Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

RogueVader

Clone Wars 2003 miniserie

Recommended Posts

Ik kan bijna niet geloven dat hier nog geen topic rond was. Dit moet wel het meest ondergewaardeerde Star Wars ding ooit zijn. Van de makers van Dexter's Laboratorum en Samurai Jack, dit is een miniserie van 25 hoofdstukken die de brug maakt tussen Episodes II en III, werd ook uitgebracht tussen die 2 films.

Vertel eens, wat vonden jullie ervan? Wat was het beste en wat het slechtste stuk?

Voor het geval je het niet kent, de hele serie staat als één geheel op YouTube. 2 uur puur goud als je het mij vraagt.

Wat mij betreft een blijvertje in mijn dvd collectie! De introductie van Grievous, Ventress en de ceremonie die Anakin tot jedi knight maakt. Het is even wennen wat betreft de tekenstijl, maar inhoudelijk voor mij althans een juweeltje. Begrijp niet dat dit onder legends valt. 

De animatiestijl doet -net als Forces of Destiny- bijzonder goedkoop aan voor een serie die deze eeuw gemaakt is. Beide DVDs staan hier in de kast... maar met een eveneens bijzondere stoflaag erop.

Er zijn inderdaad enkele gelijkenissen met Forces of Destiny: zo zijn het allebei handgetekende animaties met mini-afleveringen van ca. 3 minuten lang (voor Volume 1 van Clone Wars toch). Maar daar houdt de vergelijking grotendeels op: Clone Wars is niet enkel gericht op jonge meisjes, er vallen zelfs heel wat doden: Ventress (eigenlijk niet echt, maar ze verschijnt niet meer in de serie na Yavin 4), alle Jedi en clones geslacht door Grievous, en Durge (hoewel hij in de comics weer werd gebruikt komt hij ook niet meer terug in de serie na Muunilinst).

De tekenstijl is identiek aan die van de bekende serie Samurai Jack, van dezelfde producer. Ik kende Samurai Jack al toen ik Clone Wars bekeek, dus was ik snel gewend aan de tekenstijl.

Ik vergelijk de series niet met elkaar, ik zeg alleen dat ze beide een goedkoop uitziende en zeer eenvoudige animatiestijl hebben...helemaal voor de tijd waarin het gemaakt is. Zowat elke 70s/80s cartoon ziet er beter uit.

De tekenstijl is bijna love it or hate it. Voor mensen die vertrouwd zijn met Genndy Tartakovsky's werk zoals The Powerpuff Girls, Dexter's Laboratory en Samurai Jack komt het heel natuurlijk over, voor anderen kan het vreemd lijken. Deze 3 series hebben allemaal een tekenstijl gelijkaardig aan Clone Wars, vooral Samurai Jack.

Ik wil echter nog vermelden dat hoewel de tekenstijl goedkoop oogt, de actiescenes zijn verbazingwekkend geanimeerd en behoren tot de beste 2D-animaties ooit gemaakt. De luchtgevechten integreren er 2D-CGI prefect in, en weinig andere handgetekende TV-series of films kunnen dat ook.