Nou ja puur op wat ik gezien heb, Infinity is een ziekelijk succes geweest, die Imax zat in denhaag gewoon 3 weken iedere dag afgeladen op diverse tijdsblokken, dat ik heb ik sinds TFA niet gezien. Daarna moest de Imax naar Deadpool 2, die heeft er 1 week gehad. Daarna moest Solo er dus in. Op de premiere dag ben ik op de bonnefooi naar Solo gegaan en had een prima plek ook de rest van de week kon ik iedere dag instappen. Wat ik vanochtend zag is dat vanaf as donderdag (de filmwisseldag) Deadpool2 terug komt in de iMax en Solo dus deze moet delen.  Resumerend zie ik simpelweg dat Solo minder publiek trekt en dat zal onlosmakelijk te maken hebben met de drukte qua grote Imax producties. De andere Marvel films werden weleenswaar een paar maal per jaar op ons afgevuurd, maar nooit zo dicht op elkaar. Vergeet niet dat een Imax bezoekje 16 euro kost en mensen ook gewoon keuzes maken. Ik begrijp echt niet waarom de overkoepelende Disney company zo met vuur heeft gespeeld met deze planning. Het lijkt wel naief. Desalnietemin, kijk in de lowlands cantina, kijk op het forum, leeft Solo ook domweg minder bij de nederlandse fans. Vergelijk dit met de hype voor TLJ.  Waar dat mee te maken heeft. Joost mag het weten. Intertoys doet geen Star Wars Solo figuren, ook zo'n teken aan de wand. Het zal niet aan TLJ liggen want het was alleen een kleine aantal zure oudere fans die deze tegen vonden vallen (cynical mode on). Dat dit geen Star Wars Saga is, lijkt me irrelevant, watn dat was R1 ook. Qua het grote publiek zal het vooral met de ongelukkige planning te maken hebben. Zou Solo solo (lol) in de meivakantie hebben gedraaid, zou in ieder geval in nederland de omzet groter zijn geweest. Zou er dan nu al, 3 jaar na de reboot al een starwars moeheid toeslaan. Zal het echt een tijdelijke moeheid zijn? En is die lange break tot aan december 2019 dan achteraf wel heel slim.