Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

18 uur geleden zei Dennis:

NEDERLANDS? Die zooi moet je sowieso niet kijken met die crap stemmen.

Gewoon origineel engels kijken via de torretjessites; de serie is nl best goed.

Honderd procent mee eens. Vind het op slag minder gek dat er hier weinig enthousiasme voor Rebels is als het in het Nederlands gekeken wordt.

Okay okay I get the point en om met Louis te spreken. ...

"I shall not watch it more in netherlands"

Op 30-12-2015 at 22:20 zei Dennis:

-in de zomer van 2016 komt er......jawel.......hou je vast.......een TFA X-Wing met de standaard kleuren (wit/grijs en blauw) :| (hoe 'lame' kan het zijn......de zwarte versie is pas een paar maanden uit)

-Er komt een minifig van Lor San Tekka. Deze kan dus mogelijk in die X-Wing set zitten....net als Poe met haar (van wie ik eerst dacht dat hij in een Stardestroyer set zou moeten zitten)

Op 4-1-2016 at 15:58 zei CptHansOlo:

Maar, ik wil foto's zien.

Bij deze: foto van bovengenoemde set.

Naamloos.jpg

13 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Ziet er uit als BB-8, Poe, Lor, en een Flametrooper ja. Gemiste kans voor FN-2187.

FN-2187 komt al in een polybag; is maanden geleden al aangekondigd en dus logisch dat die niet in deze set zit (anders heeft heel die poly geen nut). Om diezelfde reden zal de nieuwe 3PO (rode arm) voorlopig niet in een nieuwe set komen.

Los daarvan is FN-2187 simpel zelf te fixen (omdat er geen sprake is van een nieuwe mold of print): Finn zit (naast die poly) in 2 andere sets. Kwestie van hoofd op het lijf van een stormtrooper (die in diverse TFA sets zitten) zetten en klaar. :P

Ik denk dat deze set een heel snel einde van 75102 (Poe's X-Wing) betekent. Na +-9 maanden zou die set dan verdwijnen (want ik kan me niet indenken dat er tegelijkertijd 2 (op de kleur na) identieke sets zullen bestaan). Naar het schijnt zijn er gigantisch veel exemplaren van de 75102 verkocht wat ook mee zou spelen.

Ik denk dat ze beide x-wing modellen aanhouden. De huidige versie is de Poe versie en de nieuwe is de 'standaard' versie. 

btw. vandaag de Doctor Who (21304) set gebouwd :)

In de Amerikaanse LEGO catalogus van 2016 staat de 75102 al niet meer.....das mogelijk al een voorteken.

De plaatjes hebben van zichzelf al een lage resolutie en zijn erg onduidelijk. (bij prelims is dit vaak het geval)

De grote vraag is waar die twee schepen van zijn. Op de ene staat een battledroid en een kleiner figuur afgebeeld waardoor er gedacht wordt dat het om sets van het boek ‘Aftermath’ zou gaan. (de droid=Mr Bones en de figs Ms Wexley en kiddo). Ik heb geen idee…alle SW sets zijn gebaseerd op de films of series…uitgezonderd 2 battlepacks (van het spel battlefront), de Rogue Shadow (van het spel The Force Unleashed en een paar sets van The Old Republic. Dan heb je nog wat sets gebaseerd op The Yoda Chronicles….wellicht dat deze 2 ook zoiets zijn: een door LEGO zelf bedachte spinoff?

Het gaat –gelukkig- geen dure LEGO zomer worden denk ik. Buiten deze resteren nog maar een paar sets waar niks over bekend is en dan nog een Jakku set.

Vaders TIE ziet er goed uit maar door de aanwezigheid van die A-Wing is die set € 30-40 duurder…de laatste A-Wing heb ik al en ziet er top uit. Deze nieuwe is imo overbodig. Los had ik die TIE mogelijk wél aangeschaft. De Clone tank is een easy pass (wil geen PT/clone wars sets) en tegen een (muv de kleur) identieke X-Wing set kan ik simpel ‘nee’ zeggen.

