Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

XO Gold Charity Autograph Event

Recommended Posts

Op 11 november zal de XO Gold Charity Autograph Event plaatsvinden tijdens de verzamelaarsbeurs in Utrecht.

Best een heel aardige line-up. Wie gaat erheen?

https://www.xogold13.de/utrecht-11th-of-november-2017/

XO-_Gold.jpg

MEET EN GREET MET BEKENDE (STAR WARS) ACTEURS

Als Star Wars fan kun je je  hart ophalen op de VerzamelaarsJaarbeurs. Een groot aantal acteurs en andere medewerkers zullen zaterdag op de beurs aanwezig zijn voor een Meet & Greet. Zo kun je o.a. kennismaken met Brian Muir, Stephen Calcutt, John Simpkin, Matthew Dale, Peter Ross, Jack Klaff, Daniel Eghan, Peter Roy, Toby Philpott, John Altman, Mel Pickup, Christopher Patrick Nolan, Garrick Hagon, Liza Ross, Gary Kiely, Mark Everex Collett, Willie Coppen, April Perkins en Alan Austen.

http://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/nl-NL/Welkom/Beursinformatie/Toegang.aspx

Edited by the Prosheshy

59 minuten geleden zei the Prosheshy:

Willie Coppen

Geen idee? Ik zou het gewoon vragen.

:D

Spoiler

excuus, kon het niet laten

DCC is de week erna en FACTS is 2 of 3 weken ervoor... dus ik skip deze.

8 uur geleden zei the Prosheshy:

Iemand vndg naar XO Gold Charity van Tino Knudsen in Utrecht?

De eerste X-wing piloten zijn reeds gearriveerd

Die linker (John Simpkin) is geen piloot ;) ; Klaatu en een Stormtrooper

https://www.starwarsinterviews.com/original-trilogy/episode-vi-return-of-the-jedi/john-simpkin-klaatu/

Was het wel geslaagd? Ik kon helaas niet...

Hey Dennis,

Voor mijzelf was het absoluut geslaagd. Het is uiteraard wel op de Verzamelaarsjaarbeurs waar het errggg druk is en je eerst een grote hal door moet worstelen om uberhaupt bij de Sci-fi stands te kunnen komen. Onderweg daarnaar toe zag je meerdere stands met mooie SW items, filmposters etc. Een maal daar aangekomen waren de +/- 20 Star Wars acteurs/puppeteers in een kronkelvormige tafelopstelling zeer eenvoudig benaderbaar.

Dat vind ik ook het leuke aan dit soort initiatieven (het XO Gold Charity Autograph Event van Tino Knudsen uit Hamburg; de beste man rijdt >450 km om in Utrecht te kunnen zijn) waarbij je vrij eenvoudig en snel een gesprek kunt aangaan met de aanwezigen.

Mijn eerste gesprek had ik met Brian Muir (http://www.brianmuirvadersculptor.com); ontwerper van ontelbare onderdelen uit films (o.a. de haldesign van het kasteel uit Dark Shadows met o.a. Johnny Depp) maar ook de eerste design van de Space Jockey uit Alien (1978) van regisseur Ridley Scott (een van mijn top 3 regisseuren). Waar we hem natuurlijk van kennen is het ontwerp van de helm van the Dark Lord of the Sith; Darth Vader!

Maar hij heeft ook de Death Star Droid (naast ANH zien we deze ook kort terug in Rogue One), de Stormtrooper pakken mee helpen ontwerpen.

Met hem en zijn vrouw heb ik een leuk gesprek gehad en heeft hij mijn gesigneerde foto van Dave Prowse (die ik had meegenomen) voorzien van enkele fraaie zaken.

David-_Prowse-_Brian-_Muir-signed.jpg

Na het gesprek met Brian ben ik op zoek gegaan naar Christopher Patrick Nolan die de rol van de Alderanian Guard Toshma Jefkin speelde (net voordat de Death Star plannen aan prinses Leia worden overhandigd). Uiteraard ken jij hem van het interview dat jij met hem hebt gehad begin dit jaar en je krijgt ook de hartelijke groeten van Chris. 

