Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Te Koop: LOST STARS (hardcover)

Recommended Posts

Omdat Legends voor mij canon is devil.gif verkoop ik mijn 1e druk hardcover van Lost Stars; het o zo geprezen meesterwerk van Claudia Gray

In perfecte staat, 1x (deels) gelezen.

Doe een leuk bod en hij is van jou (afhalen mogelijk, anders -vanwege de dikte- € 6,95 verzendkosten)

9d8eae69bd0cf0c798798d5c3445e3de.jpg

Wat mooi om te zien dat een die hard fan , zoals ik jou zie Dennis, zich bekeerd tot legends en niet de krap die Disney uitbrengt blindelings volgt. 

20 uur geleden zei Frans:

Wat mooi om te zien dat een die hard fan , zoals ik jou zie Dennis, zich bekeerd tot legends en niet de krap die Disney uitbrengt blindelings volgt. 

Haha. Thnx, maar ik ben altijd van de oude EU/Legends geweest! Vorige week schreef ik er een column over: https://starwarsawakens.nl/artikelen/columns/column-kill-your-idols/

Ik heb de nieuwe EU wel een kans gegeven (met name de strips) maar ik vind het echt he-le-maal niks. Lost Stars (bij de release in 2015 aangeschaft) zou een meesterwerk moeten zijn... daar denk ik anders over.

De comics is echt grote treurnis (alles wat ik had is al weg) vergeleken met hoe het ooit was. Artwork dat vaak beneden peil is en een spinoff die in een tienermeisjesblad als de Tina niet had misstaan qua looks/uitstraling.

aphra-15-featured.png?fit=652,290&ssl=1&

Dat met Star Wars op iets plakt of zet wil absoluut niet automatisch zeggen dat ik het goed vind ;)

nou ja meesterwerk, maar ik ben toch heel benieuwd of je Lost Star nu 'Utter Sheit' vind of dat het je gewoon niet aanspreekt... Ik vond persoonlijk dat dit een zeer welkome, want originele invalshoek, aanvulling in het spectrum...helaas heb ik m al anders had ik m graag van je afgenomen.

On 1/31/2018 at 9:21 AM, Marko said:

nou ja meesterwerk, maar ik ben toch heel benieuwd of je Lost Star nu 'Utter Sheit' vind of dat het je gewoon niet aanspreekt... Ik vond persoonlijk dat dit een zeer welkome, want originele invalshoek, aanvulling in het spectrum...helaas heb ik m al anders had ik m graag van je afgenomen.

Nogal een late reactie op deze post zie ik, maar ik heb inmiddels Lost Stars alweer een tijdje geleden uitgelezen en ik vond het persoonlijk helemaal niks. Ik weet dat velen het als een van de, dan wel het beste boek van de nieuwe canon beschouwen en dat is dan ook de enige reden dat ik bleef doorlezen.

Dit is hoe het boek ging in mijn ervaring, meerdere keren roll-eyes opwekkend:

Spoiler

Wij zijn twee vriendjes en wij worden de beste piloten ooit! Wij voelen elkaar naadloos aan, twee handen op één buik, twee handen aan één stuur. Hoi zeggen tegen Tarkin en even dansen met Leia. Later in het verhaal krijgt Darth Vader een lift, prima. Een paar gevechten in verschillende films/tijdsperioden met continu de vragen: "Oh jee, was hij/zij het in dat schip? Ga ik hem/haar ooit nog zien? Zou hij/zij nog weleens aan mij denken? Shit, dat schip gaat kapot, zat hij/zij daarin? Leeft hij/zij nog?" Blegh. Oh, uiteindelijk vinden ze elkaar en wordt er een keer gebatst, mooi. Hey laten we de Battle of Jakku ook maar meteen erbij betrekken, we zetten een van de hoofdpersonages gewoon op dat schip dat gaat stranden.