De 2 sets die niet geplaatst kunnen worden zijn van een nieuw iets. Vergelijkbaar met Yoda Chronicles zeg maar, niet van een SW film of SW serie.

Verder zouden er geen OT sets deze zomer verschijnen.

Het is duidelijk dat TFA nu ook in China gerealesed is. http://nl.aliexpress.com/item/Star-Wars-halcon-Millennium-Falcon-Figure-Toys-building-blocks-set-marvel-minifigures-magformers-compatible-with-lego/1000000547031.html?s=p&spm=2114.020208.6.4.UVtwLs

Ongelovelijk hoe goed deze serie is nagemaakt, en ook nog helemaal compleet. Wellicht voor de minder bedeelden onder ons interessant om toch een xwing en tie in huis te kunnen halen.

De foto's op AliExpress zijn van de orginele LEGO sets.

Qua kwaliteit hoor ik verschillende dingen. Uit eigen ervaring weet ik in ieder geval dat het de LEGO kwaliteit niet haalt:

Een tijd geleden voor mn zoon de pupkes van de Turtles bij AliExpress gehaald; weet even niet meer welk clone-merk dat was, maar die waren 'OK'. (helemaal voor de prijs: een set van 6 (4 TMNT + shredder + splinter) was incl verzenden +- € 6.

Afgelopen week kwam een set van 8 stuks van Big Hero 6 binnen. Dat waren bouwpakketten; zelfs de armpjes zaten los. Maar ook hier: voor het geld gewoon goed. Zeker als je bedenkt dat voor elk figuurtje (op 2 na) een specifieke mal voor de unieke helm etc gemaakt is. Als LEGO dit doet vliegt de prijs van een set omhoog; in China doet men er niet moeilijk over.

Verder had ik daar het figuur van Sabine Wren besteld...vanwege de helm. De officiële LEGO helm zit alleen in een set van € 129 (de Gozanti cruiser) die ik niet wil en op Bricklink staat de helm niet. Sabine met haarstukje had ik al.....en ik wilde perse ook die helm. Voor € 1 het pupke dus besteld. Kwaliteit van deze is matig maar de helm is top.

Mijn conclusie is dat er niets boven het origineel gaat maar sommige pupkes-setjes voor kids ok zijn vanwege de lage prijzen. Als verzamelaar zijnde wil ik alleen het origineel. Die helm is even de enige uitzondering.

Ik zou eigenlijk liever zien dat die namaak merken figs gaan uitbrengen die LEGO nog niet gemaakt heeft: diverse cantina aliens bv.

Als je link volgt staan er zat foto's. Poppetjes en vehicles zijn wel verschillende dingen. Mijn ervaring is dat de kwaliteit van die dingen varieert. De grievous bike, ook wel een raar ding, met dat wiel, maar  is kwalitatief matig, maar bijvoorbeeld zo'n  Vwing of droid fighter is gewoon prima, alleen de stickers zitten er niet bij.

Nu moet ik overigens ook de kanttekening plaatsen dat het allemaal voor mijn zoontje is waarbij ook originele lego regelmatig uit elkaar ligt. Al met al als je gewoon iets in de kast wilt zetten, is de kwaliteit echt wel voldoende, zeker gezien het feit dat het een derde kost van het echter (bizar dure) spul.

Vooral dus ervaringen met de figuren, ik vraag me echt af hoe zo'n X-Wing er uit ziet. Ben overigens niet van plan deze te halen, ik heb er helaas geen plek voor. Maar ik ben het met jullie eens dat LEGO (vooral Star Wars) echt reteduur is. Vooral als kinderen het dan helemaal slopen op een gegeven moment.

Ik heb echt medelijden met mijn ouders die vroeger altijd LEGO voor me kochten, haha :P 

We doen 't 50/50 echt en nep. Overigens heb ik wel degelijk ervaring met de schepen uit China.Vwing 75039 en Vulture Droid fighter 75041 zijn gewoon prima alleen zonder sticker's. 