Ik had mijn Rogue One Ultimate Visual Guide (net zoals bij het Power of the Force event in Augustus in Oberhausen) meegenomen en Chris heeft in mijn persoonlijke "gallery of fame" zijn naam toegevoegd waarna we samen nog op de foto zijn gegaan.

Leuk om nu weer eens jouw interview met hem te lezen: 

https://www.starwarsinterviews.com/star-wars-anthology/rogue-one/christopher-patrick-nolan-toshma-jefkin/

IMG_2238.jpg

Full_Size_Render_26.jpg

Na Chris te hebben ontmoet ben ik op zoek gegaan naar de Tosche Station groep die daar aanwezig was; oftewel Garrick Hagon en Anthony Forest. Hun vrouwelijke collega Koo Stark (zij komt zelden naar conventies om bv. te signeren) had ik reeds in Oberhausen kunnen treffen (zelfs fans uit het buitenland hebben in augustus hun best gedaan om zelf of via een andere fan een handtekening van haar te bemachtigen). Met Garrick en Anthony ben ik in gesprek gegaan; o.a. over waar de opnames naast die in Tunesie nu allemaal hebben plaatsgevonden en hoe dat destijds was. Het leuke is bijvoorbeeld van deze bijeenkomst dat je hoort dat i.e.g. twee van de acteurs uit bv A New Hope kinderen hebben die in Amsterdam werken en/of studeren; Anthony Forest heeft een dochter die werkt in A'dam die hij de zondag zou ontmoeten. Zo ook Jack Klaff (Red 4 uit the Battle for Yavin)

Beiden hebben mijn Tosche Station foto van Koo Stark (een van de deleted scenes uit Star Wars a New Hope) persoonlijk ondertekent. Kenschetsend over de "vierde" persoon op de foto links zeiden de twee heren dat ze niet echt wisten wie degene was die links op de foto stond.....

http://starwars.wikia.com/wiki/Tosche_Station

Toshi-_Station-group-signed.jpg

De Attack of the Clones Visual Guide had ik als back-up boek meegenomen mocht ik in de gelegenheid zijn om Richard Stride te kunnen spreken.

En inderdaad, Richard was er ook. Ik wist dat hij de rol van Poggle the Lesser op zich had genomen in de Prequel Trilogie (als de leider/archduke van de Separatisten) maar dat hij bij de tegenstanders een belangrijke rol had vervuld wist ik niet; van de Oude Republiek is Obi-Wan toch een van de bekendste. En laat Richard nu de "double" van Ewan McGregor zijn geweest........

latest?cb=20140521041019

Full_Size_Render_25.jpg

Qua prijzen vallen de handtekening toch wel enigszins mee heden ten dage (ja, de gouden tijden van vroeger met gratis handtekeningen zijn vaak helaas voorbij maar dit is dan ook voor het goede doel en dat gecombineerd met de lol die ik eraan beleef is per acteur zo'n 15/20 euro wel waard; ik schaf immers nauwelijks nog toys aan.

Na deze 5 acteurs te hebben gesproken ben ik op Jez Harris afgestapt. Ik had gelezen dat zijn aanwezigheid hier pas de tweede uberhaupt was. 

Jez heeft de ogen bedient van Jabba the Hutt tijdens de opnames van Return of the Jedi (en ik vertelde hem dat diezelfde ogen enkele km verderop in het cinemec tentoongesteld stonden bij Star Wars Identites Exhibit; dat was m.i. het enige wat er nog van de originele gangster over is gebleven). We hebben het gehad over Mike (Carter; Bib Fortuna en hoe lang hij wel niet in de make up zat destijds). Wat erg leuk was dat Toby Phillpott zich inmengde in het gesprek. Wat een leuke kerels zijn zij beiden. Mij werd bijvoorbeeld door Phill verteld dat de Jabba die zij beiden bediende (met div anderen) tijdens de opnames drie vingers had. Phill vertelde mij dat in de CGI Jabba the Hutt er ineens een vinger extra bij zat wat dus niet klopte t.o.v. de Jabba the Hutt uit Return of the Jedi.

