Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Darthszellem

Boeken / comics vanaf Rule of two

Recommended Posts

Ik wil graag de geschiedenis van de *Sith vanaf de Rule of two leren kennen. En daarom wil ik weten bij welke boeken / comics ik moet beginnen. Ik weet dat er op Wookieepedia een lijst met Appearances, Sources en Notes, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_books
Op bovenstaande link staat een lijst met boeken, op Star Wars tijdlijn op volgorde aangegeven. Daar word gesproken over een Darth Bane triologie, waarbij volgens de samenvatting in die link in deel 2 de Rule of two begint, nadat een " thought bomb" is afgegaan in 990 BBY. Vervolgens komt er een boek "Darth Plagueis" maar dat speelt zich af verspreid over 67 - 32 BBY. Wat gebeurt er daartussen?

Onderstaand filmpje laat een volgorde zien van Sith Lords, maar in welke boeken / comics komen die dan langs? Ik zoek verhalen waar deze karakters centraal staan en niet "even" voorbij komen. 

De "Book of Sith" heb ik ook thuis, maar die geschiedenis is wel erg kort. 
Ondertussen kijk ik ook even verder.

Edited by Darthszellem
Ontbreken informatie

Ik zou deze vraag in onze facebookpagina Lowlands Cantina posten. Daar krijg je meer respons.

Ik zou vooral niet ambiëren alles te willen lezen, maar ook het aspect kwaliteit. Je noemt de Bane trilogie en daarna Plagueis. Mijn bescheiden mening heb je dan ook echt kwaliteit. Wat er tusssen ligt is ook in een uurtje op wookiieepedia te lezen. 

Aanvullend, een soort van alternatieve toekomst omdat het nu naar Legends is verbannen, is de comic serie (40delen) Star Wars Legacy. Een ten onrechte ondergewaardeerd serie die onder meer gaat over de hervorming van de Sith in de toekomst, wanneer de Sith de rulle of two hebben varen, Sith holo’s van onder andere Bane en met verder in de hoofdrol een verre nazaat, uiteraard force gifted, van Skywalker die verslaafd is aan deathsticks en zich omringt met een stel smokkelaars. Als dat niet interessant klinkt dan weet ik het niet. Bovendien met schitterende artwork van Jan Duursema.

23 uur geleden zei Marko:

Wat er tusssen ligt is ook in een uurtje op wookiieepedia te lezen.

Daar zat ik ook over na te denken. Zo heb ik ook mijn achterstand ingehaald in het X-men universum toen ik de biografie van super villains Mr Sinister en Apocalypse las.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now