Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Star Wars LEGO

Recommended Posts

.....versch van de persch:

Maz Kanata in LEGO vorm. Zit naar alle waarschijnlijheid in de Battle at Takodana set. Set zal volgens wat ik hoor rond de € 50/60 zijn en zou ook Kylo Ren en Finn bevatten.

sKQ3c6u.png

EuplZvv.png

• Upvote 1

Kijk......mijn vrienden bij Lego maken alles goed. Battle at takodana voor ca 50/60 euro met Finn en Kylo klinkt als een must have. Nu hopen dat dit voor eind van het jaar komt.

Edited by Marko

Kijk......mijn vrienden bij Lego maken alles goed. Battle at takodana voor ca 50/60 euro met Finn en Kylo klinkt als een must have. Nu hopen dat dit voor eind van het jaar komt.

Helaas; in 2015 komen geen nieuwe SW LEGO sets meer; pas in januari 2016.

Inzake de microfighters:

The Ghost heeft een fig van Hera

Wookiee gunship......een Wookiee

TIE Advanced: een TIE pilot

AT-DP komt met een AT-DP piloot.

Wie of wat de 2 TFA microfighers zijn is nog niet bekend. Ik verwacht geen hoofdpersonages (die gaan alleen in de duurdere sets).

Als ik een voorspelling mag doen: een First Order TIE met piloot en een Resistance X-Wing met standaard piloot.

• Upvote 1

Op 9-11-2015 09:57:57 zei Starkiller:

Wie of wat de 2 TFA microfighers zijn is nog niet bekend. Ik verwacht geen hoofdpersonages (die gaan alleen in de duurdere sets).

Als ik een voorspelling mag doen: een First Order TIE met piloot en een Resistance X-Wing met standaard piloot.

Bijna goed.....het wordt:

-een Resistance X-Wing met Gorwyn (althans, dat van Gorwyn heb ik zo vernomen. Heb -nog- geen pics gezien)

-een First Order Snowspeeder met een snowtrooper

Edited by Starkiller

Zie ik nou ook Thanos in een Marvel set? Dat is gaaf.

Die X-Wing spreekt me het meeste aan, al zal ik 'm waarschijnlijk niet halen. Omdat ik een arme sloeber ben. Wel leuk om naar te kijken :) 

1 uur geleden zei RogueLeader:

Zie ik nou ook Thanos in een Marvel set? Dat is gaaf.

Die X-Wing spreekt me het meeste aan, al zal ik 'm waarschijnlijk niet halen. Omdat ik een arme sloeber ben. Wel leuk om naar te kijken :) 

De microfighters zijn € 9 á € 10. Das toch wel te doen?

Ik ga de Takodana  set afwachten en dan bepalen wat ik ga doen.

LEGO is 1 van de zaken die ik verzamel (op een enkele uitzondering na enkel OT) en ik was van plan alle 7 TFA sets aan te schaffen.....tot ik de sets zag:

De Falcon is bijna identiek aan de 2011 versie die ik al heb en hetzelfde geldt voor de TIE. De snowspeeder en Trooper transport zijn niet bijzonder en Kylo's shuttle is niet screen accurate. Alleen de X-Wing en Reys speeder zijn top vind ik, maar dan mis je figuren als Finn, Kylo, stormtroopers etc. Takodana kan uitkomst bieden met Kylo, Finn en Maz. Dan de microfighters erbij, de FO battlepack en de X-Wing en speeder.

Starkiller jij bent echt de legomeester. Echt tof! 

Momenteel ben ik met mn zoontje grijze en zwarte bricks (zeker niet alleen maar lego, kruidv en bart s doen aan eigen merken) aan het verzamelen om een basis te bouwen, dat zal dan op de schaal van de Microfighters worden dus er zal zeker wat aangeschaft gaan worden.

Serie 2 is compleet. Even de hd afbeeldingen afwachten, maar ziet zo zeker tof uit.

1 uur geleden zei Marko:

Starkiller jij bent echt de legomeester. Echt tof! 