Desalniettemin ook erg nieuwsgierig naar de nieuwste bootleg-lego van TFA.

Vanochtend gebouwd: 75139-Battle at Takodana (TFA Han+Chewie had ik al)

5ml4j7.jpg

Edited by Dennis
  • Upvote 1

6 uur geleden zei BoxerlessBossk:

BootLego?

*slinkt terug in de schaduw*

Duurde best lang deze keer voordat ik het doorhad.

:$

Mb de Takodana set: Ja hij is duur maar m.i. kom dit door de minifigs. Voor Maz is een nieuwe mal gemaak, 2 troopers (die altijd zeer gewild zijn), en Finn en Kylo (de beide alleen in sets van € 159 en € 119 zaten)

Anyways: de 2 microfighters....en een losse Ugnaught die gisteren arriveerde. De Carbon freeze set vind ik een enorme tegenvaller waarvan ik alleen de Ugnaught wilde; deze via Bricklink gehaald.

2sblaiw.jpg

24-26 januari is de Toy Fair in London! Over een paar dagen zal er dus meer info gaan komen over de zomersets (geen fotos vrees ik; fotos maken mag daar niet)....een paar dagen later is er een soortgelijke beurs in Nürnberg (zelfde verhaal), maar als van 13-16 februari de New York Toy Fair is zullen er veel pix gaan komen: daar mag namelijk wel gefotografeerd worden.

• 75145 Eclipse Fighter
    2 minifigs
  • 75147 Star Scavenger
    4 minifigs en een klein voertuig
  • 75148 Encounter on Jakku
    4 minifigs: Unkar Plutt, Rey, BB-8, Teedo en een luggabeast
  • 75149 Resistance x-wing fighter
    4 minifigs. vergelijkbaar met set 75102 maar dan in andere kleuren: blauw en grijs
  • 75150 Darth Vader’s Tie Advanced + A-Wing
    4 minifigs
  • 75151 clone turbo tank
    6 minifigs
  • 75147 Captain Rex’s AT-TE walker
    5 minifigs

http://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/star-wars-lego-nieuws-van-de-london-toy-fair/

75148 komt er hier in.

Please note that all prices are provisional and subject to change.

75145 Eclipse Fighter - £34.99

This set is based on an upcoming LEGO Star Wars animated series and features two minifigures, one of whom is armed with a red lightsaber, as well as a predominantly black craft and a small speeder bike. The Eclipse Fighter itself looks decent and includes lots of curved slopes and tiles which form attractive bodywork.

Presumably some hinge plates are used inside to create a wedge shape as both sides of the fuselage are angled horizontally towards the back of the model. The cockpit is set at the rear of the craft and holds a single minifigure while the speeder bike is a separate vehicle entirely and belongs to the other minifigure, who is seen riding it on the packaging.

75147 Star Scavenger - £49.99

Four minifigures are included in this set, one of which is a droid represented at the toy fair by a Battle Droid in dark orange, although I don’t know whether that will be the final minifigure or not. The hammerhead-shaped bridge section holds just one minifigure and there are weapons mounted on either side, rather like 75025 Jedi Defender Class Cruiser.

The rear section is fairly substantial and includes two thrusters as well as angled armour plating which covers each flank of the vessel and extends far enough to form small wings. Inside is a vehicle with a shovel mounted on the front which can be removed for scavenging operations, as the name would suggest. The entire model is light bluish grey and dark bluish grey with dark blue highlights and looked rather messy to me, borrowing features or many other craft and combining them to form an ugly craft.

75148 Encounter on Jakku - £49.99

I had high hopes for this set and am very pleased with the results. Rey, BB-8, Unkar Plutt, Teedo and another Jakku Thug are included along with Teedo’s Luggabeast which is mainly brick built but includes some new leg elements which are articulated independently. This model measured about 15cm in length. I cannot comment on the quality of the minifigures as they were not shown.

