al eea zei.

Niet officieel door LEGO bekendgemaakt....maar door iemand die hem in het echt gezien heeft (en een ijzersterke reputatie heeft.)

via een Bothan: in december komt de winterwave met o.a. een Tatooine battlepack bestaande uit 1 Tusken, 2 Jawas en 1 Astromech.

Op 7-7-2017 at 09:45 zei Dennis:

via een Bothan: in december komt de winterwave met o.a. een Tatooine battlepack bestaande uit 1 Tusken, 2 Jawas en 1 Astromech.

Ik had her-en-der al wat nieuws hierover gehoord, ik ben benieuwd.

Ik weet niet of hij hier al voorbij is gekomen. Maar een lego bouwer in Italië heeft een onofficiële U-Wing UCS gemaakt. En verkoopt nu de bouw instructie als mooi boek via zijn site.

www.starbricks.net

Deze versie is echt groot (90cm), en ziet er waanzinnig uit.

Edited by CptHansOlo

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this