Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

uit de oude doos. .....op zolder.

Recommended Posts

Ik was bij mijn ouders en aangezien zij ruimte zat hebben,  is daar mijn altaartje in stand gebleven.  De tand des tijds heeft eea wel heel erg vintage gemaakt en er zit nog net zo veel in een doos. Vooral actie figuren. 

20151020_114141-1-1280x964.jpg

20151020_114223_001-1600x900.jpg

20151020_114202-1600x900.jpg

20151020_114149-1600x900.jpg

20151020_114227-1600x900.jpg

20151020_114245-1600x900.jpg

Edited by Marko
  • Upvote 2

Arme Zuckuss en 4-LOM, niet uitgenodigd voor het bounty hunter feestje... 

Die twee haal ik altijd door elkaar.  Die beige met vliegenogen zit in de doos😊

Leuke verzameling Marko, lijkt me ook erg grappig om dat na lange tijd weer terug te zien! :)

Zo een oude topic. Van de week raakte ik aan de praat met een verzamelaar van de vintage SW toys. Voor mij weer een nieuwe wereld die zich opende. Tot mijn grote verbazing wordt er fors betaald voor bepaalde figuren. De zogenaamde "last 17". Nooit geresealed in de VS maar alleen in Europa en daardoor dus zeer wanted. 

En tip voor alle andere onwetenden. Ruim je zolder eens op!

32 minuten geleden zei Marko:

Zo een oude topic. Van de week raakte ik aan de praat met een verzamelaar van de vintage SW toys. Voor mij weer een nieuwe wereld die zich opende. Tot mijn grote verbazing wordt er fors betaald voor bepaalde figuren. De zogenaamde "last 17". Nooit geresealed in de VS maar alleen in Europa en daardoor dus zeer wanted. 

En tip voor alle andere onwetenden. Ruim je zolder eens op!

Losse figuren leveren weinig op (tenzij je een zeldzaam figuur hebt als bv de 'vinyl cape Jawa' of 'rocket firing Fett'.)

De 'Last 17' zijn op 1 na (Yak Face) wel in de VS uitgebracht. Deze zijn gewilder/zeldzamer omdat ze helemaal op het eind zijn uitgebracht toen de speelgoedlijn op zn einde liep. Daardoor zijn ze korter in omloop geweest.

Figuren op kaart zijn gewilder en duurder, maar het hangt enorm af van de staat van de cardback/bubble en wat voor cardback. Bv: een ANH Luke op de eerste kaart levert meer op dan hetzelfde figuur op een ROTJ kaart.

Ga dan voor de gein maar eens op ebay kijken naar een imperial gunner, een setje complete max reboo band of nog mooier een stromtrooper luke. Wellicht dat we van mening verschillen over wat weinig betekent. Helemaal wordt het leuk als je een blauwe snaggletooth of yakface in je doos hebt zitten...... En daar hoeft dis geen originele kaart bij. 

1 uur geleden zei Marko:

Ga dan voor de gein maar eens op ebay kijken naar een imperial gunner, een setje complete max reboo band of nog mooier een stromtrooper luke. Wellicht dat we van mening verschillen over wat weinig betekent. Helemaal wordt het leuk als je een blauwe snaggletooth of yakface in je doos hebt zitten...... En daar hoeft dis geen originele kaart bij. 

Rebo: staan er een aantal op voor $ 35. 0 bieders.

Stormtrooper Luke: 1 staat op $ 25, 1 op $ 40.

Gunner: $ 20. 0 bieders. 1 met 4 bieders staat op $ 6,50.

Dit vind ik met alle respect persoonlijk geen echt hoge bedragen. Ja, het is meer dan de originele prijs...en ik zeg expres 'met alle respect' omdat het natuurlijk niet niks is. Maar toch: de meeste verzamelaars kunnen best $ 40 op tafel leggen.

Bedragen van pakweg 200+ per figuur vind ik hoog; das een andere orde waarmee je direct een zwik verzamelaars 'buitenspel' zet..

En ja: er staan van dezelfde figuren ook advertenties op eBay waar men een veelvoud vraagt. Soms omdat men denkt dat iets ouds van SW een fortuin waard is.

