Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Deleted scenes & bonus features SOLO

Recommended Posts

Van de week zag ik deze scene van de aankomende Bluray van SOLO; a Star Wars Story.

De foot chase van Qira en Han eindigt in een schuilplaats met aalen om zo te ontsnappen aan de corellian hounds en de Moloch. 

Maar wat valt mij op aan het einde van de scene. Het lijkt erg sterk op de bekende scene van wijlen River Phoenix als young Indy in Indiana Jones and the Last Crusade

Waar we reeds bij de verzameling van Dryden Vos een crystal skull zagen (als referentie naar het vierde deel van Indiana jones) zien we hier wederom een verwijzing van Ron Howard aan River Phoenix als young Indiana in the Last Crusade?

Edited by the Prosheshy

En wederom een deleted scene uit SOLO; dit keer een scene van Han als Imperial cadet die ertoe leidde hoe hij in de infanterie gedegradeerd werd.

Het geeft m.i. erg goed aan wat Han later bedoelt in de film met ontslag bij de Royal Navy en zijn opmerking "'for having a mind of my own" en het nemen van strategische beslissingen in Tie Fighter combat.

Op 9-9-2018 at 13:31 zei the Prosheshy:

Waar we reeds bij de verzameling van Dryden Vos een crystal skull zagen (als referentie naar het vierde deel van Indiana jones) zien we hier wederom een verwijzing van Ron Howard aan River Phoenix als young Indiana in the Last Crusade?

Die kristallen schedel bij Vos is een verwijzing naar 'Han Solo & the Lost Legacy' van Brian Daley.

https://fsmedia.imgix.net/00/71/62/3b/3337/42cb/b414/19af099dd391/han-solo-and-the-lost-legacy-by-brian-daley.jpeg

Het moge duidelijk zijn dat de producer van SOLO Rob Bredow en ik het oneens zijn. Jon Kasdan kon mijn opmerking wel waarderen.......

IMG_3472.png 

Edited by the Prosheshy

Op ‎13‎-‎09‎-‎2018 at 21:15 zei the Prosheshy:

Het moge duidelijk zijn dat de producer van SOLO Rob Bredow en ik het oneens zijn. Jon Kasdan kon mijn opmerking wel waarderen.......

IMG_3472.png 

Supergaaf dat je aan dit soort gasten relevante vragen voorlegd....en beantwoord krijgt. Ben overigens met je eens dat dit een briljante scene is. Echter; ik hem niet precies in de film plaatsen en hij duurt maarliefst 2 min, grote kans dat het met het ritme-tempo (pace) van de film te maken heeft. In een film waar zo veel in bijgefilmd (en dus afgesneden) is, krijg je een vergroot risico dat de film niet meer 'loopt'.

Ook interessant om te lezen is dit artikel dat duidelijk maakt hoe de film er uit had kunnen zien wanneer Lord en Miller niet ontslagen waren.

De deleted scenes van SOLO (op de sneeuwbal scene zie ik niet zoveel toegevoegde waarde in) heerlijk om naar te kijken en zijn bij een bluray een keer ECHT essentieel omdat ze de visie van twee andere regisseurs laten zien. 

Disney had denk ik grote moeite met het onzekere karakter van Han (in het begin van de film) dat Lord en Miller wilden laten zien i.p.v. een zelfverzekerde Han die gelooft zijn eigen woorden waar te gaan maken.

https://www.fatherly.com/play/solo-star-wars-deleted-scenes-lord-and-miller-ron-howard/

Op ‎17‎-‎09‎-‎2018 at 21:56 zei the Prosheshy:

Ook interessant om te lezen is dit artikel dat duidelijk maakt hoe de film er uit had kunnen zien wanneer Lord en Miller niet ontslagen waren.

De deleted scenes van SOLO (op de sneeuwbal scene zie ik niet zoveel toegevoegde waarde in) heerlijk om naar te kijken en zijn bij een bluray een keer ECHT essentieel omdat ze de visie van twee andere regisseurs laten zien. 

Disney had denk ik grote moeite met het onzekere karakter van Han (in het begin van de film) dat Lord en Miller wilden laten zien i.p.v. een zelfverzekerde Han die gelooft zijn eigen woorden waar te gaan maken.

https://www.fatherly.com/play/solo-star-wars-deleted-scenes-lord-and-miller-ron-howard/

Interessant inderdaad, maar ik geloof dat dit artikel iets te veel aannames doet. Er is niet (officieel) verteld welke scenes van wie zijn (of let ik nu niet op). Ook dat er niet over coaxium wordt gesproken in de deleted scenes hoeft niet te betekenen dat het geen onderwerp was tussen proxima en han...... Bovendien vind ik behalve de geweldige Cadet Solo scene, de scenes niet veel toevoegen. Sterker nog, de Sneeuwballen doet me denken aan een behind the scenes stukje en de Palingscene maakt Han een beetje een pervert, zeker aangezien hij er letterlijk een uit zijn broek haalt!