Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

The Last Jedi reacties [Spoilers]

Cijfer voor The Last Jedi  

24 members have voted

1. 1. Wat voor cijfer geef jij aan Star Wars: The Last Jedi?

Recommended Posts

2 uur geleden zei the Prosheshy:

Dat is toch hoe the Force zich manifesteert bij Rey als zij de eerste les krijgt van Luke op Ahch-to?

Luke zegt dat hij de " raw strenght" eerder heeft gezien. Toen was hij niet bang genoeg. Nu hij het bij Rey ziet is hij wel bang. Mijn vraag is, bij wie heeft hij het de eerste keer gezien? 

3 uur geleden zei Frans:

Luke zegt dat hij de " raw strenght" eerder heeft gezien. Toen was hij niet bang genoeg. Nu hij het bij Rey ziet is hij wel bang. Mijn vraag is, bij wie heeft hij het de eerste keer gezien? 

Dat zegt hij letterlijk, bij Ben Solo.

15 minuten geleden zei Marko:

Dat zegt hij letterlijk, bij Ben Solo.

Wat bedoeld hij dan met " niet bang genoeg" ? Toen hij met het lichtzwaard boven een slapende Ben Solo stond, maakte hij op mij toch wel een angstige indruk. En was het niet angst wat hem motiveerde om Ben in zijn slaap om te brengen of het althans te overwegen? 

Hmm, ik denk niet dat je dat stuk helemaal lekker gevolgd hebt Frans, want erg veel ruimte voor andere interpretatie was er niet?

Hij was toen niet bang genoeg in de vorm van dat hij niet het gevaar er van in zag om Ben Solo verder op te leiden, tot het punt waar hij de dark side temptation van Ben voelt en er dus wel bang van werd en zijn twijfel moment had boven een slapende Ben Solo.

Ik denk dat het Luke gaat om hoe je met the Dark side omgaat; bij Ben Solo zag hij hoe zijn neef/leerling in tweestrijd zat tussen the Dark en de Light. Uiteindelijk was het Snoke die Ben Solo al voor zich gewonnen had. Wat hem volgens mij beangstigt bij Rey is dat zij zich niet verweert tegenover de Dark Side van the Force waartoe Rey zich aangetrokken voelt. 

Edited by the Prosheshy

2 uur geleden zei RoyVisser:

Hmm, ik denk niet dat je dat stuk helemaal lekker gevolgd hebt Frans, want erg veel ruimte voor andere interpretatie was er niet?

Hij was toen niet bang genoeg in de vorm van dat hij niet het gevaar er van in zag om Ben Solo verder op te leiden, tot het punt waar hij de dark side temptation van Ben voelt en er dus wel bang van werd en zijn twijfel moment had boven een slapende Ben Solo.

Ja de Luke uit TLJ vind ik wat lastiger om te begrijpen dan de klassieke Luke. Voornamelijk, omdat ik me verbaas over de schijnbare plotselinge omkeer van Luke. Wellicht dat het helemaal niet zo plotseling is gegaan, maar in TLJ is het proces van Luke niet aan de orde gekomen. Wat ik bedoel is, hoe veranderd hij van een leraar met een optimistische instelling naar een man die bang is voor wat misschien komen gaat. Wat is er gebeurt met zijn vertrouwen? 

Je hebt net als alle andere kijkers 30 jaar uit het leven van Skywalker gemist. Wat je te zien hebt gekregen in TLJ is simpelweg wat de schrijver vindt waar je het maar mee moet doen. Dat moet toereikend genoeg zijn om het Grote Verhaal te kunnen volgen.

Luke is in TLJ een depressieve, oude strandjutter die van zijn geloof is gevallen, het liefst dood wil (genoeg hoge kliffen daar waar je vanaf kunt springen) en in de veronderstelling is dat hij gefaald heeft. Wat flashbacks naar zijn gefaalde poging om zijn neefje te vermoorden. Wat opmerkingen over hoezeer hij teleurgesteld is in de jedi orde. En that's it. Wat hij verder allemaal na ROTJ heeft gedaan, is voor Rian Johnson's deel van het verhaal compleet irrelevant.