LOL. Thnx voor het compliment. Ik zit in wat Lego-groepen en krijg scoops snel mee. (En gooi het voortaan ook in deze draad).

Wat ouder nieuws dat nog niet gepost was: mei 2016 komt dit boek uit. Vraag is: welke exclusieve fig zit erbij?

https://farm1.staticflickr.com/626/22280272323_d36a6f967b.jpg

Op 9-11-2015 08:51:32 zei Marko:
Op 9-11-2015 07:09:08 zei Starkiller:

.....versch van de persch:

Maz Kanata in LEGO vorm. Zit naar alle waarschijnlijheid in de Battle at Takodana set. Set zal volgens wat ik hoor rond de € 50/60 zijn en zou ook Kylo Ren en Finn bevatten.

Just in: Set gaat € 59,99 in de officiële LEGO stores kosten. Intertoys e.d. nemen dit meestal over; shops zoals LegoHuis en A-Tembo zullen er een tientje ofzo onder gaan zitten.

18 uur geleden zei Marko:

MOOI nu nog even wachten op de eerste pixs. Gezien de prijs zal het (helaas) een kleine set zijn. 

Er is een afbeelding van....helaas kan ik hem even niet gevonden krijgen maar het was een soortgelijke afbeelding als deze.(dit was de teaser van Reys speeder)

De Takodana afbeelding was net als deze niets meer dan een berg blokken,vandaar dat ik hem niet heb opgeslagen.

Gezien de prijs zal het +-500 onderdelen zijn en 4-5 figs. Finn, Kylo, Maz......en daar zal nog wel een Stormtrooper bijzitten.

Verder in mn glazen bol kijkend denk ik dat het bouwwerk tussen deze en deze set in zit; het zal denk ik een gedeelte zijn van Maz' hideout.

Nog een tip: indien je echt perse Kylo Ren wil maar geen zin hebt om een complete set aan te schaffen.....via Aliexpress.com zijn er clone-merken die nu een Kylo Ren figuur aanbieden voor 1 dollar nogwat met gratis verzenden. Geen idee wat de kwaliteit is daar ik zelf geen clone merken heb (bepaalde merken (Decool bijvoorbeeld) schijnen echt goed te zijn.

Is al bekend wat de nieuwe Star Wars UCS wordt?

Heel lang waren de geruchten, dat het een Hoth Echo Base zou worden. Maar aangezien er in TFA ook een sneeuwplaneet zit......

2 uur geleden zei Starkiller:

Er is een afbeelding van....helaas kan ik hem even niet gevonden krijgen maar het was een soortgelijke afbeelding als deze.(dit was de teaser van Reys speeder)

De Takodana afbeelding was net als deze niets meer dan een berg blokken,vandaar dat ik hem niet heb opgeslagen.

Gezien de prijs zal het +-500 onderdelen zijn en 4-5 figs. Finn, Kylo, Maz......en daar zal nog wel een Stormtrooper bijzitten.

Verder in mn glazen bol kijkend denk ik dat het bouwwerk tussen deze en deze set in zit; het zal denk ik een gedeelte zijn van Maz' hideout.

Nog een tip: indien je echt perse Kylo Ren wil maar geen zin hebt om een complete set aan te schaffen.....via Aliexpress.com zijn er clone-merken die nu een Kylo Ren figuur aanbieden voor 1 dollar nogwat met gratis verzenden. Geen idee wat de kwaliteit is daar ik zelf geen clone merken heb (bepaalde merken (Decool bijvoorbeeld) schijnen echt goed te zijn.

Ik heb wel degeijk ervaring met Alieexpress. Vorige jaar een hele collectie starwars minifigs besteld. De kwaliteit is wisselend. Bij afwijkende figuren met veel detail (chewbacka) zie je het al snel. Tevens is het materiaal minder, leidt tot lamme armpjes., maar ook weer niet altijd. In ieder geval is het voor het geld een no brainer.... Zie de link E 6,55

http://nl.aliexpress.com/item/Star-Wars-7-Minifigures-The-Force-Awakens-Kylo-Ren-TIE-Pilot-Captain-Phasma-R2D2-Building-Blocks/32536356303.html?ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

2 uur geleden zei CptHansOlo:

Is al bekend wat de nieuwe Star Wars UCS wordt?

