Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Screening Star Wars Fan Film; Remnants of the Order (Arcade Hotel A'dam 27 okt)

Recommended Posts

Wie gaat er 27 okt (18.00) of zon 28 okt (12.00 PM) naar het Arcade hotel in Amsterdam voor:

42313822_726870034327880_361077535073003

Tickets zijn gratis maar moet je wel bestellen via Eventim. 

HIER

Edited by the Prosheshy

Ik weet het, de kans om de film te zien wordt nu op een presenteerblaadje aangereikt, zeker omdat de film nooit op grote schaal is vertoond.

Ik vond het lastig in te schalen of ik ga, maar ik heb besloten van niet. En ja, deze woorden heb ik op een goudschaal afgewogen.

Ik had er graag heen gegaan, maar ik zit midden in de verjaardagen van de kinderen die alleen in de laatste week van oktober jarig zijn. Het gaat dus niet, helaas. Het is ook nog eens in het verduvelde centrum van AMsterdam waar auto's vervloekt zijn, dus even snel langs rijden voor de screening is er ook niet bij :(

20 uur geleden zei Dennis:

Grote Schaal ...lastig in te schalen .... op een goudschaal afgewogen.

LOL....kom op dennis dat zou juist een reden zijn wel te gaan hahahaha ik zou me als psv'er heerlijk voelen in AMsterdam...... een tip, ik zou voorlopig wel uit de zuid hollandse hoofstad wegblijven ;)

21 uur geleden zei the Prosheshy:

Dennis kan em toch ook gewoon in Gent gaan kijken?

Als je me vraagt: geef op een schaal van 1 tot 10 aan wat de kans is dat je dat doet dan weet ik het niet.

Zo te zien ben je niet super stoked om deze te gaan zien Dennis.... Ik weet het ook niet hoor, ik denk persoonlijk dat het nagenoeg onmogelijk is om met een beperkt budget, grote creativiteit en bergen goede wil iets maken dat lijkt op iets dat honderden miljoenen kost.

7 hours ago, Marko said:

Zo te zien ben je niet super stoked om deze te gaan zien Dennis.... Ik weet het ook niet hoor, ik denk persoonlijk dat het nagenoeg onmogelijk is om met een beperkt budget, grote creativiteit en bergen goede wil iets maken dat lijkt op iets dat honderden miljoenen kost.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je zo naar fanfilms zou moeten kijken. Los van het feit dat fanfilms over het algemeen vele malen korter duren (in dit geval ongeveer 18 minuten en dat is dan nog vrij lang) om - zoals je zelf al zegt - het enigszins te kunnen laten lijken op iets dat honderden miljoenen kost.

Vergeet niet dat een groot deel van die honderden miljoenen in salaris voor cast- en crewleden zit, naast marketing. Bij dit soort fanfilms doen cast en crew het vaak voor nop en een marketingbudget is er ook niet. Je zult je verbazen hoe ver je kunt komen met een (betaalbare!) camera, de juiste software, vrijwilligers en in het bijzonder mensen die verstand hebben van visuele effecten en authentieke props. ;) Uiteindelijk zijn dat de dingen die de film 'echt' laten aanvoelen, zeker in zo'n kort filmpje.

• Like 1

Thanks.  Ik weet redelijk veel van film maken.....zal me dus niet snel verbazen en juist daarom denk ik dat het onmogelijk is. Verder is het als star wars fan anno nu verstandig om getemperde verwachtingen te hebben....;) 

2 hours ago, Marko said:

Thanks.  Ik weet redelijk veel van film maken.....zal me dus niet snel verbazen en juist daarom denk ik dat het onmogelijk is.

Weet niet wat je als onmogelijk ziet? Het ziet er natuurlijk niet precies uit als een AAA-film. Zie het meer als 'een ode aan' dan 'een imitatie van' of iets dat poogt hetzelfde te doen en dan kom je al gauw verder in het genieten van fanfilms. Er zijn al best aardige fanfilms reeds verschenen overigens! :)

Op 27-9-2018 at 09:46 zei Marko:

Ik heb 'm gisteren op FACTS gezien. Hierbij mijn eerlijke mening nadat ik het heb laten bezinken:

Voor een fanfilm die 6K heeft gekost is het gewoon een puike productie waarin zelfs een paar fraaie shots zitten (de mooiste was imo van Pai in haar donkere hut en op het moment dat haar saber (het enige lichtpunt) uit gaat - en het dus donker wordt is er direct een cut naar de volgende scene. Eerlijk is eerlijk: dat was mooi en het bleef me bij.

Verhaal is simpel (logisch, 23 minuten) en heeft wat apartheden

Spoiler

Bolo gaat even spullen pakken en wordt direct neergeknald? Pai die 'posessed' opeens saber skills heeft, Stormies die traag zijn.

De connectie met de Prequels was weer wel goed in het verhaal verweven en de 2 alien personages zagen er uitstekend uit. Sterker: deze eigen creaties vond ik er zelfs beter uit zien dan enkele officiële SW aliens.... (Therm Scissorpunch, die hoofdloze lui uit RO en Solo, etc)... pluim voor de makers daarvan. Geluidseffecten, muziek en accenten ook dik in orde.

Al met al een leuke fanfilm die gelukkig geen statements probeert te maken maar puur het publiek wil vermaken op een ouderwetse manier... en daar bij mij in geslaagd is.

Edited by Dennis

Op 28-9-2018 at 22:29 zei Ramon:

Weet niet wat je als onmogelijk ziet? Het ziet er natuurlijk niet precies uit als een AAA-film. Zie het meer als 'een ode aan' dan 'een imitatie van' of iets dat poogt hetzelfde te doen en dan kom je al gauw verder in het genieten van fanfilms. Er zijn al best aardige fanfilms reeds verschenen overigens! :)

Vrij vertaald, kijk híer niet naar zoals je naar een echte star wars film kijkt, dat zou zou je kunnen uitleggen als, heb niet al te hoge verwachtingen en.... dan zijn we het weer eens😂

Zo te zien Is Dennis voorzichtig positief en dat stemt me voor nu gelukkig. ik ga er bij gelegenheid zeker naar kijken.... misschien wel 2 keer

58 minuten geleden zei Marko:

Vrij vertaald, kijk híer niet naar zoals je naar een echte star wars film kijkt, dat zou zou je kunnen uitleggen als, heb niet al te hoge verwachtingen en.... dan zijn we het weer eens😂

Zo te zien Is Dennis voorzichtig positief en dat stemt me voor nu gelukkig. ik ga er bij gelegenheid zeker naar kijken.... misschien wel 2 keer

Van een film die 6K kost mag je niet hetzelfde verwachten als iets wat 200 miljoen kost.

Echter, met zeer beperkte middelen weet men er veel uit te halen. En das knap. En ik meen het echt als ik zeg dat die 2 aliens qua ontwerp beter waren dan menige creaties van Disney. De ene was Garindan meets Zuckuss en de andere oldskool een 'dude met rubber masker'.

3 uur geleden zei Dennis:

Van een film die 6K kost mag je niet hetzelfde verwachten als iets wat 200 miljoen kost.

damn gasten we vallen in herhaling.... dat is het enige dat ik zei. Lower your expectations.

Ik wou hem zelf graag bekijken maar geen tijd. Ik vindt het echt knap hoe sommige leuke fanfilms kunnen maken.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now