Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

Star Wars Battlefront Beta

Recommended Posts

Qua gameplay voelt het nog een tikje uit balans, maar daar is een beta voor natuurlijk.

Ik maak me wel zorgen over het beperkte aantal content in de game. Het feit dat de Death Star niet in de game zit (hoe dan!?) is al een grote misser, maar andere locaties zoals Coruscant, Star Destroyers of Yavin IV zijn ook niet aanwezig. Natuurlijk moeten we het even afwachten, maar ik ben bang dat dit zo'n game wordt die je een maandje speelt en daarna weer terug in de kast zet. We zien het wel als Battlefront uit komt volgende maand!

Ik maak me eerlijk gezegd ook een beetje zorgen over de twee punten die je opnoemt. Die hele beta is natuurlijk een grote marketingstunt, ik verwacht ook niet dat ze bij launch eventuele balance issues hebben verholpen. Ik merk wel dat bij Walker Assault het voor Rebels moeilijker is om te winnen, vooral omdat veel mensen niet wisten/weten wat precies de bedoeling is. Empire is min of meer rush and kill. Heb wel een paar potjes meegemaakt waarbij we als Rebels toch hebben gewonnen, dus het kan wel, maar er is meer coördinatie en mensen die weten wat ze doen voor nodig dan bij de Imperials het geval is (voor mijn gevoel). Hopelijk dat naarmate mensen de game vaker spelen, de Rebels toch zullen leren wat de bedoeling is.. :)

En ook je tweede punt inderdaad, als ik de verschillende game modi zo zie weet ik ook niet hoelang het echt leuk blijft. Natuurlijk is het Star Wars en ziet en klinkt het audiovisueel waanzinnig goed uit. Maar ik hoop dat de 10 andere maps wel wat meer variatie brengen en ook aantrekkelijk zijn om in te spelen. Daarnaast zijn de tot nu toe bekend gemaakte game modi een beetje 'meer van hetzelfde' voor mijn gevoel. Van die dingen die je (op Walker Assault na misschien) in vrijwel elke shooter kunt plaatsen, maar niet écht op Star Wars gebaseerd zijn. Het is zonde als de Death Star inderdaad ontbreekt; dat was zeker een toffe Fighter Squadron missie en/of map geweest. En zo zullen er vast wel meer dingen zijn. Ik ben bang dat ze een en ander bewust achter houden om later uit te brengen als DLC. Tja, wat doe je er aan.. :(

Ik merk wel dat bij Walker Assault het voor Rebels moeilijker is om te winnen, vooral omdat veel mensen niet wisten/weten wat precies de bedoeling is. Empire is min of meer rush and kill. Heb wel een paar potjes meegemaakt waarbij we als Rebels toch hebben gewonnen, dus het kan wel, maar er is meer coördinatie en mensen die weten wat ze doen voor nodig dan bij de Imperials het geval is (voor mijn gevoel). Hopelijk dat naarmate mensen de game vaker spelen, de Rebels toch zullen leren wat de bedoeling is.. :)

Volgens mij staat het duidelijk in beeld wat je moet doen, maar mensen gaan nog steeds de uplinks niet activeren. En dan klagen dat de game niet gebalanceerd is. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat je als de Rebels maar een beperkt aantal wapens hebt. Omdat je in de beta maar tot level 5 kan spelen heb je geen toegang tot explosievere wapens die je later (denk ik) vrijspeelt. De spawns zijn trouwens ook echt slecht nu. maar daar is een beta voor natuurlijk.

Ik krijg erg het idee dat DICE EA de game per se voor The Force Awakens in de schappen wilde hebben, en dat er daarom geen tijd was voor een singleplayer campaign. Stel je voor hoe vet dat kan zijn met de fantastische graphics! Maar helaas.

Ah oké ik dacht dat hij pas vanaf 19:00 beschikbaar werd! Dat is mooi. Wat vind je ervan? Ik heb veel genoten met een vriend van mij uit Noorwegen op de PC. Samen als partner en dan lekker op Skype kletsen over de game. Hij is nu helemaal overtuigd en heeft de game meteen pre-ordered. Ik verwacht dat ik hem ook op de PC ga spelen, al had ik op de PS4 gisteravond laat ook nog wel een paar leuke potjes. Toch neig ik naar de PC, aangezien ik niet voor niks een degelijke game pc heb gekocht vorig jaar en de meeste mensen die ik ken gaan hem ook op PC spelen. :)

Ik vindt het echt een gave game en ik speel hem gewoon op de ps4 meesten van mijn  vrienden nemen hem ook op ps4 kan niet wachten nog denk 38 dagen of zo iets.

Volgens mij staat het duidelijk in beeld wat je moet doen, maar mensen gaan nog steeds de uplinks niet activeren. En dan klagen dat de game niet gebalanceerd is. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat je als de Rebels maar een beperkt aantal wapens hebt. Omdat je in de beta maar tot level 5 kan spelen heb je geen toegang tot explosievere wapens die je later (denk ik) vrijspeelt. De spawns zijn trouwens ook echt slecht nu. maar daar is een beta voor natuurlijk.
Ik krijg erg het idee dat DICE EA de game per se voor The Force Awakens in de schappen wilde hebben, en dat er daarom geen tijd was voor een singleplayer campaign. Stel je voor hoe vet dat kan zijn met de fantastische graphics! Maar helaas.

Ik vind als ik de rebels ben inderdaad best wel moeilijk om te winnen is mij maar een keer gelukt en als ik in die snowspeeder `vlieg heb ik zelf eigenlijk geen schijn van kans want dan staat er al zo'n rot empire tie interceptor achter mij en haalt mij neer in 6 seconden beetje krom dat je dan niet ook een x wing fighter kan gebruiken ofzo.

