Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Boba Fett Anthology; Yay or Nay

Recommended Posts

Het hoort niet helemaal op dit topic thuis, mischien volgt een 'overige anthology' films topic nog (Goede suggestie hoor, heb het even aangepast - Ramon). Het volgende:

Wat ik gelezen heb, is dat de kans op een Boba film aanwezig is. Wat vinden jullie hiervan?

Vroeger droomde ik ervan maar ik moet er nu niet meer aan denken. De mystificering zou compleet te niet gedaan worden. Iets wat in alle 6 de delen, okay 5, goed in stand is gehouden. Boba is juist zo'n cultheld omdat je weinig van hem weet en hij weinig tekst heeft. 

Edited by Ramon
Nieuw subforum en verplaatsing topic

Eerlijk gezegd zie ik tien keer liever een film over Boba Fett dan over de jonge jaren van Han Solo. Het zou een kans zijn om het karakter eindelijk eens wat nuttigs te laten doen in een film. In het oude expanded universe was hij een absolute badass, en in de nieuwe canon heeft hij ook al een paar kansen gehad om zich van z'n beste kant te laten zien, maar in de originele films staat hij eigenlijk alleen maar cool te wezen, en z'n dood is echt verschrikkelijk.

Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te recasten, want je hebt twee acteurs die zonder problemen de rol kunnen doen in twee verschillende tijdsperioden. Daniel Logan is nu ongeveer zo oud als Boba rond de originele trilogie, en Temuera Morrison zit dichter tegen de tijd van The Force Awakens aan.

Sterker nog, als ze deze film maken hopen dat ze ook allebei de acteurs gebruiken en twee verhaallijnen en tijdsperioden door elkaar laten vloeien die elkaar versterken. Klinkt misschien niet echt Star Wars, maar dat is nou juist net wat ik hoop van de anthology-films, een beetje variatie.

..Ik had er eerst geen mening over, maar nu ik het mezelf aangepraat heb zie ik het eigenlijk wel zitten :P

PS. Oke, officieel is Boba nog gewoon dood, maar als ze niet overnemen uit de EU dat hij de Sarlacc overleeft, sta ik raar te kijken. Z'n armor is al opgedoken, dus de hints zijn er al.

Boba Fett is één van de meest populaire personages, een aangezien we het hier over Disney hebben zou het dom zijn als ze die kans niet pakken. Ik ben het ook verder met Bossk eens; Boba Fett is cool in de films omdat hij er cool uit ziet, maar verder voert hij niet veel uit. Een film waar we meer te weten krijgen over de Mandalorians zou gaaf zijn, of het idee van de door elkaar heen geweven verhaallijnen. Ik zie het wel zitten.

Een shot in Episode VII of VIII waarin je Boba Fett's arm uit het zand ziet barsten als een soort zombie zou ik overigens wel héél vet vinden. Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet :P 

Gewoon met die shot beginnen in deze film, ik geloof niet dat het dertig jaar duurt om eruit te klauteren..

Overigens zijn Jango en Boba in de huidige canon (nog) niet bevestigd als Mandalorians,  ze hebben alleen Mandalorian armour.

Overigens zijn Jango en Boba in de huidige canon (nog) niet bevestigd als Mandalorians,  ze hebben alleen Mandalorian armour.

Des te interessanter als ze dat uitleggen in de film, toch?

Ik denk dat Boba zijn cultstatus juist is ontstaan door (quote) dat hij niet veel uitvoerd en/of een beetje cool staat te doen. Generaties zijn in gaan vullen wie die linkmiechel nou eigenlijk was. Door dat nu helemaal te gaan uitleggen breken ze dat gene dat hem zo cool maakte juist af. Je wilt Boba toch niet ineens met verhelderende dialogen een banthaburger zien eten.......

Wellicht zou het alleen werken als het op de darth vader manier gedaan werd. Dwz we kennen hem nu als mysterieus figuur en we weten hoe ie aan zn eind komt. Dus het verhaal vanaf dat ie van Geonosis ontkomt en dan meteen een jump naar ca 16/17 jaar en hoe ie uiteindelijk de coole gunslinger wordt ..... En dan stoppen .

Wellicht zou het alleen werken als het op de darth vader manier gedaan werd. Dwz we kennen hem nu als mysterieus figuur en we weten hoe ie aan zn eind komt. Dus het verhaal vanaf dat ie van Geonosis ontkomt en dan meteen een jump naar ca 16/17 jaar en hoe ie uiteindelijk de coole gunslinger wordt ..... En dan stoppen .

