Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

The Last Jedi reacties [Spoilers]

Cijfer voor The Last Jedi  

24 members have voted

1. 1. Wat voor cijfer geef jij aan Star Wars: The Last Jedi?

Recommended Posts

2 hours ago, Marko said:

Halverwege de 2e viewing (kinepolis pauze)  bevalt de film mij al veel beter, die verstikkende deken van verwachtingen is nu weg......

Blij om te horen Marko, zoals ik vandaag op EBC al zei wordt hij echt steeds beter. Over een paar jaar zijn we die verwachtingen tussen TFA en TLJ min of meer alweer vergeten en kunnen we de trilogie op waarde inschatten. Best kans dat TLJ dan als winnaar uit de bus komt.

En Rey random? I don't buy it... yet.

1 uur geleden zei Ramon:

Blij om te horen Marko, zoals ik vandaag op EBC al zei .....

Pagina 3:D

Edited by Marko

5 uur geleden zei CptHansOlo:

De beste en meest eerlijke review die ik tot nu toe gezien heb:

Collider altijd prettig, zeker in de combinatie met Napzok en Harloff, echte fans, maar ook kritisch. 

20 uur geleden zei MarcW:

helemaal 100000000% mee eens

Hahah. Ja denk dat JJ veel werk heeft ben benieuwd wat hij gaat doen. Maar ik begreep dat Lucasfilm bekend heeft gemaakt dat ze Leia niet terug brengen door middel van CGI ofzo. Dus ik ben benieuwd wat JJ gaat doen. Ik hoop dat ze Leia niet zomaar er uit schrijven, maar dat ziet er wel naar uit. Maar wie weet de hoop is niet verloren. 

May the force be with you

Edited by 3PO

Het is wel zeker dat JJ het niet gemakkelijk zal hebben. Leia had een grote rol gekregen in het originele plan voor Episode IX (iets belangrijks met Kylo Ren), en nu moeten andere personages haar rol overnemen. Ik dacht eerst dat Luke & Rey dit samen gingen doen, maar nu is Luke ook al dood.

Het is wel duidelijk na mijn tweede keer TLJ kijken dat Rian Johnson er echt niet op gerekend had dat Carrie Fisher zou overlijden. Ik ben echt benieuwd hoe ze Leia in Episode IX gaan uitschrijven, waarschijnlijk komt er ongebruikt beeldmateriaal van TLJ aan te pas.

32 minutes ago, 3PO said:

Maar ik begreep dat Lucasfilm bekend heeft gemaakt dat ze Leia niet terug brengen door middel van CGI ofzo. Dus ik ben benieuwd wat JJ gaat doen. Ik hoop dat ze Leia niet zomaar er uit schrijven, maar dat ziet er wel naar uit. Maar wie weet de hoop is niet verloren. 

Klopt. Lucasfilm kwam met een officieel statement, zo'n twee weken na Carrie Fisher's dood: http://www.starwars.com/news/a-statement-regarding-new-rumors

25 minutes ago, RogueVader said:

Leia had een grote rol gekregen in het originele plan voor Episode IX (iets belangrijks met Kylo Ren), en nu moeten andere personages haar rol overnemen. Ik dacht eerst dat Luke & Rey dit samen gingen doen, maar nu is Luke ook al dood.

Het personage Luke is dood, maar in tegenstelling tot Carrie Fisher zal Mark Hamill gewoon ingezet kunnen worden (gaan we maar vanuit). Juist omdat Fisher er niet meer is, denk ik dat de kans aanwezig is dat Luke's Force Ghost een grotere rol gaat spelen dan in eerste instantie was gepland. In die zin denk ik dat Luke en Rey het alsnog zouden kunnen doen, al verwacht ik nog wel de nodige wendingen. Kylo en Rey hadden dat gesprek in de lift op de Supremacy, waarbij Rey zag dat Kylo zou turnen en Kylo zegt hetzelfde tegen haar. In datzelfde visioen zag Kylo naar eigen zeggen ook Rey's ouders, maar ik ben nog in dubio over of we zijn interpretatie als feiten moeten beschouwen. Ben erg benieuwd naar wat JJ in petto heeft.

6 uur geleden zei RogueVader:

Het is wel duidelijk na mijn tweede keer TLJ kijken dat Rian Johnson er echt niet op gerekend had dat Carrie Fisher zou overlijden.

