Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Mai

LEGO Star Wars: The Complete Saga

Recommended Posts

Een van de weinige Star Wars spellen die ik heb gespeeld is LEGO Star Wars: The Complete Saga. Een van de minder serieus Star Wars games. Ondanks dat LEGO veelal doet denken aan kinderen, waardeerde ik juist de humor heel erg in de spellen. Bovendien zorgt het gebruik van LEGO voor vreemde oplossingen (bijv. bouwen van bruggen met de Force) die je niet in andere Star Wars spellen tegenkomt. 

(Als je het ooit wilt spelen, kan je beter niet de mobiele versie pakken. De console, pc en mac zijn veel beter qua controls)

Ik weet nog wel dat ik de dagen heb afgeteld toen LEGO Star Wars 2 uitkwam. Dat was toen echt een combinatie van de drie dingen waar ik verslaafd aan was: LEGO, Star Wars en games. Nog steeds leuk om te spelen!

Wat grappig dat je het hierover hebt, van de week zocht ik toevallig nog op internet of er een nieuwe Lego Star Wars aankomt voor de PS4. Laatst voor het eerst begonnen aan een Lego game met mijn vriendin (Lego Marvel) aangezien er een Lego-sale was op de PlayStation Store en dat spel is het eerste spel wat ons beiden gelijk goed beviel (om met zijn tweeën te spelen). Leuke wisselwerking tussen humor, uitdaging, puzzels, vechten en open wereld. Eén van ons als Iron Man en de ander als Hulk lekker de boel slopen en opdrachten doen, heerlijk!

Maar goed, helaas is er naar mijn weten nog niks bekend over Lego Star Wars voor de PS4. Ik denk echter dat het een kwestie van tijd is voordat daar iets over bekend wordt gemaakt, wellicht meteen met een The Force Awakens-setting? :D

Het is natuurlijk de vraag of LEGO wil betalen voor de rechten. Als de vorige genoeg verkocht zijn, dan waarschijnlijk wel. :) Ik hoop het in elk geval wel. Meestal zijn de LEGO spellen wel de moeite waard om te kopen. Zowel Harry Potter als Marvel waren beiden ook erg goed.

Star Wars verkoopt. Ik denk dat LEGO zeker zou willen betalen, tot redelijke hoogte. Wat ik me net besef is dat EA alle exclusieve rechten op Star Wars games heeft gekocht. Het lijkt me dat LEGO Star Wars daar ook onder valt. Wellicht dat we dus iets vanuit EA kunnen verwachten of zouden ze de rechten in bruikleen bij de ontwikkelaar (TT Games volgens mij) kunnen stallen? Ik ben benieuwd, het zou wel erg gaaf zijn!

Ik denk niet dat het verschil maakt. Warner Bros. heeft bijvoorbeeld de rechten voor Batman, maar er is ook gewoon een LEGO Batman game. Het heeft denk ik iets te maken met het feit dat er ook fysiek speelgoed van bestaat.

Ik denk niet dat het verschil maakt. Warner Bros. heeft bijvoorbeeld de rechten voor Batman, maar er is ook gewoon een LEGO Batman game. Het heeft denk ik iets te maken met het feit dat er ook fysiek speelgoed van bestaat.

Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, ik weet er het fijne niet van. Laten we hopen dat we in de komende maanden meer te weten komen over toekomstige Lego Star Wars games. Enne, graag op de PS4! :)

Even controversieel doen, ik hoop pas op een nieuwe LEGO Star Wars 2019, als heel de nieuwe trilogie uit is. De LEGO Hobbit-game heeft alleen content van de eerste twee films, en voelt dan ook meteen niet als een compleet spel. Ik ben dus best bereid te wachten tot er genoeg nieuwe films zijn om een fatsoenlijk spel mee te vullen.

Even controversieel doen, ik hoop pas op een nieuwe LEGO Star Wars 2019, als heel de nieuwe trilogie uit is. De LEGO Hobbit-game heeft alleen content van de eerste twee films, en voelt dan ook meteen niet als een compleet spel. Ik ben dus best bereid te wachten tot er genoeg nieuwe films zijn om een fatsoenlijk spel mee te vullen.

Valt wel wat voor te zeggen, maar als de content en speelduur van 1 game gebaseerd op 1 film voldoende is voor de prijs die je ervoor betaalt, hoef ik niet te wachten tot 2019 om alle drie de films in 1 spel te zien. Ze kunnen natuurlijk ook personages uit de vorige saga speelbaar maken. En ben ik nou de enige die denkt dat LEGO perfect past bij het idee van levels creëren en delen zoals we dat zien in games als LittleBigPlanet en wat recenter Super Mario Maker op de Wii U? Levels maken en online kunnen delen en de mogelijkheid om levels te beoordelen. Doen waarvoor LEGO bedoeld is: dingen bouwen! :)

Het heeft me zo'n 70 uur gekost, maar deze game heb ik voor de volledige 100 procent uitgespeeld op de Xbox 360, inclusief alle achievements. Dat was me wat zeg. Veel plezier van gehad.

Op 13-9-2015 at 16:05 zei Ramon:

Maar goed, helaas is er naar mijn weten nog niks bekend over Lego Star Wars voor de PS4. Ik denk echter dat het een kwestie van tijd is voordat daar iets over bekend wordt gemaakt, wellicht meteen met een The Force Awakens-setting? :D

En inderdaad: https://www.starwarsawakens.nl/games/lego-star-wars-the-force-awakens-komt-zomer-2016/

Yes! Het ziet er gaaf uit! De belichtingen lijken ook een stuk mooier dan in de vorige games terwijl op het moment dat ik dit schrijf alleen nog maar een brakke cam-recorded trailer te zien is. Heb er zin in :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this