Zoiets zeiden Bossk en ik al, dat zou denk ik ook wel het leukst zijn. 

Is het trouwens niet zo dat Boba Fett voor komt in Star Wars Rebels?

Neeeee niet zo jong, nooit zo jong! Hebben we dan niks geleerd van Phantom Menace? :o

Hij zit niet in Rebels, wel in Clone Wars (zonder armor) en de Star Wars en Darth Vader comics.

Dat is toch niet heel jong, maak 'm van mijn part 18/19. Een jongen met zo'n verleden en totaal geen familier zal toch rap volwassen worden. Ik las gisteren overigens dat plot van de 1313 game. Sluit hier helemaal aan. De avonturen van een jong-volwassen (okayB|) BF in de krochten van Coruscant.

Terwijl ik het schrijf denk ik toch weer dat het geen goed idee is.  Ik heb nog niemand zie reageren op mijn thesis dat dat dit ten kosten van zijn cult status gaat....

Een goede film (en we gaan er voor het gemak even van uit dat ze het niet verkloten) kan zijn status als cult-icoon alleen maar vergroten, dus ik ben er niet bang voor.

Besides, Wookiepedia heeft een artikel over hem dat tien keer zo lang is als een biografie over mijn leven, dus om nou te zeggen dat er heel veel mysterie over is..

• Upvote 1

Er gaan nu geruchten dat Micheal B. Jordan Boba Fett gaat spelen.

600x408

Hoewel regisseur Josh Trank heeft afgezien van de tweede Star Wars-spinoff die gemaakt zou/zal worden, gaan er nu geruchten dat Michael B. Jordan, die hoofdrollen speelde in Tranks Chronicle en Fantastic Four, de rol van Boba Fett zal spelen in de film.

The Wrap-journalist Jeff Sneider (die meestal erg betrouwbaar is wat dit soort geruchten betreft) liet dit nieuws vrij nonchalant vallen tijdens de podcast van Meet the Movie Press. Of dit dan ook op waarheid berust is afwachten, maar zoals gezegd heeft Sneider een goede reputatie.

De Boba Fett-film had eigenlijk moeten verschijnen tussen de reguliere Episodes VIII en IX van Star Wars, maar deze plek wordt nu vervuld door Phil Lord en Chris Millers Han Solo-spinoff. Wanneer de film rondom Boba Fett nu gemaakt zal worden is onduidelijk.

Bron: filmtotaal ( http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=45663 )

Edited by BasvanDun

Michael B Jordan is niet wat er mis was met Fant4stic, en elders heeft ie laten zien dat ie best kan acteren.

Maar ten eerste bestaat er gewoon een Boba-acteur van de juiste leeftijd in Daniel Logan...

En ten tweede heeft die jongen bar weinig Maori in zn uiterlijk :|

Vroeger droomde ik ervan maar ik moet er nu niet meer aan denken. De mystificering zou compleet te niet gedaan worden.

De mythe is dankzij AotC al verknald. Deze film zou eea juist kunnen opvijzelen. Die Michael B Jordan als Fett zou een grap zijn (tenzij Fett zijn helm niet af doet).

Deels met je eens. Er gaat een ca 10 jarig kereltje met de helm van zijn 'vader' vandoor, kan nog zo veel gebeuren, maar nogmaals, ik geloof er persoonlijk niet in. Beter laten rusten en af en toe lekker nietszeggend laten voorbijkomen.

Veel meer zin in Solo solo!

Als we een film over Boba zien wil ik zijn training/opkomst zien. Een beetje waar de gecancelde game 1313 over zou gaan. Duik meer in de onderwereld van de Star Wars universe met de beste Bounty Hunter ooit geleefd. Laat hem ook gelijk wat Jedi afmaken om te laten zien dat niet force wielders best tegen de jedi/sith op kunnen. 

Nooo, geen Jedi! Ten eerste wil ik liever geen Force in de spinoffs om ze meer van de hoofdfilms te onderscheiden. Maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur.

Een groter probleem is dat Boba pas een jaar of 15 is als alle Jedi uitgeroeid worden, en hij moet toch wel iets ouder zijn dan dat in de film hoor...

Over de game: Kathleen Kennedy (Lucas Film) heeft onlangs laten weten dat Star Wars 1313 nog niet dood is: KLIK!

Edited by KyloRen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this