Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RoyVisser

Dictionaries en Guides

Recommended Posts

Op comic cons heb ik ze vrijwel altijd in mijn handen, maar ik kom niet weg uit de namen en ben (completionist) eigenlijk altijd liever opzoek naar een reeks, waarvan ik zeker weet dat er van de volgende film ook eentje uit komt, en waarvan ze van de oude films ook aanwezig zijn.

Ik kom ze onder verschillende namen tegen, guides, dictionaries, ultimate, encyclopedia etc. Maar wat zijn nou echt de "lijnen"? En wat is het verschil?

"The Visual Dictionary" van DK Books? (waarvan de Rogue One versie Visual Guide heet? Of is dat weer iets anders?)

"The Art Of..?"

Het zijn voor mijn gevoel perfecte kadootjes om te vragen, en iets wat uitermate mooi staat in de kast, maar er lijkt heel erg veel te zijn.. Die cross section boeken zijn ook zo ontzettend mooi.

Edited by RoyVisser

Visual Dictionaries zijn er al zon 20 jaar. Van de OT is er 1 (uit 1998), vervolgens van elke film een aparte. Tevens zijn er ook van zaken als bv LEGO. Heb zelf een plankje vol van deze. Leuk om doorheen te bladeren.

Art of is er van elke film; de eerste dateert van 1979. Heb ook deze allemaal in de kast staan; met name de 3 van de OT zijn subliem maar niet meer nieuw te koop.

Cross sections heb ik zelf niets van.

Lees anders dit even: de (imo) 10 beste naslagwerken.

https://www.starwarsawakens.nl/boekencomics/naslagwerken/top-10-star-wars-naslagwerken/