Of het inmiddels CGI is gecorrigeerd moet ik echt even gaan nakijken maar het is i.e.g. alweer een leuk verhaal. Maar idd; kijk maar: niet gecorrigeerd door ILM.

Hands_Jabba.jpg

Jabba-the_Hutt.jpg

Zelf hebben zij Mike alweer een tijd niet gezien. Grappig is ook alweer om te horen dat men elkaar soms helemaal niet herkent van de set destijds; immers; Mike Carter zag je alleen in make up op de set en om je oud collega dan op een conventie zonder te zien vereist enige schakeling. Ik hoop overigens Mike onderstaande foto van Jeb en Toby mede te laten ondertekenen op Echobasecon 16 dec. aan de overkant van de Jaarbeurs als we daar met ons vieren zullen zijn. 

https://sites.google.com/site/jabbahutt2/home

https://www.starwarsinterviews.com/original-trilogy/episode-vi-return-of-the-jedi/toby-philpott-jabba-the-hutt/

ROTJ-foto-_Signed-_Jabba.jpg

Als laatste heb ik Jack Klaff gesproken die in A New Hope de rol van Red Four/John D op zich heeft genomen. Zijn dochter woont ook in Amsterdam en studeert daar.

Het gesprek dat we hadden liep een beetje raar en hectisch (ook dat gebeurd soms) omdat er twee dansende stormtroopers voorbij kwamen die Jack toch wel erg graag op zijn smartfone wilde vastleggen. Eerst mislukte het signeren van mijn foto ook al; maar qua academische opleiding zit bij hem en zijn familie e.e.a. wel prima.......

Jack_Klaff-_Red-4-signed.jpg

Helaas lukte het mij niet om alle acteurs te spreken maar degenen die ik perse wilde spreken is me gelukt (daarnaast moet het financieel ook allemaal maar haalbaar zijn want nov/dec zijn nu eenmaal dure maanden; let's face it). Ik had bv Gary Kiely (o.a. TIE fighter pilot uit Rogue One) en Matthew Dale (Jedha Priest) graag willen spreken maar dat is voor een volgende keer op een andere conventie. Je moet wat te wensen overlaten. En het interview met Gary is toch ook al geweldig om te lezen.........

https://www.starwarsinterviews.com/star-wars-anthology/rogue-one/gary-kiely-tie-fighter-pilot/

Mede ook omdat mijn neef slechts 10 minuten lopen van de Jaarbeurs woont en de afstand prima te overbruggen is leek het mij leuk om weer eens een familiebezoekje te doen en dat te combineren met een bezoek aan XOGold. Volgend jaar ga ik me er zeker weer in verdiepen want het was voor mij i.e.g. een geslaagde middag v.w.b. Star Wars. 

De groepsfoto van Tino Knudsen van dit event:

Groep-_SW-actors-_XO-_Gold-_Nov-11th-_Ti

Edited by the Prosheshy
  • Upvote 1

Fantastisch verhaal ernst Jan ik lees en leef helemaal mee, echt geweldig!

Edited by Marko
  • Upvote 1

Grote nadeel is dat deze 2 weken na DCC is en 1 week na FACTS; events waar veel meer te doen/zien is en als je keuzes moet maken dan valt deze voor mij snel af.

Een aanzienlijk aantal namen die op POTF in Oberhausen komen staan ook al ingeroosterd voor XO-Gold in Utrecht tijdens de Verzamelaarsjaarbeurs.

Persoonlijk lijkt het me ook leuk om Julia Glover (General Veers & div andere films w.o. Indiana Jones and the Last Crusade) eens te gaan ontmoeten. 

