Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

30 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Rogue One LEGO officieel aangekondigd, en de tv-serie die onze eigen Dennis als eerste berichtte bevestigd!

...Is dat de Slave I bij Rogue One? :o

Yup! De eer gaat echter naar mn lego-bron die er WEER als eerste bij was. (wel opvallend dat vervolgens wij de enige site ter wereld waren die het hebben gemeld)

En yup: dat is een Firespray schip, niet perse Slave One. Hoeft niks te betekenen, maar het is wel opvallend.

Hóeft niks te betekenen... Maar ik zou er geld op inzetten. Net als dat ze in de films geen andere YT-freighters gaan gebruiken dan de Falcon, gaan ze ook geen andere Firesprays gebruiken dan de Slave I.

Of wel, maar je schept toch verwachtingen bij je filmpubliek zo...

In oktober komen er -zoals op de eerder geposte foto te zien is- 5 Rogue One sets. EEN daarvan is.......een AT-ST.

Verder is een van de 3 constraction sets....een zwarte robot.

Tot zover deze aflevering van LEGO-leaks.

• Upvote 1

Dennis Assange met Lego-leaks!

Bovenste rij, 3e van links: Unkar Plutt van de Jakku set die deze zomer pas verschijnt!

24532797590_7767ea79ae_b.jpg

....en zoals verwacht komt de Hoth set er aan:

Citaat

LEGO Assault on Hoth™ Base will challenge even the most skilled fan builders.

Experienced builders can recreate the Rebel Force’s Echo Base from Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back in an unbelievably detailed recreation of one of the most iconic scenes in the original Star Wars trilogy. The 2144-piece building set inspires fans to build their own scouting missions with the Snowspeeder, armed with twin spring-loaded shooters, and get back to base on the speeder bike to help Luke, Han and the other Rebel heroes. The modular design enables fans to customize their Rebel base configuration, including a Wampa cave and Wampa figure.

The set features LEGO minifigure versions of Luke Skywalker, Han Solo, Toryn Farr, Wes Janson, Wedge Antilles, K-3PO, and more. Available May 1st for $249.99.

• Upvote 1

NYTF is in volle gang:

Encounter on Jakku

https://twitter.com/...7807744/photo/1

CbGMFWPWwAEHsPu.jpg

CbGMGkFWEAEDmhf.jpg

StarScavenger

https://twitter.com/...490372947845121

CbGJOdeWEAULocG.jpg

CbGJQ3QWEAE__zT.jpg

CbGHuHYUMAA-lkp.jpg

CbGHVunUUAA0VP1.jpg

CbGIBt3UAAIPXjI.jpg

CbGIyYqUYAQs2mc.jpg

Basic set info:

• Captain Rex's AT-TE - 972 pcs - Stormtrooper, Imperial Inquisitor Fifth Brother, Commander Gregor, Captain Rex, Commander Wolfe
  • Resistance X-Wing Fighter - 740 pcs - Poe Dameron, BB-8, Lor San Tekka, First Order Flametrooper
  • Encounter on Jakku - 530 pcs - Unkar Plutt, Teedo, Rey, BB-8
  • Eclipse Fighter - 363 pcs - Dengar, Naare
  • StarScavenger - 558 pcs - Rowan, Zander, Kordi, RD-GR (Rodger)
  • Advent Calendar - 282 pcs
Edited by Dennis

WIe wil er meer fotos? Wat het antwoord ook is....hier komen ze:

(overigens vind ik de set niet geweldig.....het is een samenraapsel van +-4 oudere sets; een allegaartje dat niet in de buurt komt van de eerdere UCS sets)

gallery_148_132_235139.jpg
gallery_148_132_7789.jpg
gallery_148_132_182304.jpg
gallery_148_132_70286.jpg
gallery_148_132_19332.jpg
gallery_148_132_156179.jpg
gallery_148_132_178124.jpg
gallery_148_132_340341.jpg
gallery_148_132_135440.jpg
gallery_148_132_187229.jpg
gallery_148_132_11912.jpg
gallery_148_132_283766.jpg
gallery_148_132_109788.jpg
gallery_148_132_207737.jpg
gallery_148_132_161468.jpg
gallery_148_132_50841.jpg
gallery_148_132_220287.jpg
gallery_148_132_119916.jpg
gallery_148_132_64187.jpg
gallery_148_132_173370.jpg

gallery_148_132_37978.jpg
gallery_148_132_110524.jpg
gallery_148_132_20709.jpg
gallery_148_132_36435.jpg
gallery_148_132_160460.jpg
gallery_148_132_100307.jpg

Edited by Dennis

De Jakku set ziet er interessant uit. Daarnaast vindt ik de Rebels sets de leukste tot nu toe. 

En tja, wat kan ik van de UCS Hoth Base zeggen. Zoals je zelf al aangaf zijn het variaties op eerdere kleinere setjes. Het meest interessant zijn wel de minifigs. Is dat Wedge in de snowspeeder ?