Das toch logisch? Alsof er ook maar iemand WEL op gerekend had dat ze een paar maanden na de opnames zou overlijden...

Eerlijk? Ik vond het een dijk van een film. Was ie perfect? Uiteraard niet, maar het scheelt voor mij niet veel...

Reden is voor mij niet ver te zoeken. Ondanks ik nog steeds met enkele vraagtekens zit, en sommige momenten in de film inderdaad bedenkelijk waren, vond ik alles buitengewoon goed in beeld gebracht voor een Star Wars film. Iedereen mag uiteraard een eigen mening hebben, en ik snap zowel de pro's als cons van verschillende reviewers... Maar kom op, sommige elementen vind ik persoonlijk serieus overdreven kritiek zonder hoe dan ook eens met een andere visie te kijken naar de beelden. Neem nu bijvoorbeeld de scènes in Canto Bright. In elke review dat ik lees, wordt geschreven hoe nutteloos deze waren zonder enige input. Naar mijn idee niet, gezien het belangrijkste aspect van deze scènes er naar mijn mening erg dik op ligt. Niet de Master Codebreaker vinden is in de missie het belangrijkste, maar net het geen dat Finn ontdekt over de rijken die in de stad zichzelf vermaken. Het kaart een grotere problematiek aan die in onze eigen maatschappij erg eigen is: wapenhandelaars domineren de macht over de wereld (of in dit geval het universum). Hen boeit het niet wie wint of verliest, zij verkopen toch hun wapens aan beiden partijen. Zij winnen dus altijd. Dat is het belangrijkste om uit deze scènes mee te nemen, en ik denk dat wij dit thema in de volgende episodes verder uitgediept zullen zien. Het versterkt ook enkel mijn idee dat Snoke net als elke so called 'leider' maar een puppet was, niet meer of minder. Misschien komen wij hierover meer te weten in de volgende films.

Wat ik een erg sterke en aangrijpende scène vond, is wanneer Holt met lichtsnelheid een zelfmoorddaad pleegt. Het moment dat het schip de vloot van The First Order in stukken splijt is zo aangrijpend in beeld gebracht. Zeker door de eerste paar seconden geen geluid te spelen, maar enkel beeld... Man oh man, kippenvel moment. De propvolle zaal van gisteren was muisstil de gehele tijd, nog nooit meegemaakt...

Dat Luke dood is, is jammer. Maar kijkend naar wat hij deed, is het ook logisch eigenlijk. Dergelijk hologram onder dergelijke condities versturen naar een andere planeet is bij mijn weten door geen enkele andere Jedi gelukt. Veel mensen zeggen dan dat hij niet eervol is heengegaan als hij niet effectief daar was (wat volgens velen mensen wel kon, al heb ik mijn bedenkingen) om te vechten, maar ik kijk daar anders tegen aan. Het moment dat hij gedaan heeft wat hij kon, kijkt hij over de horizon naar de twee zonnen die ondergaan. Dat exacte moment (trouwens met exact dezelfde sound) is quasi identiek aan het moment dat Luke op zijn thuisplaneet zijn avontuur begon. Een werkelijk ontroerend moment. Ik ben er ook van overtuigd dat Luke weer terug te zien zal zijn als Force Ghost, dit kan gewoon niet anders.

De vele vragen die achterblijven, vind ik persoonlijk eigenlijk net een leuk gegeven. Soms kunnen of moeten wij niet alles weten. Bijvoorbeeld zoals wie de ouders van Rey zijn of wie Snoke nu net is. Ik ben benieuwd of deze vragen ooit beantwoord worden, maar zie niet het probleem als dit niet zo is. Zolang niet elke film een grote pot van vragen wordt, maar tot op heden vind ik dat persoonlijk nog niet het geval.

Ben alvast aan het bekijken om een tweede keer te gaan om hopelijk nog wat kleinere details te vinden.