Julian-glover-_XOGold.jpg

En verder komen Michael Culver (Captain Needa), Alan Flyng (Imperial Officer), Trevor Butterfield, Quentin Pierre, Richard Padbury (schijnt pas zijn 2e signeersessie te zijn wereldwijd), John Cannon, Dave Church, Terry Francis, Sean Crawford, John Coppinger t.n.t

Ik ga het denk ik de 14e april combineren met een bezoekje aan mijn neef die er 10 minuten lopen vandaan woont. :D

http://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/en/Welkom/Beursinformatie/Activiteiten/Meet-and-greet-Starwars.aspx

Michael-_Curver-_XO-_Gold.jpg

Alan-_XOGold.jpg

XOGold-14_april.jpg

Trevor-_Butterfield-_XOGold.jpg

Stormtrooper-_Reunion-_XO-_Gold.jpg

Richard-_Padbury.jpg

Edited by the Prosheshy

Quentin Pierre en Richard Padbury helaas afgezegd maar daarvoor komen in de plaats:

Patrick Comerford (deed veel aliens/creatures) en droids voor o.a. TFA, TLJ, Rogue One en ja, zelfs SOLO; a Star Wars Story)

Ron Hone (deed the Probe droid, 21B en Yoda electronics) voor The Empire Strikes Back. Mooie replacements qua gasten 14 april. 

Ron-_Hone-_ESB.jpg

Gisteren div acteurs actrices en puppeteers (creature-droid-animatronics) ontmoet in Utrecht op het XO Gold event (Verzamelaarsjaarbeurs).

Van tevoren heb ik mij uiteraard goed voorbereid zodat ik wist wie ik graag wilde spreken en welke foto's ik wilde laten signeren (zo heb ik een foto van Jabba the Hutt uit ROTJ die inmiddels persoonlijk gesigneerd is door Toby Philpott, Michael Carter en Jeb Harris. Graag wilde ik Mike Edmonds de foto laten bijsigneren.

En ik kwam erachter dat ter vervanging van Richard Padbury nu Patrick Comerford (puppeteer animatronics TFA/TLJ/Rogue One en SOLO) aanwezig zou zijn.

Het eerste gesprek dat ik had was met Ron Hone en gelukkig lag de foto van Mark Hamill en Carrie Fisher met de medical droid 2-1B uit het einde van The Empire Strikes Back nog op zijn tafel.

Hij heeft de S/FX gedaan in ESB voor o.a. R2-D2-Yoda en ook de medical droid die we op Echobase en bij de medisch fegat zien. We hebben het gehad over een foto uit SOLO-the making of booklet (heb ik zelf vervaardigd uit de div tweets van Ron Howard) die ik hem liet zien waar m.i. ook eenzelfde medical droid op te zien is op een nieuwe planeet. Hij zag idd overeenkomsten met de 2-1B uit ESB. 

Ron-_Hone-_ESB-_SFX-_XOGold-14-april.jpg

Naast Ron Hone zat Julie Sharpe; haar bijdrage aan Star Wars-A New Hope was een protocol droid in de zgn. Jawa Sand Crawler op Tatooine. Alles gewoon opgenomen in de Elstree Studios in de buurt van Londen; ze was nooit in Tunesie geweest. Ook met haar heb ik een leuk gesprek gevoerd over de opnames. Julie woont momenteel in Spanje en complimenteerde mij met het SOLO boekje dat ze uitgebreid heeft bekeken.

Julie-_Sharpe-_Protocol-_Droid-_Star_War

Na deze twee leuke gesprekken zag ik Patrick Comerford niermand te woord staan was dat mij reden gaf om op hem af te stappen.

Patrick heeft voor de laatste vier SW films tezamen met o.a. zijn collega Keith de Winter (die overigens in nov naar Utrecht komt) de animatronics gedaan (zo ook in SOLO; in het reclamefilmpje van de Amerikaanse restaurantketen Denny's zie je zijn "six eyes' werk)

Zie:

Spoiler

IMG_2070.jpg

Maar ook creatures/alien zoals Bor Gullet, de Moroff, Pao en Admiral Raddus heeft hij mij uitgebreid uitgelegd hoe hij de animatronics tezamen met zijn collega heeft gedaan. 

