Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Anna

Echo Base Charity Con 2019

Recommended Posts

Wie gaat er nog meer heen?

Voor mij wordt het de eerste keer en hopelijk word ik ook uitgekozen als vrijwilligster.

Wat kan ik er verwachten? Hoe is de sfeer? 

Ik heb er heel veel zin in!

Hoi @Anna, ikzelf was er de vorige keer in 2017 bij en vond het een erg knusse en gezellige conventie. Het scheelt daarbij wel dat ikzelf in de buurt van de bioscoop woon, ik zou er waarschijnlijk niet het halve land voor door willen reizen.

Een aantal mini-hallen/grote kamers werden afgezet en daar stonden kraampjes met Star Wars items, maar ook van een hoop andere franchises. Er was ook een gedeelte met de Droid builders (waar je op de foto kon gaan met een echte R2-droid en zelfs een BB-8 van onze eigen @Roel!). Beneden was een soort 'kelder' die was volgepropt met vintage Star Wars spul.

Wat het grote voordeel is van zo'n 'kleine' conventie is dat het aanspreken van de gasten erg laagdrempelig is. Er stonden vaak geen rijen en dat maakte de gasten toegankelijk om een casual gesprek mee te voeren over hun werk of iets anders. Ook vond ik het leuk om toen naar The Last Jedi te kijken in gezelschap van enkele mensen die aan de film hebben gewerkt. Hierna deden ze namelijk ook in de filmzaal gelijk een Q&A waarbij mensen uit het publiek vragen konden stellen. Was erg leuk gedaan!

Op zich is het natuurlijk niet heel groot en mag je ook geen Comic Con-achtige taferelen verwachten. Maar als je het combineert met een dagje Utrecht is het goed te doen. Wie weet zien we elkaar daar! :)

Klinkt als gezellig en knus, daar hou ik wel van. Ik hoop dat ik wat mensen van the 501st Legion en Rebel Legion Dune Sea Base te spreken krijg. Ik hoorde (ben zelf er nooit geweest) dat op comic-cons het zo druk is dat het bijna onmogelijk om ze te preken of vragen te stellen en ik heb best wel wat vragen over kostuums maken,stof aankopen ect ect.

Ik heb me ook als vrijwilligster aangemeld omdat ik zo ook hoop wat meer sociale contacten op te doen en ik maak me graag nuttig haha

Da's niet mijn ervaring hoor! Heb altijd goede gesprekken kunnen voeren met de Dutch Garrison en Rebel Legion leden, velen zitten/staan juist te wachten en rond te kijken tot je hen aanspreekt. Maar leuk dat je wat meer voor hun organisatie wil doen. :)

Wij zijn er ook in 2017 geweest en hebben er een leuke tijd gehad. Bij de screening van The Last Jedi kon je met div. acteurs uit de film plenair vragen stellen (nagenoeg de hele Kinepolis was voor Echobasecon gereserveerd die dag) inclusief tussenzalen/ruimtes. 

IMG-3127.jpg

Leuke line-up van acteurs, concept artists en veel stands met star wars stuff. En als je acteurs en fanbs wilt ontmoeten zit je helemaal goed. 

IMG-3119.jpg

Edited by the Prosheshy
  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this