Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Anna

Hoe staan jullie partners tegenover jullie passie voor Star Wars?

Recommended Posts

Vandaag kwam¬†ik thuis van winkelen (jaja kom maar met de grappen over vrouwen en winkelen hahaha) en ik liet vol trots mijn man mijn nieuwe comics zien.Ik koop nooit comics maar kwam nu een goeie deal tegen en kon het niet latenūüė≤. Met opgetrokken wenkbrauwen keek ernaar en mompelde ''alweer Star Wars?''Waarop ik natuurlijk weer vroeg ''hoezo?'Alweer?Ik ben gewoon fan en dit vindt ik leuk.''¬†Dus ontstond een discussie dat niet alles ervan hoeft te zijn en hij kan het gewoon weg niet begrijpen dat ik er zo een fan van ben.Hij laat wel mijn gang gaan maar zoals dat ik nu wil gaan cosplayen kan hij maar niet begrijpen.

Nou vroeg ik me af hoe gaan jullie partners ermee om(dus die geen fan zijn)? Laten ze jullie je gang gaan of zetten ze er een rem op de aankopen/erover praten ect?En belangrijkste hoe gaan jullie ermee om met het onbegrip?

Ik verstop alles.

Serieus: nooit negatief commentaar op gehad en alles staat in de mancave. In de rest van het huis is niks van SW te vinden (wil ik zelf ook niet overigens)

• Like 1

Bij mijn relatie heb ik concessies moeten maken. Hierbij heb ik een deel van mijn verzameling opgeofferd. Tegenwoordig is mijn verzameling een (grote) colectie boeken. Deze staan in het huis gewoon in zicht. dit accepteert hij ook.

Ik woon nog niet samen met mijn vriendin, dat scheelt al wat. ;) Ik ben wel stiekem al bezig aan mijn eigen verzameling (met de nadruk op de OT) en hoewel zij niet snapt wat ik interessant vind aan die collectibles vindt ze het volgens mij wel leuk om te zien dat ik er veel waarde aan hecht en plezier aan beleef. Discussies hebben we er dan ook (nog) niet over, al kan ik het onbegrip soms wel van haar gezicht aflezen als ze hoort hoeveel sommige dingen hebben gekost. 

Ik denk wel dat het iets anders zou liggen als we samen zouden wonen (als in: meer kritiek op dergelijke uitgaven), maar voor mij is het dan ook belangrijk dat ik iig 1 ruimte in het (toekomstige) huis heb waar ik wat dit betreft m'n ei in kwijt kan en dat is bij haar ook al bekend. Net als Dennis voel ik niet de behoefte om m'n woonkamer met Star Wars te vullen, al kan ik daar in mijn huidige startersappartement niet echt omheen.¬†ūüėĀ

Op 1-11-2018 at 19:04 zei icarus:

Bij mijn relatie heb ik concessies moeten maken. Hierbij heb ik een deel van mijn verzameling opgeofferd. Tegenwoordig is mijn verzameling een (grote) colectie boeken. Deze staan in het huis gewoon in zicht. dit accepteert hij ook.

Dat is echt rot voor je,heb je met veel passie lopen verzamelen moet je het weg doen.

Ik zelf heb eigenlijk ook alleen maar boeken en paar T-shirts en een vest en ik heb wat oorbelletjes. Beeldjes of speelgoed enz wil ik wel graag verzamelen maar dat trekt mijn portemonnee niet.Ik haak trouwens wel en dan star wars dekens( ik ben toch zo een saai mens whahahah).Mijn enigste echte grote zwakte zijn boeken.En zelfs daarbij let ik erg op de centen,altijd de goedkoopste versie en vaak softcover.In de huiskamer heb ik wel mijn boeken in zicht staan.Maar dat zijn mijn trots. 

De comics waren zo een goede deal en ik heb altijd comics willen hebben dus heb dit keer maar het mij eigen gegeven als vervroegd verjaardagskado hahaha.

Op 1-11-2018 at 19:04 zei icarus:

Uit vrije wil?

Ikzelf zou dit dus nooit doen. Het is me gelukkig ook nooit gevraagd. We hebben allebei onze interesses en vinden dat prima.

Ook ik zou never nooit iets wegdoen omwille van mijn relatie eerlijk gezegd. Een gesprek voeren over wat op welke manier in/uit het zicht wordt gezet is prima, maar alles wordt netjes bewaard idd. Maar misschien begrijpen we @icarus verkeerd?

In zekere zin heb ik het uit vrije wil gedaan. Heb er mijn verzameling iets specifieker mee gemaakt. Vooral het oude speelgoed (wat oud en versleten was) heb ik weg gedaan. Was niet heel bijzonder vond ik. Is naar de kinderen van m'n zus gegaan die nu ook een beetje star wars mee krijgen

Mijn grootste verzameling blijven toch de boeken en die gaan echt het huis niet uit (of het moet met mij mee gaan tussen 6 planken.

Ik heb het enorme privilege een tweede (buiten) huis in de bossen te hebben ook wel een Star Wars Man cave; genaamd Starkiller Base. Hier spreken we bij tijd en wijle met onze Kenobi Knockouts (voorheen Correlian Counterparts) af om de films te bekijken, BF2

Tot op zekere hoogte kan ik hier volledige aandacht geven aan mijn passie (fan sinds 1980). Zo blijft de relatie in huis 1 met de vrouw redelijk stabiel.¬†ūüėÉ

Edited by the Prosheshy

Haha ik moest wel even lachen om de  Starkiller Base.Zo noemt mijn man mijn bureau altijd.Dat is echt mijn plek.

Ik persoonlijk vindt het altijd wel mooi om bij mensen te komen en dan te kunnen zien wat hun passie is.Zo was ik ooit bij iemand die Transformers fan is en die had posters en verzamelobjecten overal staan/hangen.Ik vind het prachtig om de passie te zien.Geeft ook altijd meteen een gespreksonderwerp.