• Upvote 1

20 uur geleden zei Ramon:

Klopt. Lucasfilm kwam met een officieel statement, zo'n twee weken na Carrie Fisher's dood: http://www.starwars.com/news/a-statement-regarding-new-rumors

Het personage Luke is dood, maar in tegenstelling tot Carrie Fisher zal Mark Hamill gewoon ingezet kunnen worden (gaan we maar vanuit). Juist omdat Fisher er niet meer is, denk ik dat de kans aanwezig is dat Luke's Force Ghost een grotere rol gaat spelen dan in eerste instantie was gepland. In die zin denk ik dat Luke en Rey het alsnog zouden kunnen doen, al verwacht ik nog wel de nodige wendingen. Kylo en Rey hadden dat gesprek in de lift op de Supremacy, waarbij Rey zag dat Kylo zou turnen en Kylo zegt hetzelfde tegen haar. In datzelfde visioen zag Kylo naar eigen zeggen ook Rey's ouders, maar ik ben nog in dubio over of we zijn interpretatie als feiten moeten beschouwen. Ben erg benieuwd naar wat JJ in petto heeft.

Ja ik ben ook benieuwd wat JJ in petto heeft. Wat ik al eerder misschien heb gezegd dat ik het niet echt slim vindt dat ze geen mooi verhaal van de afkomst van Rey. Gewoon een nobody....Ze hadden daar echt iets mee moeten doen. Mij mening. Maar wie weet veranderd dat nog.

We must keep our faith.

Een leuke fotocollage met als thema Star Wars. Amusant om naar te kijken voor een tiener. Als je opgegroeid bent met Star Wars, onder beheer van George Lucas, verwacht je meer.
Eens grote helden, worden nu verkleind tot bijrollen, kijk naar Chewbecca  en R2D2. Er is nog nauwelijks interactie  met deze 2 super karakters waar ik mee ben opgegroeid. Is Chewbecca verdrietig? Voelt die überhaupt iets over het verlies van Han Solo?  En dan Yoda, die het heeft over paigeturners. WTF zeg je me nu. Zo out of caracter. Achteraf kun je zeggen dat Yoda wel in de film voorkomt. Hier en daar wat plaatjes uit de oude soundtrack doos. Een paar scenes uit A New Hope erbij. Al met al een leuke collage om naar te kijken. 
Phasma die voor de2de keer dienst doet als wegwerp karakter. Verslagen door Finn. Wat een grap! Finn was toch die jongen van de schoonmaakploeg. Maar knokken dat die kan. Snoke opgeruimd staat netjes. Op de helft van de film ongeveer word die gewoon met een truc weg gevaagd. Hij heeft het niet eens door. Zijn aandacht en focus was verdomme gericht op Kylo! Huh? 
De grappen vond ik wel leuk. Zeker voor een film waar ik niet langer serieus kan naar kijken. Snoke die het masker van Kylo belachelijk maakt vond ik wel goed. En Poe die net doet alsof die geen verbinding heeft. Leia die door de ruimte vliegt vond ik ook een goeie grap. En Kylo die besluit om Luke met alles wat hij heeft weg te blazen vond ik hilarisch. Echt het kenmerk van een leider. Echt iets wat een Held, of beter gezegd, antiheld zou doen. Fantastisch hoe Disney helpt om mijn geliefde franchise te verzieken. 
Ik ben het eens met Mark Hammil als hij zegt dat ze George Lucas erbij hadden moeten betrekken. 
Ik laat het hierbij voor nu. 

George Lucas... was dat niet die man die jaren geleden door hele hordes 'diehard' fans er van werd beschuldigd de 'childhood' van een hele generatie fans te hebben verpest door de prequels te maken? Was hij niet de man die JarJar Binks bedacht? Midichlorians introduceerde, Hayden Christensen castte, van slechte dialogen beticht werd... allemaal zaken waarover men toen online klaagde.

Oh, the irony.

Lucas heeft wel genoeg kapot gemaakt en TLJ, de tegenvaller die het voor mij is, is toch nog altijd beter te pruimen dan de prequels. Dat zegt alleen denk ik meer over de kwaliteit van de prequels. :D 

Neemt niet weg dat ik best nieuwsgierig ben naar zijn oorspronkelijke pitch. Ik ben ook maar een mens.

Ik ben het niet bepaald eens met de beweringen dat Lucas zoveel "kapot gemaakt heeft". Vergeet niet dat deze man alle 6 oorspronkelijke Star Wars films heeft geschreven, en dankzij hem heeft ANH de vele problemen met productie overleefd. Dat klopt, zonder Lucas zou de hele franchise nooit hebben bestaan.