Unkar Plutt’s junk shop at Niima Outpost also appears in the set and looks as ramshackle as it is in the movie. A couple of small huts and tents are spread across a 16x16 plate and a 8x16 plate along with lots of small assemblies which represent old engines and other bits of scrap harvested from crashed Rebel and Imperial starships.

75149 Resistance X-wing Fighter - £79.99

This set looks like a replica of 75102 Poe’s X-wing fighter, albeit with a blue and white colour scheme rather than orange and black. The model offers few new functions but the Hyperdrive is removable from the rear of the fighter. I was hoping the laser cannon concealed underneath would be present but unfortunately it is not. A small piece of Tuanal village is included with a pop-up flame feature to replicate the incineration of the settlement in the opening scene of Star Wars: The Force Awakens.

Four minifigures are found in this set: Poe Dameron wearing his jacket, BB-8, Lor San Tekka and a Flame Trooper. These were not shown but I expect Poe’s hair piece will be the same as that of Superman in the current Batman V Superman: Dawn of Justice sets.

75150 Darth Vader’s TIE Advanced and A-wing Fighter - £79.99

This is one of two sets based on Star Wars Rebels which were shown at the toy fair and is the better of the two in my opinion. Both Darth Vader’s TIE Advanced and the A-wing Fighter are the best versions of the respective craft yet due to the increased level of detail. The TIE Advanced is a little stubbier than previous versions to replicate the style seen in Rebels and includes a pair of spring loaded shooters in place of the laser cannons, just like 75082 TIE Advanced Prototype.

The A-wing is slightly larger than earlier models and features a new light bluish grey and dark green colour scheme. Two missiles are hidden underneath and the cockpit canopy is hinged to allow the pilot access. Best of all, the fins mounted above and below each thruster are angled to replicate their onscreen appearance perfectly!

Sabine Wren, an A-wing Pilot, Darth Vader and a minifigure listed only as ‘Grand Moff’ are included. Darth Vader’s helmet sculpt has been altered yet again to reflect the stylised version from Star Wars Rebels while the ‘Grand Moff’ is presumably Tarkin, who appeared in the first season, or a different character who has yet to be seen in the animated series. I suspect it is Grand Moff Tarkin, although Darth Vader and his TIE Advanced did not appear until season two and have yet to share the screen with Tarkin.

75151 Clone Turbo Tank - £99.99

I am quite disappointed by this set. The model is significantly smaller than 8098 Clone Turbo Tank, using these wheel elements which are moulded in dark bluish grey and capped with six stud wide dish elements. The suspension is similar to earlier versions of the Juggernaut and many of the play features are familiar too. An AT-RT can be placed inside the main hold and there are firing missiles mounted on both sides. The most interesting new function is the raising lookout tower which is controlled using a gear inside the tank. This works perfectly and is faithful to the movie but at the cost of its appearance which is spoiled by the visible gear racks.

The minifigure selection is equally mediocre in my view, consisting of a Clone Scout Trooper, Commander Gree, two Battle Droids, Luminara Unduli and Quinlan Vos. The last two of those are the most appealing but both have appeared in sets before, albeit with Star Wars: The Clone Wars styling.

75157 Captain Rex’s AT-TE Walker - £99.99

This too fell below my expectations, although it is quite a good set on the whole and I was perhaps too optimistic before seeing the model. I am impressed by the interior detail and the general shape of the model is accurate to the television series but it is smaller than I had anticipated and the bright colours of the platforms on the vehicle look odd in LEGO. Some colourful panelling appears on the AT-TE in Rebels but this is badly worn, an effect which cannot be replicated using the colours which are available to LEGO designers at present.

Captain Rex, Commander Wolffe and Gregor are included along with a Stormtrooper and an Inquisitor. The labelling did not specify which Inquisitor this is and the actual minifigure was not shown but I would assume it will be either the Seventh Sister or the Fifth Brother as both have only appeared in season two just like the Clones and their AT-TE.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this