Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

Op 17-11-2015 11:51:15 zei Marko:

Ik heb wel degeijk ervaring met Alieexpress. Vorige jaar een hele collectie starwars minifigs besteld. De kwaliteit is wisselend. Bij afwijkende figuren met veel detail (chewbacka) zie je het al snel. Tevens is het materiaal minder, leidt tot lamme armpjes., maar ook weer niet altijd. In ieder geval is het voor het geld een no brainer.... Zie de link E 6,55

http://nl.aliexpress.com/item/Star-Wars-7-Minifigures-The-Force-Awakens-Kylo-Ren-TIE-Pilot-Captain-Phasma-R2D2-Building-Blocks/32536356303.html?ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

Afgelopen week kwam mijn besteling bij AliExpress (een set van de 4 Ninja Turtles + Shredder + Splinter) binnen.

Een leek ziet het verschil niet (heb het getest). Klopt dat het ietsjes losser zit en in het plastic kan een putje zitten. Voor het geld (€ 0,90 per pupke) een regelrechte aanbeveling.

Ik ga nu zelf eea bestellen; het pupke van Sabine Wren bv. Sabine mét helm zit alleen in de dure Gozanti set (iets van € 120.....het hele schip hoef ik niet). Sabine zónder helm (maar met haarstukje) zit in de goedkope speeder set. Wil je dus een complete Sabine dan moet je even € 120 extra schuiven.......

Het pupke met helm is 1 €  bij de Chinese vrinden. Bless them. Ga die dus daar halen.....puur voor de helm.

Ik heb ook een bestelling uit staan, Kylo en nog een aantal 'nieuwe'  daarbij nog een setje nieuwe dc/marvel.

Ik heb voor de kleine kerel overigens ook wat vehicles besteld daar  75041, 75040, 75039 en 75037 die zijn wisselend,vakwaliteit en de stickers ontbreken. Vooral de die vulture en die grievous bike zijn nou niet echt solide, maar zijn ook wat complexere bouwwerkejs. Overigens zat er een Revan minifigure bij ipv Grievous dus teleurstelling wordt gecompenseerd. Alles bij elkaar was ik ongeveer twee tientjes kwijtt en er kan gerust mee " geëxperimenteerd" worden. De volgende op het verlanglijstje is die grote Grievous voor een euro of 8. Gek genoeg zijn de nieuwere battlepacks nagenoeg net zo duur als de orignele, die trooptransport en de shadowtroopers bijvoorbeeld.

Die turtles zijn inderdaad ook erg vet, ghostbusters ook en er is ook nog een setje waar Galactus bij zit, helaas geen grote.

Kost inderdaad geen drol, maarja dat is wat mij betreft een gevolg van Lego's eigen minifigure marketingplan, waarbij je ook ernstige vraagtekens kunt plaatsen. Gezien bijvoorbeeld jouw rekenvoorbeeld om Sabine te bemachtigen.

Revan is top. De orginele van LEGO was een May the 4th exclusive die +-€ 20 op Bricklink is.......

Vanochtend meegeholpen met een zwik NInjago sets.....(met dank aan de Sint). Kreeg accuut zin om zelf wat sets te halen (al wil ik deze eigenlijk pas ná de film halen)

Hier nog wat nieuwe closeups van de achterkant van de TFA sets:

23458997521_d2951ffd70_o.jpg23458991201_d9d2781c68_o.jpg

EDIT......lijst van de zomer 2016 sets die ik net postte blijkt fake te zijn :(

Edited by Dennis

De eerste review staat al online.

"Dennis-logica": de set is op zich mwoah en Fett, Carbonite Han en het Carbonite blok heb ik al meerdere keren.....

.....maar die Ugnaught is té perfect gewoon. Fantastisch.

Als ik die Ugnaught bricklink dan ben ik zeker 1/4 van het aanschafbedrag van deze set kwijt. Daar er in 16 jaar SW LEGO pas 1x een Cloud City set is verschenen zal deze niet snel opnieuw verschijnen en bovendien zou dit zomaar een 2e Jabba's Palace kunnen worden (lees: dat men losse sets gaat uitbrengen die je kan samenvoegen om 1 groot geheel te krijgen....zoals the palace en de Rancor pit)

Conclusie: ik deze denk ik toch maar halen. En de Takodana set. En vast nog meer....