Het is heel leuk om jullie theorieën hier te lezen, maar volgens mij maken jullie dezelfde 'fout' als na TFA: teveel en te diep ingaan op zaken waar je waarschijnlijk toch geen (fatsoenlijk) antwoord op gaat krijgen.

• Like 1

13 minuten geleden zei MiguelTegen:

Het is heel leuk om jullie theorieën hier te lezen, maar volgens mij maken jullie dezelfde 'fout' als na TFA: teveel en te diep ingaan op zaken waar je waarschijnlijk toch geen (fatsoenlijk) antwoord op gaat krijgen

Ik ben niet helemaal zeker of we daar gen antwoord op krijgen. Ik meen ergens te hebben opgepikt dat er tussen ROTJ en TFA op dit moment niets mag worden geschreven. Zouden er plannen klaar liggen voor deze periode?

En diep ingaan op de materie; dat is toch een groot deel van de fun :D

10 uur geleden zei Frans:

Ik ben niet helemaal zeker of we daar gen antwoord op krijgen. Ik meen ergens te hebben opgepikt dat er tussen ROTJ en TFA op dit moment niets mag worden geschreven. Zouden er plannen klaar liggen voor deze periode?

En diep ingaan op de materie; dat is toch een groot deel van de fun :D

Alhoewel het niet over Luke gaat worden in Bloodline Luke en Ben wel meerdere keren kort benoemd; het verhaal over Leia tussen ROTJ & TFA (vnl voor TFA). 

Dus Claudia Gray mocht wel de periode v.w.b. Leia op papier zetten?

https://starwarsawakens.nl/reviews/boekrecensies/boekreview-bloodline/

Vind de film vet, maar ook heel verwarrend.

Gelukkig ligt dat niet alleen aan mij en lees ik dat hier meer, zo houden ze ons er toch bezig :-D

De volgende punten zijn toch punten om te overpeinzen:

- Supreme Snoke, is toch niet zo Supreme. Voor zo'n gehypte bad guy is hij toch snel dood

- Kapitein Pashma, in potentie toch een bad guy achtige als Boba Fet (menig ook op basis van de comics) of is ze toch niet dood....

- Ouders Rey, toch een antwoord verwacht. En laten we eerlijk zijn waarom zou Kylo hier ook maar een moment eerlijk over zijn. Die wil haar klein en nietig houden zodat ze bij hem aansluit. Daar hij weet dat het 1 van haar zwaktes is.

- Waarom is alles van de Empire / First order zo gemakkelijk op te blazen? Hoog moed komt voor de val, pure arrogantie? mis een beetje iets van een militaire tactiek / strategie wat je wel van een zo'n gedisciplineerde organisatie mag verwachten. iig een beetje.

- Rey is voor een noob toch aardig bedreven in de force. Bedacht me zo heeft zij niet ook op de jedi school van Luke gezeten en voor veiligheidsredenen naar Jakku gebracht. Maar zoals opgemerkt komt het stuk met de vernietiging van de school en de totstandkoming van Kylo niet heel uitgebreid naar voren. Op het stuk dat Luke ook moeite heeft om op het pad van het licht te blijven, nadat hij merkt dat Ben de verkeerde kant op gaat.

Zoals gezegd de film is vet, maar sommige uitwerkingen van de verhaallijnen maken het dat je toch denkt wtf

13 uur geleden zei Aardappel:

- Supreme Snoke, is toch niet zo Supreme. Voor zo'n gehypte bad guy is hij toch snel dood

Gehyped door de fans, niet door Disney/LFL... dat vergeten er veel.

Op de filmposters van zowel TFA als TLJ was hij bv niet te bekennen...

Op 29-12-2017 at 13:15 zei Dennis:

Gehyped door de fans, niet door Disney/LFL... dat vergeten er veel.

Op de filmposters van zowel TFA als TLJ was hij bv niet te bekennen...

Ze heeft wel een eigen boek

17 uur geleden zei Aardappel:

Ze heeft wel een eigen boek

De post die je van me quote gaat over Snoke... en die heeft geen eigen boek.

4 uur geleden zei Dennis:

De post die je van me quote gaat over Snoke... en die heeft geen eigen boek.

Sorry, te snel verkeerd gelezen.

Maar rijst bij mij wel de vraag, hoe heeft Kylo dan telkens er onder gehouden, als hij nu zo snel te pakken was

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now