Kort door de bocht, dat weet ik ook. Maar grotendeels ging het wel zo in mijn beleving, met name die continue vragen over de ander in een ander schip tijdens de gevechten. Man man, get over it. Ik ben niet vies van een leuke romance, maar dit was me wat te veel van het goede. Vond het verhaal ook nooit echt spannend, ik wachtte steeds op het moment dat er iets ging gebeuren. Dat moment kwam er niet, ook niet op het eind. Toen kwam ik achter waar ik al een paar leesavonden voor vreesde: dit boek was voor mij een enorme tijdverspilling. Nee, ik snap niet waar alle lof vandaan komt.. absoluut het meest teleurstellende Star Wars boek dat ik ooit heb gelezen en een van de meest saaie non-Star Wars boeken die ik ooit heb gelezen. Helaas.. ☹️

23 uur geleden zei Ramon:

Nogal een late reactie op deze post zie ik, maar ik heb inmiddels Lost Stars alweer een tijdje geleden uitgelezen en ik vond het persoonlijk helemaal niks. Ik weet dat velen het als een van de, dan wel het beste boek van de nieuwe canon beschouwen en dat is dan ook de enige reden dat ik bleef doorlezen.

Dit is hoe het boek ging in mijn ervaring, meerdere keren roll-eyes opwekkend:

Toon verborgen inhoud

Wij zijn twee vriendjes en wij worden de beste piloten ooit! Wij voelen elkaar naadloos aan, twee handen op één buik, twee handen aan één stuur. Hoi zeggen tegen Tarkin en even dansen met Leia. Later in het verhaal krijgt Darth Vader een lift, prima. Een paar gevechten in verschillende films/tijdsperioden met continu de vragen: "Oh jee, was hij/zij het in dat schip? Ga ik hem/haar ooit nog zien? Zou hij/zij nog weleens aan mij denken? Shit, dat schip gaat kapot, zat hij/zij daarin? Leeft hij/zij nog?" Blegh. Oh, uiteindelijk vinden ze elkaar en wordt er een keer gebatst, mooi. Hey laten we de Battle of Jakku ook maar meteen erbij betrekken, we zetten een van de hoofdpersonages gewoon op dat schip dat gaat stranden.

Kort door de bocht, dat weet ik ook. Maar grotendeels ging het wel zo in mijn beleving, met name die continue vragen over de ander in een ander schip tijdens de gevechten. Man man, get over it. Ik ben niet vies van een leuke romance, maar dit was me wat te veel van het goede. Vond het verhaal ook nooit echt spannend, ik wachtte steeds op het moment dat er iets ging gebeuren. Dat moment kwam er niet, ook niet op het eind. Toen kwam ik achter waar ik al een paar leesavonden voor vreesde: dit boek was voor mij een enorme tijdverspilling. Nee, ik snap niet waar alle lof vandaan komt.. absoluut het meest teleurstellende Star Wars boek dat ik ooit heb gelezen en een van de meest saaie non-Star Wars boeken die ik ooit heb gelezen. Helaas.. ☹️

Fijne reactie pik.

Dit zal mensen echt aansporen om het boek van me over te nemen.

🤡 💩

Ik vind het in tegenstelling tot hierboven nog steeds wel een erg leuk boek. Ik hang erg aan de OT en ik vond het een fijne manier om dit nogmaals te belevenn. En .... 13402 ratings cant be wrong. https://www.goodreads.com/book/show/25067046-lost-stars?from_search=true

@Dennis aan jou om een review te schrijven die aantoont waarom dit wel een leuk boek is?  Overigens kan ik me in de review van Ramon ten dele wel- en niet vinden. De infantiele romantiek is een essentieel onderdeel van het boek, dat is waar, maar liefdesrelaties in Star Wars heb ik nog nooit anders gezien. Het is ook een herziene Romeo en Julia in de star wars wereld, dus daar hoort die romantiek bij. Mischien is de populairiteit ook te danken aan het moment van verschijnen van dit boek. In afwachting van TFA. De hoge waardering van dit boek doet de verwachtingen ook onevenredig toenemen. Gewoon wat overwegingen die door mijn hoofd gaan hoor

Het verhaal is toch ontegenzeggelijk goed geschreven al kun je je niet in het plot vinden. Het gaf ook meer menselijkheid aan de Empire.  Ja er zijn een aantal cameo's en aansluitingen bij de originele verhaallijnen maar die vond ik allen vrij goed in het verhaal geweven en ik vond bovendien Thane gewoon een interessant karakter, ook op basis van zijn keuzes. 

• Upvote 1

5 uur geleden zei Marko:

@Dennis aan jou om een review te schrijven die aantoont waarom dit wel een leuk boek is? 

Ik vond het boek ook helemaal niks... en ik heb het ook niet uitgelezen. Imo is dit (net zoals helaas wel meer bieken/comics) SW voor de Twilight/emo-generatie.