Vanuit de diepste diepten van Maz Kanata's kasteel: in 2016 komt er (na heel veel jaar en heel veel verzoeken) een UCS Falcon. Niet officieel bevestigd, maar iemand  die vaker dit soort scoops heeft heeft het gemeld.

Verder komt er (maar dat was te verwachten) een set met een nieuw Ahsoka figuur.

For what it’s worth: één van de zomer sets heeft Poe met een haarstuk ipv helm.

Dit is dus 1+1=Star Destroyer Finalizer

Want: wanneer zien we Poe zonder helm….en wat is het enige belangrijke voertuig uit TFA waar nog geen set van is? (en het feit dat de oude Stardestroyer set op het punt van retirement staat is ook een teken…)

Gok mbt de figs: Hux, Snoke (hologram), Poe, Finn, wat troopers, een officer….en evt Phasma en/of Ren.

Hoop zelf dat er ook mooie environment sets uitkomen van Jakku (met Unkar Plutt), Maz’ kasteel interieur (met die wacko aliens) en de Resistance base (met PZ en wat aliens).

• Upvote 1

1 uur geleden zei Marko:

Je vergeet waarschijnlijk nog een dikke vette starkiller base interior😉

Ja, al heeft die voor mij de minste prioriteit (de figuren die ze in die set kunnen stoppen (Han, Rey, Finn, Kylo, Hux, troopers en officers) zitten al in andere sets; in die andere kunnen ze een zwik nieuwe  personages stoppen)

Ook uit goede bron: er komen Rebels-sets waarin o.a. de twee nieuwe Inquisitors zitten.

4 uur geleden zei Dennis:

Ja, al heeft die voor mij de minste prioriteit (de figuren die ze in die set kunnen stoppen (Han, Rey, Finn, Kylo, Hux, troopers en officers) zitten al in andere sets; in die andere kunnen ze een zwik nieuwe  personages stoppen)

Ook uit goede bron: er komen Rebels-sets waarin o.a. de twee nieuwe Inquisitors zitten.

Hahaha het is jou echt om de minifigs te doen hè. 

Ach zo'n soort takodana achtige set maar dan groter met first order employees of zo*.  Overigens zou je de Snoke holo daar eerder kunnen verwachten als in de SD.... in de film is die grote Snoke niet in het schip toch? 

*=  en uiteraard een trashcompressor 😉

Edited by Marko

Op 23-12-2015 at 22:23 zei Marko:
Op 23-12-2015 at 22:23 zei Marko:

Ach zo'n soort takodana achtige set maar dan groter met first order employees of zo*.  Overigens zou je de Snoke holo daar eerder kunnen verwachten als in de SD.... in de film is die grote Snoke niet in het schip toch? 

*=  en uiteraard een trashcompressor 😉

Yup! :P

Overigens: er komt in 2016 een kleine set genaamd 'Encounter at Jakku' (met dank aan een Bothan Spy die dit vandaag wist te melden).

Het kan best zijn dat dit een set van die Jakku village is met Lor San Tekka en Poe zonder helm.......dus mijn theorie van de nieuwe Stardestroyer wordt dan hiermee onderuitgehaald. (over de inhoud van de set wist hij niets)

• Upvote 1

@Marko: de Bothan spies kwamen weer met wat nieuws:

-in de zomer van 2016 komt er......jawel.......hou je vast.......een TFA X-Wing met de standaard kleuren (wit/grijs en blauw) :| (hoe 'lame' kan het zijn......de zwarte versie is pas een paar maanden uit)

-Er komt een minifig van Lor San Tekka. Deze kan dus mogelijk in die X-Wing set zitten....net als Poe met haar (van wie ik eerst dacht dat hij in een Stardestroyer set zou moeten zitten)

-De Encounter at Jakku is zoals eerder vermeld een kleine, goedkope set. BB-8 zit in deze set.....en waarschijnlijk ook Teedo.

-Er komt een goedkope set van Anakins podracer.