Je hebt in dat stuk als ik het goed heb ook A-Wings tegen de TIE Interceptors, maar dat weet ik niet zeker. Het is me wel een keer gelukt om op het laatste moment nog de laatste AT-AT neer te halen met een snowspeeder. Dat voelde wel even goed :D 

• Upvote 1

Wat?! Hoe te winnen als een Rebel, binnen 1 minuut het gevecht in je eentje beslist. Best wel ziek. 

Laatste dag jongens, morgen wil ik van jullie allemaal een verslag van drie A4-tjes op mijn bureau!

Ik denk dat alles wat er over de beta gezegd kan worden al gezegd is. Ik had plezier met de beta, maar het gebrek aan content gaat de game denk ik wel de nek omdraaien op de lange termijn.

Oh ja, dan gooien ze er ook nog eens een season pass van €50 bovenop. EA = de duivel!

Zulke dure dlc is sowieso al niet slim eigenlijk, hoe versplinter je in recordtempo je community?    

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb laatst Battlefield 4 gekochr voor een zacht prijsje, maar ik kan de helft van de multiplayer modi niet spelen omdat ik de vijf DLC pakketten niet heb. En die waren toevallig niet in de aanbieding...  ¬¬

€50,- voor een season pass? Zijn ze wel goed? Voor dat geld moeten de uitbreidingen zodanig goed zijn dat ze de kosten van een nieuwe game zouden rechtvaardigen. Betekent dit dan toch gevechten in de ruimte en tegelijkertijd op de planeetoppervlakte? :) Ik ben echt heel erg benieuwd naar de content van die uitbreidingen, want voor die prijs klinkt het toch aan de overdreven dure kant..

€50,- voor een season pass? Zijn ze wel goed? Voor dat geld moeten de uitbreidingen zodanig goed zijn dat ze de kosten van een nieuwe game zouden rechtvaardigen. Betekent dit dan toch gevechten in de ruimte en tegelijkertijd op de planeetoppervlakte? :) Ik ben echt heel erg benieuwd naar de content van die uitbreidingen, want voor die prijs klinkt het toch aan de overdreven dure kant..

50 euro vind ik ook een beetje over de top. Het is ook belachelijk laatste tijd met games dat grootdeels van het spel pas voorkomt in de nakomende DLCs maar dat is denk ik tegenwoordig normaal. Ben wel erg benieuwd naar de rest van de content die niet beschikbaar was tijdens de beta.

Vond het overigens wel super vet om Luke of Darth Vader te zijn tijdens de beta. Had geen kans gekregen om tegen Luke te vechten als Darth Vader en vice versa. Ik had wel het gevoel dat ik Battlefield 4 zat te spelen in een Star Wars jasje. Mijn leukste momenten waren toch wel als ik met een TIE fighter zat te vliegen. Helaas had ik te weinig tijd om de laatste dag van de beta ook nog te spelen.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb laatst Battlefield 4 gekochr voor een zacht prijsje, maar ik kan de helft van de multiplayer modi niet spelen omdat ik de vijf DLC pakketten niet heb. En die waren toevallig niet in de aanbieding...  ¬¬

Ik heb de helft van de DLCs maar ik vind de maps die met het spel mee kwamen toch wel het leukst.

Zijn er hier meer mensen die Yavin IV (Conquest, Drop Zone, Team Deathmatch) en de Death Star (Fighter Squadron) aan voelen komen als toekomstige maps? Dat de Death Star sowieso niet in de base game zit vind ik erg vreemd.

Zijn er hier meer mensen die Yavin IV (Conquest, Drop Zone, Team Deathmatch) en de Death Star (Fighter Squadron) aan voelen komen als toekomstige maps? Dat de Death Star sowieso niet in de base game zit vind ik erg vreemd.

Ik denk het niet, ik weet dat ze deze maps als DLC gaan uitbrengen. Oké, ik weet het niet echt. Maar het zou wel een klap in het gezicht voor fans zijn als ze dit doen.

Ik vond de beta geweldig toen ik het speelde, maar als ik terugkijk ben ik toch een beetje wantrouwend naar de volledige game. Dit vooral met betrekking tot de content en gameplay. Met de graphics en het sound design zit het wel goed. Na het meer spelen van Battlefield vind ik het jammer dat DICE (in de beta tenminste) niet hetzelfde niveau als die game kon halen. 

Hiermee bedoel ik vooral het element van teamwork dat gewoon helemaal niet aanwezig was. Omdat er classes ontbreken (wel aanwezig in Battlefield 4) die mensen kunnen helen of supporten, er geen squads zijn, geen voertuigen voor meer dan één persoon en geen teamspeak is er nul gevoel van het spelen in een team. Iedereen rent een beetje rond als een soort Rambo alsof het Call of Duty is. Misschien zijn dit gewoon mijn te hogen eisen als elitaire game recensent, maar ik heb het gevoel alsof de game veel meer kan zijn.

Daarnaast mis ik ook een groot aantal planeten/levels waaronder: Yavin IV, Death Star, Dantooine, Starkiller Base, Kamino, Geonosis. Naboo, Coruscant en alle andere planeten uit de prequels. Ik weet dat de game alleen maar de originele trilogie als setting heeft, maar dat betekent niet dat die planeten niet meer bestaan. Battlefront II had de meeste van deze locaties wel ;).

Maar hee, het was een beta. Misschien zijn deze problemen allemaal opgelost als de game uitkomt, hoewel ik het betwijfel. We zullen zien :). Voor de meer "casual" gamers is dit waarschijnlijk geen punt. Persoonlijk vind ik het jammer als ik merk hoe leuk Battlefield 4 soms kan zijn.

Damn, langste post ooit... 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this