Heel lang waren de geruchten, dat het een Hoth Echo Base zou worden. Maar aangezien er in TFA ook een sneeuwplaneet zit......

Het wordt nog steeds Echo Base. Is alleen uitgesteld naar 2016 (zou dit jaar al uitkomen).

5 uur geleden zei Starkiller:

Deze dan? Dat ziet er toch wel ienieminie uit. Alhoewel de kleurstelling me wel bevalt!

TFA.jpg

Yup. Dat is em. Bij SW moet je +-0,11 per onderdeel rekenen (tenzij er iets speciaals in de set zit; de Rancor bv).

60 : 0,11 = 545.

Mijn LEGO artikel is zojuist geupdate: http://www.starwarsawakens.nl/toyscollectibles/star-wars-lego-2016-preview/

Vandaag zijn er namelijk officiele foto's van 4 Microfighter sets vrijgegeven, dus deze zijn aan het artikel toegevoegd.

De foto's die hiervoor ronddwarrelden waren zgn 'confidential' pix. Je kan als  site zijnde deze op je site zetten.....maar LEGO is vrij strikt en als je gepakt wordt zijn de spreekwoordelijke rapen gaar (is serieus; grote LEGO sites zijn in het verleden hierdoor in de problemen gekomen en mijden). DIt risico wil ik dus niet lopen, en bovendien kickt Ramon me dan buiten denk ik :P

1 uur geleden zei Starkiller:

De foto's die hiervoor ronddwarrelden waren zgn 'confidential' pix. Je kan als  site zijnde deze op je site zetten.....maar LEGO is vrij strikt en als je gepakt wordt zijn de spreekwoordelijke rapen gaar (is serieus; grote LEGO sites zijn in het verleden hierdoor in de problemen gekomen en mijden). DIt risico wil ik dus niet lopen, en bovendien kickt Ramon me dan buiten denk ik :P

:ph34r: (Fijn dat je je artikel hebt geüpdate! Thanks!)

@Marko(en alle anderen geinteresseerden): iemand heeft de Takodana set gezien:

Citaat

All I can say is that it is a medium-sized location-type playset, with lots of what appear to be collapsing functions. Four Minifigures are included. I don't think you'll be disappointed with it.

The set is similar to the LOTR Helm's Deep set in that it has the facade of the castle and some of the surrounding area. It's not a full castle however.

Zoals bekend zitten Fin, Kylo en Maz in de set.....en de 4e zou een Stormtrooper zijn.

• Upvote 1

Zoiets als de 75017 waarschijnlijk. ..geonosis duel. Ook 4 minifigures,  half bouwwerkje met vallende delen.

@Marko: zul je altijd zien......krijg net deze plaatjes binnen.....ik presenteer: Battle at Takodana! (en afbeelding van de Resistance Transport)

Toch 5 figs!

29paxp1.jpg

24dlvtk.jpg

x3pn5.png

Mijn mening: eindelijk weer een set waar ik een klein 'wow' gevoel bij krijg. De TFA wave vond ik zoals gezegd voornamelijk recycle-werk. Deze set heeft een geweldige minifig lineup: Maz (exclusief), Finn (zit verder alleen in de Falcon set...die m.i. overbodig is als je de voorgaande Falcon al hebt), Kylo (zit verder alleen in de dure en NIET screen-accurate set van zijn shuttle) en 2 (!) nieuwe troopers. Als klapper zit in deze set ook nog eens het echte hoofd van Kylo! Exclusief en alleen in deze set.

De facade van het kasteel is gewoon ok. Op zich niet briljant, maar.....hoe veel Star Wars environment sets zijn er? Juist: zeer, zeer weinig.

Definitieve beslissing neem ik (zoals bij alle TFA sets) ná het zien van de film. In het slechtste geval blijf ik me tot de OT beperken.

De Resistance transport ziet er ook top uit trouwens.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this