In eerste instantie was hij enigszins terughoudend om mijn SOLO filmposter te ondertekenen maar toen ik hem vertelde dat zijn naam al op de IMDB bij de film SOLO genoemd was ging hij accoord. Toen had hij inmiddels al mijn Rogue One Ultimate Visual Guide gesigneerd onder de naam van Paul Kasey. :D

IMG_2096.jpg

IMG_2067.jpg

SOLO-_Patrick-_Comerford-_Droid-creature

Uiteraard ben ik, voorbijlopend bij de Kinepolis bioscoop nog even op de foto gegaan met de Millenium Falcon en the crew met dank aan de hulpvaardigheid van een van de dames van de kaartverkoop; Han Solo, een  verborgen Chewie (ik vind het eigenlijk onverkropbaar dat Joonas Suotamo niet op de filmposter vermeld wordt), Lando, Qi'ra en Tobias Beckett.

IMG_2078.png

Na mijn uitgebreide gesprek ben ik op ook een bijzondere "guest" afgestapt namelijk Julian Glover. Bekend uit o.a. the Empire Strikes Back als General Maximillian Veers die o.a. de aanval op Hoth leidde. 

Ik stelde mij voor en vroeg hoe hij het event tot nu toe heeft ervaren (het was aan het begin van de signeersessie enorm druk geweest) en we geraakten steeds meer in gesprek over zijn bijdrage aan The Empire Strikes Back en o.a. Indiana Jones and the Last Crusade. 

Zelf was hij nog nooit in Petra Jordanie geweest (al de Indy scenes in de temple zijn gewoon in de UK gefilmd) maar zijn vrouw wel (zie: http://www.visitpetra.jo/Default.aspx ).

Ook vertelde ik hem dat ik zijn handtekening al eens eerder in Utrecht had gezien; op de zijkant van een Imperial At-At Walker in de zgn CineMec. Hij herinnerde zich dat hij idd ooit op een event zijn handtekening heeft gezet. Ik heb er destijds in Utrecht van de mannen van BCD (Belgian Costume Division) een foto van gemaakt:

Julian-_Glover-_Target-the_main_generato

Julian-_Glover-_General_Veers-_ESB.jpg

En natuurlijk help je op zo'n event ook een handtekening van Julian voor zijn rol als Walter Donovan voor een vriend uit de VS.

IMG_2082.jpg 

Na het leuke gesprek dat ik had met Julian Glover ben ik afgestapt op Mike Edmonds; bekend van zijn rol als Logray de Ewok en o.a.  een van de puppeteers van Jabba the Hutt.

Ook met Mike heb ik een fraai gesprek gehad o.a. over dat er drie man in Jabba the Hutt zaten die hem vanuit verschillende delen bedienden. 

Mike bediende de staart van Jabba. Je kunt hier meer over lezen:

https://sites.google.com/site/jabbahutt2/home

Jabba-the-_Hutt-_ROTJ-puppeteers.jpg

Terugkijkend op dit charity event in Utrecht vond ik het wederom geslaagd. Ik ben nog even bij de organisator van XO Gold langsgeweest op zijn stand en heb een fraaie handtekening van Phil Brown, de 12 jaar geleden overleden acteur die Uncle Owen uit A New Hope speelde, weten te bemachtigen. Voor wie eind dit jaar (17 nov) overweegt om ook eens naar XO Gold te gaan. tot dan. 

Phil-_Brown-_Star_Wars-_Uncle-_Owen.jpg

Edited by the Prosheshy

@the Prosheshy zeer grote kans dat ik er in November bij ben aangezien Keith De'Winter er dan is. Ik spreek hem regelmatig (meer over voetbal dan over SW) en hem heb Eindhovense pinten beloofd.

• Upvote 1

9 uur geleden zei the Prosheshy:

Julian Glover. Bekend uit o.a. the Empire Strikes Back als General Maximillian Veers die o.a. de aanval op Hoth leidde

vergeet niet dat hij recent nog een aanzienlijke rol speelde in het geweldige Game of Thrones!

Was je natuurlijk net fan gewoorden van Ned Stark....hahaha. Maar alle gekheid op een stokje, alle gezwets over boeken die beter zijn etc. Dit is een van de meest indrukwekkende tvseries ooit gemaakt, pak het op !

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now