Wedge en Janson zitten bij de snowspeeder idd

Mijn mening over alle sets:

Hoth: samenraapsel. Eigenlijk zijn het 4 losse set ipv een mooi geheel. Pass.

Vaders TIE vs A-Wing: de TIE is top. Als deze (met Tarkin) los was geweest was het een zekere aanschaf. Nu zit er die A-Wing bij (wat ik een mindere versie vind van de eerdere A-WIng uit 2013 die ik al heb) wat de prijs met pakweg € 35 omhoog gooit. Pass.

X-Wing: de 75102 (de zwarte versie) heb ik al. Deze is helemaal identiek.....op de kleur na dan. Zeer lui van LEGO. Figs zijn weer wel ok, maar toch: Pass.

Jakku: eerst werd gezegd dat deze $ 80 zou zijn.....voor +-530 onderdelen is dat erg veel.....prijs zou echter $ 60 zijn. Een stuk schappelijker. Plutt en Teedo zorgen ervoor dat dit een aankoop wordt.

Turbo Tank: prequel stuff, dus een Pass.

AT-TE: Eerlijk=eerlijk: ik vind hem er top uit zien. Ik heb me echter voorgenomen om (ook al heb ik The Ghost en The Phantom wel) verder geen Rebels te verzamelen. Een Pass dus.

De Freemaker sets: het grote schip is een easy Pass. Het kleine ook. Eventueel Bricklink ik de Dengar minifig (om mn oude versie te vervangen).

Wordt een goedkope SW LEGO zomer dus......gelukkig, want ik heb mn kaarten op de Rogue One sets gezet.

Zo.

Deze zomer verschijnt het SW LEGO boek: Star Wars: Chronicles of the Force.

Uiteraard ook nu weer met een exclusieve minifig!

Ga er maar eens goed voor zitten ......want anders val je van verbazing achterover! Juist: LEGO heeft de meest geweldige, meest gewilde exclusieve minifig ooit weten te ontwerpen:

Jullie kennen hem allemaal:

unkar-brute-minifigure.jpg

Jaja, jullie herkenden hem gelijk: Unkar Brute! Duizenden fans over de hele wereld hebben maandenlang geschreeuwd en gesmeekt om dit figuur. Hij stond mijlenver voor op andere nooit uitgebrachte minifigs als TFA Luke, Ponda Baba, etc.

Dit iconische personage zit dus bij het boek dat hierdoor nu al beruchter is dan "De Duivelsverzen" van Salman Rushdie en in de voorverkoop al meer exemplaren heeft verkocht dan de volledige Harry Potter reeks.

Edited by Dennis

Verdorie, ineens een plasje op tafel. Kijk ik beter...blijkt dat het sarcasme van bovenstaande post afdruipt. Hahahaha. Jaja een "beetje" opkloppen en uitbuiten van wat eigenlijk niets voorstelt is de firma lego niet vreemd.

25 minuten geleden zei Marko:

Verdorie, ineens een plasje op tafel. Kijk ik beter...blijkt dat het sarcasme van bovenstaande post afdruipt. Hahahaha. Jaja een "beetje" opkloppen en uitbuiten van wat eigenlijk niets voorstelt is de firma lego niet vreemd.

Puur mijn mening: bij Lego zijn ze van het padje. Eerst een UCS van Hoth die er niet uit ziet (die set wordt door de fans niet afgefikt maar compleet verschroeid op de fora) en nu weer dit. Men heeft zoveel keus.....en dan gooi je dit als 'exclusive' erbij?

De afgelopen jaren zijn er tig Hoth sets uitgebracht, iets van 3 AT-AT's, 7 (!) system scale Snowspeeders (ja: ZEVEN)........terwijl de fans zo graag Cloud City sets willen. Daarvan is er in 2002 een Cloud Car en in 2003 een Bespin set uitgebracht. 13 en 14 jaar geleden....toen de minifigs nog geel waren. Dit jaar komt men met een Carbon Freeze set. Goed idee,maar de uitvoering is om te janken (de Ugnaught is wel top).

Ik ben sowieso een beetje gebrouilleerd met de firma lego. Nu ik drie kinderen heb ben ik er pas  van bewust van geraakt hoe schrikbarend duur het is. Echt buiten proportie.  Het is naar mijn idee gericht op oudere collector's en kids van rijke ouders.

De non-licensed sets (city, ninjago etc) 'kunnen nog'. Star Wars sets zijn qua prijsstelling idd meer voor de verzamelaars. Kijk naar de prijzen van oude sets op eBay etc...niet meer gezond. De tijden dat ik een autoritje maakte naar een randgemeente om een oude set voor de helft op te pikken zijn echt voorbij.....

Haha, zo werkte ik twee jaar geleden door Noord Holland  (veel dorpjes) inclusief lease auto. Medio december had ik een filter marktplaats voor nieuwe starwars en ninjago lego sets bij particulieren. Zo scoorde ik dan ècht superkoopjes. Mensen met dubbele sets of, nog beter,  geen interesse in lego. Direct bellen en ophalen. Hele leuke sport,  maar tijdrovend.