Trouwens, TFA werd na zijn release ook vergeleken met de prequels. Het leek wel alsof JJ geen enkel risico durfde te nemen om iets aan de franchise toe te voegen, omdat Lucas begin jaren 2000 risico's nam en de gehate prequels hieruit ontstonden. Maar als dat betekent dat we alleen maar herhalingen gaan zien in deze "nieuwe" films, dan ben ik niet geïnteresseerd. Ik kijk nog liever naar het zielige gezeur over zand.

Gelukkig heeft TLJ daaruit geleerd en hebben we deze keer toch een aantal nieuwe dingen gekregen. Er waren zeker nog overeenkomsten en verwijzingen, maar ik denk niet dat TLJ kritiek gaat krijgen dat ze te veel overeenkomt met de 6 originele films.

5 uur geleden zei 3PO:

Ja ik ben ook benieuwd wat JJ in petto heeft. Wat ik al eerder misschien heb gezegd dat ik het niet echt slim vindt dat ze geen mooi verhaal van de afkomst van Rey. Gewoon een nobody....Ze hadden daar echt iets mee moeten doen. Mij mening. Maar wie weet veranderd dat nog.

We must keep our faith.

Ene kant ben ik het met je eens, maar is het aan de andere kant ook niet gewoon heel erg sterk als ze een Nobody is. In het laatste shot zie je ook dat de Force gebruikt word door een "niemand". Iets meer dan 50 Jaar voor dit moment is er nog een complete Jedi Order die force sensitive kinderen opzoekt om ze te trainen als jedi, die zijn nooit weggegaan en dus nog steeds aanwezig. Dat Rey zo exceptioneel sterk is met The Force doet vermoeden/hopen dat ze lineage heeft met iemand die wij hopelijk kennen (zoals Kylo Ren dat heeft) maar ergens hoeft dat natuurlijk ook niet. Anakin had helemaal geen voorouders ;)

3 uur geleden zei Frans:

Een leuke fotocollage met als thema Star Wars. Amusant om naar te kijken voor een tiener. Als je opgegroeid bent met Star Wars, onder beheer van George Lucas, verwacht je meer.
Eens grote helden, worden nu verkleind tot bijrollen, kijk naar Chewbecca  en R2D2. Er is nog nauwelijks interactie  met deze 2 super karakters waar ik mee ben opgegroeid. Is Chewbecca verdrietig? Voelt die überhaupt iets over het verlies van Han Solo?  En dan Yoda, die het heeft over paigeturners. WTF zeg je me nu. Zo out of caracter. Achteraf kun je zeggen dat Yoda wel in de film voorkomt. Hier en daar wat plaatjes uit de oude soundtrack doos. Een paar scenes uit A New Hope erbij. Al met al een leuke collage om naar te kijken. 
Phasma die voor de2de keer dienst doet als wegwerp karakter. Verslagen door Finn. Wat een grap! Finn was toch die jongen van de schoonmaakploeg. Maar knokken dat die kan. Snoke opgeruimd staat netjes. Op de helft van de film ongeveer word die gewoon met een truc weg gevaagd. Hij heeft het niet eens door. Zijn aandacht en focus was verdomme gericht op Kylo! Huh? 
De grappen vond ik wel leuk. Zeker voor een film waar ik niet langer serieus kan naar kijken. Snoke die het masker van Kylo belachelijk maakt vond ik wel goed. En Poe die net doet alsof die geen verbinding heeft. Leia die door de ruimte vliegt vond ik ook een goeie grap. En Kylo die besluit om Luke met alles wat hij heeft weg te blazen vond ik hilarisch. Echt het kenmerk van een leider. Echt iets wat een Held, of beter gezegd, antiheld zou doen. Fantastisch hoe Disney helpt om mijn geliefde franchise te verzieken. 
Ik ben het eens met Mark Hammil als hij zegt dat ze George Lucas erbij hadden moeten betrekken. 
Ik laat het hierbij voor nu. 

Yoda voelde juist compleet niet Out of Character? Sterker nog, sinds de prequels heb ik hem juist niet meer zo In Character gezien? Chewbacca had voor mijn gevoel precies de juiste screentime, deur openschoppen en het vliegen met de Falcon op het laatst waren geniaal. Ik had hem eerlijk gezegd niet andere dingen willen zien doen, je moet niet characters dingen laten doen omdat ze geliefd zijn, en al helemaal niet uit hun oorspronkelijke character, dan haal je nog veel meer woede van OT enthusiastelingen op je ;) 

Phasma absoluut een wegwerp karakter, zonde, zeker na het boek en de comic, maar ze word enkel verslagen door Finn doordat ze afgeleid word door schoten, en hij plots "The Higher Ground" heeft (maak hem gewoon ;)) Daarvoor maakt ze hem eigenlijk vrij snel af. 

