Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Mara Jade in Episode IX?

Recommended Posts

Is uiteraard een codenaam... net zoals Rachel (Rey) en Thomas (FN-2187) destijds bij The Force Awakens. Het is niet zo dat ze echt Mara Jade gaan gebruiken.

Het zou best kunnen dat het personage wel degelijk Mara gaat heten. Mara Jade is namelijk een personage uit Legends, en het zou zeker niet de eerste keer zijn dat Disney inspiratie haalt uit Legends voor hun namen: Starkliller Base (Starkiller, The Force Unleashed) en Kylo Ren (Kybo Ren, Star Wars Droids).

In deze gevallen is echter alleen de naam behouden, de hele achtergrondverhalen van Starkiller & Kybo Ren zijn genegeerd. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat de "Mara" van de casting calls ook Luke's vrouw gaat zijn zoals we ze kenden van Legends.

Starkiller base was geen verwijzing naar Starkiller uit TFU maar naar Luke Starkiller uit een van de eerste drafts van Star Wars.

Dat Kylo Ren op Kybo Ren lijkt is puur toeval volgens Abrams (die aangaf Kybo niet te kennen) en geen verwijzing/hommage.

De kans dat dat personage Mara gaat heten is m.i. echt nihil. Disney gaat echt niet de echte naam aan die castingcall hangen. Daar durf ik op te wedden ;)

Ik denk niet dat Mara Jade gebruikt zal worden. Het zou kunnen dat het personage iets met de knights of ren te maken heeft (geïnspireerd door Mara Jade). Maar het zou ook een nieuwe rebellenleider kunnen zijn.

Ik zag het licht en dacht kom.....

Keri Russel is moeilijk te typecasten, omdat ze de meest uiteenlopende rollen heeft gespeeld. Ik zie haar persoonlijk ook wel áls rebellenleider of in ieder geval, sterk karakter binnen de rebellen. Met de verwachte time jump kun je best versterking verwachten. 

Ik zag in een recente post de Bane trilogie ook weer genoemd worden. Het lijkt mij echt geweldig als Kylo een Darth Zannah achtige apprentice zou hebben. Ook met die giftige chemie tussen meester en leerling. Daarbij dacht ik dus in de eerste plaats ook aan Keri Russel, maar dat zou een een jongere actrice moeten zijn. Russel is 7 jaar ouder als Driver.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now