Yak Face en blue Snaggletooth zijn de figuren die ik bedoelde met zeldzaam zoals vinl cape Jawa etc. Op kaart lopen die in de duizenden $.

Persoonlijk vind ik deze bedragen....absurd. Zelfde als met oude LEGO waar men soms kapitalen voor vraagt. ipv 1 oude set schaf ik (voor hetzelfde bedrag) liever 3 nieuwe aan.  Want bij LEGO geldt hetzelfde als bij die vintage figuren: er zijn er héél, echt hÉÉl erg veel van gemaakt.....dus ze zijn niet zo zeldzaam als velen denken en m.i. daarom ook niet het hoge bedrag waard. (just my 2 cents)

Edited by Dennis

De prijzen van vintage action figures kunnen variëren. 

Bij losse figuren is de kwaliteit en wel of niet compleet van zeer groot belang. Ook zijn er van heel veel figuren variaties (soms hele kleine). en sommige van deze variaties zijn zeldzamer dan anderen. Dat kan ook wel eens prijzen van losse figuren opdrijven. Waardoor sommige verkopers weer gaan denken dat alle versies zo duur zijn.  

Er zijn echter een aantal uitzonderingen, zoals

- DT Luke, Vader, Obi-one (DT = Dubble Telescoping Lightsaber) Alleen in het begin van de SW figuren even uitgebracht. Deze figuren hadden een lightsaber die je in 2 delen kon uitschuiven.

- Vinyl Cape Jawa: al redelijk snel is de vinyl cape vervangen door een versie van stof. Er zijn veel kopieën in omloop

- Blue Snaggletooth: Deze blauwe met zilveren laarzen versie is eigenlijk een productie fout, en heeft maar bij 1 playset gezeten. 

- Bij de laatste 17 zitten een aantal uitschieters zoals: Amanaman, Luke Stomtrooper, Yak Face

- Vlix, waarschijnlijk het duurste SW action figure ooit. Vlix komt uit de droids animated serie. Maar dit figuur is alleen in Brazilië uitgegeven

Even over de Rocket Firing Boba Fett. Dit figuur bestaat eigenlijk niet. De enige versies die bekend zijn, zijn een handje vol prototypes. En er is 1 versie bekend op een kaart (display voor een speelgoed beurs, en onlangs nog verkocht). Maar het figuurtje is nooit in produktie geweest. Voor zover ik weet zitten alle bekende versies in grote verzamelingen. Dus als je hem ergens ziet, grote kans dat het een nepper is.

• Upvote 1

15 uur geleden zei Dennis:

Stormtrooper Luke: 1 staat op $ 25, 1 op $ 40.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=vintage+stormtrooper+luke&_sacat=0

Let op, dat het wel een complete figuur betreft, inclusief helm en gun.  Er staan inderdaad geen biedingen bij.

Het was in instantie vooral mijn idee, om overige onwetenden op de hoogte te brengen de ouwe meuk niet zomaar te dumpen de komende Willy-dag!

Ik zal mijn spul via de nieuw verworven kanalen trachten te gaan slijten en zal jullie op dei hoogte houden van de ontwikkelingen.

Goed om te weten. Ik ga binnenkort grote sortering doen , wapentjes helmpjes etcetera moeten tussen de planken vandaan geschraapt gaan worden ;)

Yakface, Amanaman, Luke Stormtrooper, small head Han, big head Han, ik had ze állemaal. Hoth playset, AT-AT, Slave I, Dagobah, troop transporter met de geluidseffecten (there's one, set for stun!) .... Met oudere broers en zus was ik behoorlijk verwend als kind...  Eind jaren 80 in één keer verkocht  en er een drumstel van gekocht... De koper zal waarschijnlijk hier ook wel zijn... :-)

Ach, spijt van de verkoop? niet echt. Ik vind het wel héél tof om die toys te zien, ook op beurzen, conventies enzo. Sinds eind jaren '90 koop ik af en toe wat vintage toys voor de juiste prijs. Zo heb ik dus die Amanaman (met staf), Luke Stormtrooper en yak face weer 'thuis' ...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this