Kylo Ren maakt exact de bewegingen die Snoke "ziet" echter doet hij fysiek precies hetzelfde als met the force, ik vond het wel tof gedaan en zeker nadat Andy Serkis had gezegd dat Snoke krachtiger was als The Emperor en Vader samen, vond ik het wel een mooi eind. Backgroundstory krijgen we nog wel in een andere vorm, maar ik hunker er niet meer naar.

Ik ben blij dat George Lucas er niet bij betrokken is, ik ben fan van de prequels, maar ik vind dit de juiste richting van Star Wars. Nogmaals, na de eerste keer was ik zelf ook erg teleurgesteld, maar na de tweede keer ben ik absoluut helemaal om. De nuances in Kylo zijn karakter en het acteerwerk van Adam Driver, maar ook eigenlijk de rest van de cast, is niet eerder zo sterk geweest in een SW film. Dat hij uit zijn woede alle wapens op Luke wil hebben past gewoon enorm bij zijn karakter (sloeg ook al alles aan gort in TFA als hij kwaad werd), Supreme Leader is hij zeker niet en ik vind het jammer dat ik Hux minder dreigend vond als in TFA (daar echt een Hitler Vibe, nu meer drollerig?). Maar ik ben wel benieuwd naar hoe The First Order deze nieuwe leiding overleefd. 

Het is een totaal andere film als dat we allemaal hadden verwacht, en dat zorgt voor nogal verschil in mening, maar op wat pacing issues na, is het enige wat mij echt dwars zit vooral de story line van Finn. Ik kan er met wat denkwerk wel wat mee, maar ik vond het oprecht jammer dat Rose hem niet zijn moment liet hebben, dat had ik sterker gevonden. Al hadden we dan minder dreiging gehad van The First Order, en de epische scene van Luke Skywalker gemist. Ik lees ook op veel plekken dat mensen niet snappen waarom Luke daarna sterft? Maar zegt Kylo niet in het eerste gesprek met Rey dat hij niet weet hoe ze die projectie doet, en waarom ze er niet door dood gaat? 

13 minuten geleden zei RoyVisser:

Ene kant ben ik het met je eens, maar is het aan de andere kant ook niet gewoon heel erg sterk als ze een Nobody is. In het laatste shot zie je ook dat de Force gebruikt word door een "niemand". Iets meer dan 50 Jaar voor dit moment is er nog een complete Jedi Order die force sensitive kinderen opzoekt om ze te trainen als jedi, die zijn nooit weggegaan en dus nog steeds aanwezig. Dat Rey zo exceptioneel sterk is met The Force doet vermoeden/hopen dat ze lineage heeft met iemand die wij hopelijk kennen (zoals Kylo Ren dat heeft) maar ergens hoeft dat natuurlijk ook niet. Anakin had helemaal geen voorouders ;)

Yoda voelde juist compleet niet Out of Character? Sterker nog, sinds de prequels heb ik hem juist niet meer zo In Character gezien? Chewbacca had voor mijn gevoel precies de juiste screentime, deur openschoppen en het vliegen met de Falcon op het laatst waren geniaal. Ik had hem eerlijk gezegd niet andere dingen willen zien doen, je moet niet characters dingen laten doen omdat ze geliefd zijn, en al helemaal niet uit hun oorspronkelijke character, dan haal je nog veel meer woede van OT enthusiastelingen op je ;) 

Phasma absoluut een wegwerp karakter, zonde, zeker na het boek en de comic, maar ze word enkel verslagen door Finn doordat ze afgeleid word door schoten, en hij plots "The Higher Ground" heeft (maak hem gewoon ;)) Daarvoor maakt ze hem eigenlijk vrij snel af. 

Kylo Ren maakt exact de bewegingen die Snoke "ziet" echter doet hij fysiek precies hetzelfde als met the force, ik vond het wel tof gedaan en zeker nadat Andy Serkis had gezegd dat Snoke krachtiger was als The Emperor en Vader samen, vond ik het wel een mooi eind. Backgroundstory krijgen we nog wel in een andere vorm, maar ik hunker er niet meer naar.