Op 1-3-2016 at 09:43 zei Marko:

Haha, zo werkte ik twee jaar geleden door Noord Holland  (veel dorpjes) inclusief lease auto. Medio december had ik een filter marktplaats voor nieuwe starwars en ninjago lego sets bij particulieren. Zo scoorde ik dan ècht superkoopjes. Mensen met dubbele sets of, nog beter,  geen interesse in lego. Direct bellen en ophalen. Hele leuke sport,  maar tijdrovend.

Het irritante is dat veel lui op MP nu soms waanzinnige bedragen vragen. Waarom? Omdat ze niet helemaal helder zijn en denken dat je voor iets wat van Star Wars is gewoon woekerprijzen kunt krijgen.

Paar voorbeelden:

Vorig jaar was de Death Star nog gewoon te krijgen (adviesprijs was 400 of 410). Iemand bood hem 2e hands (dus uit de doos,met de stickers opgeplakt etc) aan voor dik daarboven. Op de vraag waarom ze zoveel vragen (en geconfronteerd met diverse links naar shops waar de set nieuw voor minder te koop is) komen vage of geen reacties.

Verder zie ik vaak teksten als "geen onzinbiedingen want we weten wat het waard is". Blijkbaar weet men dat dus niet altijd, anders vraag je niet het dubbele(!) voor een INcomplete 2e hands set die compleet voor ongeveer de originele prijs te koop is.

Nu ik toch aan het ranten ben ;) : meest maffe dat ik op MP heb meegemaakt is dat ik zelf wat aanbood (geen LEGO overigens) en men (na een mailwisseling waarin men vroeg wat ik wilde hebben en ik een bedrag noemde onderbouwd met links naar soortgelijke artikelen om aan te tonen dat mn vraagprijs realistisch was) doodleuk de verzendkosten bood......en op eBay ook zoiets: iemand bied op een veiling van me.....wint deze veiling.....en mailt vervolgens doodleuk dat ie het toch niet wil....(vervolgens deze persoon bij eBay gerapporteerd uiteraard)

Op 2-3-2016 at 20:18 zei Dennis:

Nu ik toch aan het ranten ben ;) : meest maffe dat ik op MP heb meegemaakt is dat ik zelf wat aanbood (geen LEGO overigens) en men (na een mailwisseling waarin men vroeg wat ik wilde hebben en ik een bedrag noemde onderbouwd met links naar soortgelijke artikelen om aan te tonen dat mn vraagprijs realistisch was) doodleuk de verzendkosten bood......en op eBay ook zoiets: iemand bied op een veiling van me.....wint deze veiling.....en mailt vervolgens doodleuk dat ie het toch niet wil....(vervolgens deze persoon bij eBay gerapporteerd uiteraard)

Haha, verschrikkelijk inderdaad! Ik weet nog dat iemand op Hyves (jaja, ik had er destijds ook één) een filmposter van RotS (die al bij haar aan de muur hing, dus niet eens splinternieuw) aanbood en die wilde ik wel hebben, alleen er stond geen prijs bij. Stuurt die mevrouw doodleuk een berichtje terug met dat hij 200 euro kost en dat ze al een bod heeft, dus of ik heel snel wil bepalen en laten weten of ik hem wil. Nou, dezelfde poster was splinternieuw in tube voor dertig euro te koop op ebay. En dan nog, als je al een bod hebt van 200 euro op een filmposter (niet eens gesigneerd ofzo), waarom nog reageren op mijn bericht? Domme oplichters af en toe..

LEGO does it again! De ‘May the 4th’ exclusive minifig is bekend!

En nee, daar waar ik weken geleden een met sarcasme doordrenkte post schreef (toen de ‘Unkar brute’ bekend werd gemaakt) ga ik nu niet eens een poging doen om sarcastisch te zijn: de minifig is een onbegrijpelijke keuze.

LEGO-30602-First-Order-Stormtrooper-Poly

Zoals je ziet: een FO Trooper. Op de backpack en een klein verschil in de print bij de linkerschouder is dit gewoon de Trooper die ook in de Battlepack van € 15 zit…hoe lui kun je zijn als LEGO zijnde.

Verder komt er een Collectible Minifig serie van Disney. Vooraf was ik hier erg benieuwd naar. Na het zien van een gelekte afbeelding is mn enthousiasme toch wel getemperd.

0klGeHD.jpg

Er zitten zeker enkele toppers bij (Stitch, Cheshire cat) maar de groene alien en Buzz stellen teleur. De alien is op zich top, maar is al ooit uitgebracht. Van Buzz is ook al een bestaand minifig die lichtjaren (Lightyear! Get it?) beter is dan deze. Wat ook jammer is is dat ze bij Aladdin en Ariel geen kleine Abu en Flounder als acessoire hebben gedaan)

Maar goed, ik moet ook gewoon bekennen dat ik persoonlijk andere figuren had gekozen (Ludwig Von Drake, Elliott the Dragon, Baymax, Chip ’n Dale, the Horned King, Joe Carioca, Mike & Sulley, Wall-E, etc)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this