Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Anna

Xbox one?Ps4?welke is geschikt voor leuke games voor mij en de kinderen??

Recommended Posts

Sinterklaas komt eraan en de kinderen hebben voor de zoveelste jaar een Xbox one boven aan het lijstje staan.Erg leuk en na overleg met schoonouders¬†mag ik er 1 halen op hun kosten.Alleen welke?? Ik heb totaal geen verstand van games!ūüė≤¬†Ik stond laatst wel in de speelgoedwinkel maar zo een puberende verkoper¬†lachte me net niet uit en hielp me nauwelijks. Mijn dochter en jongste zoon willen¬†sowieso minecraft en daarnaast willen we een leuke Star Wars game.¬†

Alleen welke?? en waar moet ik opletten bij aanschaf? en hoe zit met VR brillen (had mijn oudste zoon over iets met beat saber ofzoiets)? echt ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten,ik heb nog nooit games gespeeld.Is er iemand die me kan helpen??

Hoi Anna, ik heb zelf nooit een Xbox gehad (de games van de PS4 spreken mij persoonlijk meer aan), maar in grote lijnen zijn de consoles hetzelfde. Het grootste verschil is imo dat de Xbox One wél 4K Blu-rays kan afspelen en de PS4 kan dit niet. Geen idee wat voor tv je thuis hebt staan, maar dit kan een overweging zijn? Van zowel de PS4 als de Xbox One is een krachtigere variant op de markt die de capaciteiten van moderne 4K televisies kan benutten, maar er zijn ook goedkopere varianten die in combinatie met leuke kortingen en acties zeker het overwegen waard zijn. Aan de games die je noemt begrijp ik dat je kids relatief jong zijn? Als je de console echt voor hen koopt, zou ik deze generatie consoles niet de sterkere consoles aanschaffen (Xbox One X en PS4 Pro). De verwachting is dat beiden binnen 2 jaar worden opgevolgd door de nieuwe Xbox en de PS5.

Mocht je een Xbox One in huis gaan halen, raad ik je ten zeerste aan om voor de Xbox One S te gaan en niet de reguliere Xbox One. De S-variant is in alle opzichten beter: hij is kleiner, wordt minder warm, minder stroomverbruik en je hebt bovendien geen apart voedingsblok aan de buitenkant hangen (die zit bij de S-variant netjes in de console verwerkt). De Xbox One S kan verder alles wat de regulier Xbox One kan. Een knap staaltje techniek van Microsoft! Hij is bovendien momenteel gunstig geprijsd (klik!). Met name de bundel met een extra controller zou ik ten zeerste aanraden (2 ipv 1 controller) voor 195 EUR. Dat lijkt mij de betere keus, aangezien je die tweede controller toch gaat willen kopen. Ik zie ook een bundel voor 189 EUR met Fortnite, maar dat is een game die kan tegenvallen/saai kan worden. Afhankelijk van de interesses van je kids zijn dit beiden goede deals imo. :)