Ik ben blij dat George Lucas er niet bij betrokken is, ik ben fan van de prequels, maar ik vind dit de juiste richting van Star Wars. Nogmaals, na de eerste keer was ik zelf ook erg teleurgesteld, maar na de tweede keer ben ik absoluut helemaal om. De nuances in Kylo zijn karakter en het acteerwerk van Adam Driver, maar ook eigenlijk de rest van de cast, is niet eerder zo sterk geweest in een SW film. Dat hij uit zijn woede alle wapens op Luke wil hebben past gewoon enorm bij zijn karakter (sloeg ook al alles aan gort in TFA als hij kwaad werd), Supreme Leader is hij zeker niet en ik vind het jammer dat ik Hux minder dreigend vond als in TFA (daar echt een Hitler Vibe, nu meer drollerig?). Maar ik ben wel benieuwd naar hoe The First Order deze nieuwe leiding overleefd. 

Het is een totaal andere film als dat we allemaal hadden verwacht, en dat zorgt voor nogal verschil in mening, maar op wat pacing issues na, is het enige wat mij echt dwars zit vooral de story line van Finn. Ik kan er met wat denkwerk wel wat mee, maar ik vond het oprecht jammer dat Rose hem niet zijn moment liet hebben, dat had ik sterker gevonden. Al hadden we dan minder dreiging gehad van The First Order, en de epische scene van Luke Skywalker gemist. Ik lees ook op veel plekken dat mensen niet snappen waarom Luke daarna sterft? Maar zegt Kylo niet in het eerste gesprek met Rey dat hij niet weet hoe ze die projectie doet, en waarom ze er niet door dood gaat? 

Ja als je het vanuit die hoek bekijkt dan zou dat inderdaad kunnen. Wie weet. Er wordt inderdaad weinig over Anakin z'n achtergrond verteld en wie z'n vader is en zijn voorouders zijn.....

56 minuten geleden zei RoyVisser:

Chewbacca had voor mijn gevoel precies de juiste screentime, deur openschoppen en het vliegen met de Falcon op het laatst waren geniaal. Ik had hem eerlijk gezegd niet andere dingen willen zien doen, je moet niet characters dingen laten doen omdat ze geliefd zijn, en al helemaal niet uit hun oorspronkelijke character, dan haal je nog veel meer woede van OT enthusiastelingen op je ;) 

Chewbacca had wat mij betreft net zoals in TFA sterker neer gezet kunnen worden. En dan bedoel ik geen overbodige acties om screentime te vullen. Chewbacca heeft meer diepgang dan in de films word getoond. En emotie,omdat zijn kameraad is vermoord, is dat out of character? 

1 uur geleden zei RoyVisser:

Op zich beperkt Snoke zich tot de uitvoering ipv de motivatie van Kylo te zien. Voor een karakter dat sterker moet voorstellen dan Sidious en Vader samen, vind ik dat opmerkelijk. 

Het acteerwerk in deze film vind ik idd uitstekend gedaan. 

Iets heel anders: zou Rey een clone kunnen zijn. In de grot op het eiland, vraagt ze naar haar ouders, maar ziet alleen zichzelf. Of waren het andere clones die ze zag? Mss wat vergezocht. 

3 uur geleden zei Frans:

Chewbacca had wat mij betreft net zoals in TFA sterker neer gezet kunnen worden. En dan bedoel ik geen overbodige acties om screentime te vullen. Chewbacca heeft meer diepgang dan in de films word getoond. En emotie,omdat zijn kameraad is vermoord, is dat out of character? 

Dat vind ik eerlijk gezegd geen probleem van The Last Jedi, maar meer van The Force Awakens. 

3 uur geleden zei Frans:

Iets heel anders: zou Rey een clone kunnen zijn. In de grot op het eiland, vraagt ze naar haar ouders, maar ziet alleen zichzelf. Of waren het andere clones die ze zag? Mss wat vergezocht. 

Hmm, ik zie het meer als dat een van haar grootste angsten alleen zijn is. 

11 uur geleden zei RogueVader:

Ik ben het niet bepaald eens met de beweringen dat Lucas zoveel "kapot gemaakt heeft". Vergeet niet dat deze man alle 6 oorspronkelijke Star Wars films heeft geschreven, en dankzij hem heeft ANH de vele problemen met productie overleefd. Dat klopt, zonder Lucas zou de hele franchise nooit hebben bestaan.