De Jakku set klinkt goed.....die X-Wing vind ik heel raar (er zijn dan X-Wing sets tegelijk in omloop......)

• Upvote 1

1 nieuwe polybag:

UinKohz.png

Een FO General

Samenvatting:

In 2016 komen:

Polybags: Kylo Ren's Command Shuttle, First Order General, Stormtrooper Finn
Normale sets: Encounter on Jakku, Resistance X-Wing, Anakin's Podracer, Turbo Tank, A-Wing(?)
UCS sets: Assault on Hoth, Death Star, Snowspeeder

Dit zijn de set nummers:
75119
75120
75121
75122
75123
75124

75147
75148
75149
75150
75151
75152
75153
75154
75155
75156
75157
75158

75159 The Death Star
75144 Snowspeeder
75098 Assault on Hoth

Verder:

Citaat

I know that an Unkar Plutt minifigure is planned so would not be at all surprised to see it appear in 'Encounter on Jakku'

Inzake de nieuwe X-WIng (en de aparte situatie dat er dan 2 X-Wings in omloop zijn): in de europese 2016 catalogus (die tot de zomer loopt) staat de huidige zwarte X-Wing nog vermeld....maar in de Amerikaanse 2016 catalogus is de zwarte X-Wing de enige TFA set die er NIET meer in staat.

Voorteken?

…en er is weer wat meer bekendgeworden!

75157 Captain Rex's AT-TE Walker - $130
75151 Clone Turbo Tank - $130
75150 Darth Vader's TIE Advanced (also comes with another build) - $100
75149 ? - $100
75148 ? - $80
75147 ? - $70
75145 Anakin's Podracer (?)

Een paar prijzen van onbekende sets….en we gaan (naast de eerder genoemde Tank en Podracer) een nieuwe AT-TE (uit Rebels) en Darth Vader’s TIE (ook uit Rebels) krijgen. Deze laatste bevat dus iets extra’s….maar de Bothan Spies weten ook niet wat dat is.

Qua minifigs zouden Ahsoka, the 5th brother en de 7th sister gaan verschijnen….vraag is nu: in welke set? (die laatste 2 wil ik….dus hopelijk zitten die bij de TIE. Die Walker en Tank boeien me niet :P)

Edited by Dennis
typo

Rex' AT-TE, zal in ieder geval geen standaard at-te versie zijn. Dus dat is altijd goed. 

Ik zie steeds meer geruchten voor lego sw battlefront sets. Weet niet of dat zo'n goed idee is.

Maar, ik wil foto's zien.

39 minuten geleden zei CptHansOlo:

Rex' AT-TE, zal in ieder geval geen standaard at-te versie zijn. Dus dat is altijd goed. 

Ik zie steeds meer geruchten voor lego sw battlefront sets. Weet niet of dat zo'n goed idee is.

Maar, ik wil foto's zien.

Ik ben nog geen enkel Battlefront gerucht tegengekomen? Wat ik hoor is dat er weer een zwik Constraction figs uitkomen (Yoda zou er een van zijn) en verder TFA, OT, PT en Rebels sets....en later dit jaar komt de rest van de zomer wave: de Rogue One sets.

Overigens:

75150 Darth Vader's TIE Advanced vs A-wing

Ergens balen, want de RotJ A-Wing (de rode) heb ik al en ik hoef niet perse een Rebels (blauwe) uitvoering....Ahsoka zit dus zo goed als zeker in deze set.

Edited by Dennis

Jammer dat zoveel Rebels crap uitkomt. De rampzalige nederlandse uitzendschema's maken dat ik ondertussen een lichte antipathie tegen de hele serie heb. Dat is natuurlijk niet helemaar fair, maar hey, such is life.

18 minuten geleden zei Marko:

Jammer dat zoveel Rebels crap uitkomt. De rampzalige nederlandse uitzendschema's maken dat ik ondertussen een lichte antipathie tegen de hele serie heb. Dat is natuurlijk niet helemaar fair, maar hey, such is life.

NEDERLANDS? Die zooi moet je sowieso niet kijken met die crap stemmen.

Gewoon origineel engels kijken via de torretjessites; de serie is nl best goed.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this