Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Metal \m/

Recommended Posts

Hier en daar vang ik hints op dat ik hier misschien niet de enige ben die van grafherrie houdt, kan dat kloppen? If so, wat voor grafherrie luister je?

Zelf was ik vandaag heel blij met het nieuwtje dat Iron Maiden volgend jaar Graspop weer af sluit :)

Aww ik heb maar halflang als een watje :'(

Ga zelf niet regelmatig harder dan Death (de band), maar een beetje absoluut onverstaanbar lawaai als dat op z'n tijd is ook niks mis mee. Vooral met zo'n songtitel weet je dat je goed zit :P

Festivalganger ook? :o

Ben niet echt een concertganger, ik heb nl niet echt veel vrienden waar ik mee kan gaan. En in mn eentje vind ik ook niks. 

En Death de band is natuurlijk geniaal. 

Haha cool! Ik heb jaren geleden (middelbare schooltijd) wel een periode gehad dat ik het vaak luisterde, tot ik merkte dat mijn gehoor een stuk slechter is geworden en ik meer into wat rustigere en vaak ook vrolijkere muziek raakte. Maar ik kan me dat probleem van RogueLeader goed voorstellen; mijn allereerste concert ooit was naar Killswitch Engage in Utrecht. Ik kende verder niemand die met me mee wilde gaan, dus ik ging maar met mijn nichtje van 15 (ik was toen 16). Nou, we werden sowieso al een beetje raar aangekeken in de rij want we zagen er niet echt uit zoals de rest (alternatief publiek). Ik wilde beneden een beetje in het midden/vooraan staan en mijn nichtje zei "kom, we gaan naar boven". Ik was haar later die avond zeer dankbaar want tot onze grote schrik zagen we van bovenaf een ware mosh pit aanvangen op de vloer onder ons. Daar hadden wij echt niet in willen staan.. :P Ik ben verder absoluut geen metal kenner en zo uit m'n hoofd luisterde ik naar bands als All That Remains, In Flames, Pantera, Bullet for my Valentine (die laatste viel dan nog wel mee).

Maar die tijd ligt wel een beetje achter me inmiddels. Al luister ik zo nu en dan nog wel ff een nummertje in de sportschool om lekker opgepept te raken! :D

Ach joh, moshpits zijn fijn!

Althans, bij sommige bands. Bij anderen lijkt het respect voor elkaar ver te zoeken. Even globaal gezegd, hoe meer hardcore-invloeden hoe minder fijn de pit.

Maar bij een 'zacht' bandje als Alestorm of Children of Bodom, heerlijk.

En als je echt niemand kan vinden, is in je eentje gaan ook geen schande toch. Zou het maar voor een paar bands doen, maar ben toch al naar een concert of vijf solo gegaan, en dat beviel best.

En als je echt niemand kan vinden, is in je eentje gaan ook geen schande toch. Zou het maar voor een paar bands doen, maar ben toch al naar een concert of vijf solo gegaan, en dat beviel best.

Zeker, ben ook meermaals alleen naar een concert geweest. Alleen geen was dat geen metalmuziek. Moet wel zeggen dat ik al die keren iemand 'miste' om de ervaring mee te delen, al was het maar één buddy. Tijdens het concert zelf heb je er misschien niet al te veel 'last' van, maar op de terugweg naar huis en wanneer je eraan terugdenkt is er niemand met wie je die herinnering of momenten kunt delen. Dat is inderdaad geen schande en ook niet erg, maar zelf vind ik het toch wel jammer. :)

Tijdens het concert zelf heb je er misschien niet al te veel 'last' van, maar op de terugweg naar huis en wanneer je eraan terugdenkt is er niemand met wie je die herinnering of momenten kunt delen. Dat is inderdaad geen schande en ook niet erg, maar zelf vind ik het toch wel jammer. :)

Precies dit! Meer kan ik er niet aan toevoegen. Ik speelde een jaar geleden nog in een band, maar sinds ze me eruit getrapt hebben mis ik toch wel wat 'metalvrienden'. In ieder geval hier in Amsterdam. Het helpt ook niet echt dat veel van de die hard metalfans elitair zijn en de oudere garde zichzelf vaak beter vind. Omdat ze ouder zijn -_-

Kan ik me voorstellen. Ik heb mezelf alleen aangeleerd om Snotlip aan te horen omdat ze om het jaar Graspop headlinen en ik anders dan op tijd naar bed zou moeten gaan ¬¬

De metalen zijn er ook, nice B|!

Kan ook prima met Star Wars worden gecombineerd:

https://www.youtube.com/watch?v=8L_phbxEiZs

Metallica is al jarenlang een blijver voor mij, voor de rest is de richting wel veranderd over de jaren. Tegenwoordig luister ik veel naar Opeth, Anathema, Epica, Volbeat. Ayreon vind ik ook erg goed, zag het in een andere thread. Iron Maiden was ik vroeger ook echt fan van, de laatste jaren boeit het me niet zo meer.

Shame, je hebt wat gemist! Ik ben ook alleen gegaan en ik had de beste tijd :3

Wonen jullie niet toevallig allemaal een beetje in de buurt van elkaar? Ga toch samen naar concerten, is het waard ;)

Er zijn sowieso niet veel bands die ik (nog) live zou willen zien. Voor die enkele keer wel handig als je wat mensen daarvoor in de buurt hebt. Zelfde geldt ook voor Star Wars, maar dat heb je met die nerd hobbies :D. Need more nerds! Misschien ook maar eens een concert alleen proberen als er wat interessants is. Alleen niet zo'n behoefte om ver te gaan rijden dan.

Edited by TK1972

Idd, rond Arnhem komt niet zoveel op metal gebied. Wel een aantal keer naar Gofferpark (Fields of Rock, Sonisphere, Forta Rock) en Gelredome (Metallica, Iron Maiden). Voor Metallica rij ik nog wel eens verder (Arena, Big Four in Gelsenkirchen), zijn ook nog wel mensen voor te porren in mijn omgeving. Opeth heb ik in 013 gezien, wel een mooie zaal.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this