Trouwens, TFA werd na zijn release ook vergeleken met de prequels. Het leek wel alsof JJ geen enkel risico durfde te nemen om iets aan de franchise toe te voegen, omdat Lucas begin jaren 2000 risico's nam en de gehate prequels hieruit ontstonden. Maar als dat betekent dat we alleen maar herhalingen gaan zien in deze "nieuwe" films, dan ben ik niet geïnteresseerd. Ik kijk nog liever naar het zielige gezeur over zand.

Gelukkig heeft TLJ daaruit geleerd en hebben we deze keer toch een aantal nieuwe dingen gekregen. Er waren zeker nog overeenkomsten en verwijzingen, maar ik denk niet dat TLJ kritiek gaat krijgen dat ze te veel overeenkomt met de 6 originele films.

Evacuatie D'Qar- evacuatie Hoth 

Achtervolging Raddus- achtervolging MF

Rey op Ahch-to- Luke op dagobah 

Rey in grot- Luke in grot 

Snoke's throneroom- emperor's throneroom

Yoda teaching Luke

Canto Bight/ Cloud City 

Podrace- Horse Race

Vader killing emperor- kylo killing snoke

Springstok Luke- Tarzan Luke 

X-wing onder water

Twin sun Luke

Campina Luke

Chewie at-st- bb8 at-st

Obi-one/anakin forcebattle- kylo/Rey forcebattle 

MF inside Crait achtervolging- MF death Star achtervolging

MF verliest zijn schotel 

Snoke doormidden- maul doormidden 

Emperor laat de vernietiging van de alliance zien aan Luke- Snoke idem aan Rey 

Anakin fighter spin- kylo fighter spin

Obi-wan kluizenaar- Luke kluizenaar 

Ontsnappen uit grot mbv wolf (rebels)-ontsnappen uit grot mbv vos (Crait)

Anakin ontbloot bovenlichaam- Kylo ontbloot bovenlichaam 

Battle of Hoth- battle of Crait

I have failed you/Luke- i have failed you/obi-wan

I feel the conflict in you/Luke- idem Rey

Leia's bericht in R2

So what's new?

Edited by Veradun

Ik ben blij te zien dat er nog volop gediscussieerd word over deze "geweldige trilogie". Da's mooi, want voor mij is het 1 en ander nog onduidelijk.

Waarom gebruikt Leia de force om terug te gaan naar het schip? Peage had er geen probleem mee om met de bomluiken open de controller naar beneden te trappen. Vanaf deze film is het dus mogelijk om in het vacuüm te leven. (K2 was wrong)

Als Yoda de force kan gebruiken als ghost, en de buitenwereld kan beïnvloeden, waarom dan de first order niet te lijf gaan? Als Luke dat ook kan in deel 9, kon dat wel eens een hele korte film worden.

Luke's grootste prestatie was toch een sith terug te brengen naar de lightside? Nu voelde hij bij Ben een conflict en probeert hem dan als een lafaard te vermoorden in zijn slaap? DIT IS NIET LUKE SKYWALKER!

Ik krijg het idee dat Rian zijn Johnson uit zijn broek heeft gehaald en compleet over de OT heeft heen gepist, daarna verder uit heeft getrokken en de prequels er onder gescheten en als toetje een flinke rochel over R1 en TFA! En niet te vergeten een sticker met middelvinger geplakt op TLJ en gezegd 'kijk star wars fans, deze is voor jullie!' Well FY RJ en bedankt hè!

Edited by Veradun

5 uur geleden zei Veradun:

zo redenerend is ESB een kopie van ANH

Rebelbase op Yavin - Rebelbase op Hoth

Jedimaster Obi-Wan - Jedimaster Yoda

Luke neergemaaid door een Tusken - Luke neergemaaid door een Wampa

Ponda Baba verliest een arm - Wampa verliest een arm

kleine wezens goed met mechanica (Jawa) - kleine wezens goed met mechanica (Ugnaughts)

scum and villainy (mos eisley) - bounty hunter scum

etc

het gaat er natuurlijk om wat het verhaal doet (en niet wat losse punten... want als je zo gaat vergelijken zijn The Godfather en De Smurfen ook kopieen van elkaar).... en dat is bij TLJ totaal anders,

