Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

tzimho

Hallo

Recommended Posts

Hallo ik ben Timo,

Na enige tijd actief te zijn geweest op een Amerikaanse Star Wars forum toch is opzoek gegaan naar een Nederlandstalige. Met de voornaamste reden dat ik 1 van de weinigen was die nog nooit naar een meeting was geweest, gaat toch een beetje lastig als Nederlander even naar Amerika gaan.

Zelf was ik een jaar of 5 toen ik voor het eerst in aanraking kwam met Star Wars, namelijk toen The Phantom Menace uitkwam. Zo'n lichtgevende buis was toch wel heel interessant.

Omdat de prequels mijn eerste ontmoeting waren met de Star Wars franchise heb ik de haat die sommige mensen aan de prequels hebben nooit echt begrepen. Ik begreep vroeger juist niet wat er zo bijzonder was aan The Original Trilogy, ik was immers gewend aan de flashy over de top gevechten van deel 1-3. Op latere leeftijd ben ik deel 4-6 zeker beter gaan waarderen.

Nou zijn we ondertussen alweer 4 films verder en is mijn liefde voor Star Wars alleen maar sterker geworden. Ik heb al jaren een kleine collectie Lego Star Wars en ben inmiddels ook eigenaar van 3 Lightsabers. (Hasbro Black Series Kylo Ren en 2 custom Amerikaanse lightsabers) Sinds kort ook begonnen met het boek Star Wars: Aftermath.

Buiten mijn leven als Star Wars fan ben ik nu 3 jaar werkende als een boekbinder. Mochten er verder nog brandende vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.

May the force be with you!

Leuk om te lezen Timo, welkom! Je zegt dat je liefde voor SW alleen maar sterker is geworden, ik begrijp dat je je dus weinig aantrekt van de controverse rondom bv. The Last Jedi? Wat vind jij van de nieuwe films onder de Disney vlag? 🙂

Veel plezier hier, het is de laatste tijd wat stiller dan voorheen. Ik denk zelf dat het voor een deel wel weer zal aantrekken als er weer meer nieuws bekend wordt en nieuwe films uitkomen. In mijn eigen omgeving merk ik iig dat men wat SW-moe begint te raken (dat zijn dan niet het type filmliefhebbers dat ik SW fans noem hoor, maar toch) en gezien de korte tijd tussen TLJ en Solo kan ik daar wel enigszins begrip voor opbrengen.

• Upvote 1

Welkom Timo! 

Ik ga ook binnenkort beginnen aan Aftermath...alleen moet ik eerst nog 2 andere boeken lezen...zucht altijd tijd tekort haha

• Upvote 1

Op 26-7-2018 at 23:05 zei Ramon:

Leuk om te lezen Timo, welkom! Je zegt dat je liefde voor SW alleen maar sterker is geworden, ik begrijp dat je je dus weinig aantrekt van de controverse rondom bv. The Last Jedi? Wat vind jij van de nieuwe films onder de Disney vlag? 🙂

Waar sommige mensen graag klagen over wat er niet goed is aan een film, kijk ik juist na wat wel leuk en goed is.

Een voorbeeld hiervan is de controverse rondom Leia en het gebruik van de force. Het was al wel duidelijk dat Leia force sensitive was, misschien niet zo sterk als Luke, maar toch. In een leven of dood situatie gebeurt het vaak dat mensen met al hun macht die ze hebben te overleven. Als je dit op Leia toepast word het al een stuk minder vreemd. Het feit dat ze vervolgens een uur in de film helemaal geen energie meer heeft geeft ook aan dat ze wel echt alles heeft gegeven om zichzelf in veiligheid te brengen.

Dat de nieuwe SW films onder disney anders zijn dan The Original Trilogy of The Prequel Trilogy komt gewoon omdat ze moeten concurreren met de huidige stijl van films maken. Als fervent bios ganger, dit jaar al 25 films, valt mij het wel op dat SW gewoon dezelfde hoeveelheid actie en humor heeft als de huidige Marvel films. Het is de manier van filmmaken anno 2018. 

Overigens vind ik het ook wel fijn dat er nu Star Wars Story films worden gemaakt, mensen die de comics verder niet volgen leren op deze manier toch meer van de SW universe. Ja hier val ik zelf ook onder, ik krijg mijn lore voornamelijk via YouTube.

Op 27-7-2018 at 20:49 zei Anna:

Welkom Timo! 

Ik ga ook binnenkort beginnen aan Aftermath...alleen moet ik eerst nog 2 andere boeken lezen...zucht altijd tijd tekort haha

Aftermath is wel een leuk boek, echter kan ik niet heel lang achter elkaar blijven lezen, elk hoofdstuk is weer een switch naar 1 van de andere hoofd karakters. Er zit wel een rode draad in het verhaal, maar het leest niet lekker hoofdstuk na hoofdstuk. Zit nu zelf op 3-4 hoofdstukken per dag en het zijn er wel 40.

• Upvote 1

Ik vond Aftermath wel een uitdaging om te lezen - zoals hierbij al staat het is niet lekker geschreven maar Life Debt (2e deel) en zeker Empire's End (3e deel) zijn zeker de moeite waard en dan begrijp je de Battle of Jakku een stuk beter :). 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now