Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Anna

Zijn de boeken van Daniel Wallace goed?

Recommended Posts

Ik loop al een tijdje te azen op de boeken van Daniel Wallace.Vooral The Rebel Files en The imperial Handbook lijkt me wel wat.Alleen is het een leuke aanvulling of is het aankopen niet waard?

Edited by Anna

11 uur geleden zei Anna:

Ik loop al een tijdje te azen op de boeken van Daniel Wallace.Vooral The Rebel Files en The imperial Handbook lijkt me wel wat.Alleen is het een leuke aanvulling of is het aankopen niet waard?

Er zijn legio goede SW boeken te koop die naar mijn mening zoveel beter zijn.

Twee jaar geleden schreef ik er een artikel over: https://www.starwarsawakens.nl/reviews/boekrecensies/naslagwerken/top-10-star-wars-naslagwerken/

Dat artikel had ik inderdaad laatst ontdekt en heb ook een paar opgeschreven want nu op het verlanglijstje staan.

Ik kwam toevallig de boeken van Daniel Wallace tegen en ik ben gek op naslagwerk boeken.Vooral die van Pablo Hidalgo,alleen jammer dat ze zo dun zijn(die van RO was echt een prachtig boek).

Ik baal alleen dat ik zo een boek voor aankoop niet even in mijn handen kan hebben.Ik hou ervan om even door heen te bladeren voordat ik een aankoop doe.Natuurlijk kan ik bijvoorbeeld bij Bol.com retouren maar dat is weer extra werk.

Maar je hebt een mooie collectie boeken Dennis😃,ben er jaloers op!

7 uur geleden zei Anna:

Ik baal alleen dat ik zo een boek voor aankoop niet even in mijn handen kan hebben.Ik hou ervan om even door heen te bladeren voordat ik een aankoop doe.😃,ben er jaloers op!

De enige optie is naar conventies gaan; daar zijn altijd wel wat stands die boeken hebben. Echter: vaak heeft alleen wat recentere titels, een boek als SW Chronicles zul je niet snel 'in het wild' tegenkomen.

Wat voor iets zoek je? Naslag? En dan fictie of non-fictie? Focus op de OT of juist de PT? Iets wat puur over de effects gaat?

Op ‎01‎-‎09‎-‎2018 at 22:16 zei Anna:

Ik zal me d'r ook even tegen aan bemoeien. De boeken waar je op doelt zijn Jedi Path, Imp Handbook, Bountyhunters etc etc. Ik heb er twee. Om echt te lezen is het niet echt fijn, als naslag zeker geinig. Met name de vormgeving is wel erg leuk. Zo is book of sith, gemaakt van stukken dagboek van grote Sith lords.  Qua informatiebron moet je er geen grote openbaringen van verwachten,  zeker als je regelmatig Star Wars boeken leest etc.

Saillant detail is dat Ryan Johnson het Jedi Path boek van Wallace (op twitter) gebruikte om aan te geven dat hij de force hologram aan het einde van TLJ absoluut niet zelf heeft verzonnen. In het hoofdstuk Advanced Techniques  wordt de Doppelganger techniek beschreven …..

Al met al, als je deze boekjes (dik zijn ze niet) voor een nice prijsje ziet, meenemen, maar geen absolute must have.

ps dit was @Anna

Edited by Marko

12 uur geleden zei Dennis:

Er zijn legio goede SW boeken te koop die naar mijn mening zoveel beter zijn.

Twee jaar geleden schreef ik er een artikel over: https://www.starwarsawakens.nl/reviews/boekrecensies/naslagwerken/top-10-star-wars-naslagwerken/ 

Dat gezegd hebbende @Dennis, tijd voor een update? Of wellicht een addendum, met een lijstje makkelijker vindbaar- en minder kostbare naslagwerken. Vandaag (op een walgelijk evenement, maar daar over meer in een ander topic) voor 15 euro, de Art of Rogue One meegenomen. Die boeken alsmede de alsmaar doorgaande visual dictionarys (alhowel wisselend) zijn noemenswaardig in dat kader......

9 uur geleden zei Marko:

Dat gezegd hebbende @Dennis, tijd voor een update? Of wellicht een addendum, met een lijstje makkelijker vindbaar- en minder kostbare naslagwerken. Vandaag (op een walgelijk evenement, maar daar over meer in een ander topic) voor 15 euro, de Art of Rogue One meegenomen. Die boeken alsmede de alsmaar doorgaande visual dictionarys (alhowel wisselend) zijn noemenswaardig in dat kader......

Heel eerlijk: in de top 10 is er imho geen wijziging gekomen. Makkelijker vindbaar/minder kostbaar zou kunnen.... maar wat is minder kostbaar? € 20? Of € 50? 

Een top 10 per onderwerp zou evt weer wel kunnen...

Ik zou zeggen max 30/40 euro.

Per onderwerp wordt het ook weer lastig om echt bruikbare lijstjes te maken.... 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now