Op ‎17‎-‎12‎-‎2017 at 20:56 zei Varnonth:

Het kaart een grotere problematiek aan die in onze eigen maatschappij erg eigen is: wapenhandelaars domineren de macht over de wereld (of in dit geval het universum). Hen boeit het niet wie wint of verliest, zij verkopen toch hun wapens aan beiden partijen. Zij winnen dus altijd. Dat is het belangrijkste om uit deze scènes mee te nemen, en ik denk dat wij dit thema in de volgende episodes verder uitgediept zullen zien. Het versterkt ook enkel mijn idee dat Snoke net als elke so called 'leider' maar een puppet was, niet meer of minder. Misschien komen wij hierover meer te weten in de volgende films

Leuk, ik zat dit ook zo te bedenken, in het kader van dat ik me afvroeg of je met duo Kylo Hux de bad guys interessant kon houden. Er moet een groter kwaad zijn.

16 uur geleden zei RoyVisser:

Supreme Leader is hij zeker niet en ik vind het jammer dat ik Hux minder dreigend vond als in TFA (daar echt een Hitler Vibe, nu meer drollerig?). Maar ik ben wel benieuwd naar hoe The First Order deze nieuwe leiding overleefd. 

Dat wordt naar mijn idee ook een soort kernvraag. JJ zou er goed te doen om Hux iets smerigs te laten doen. Domhnall Gleeson kan naar mijn idee wel zo goed acteren dat hij ondanks de sulligheid waar hij slachtoffer van is geworden, nog steeds een medogenloze leider neer kan zetten en in character ook zal willen laten zien.

Luke's grootste prestatie was toch een sith terug te brengen naar de lightside? Nu voelde hij bij Ben een conflict en probeert hem dan als een lafaard te vermoorden in zijn slaap? DIT IS NIET LUKE SKYWALKER!

Niet helemaal waar, Luke voelde de Dark Side, keek in het hoofd van Kylo en zag wat een vreselijke dingen hij zou gaan doen (HosnianPrime) vergelijk het even dat je een 16 jarige Hitler of PolPot in het hoofd ziet.  Daardoor komt hij even, maar even, in de verleiding. Naar mijn idee is dat juist wel Luke. Luke neemt vaker beslissingen die niet altijd de juiste zijn.

Als Yoda de force kan gebruiken als ghost, en de buitenwereld kan beïnvloeden, waarom dan de first order niet te lijf gaan

Das een goed punt, een klets bliksem on that ass! Weg met die walkers, nog niet aan gedacht. Maar ik wil, en dat is persoonlijk, me niet zo op dit detailniveau gaan richten, want dan kunnen we de hele saga wel eens gaan ontleden en concluderen dat we met een stelletje prutsfilms te maken hebben, dus wat doen we dan op dit forum?

Vanaf deze film is het dus mogelijk om in het vacuüm te leven

Schepen zijn omringd door een schild waarbinnen het blijkbaar mogelijk is om vrij te ademen.

7 uur geleden zei Veradun:

Nee Nee, hij twijfelde om hem te vermoorden in zijn slaap. Hij zag het conflict, twijfelde om het Ben te vermoorden maar bedacht zich toen dat er een andere manier is om hem te bekeren. Dat Ben precies op het moment wakker word dat zijn oom met een Light Sabre boven zijn hoofd hangt, op het moment dat hij de sterkste dark-side gevoelens heeft is puur pech. Dat maakt het juist zo'n sterk moment, wat luke zichzelf ook zo kwalijk neemt. In zijn twijfel heeft hij eigenlijk Kylo Ren geschapen.

Ja, Johnson maakte van Hux een domme clown waar geen enkel gevaar meer vanuit ging, misschien kan Abrams er een gevaarlijk, meedogenloos personage van maken in zijn versie van het verhaal. :D

Ik denk dat het probleem is dat er op voorhand (voor zo ver ik begrijp) op grote lijnen geen echt verhaal voor deze trilogie en z'n personages was. En dat tot nu toe twee verschillende schrijvers er hun eigen invulling aan konden geven zonder echt rekening met elkaar te houden en met het Grote Geheel aangezien dat er dus niet was. Abrams kan het in theorie dus weer over een compleet andere boeg gooien en de 'creatieve' keuzes van Johnson weer van tafel vegen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now