Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

(Nostalgische) Star Wars games

Recommended Posts

Zoals ik in mijn intro al verteld heb, is mijn forté het zwetsen over games. En gelukkig zijn er een heleboel Star Wars games om over te praten! Mijn vraag is dan ook wat jullie favoriete (nostalgische?) Star Wars game is.

Voor mij is het Rogue Squadron II op de GameCube. Echt geweldig om in een X-Wing de Battle of Yavin na te spelen, of om AT-AT omver te gooien op Hoth. Nog steeds leuk om te spelen! Verder heb ik ook goede herinneringen aan Bounty Hunter (ook op de GameCube), Republic Commando (op PC), Battlefront 1 en 2 (ook op PC) en de arcade game Star Wars Episode I Racer.

Hoe zit het bij de rest?

Edited by RogueLeader

Oh, wat een leuk topic! Dat filmpje bracht een hoop nostalgische gevoelens naar boven. Als ik naar mezelf kijk is er maar één Star Wars game die mij op een vergelijkbare manier 'geraakt' heeft.

Star Wars Episode I: The Phantom Menace

Toen ik dit spel kocht had ik nog vrijwel geen verstand van computers en minimale systeemeisen. Ik had een pc met Windows 3.11 (ja, dat bestond toen). En dit spel eiste op zijn minst Windows 95. Dat ging dus niet werken. :P Uiteindelijk via een kennis W95 weten te installeren, maar toen bleek dat mijn hardware niet voldoende was om dit spel te draaien (processor, videokaart en dergelijke). Een paar weken later werd door diezelfde kennis een nieuwe PC voor mij gebouwd, waar ik het spel wél (het zij met minimale graphics en haperende beelden) mee kon draaien. 

Ik was meteen verkocht. Het was zo gaaf om de scènes van de film na te spelen. En je had allerlei cheatcodes waarmee je van personage kon wisselen. Je had hele toffe levels zoals het Gungan level of een level waarbij je alle onderdelen van Anakin's podracer bij elkaar moet zoeken. Daarnaast natuurlijk ook de nodige gevechten. :) Lightsaber-gevechten, Force push ability, een hoop verschillende wapens die je kon gebruiken en - voor die tijd - goede graphics waarin je het verhaal van de film in de vorm van een campaign doorspeelt. Zelfs na het uitspelen heb ik het spel nog een paar keer uitgespeeld. Iets wat ik in die tijd nog bij geen ander spel had gedaan. Totdat een paar jaar later Knights of the Old Republic uitkwam, tot op de dag van vandaag voor mij de tofste singleplayer RPG die ik ooit heb gespeeld. :)

Oh, wat een leuk topic! Dat filmpje bracht een hoop nostalgische gevoelens naar boven. Als ik naar mezelf kijk is er maar één Star Wars game die mij op een vergelijkbare manier 'geraakt' heeft.

Star Wars Episode I: The Phantom Menace

Toen ik dit spel kocht had ik nog vrijwel geen verstand van computers en minimale systeemeisen. Ik had een pc met Windows 3.11 (ja, dat bestond toen). En dit spel eiste op zijn minst Windows 95. Dat ging dus niet werken. :P Uiteindelijk via een kennis W95 weten te installeren, maar toen bleek dat mijn andere hardware niet voldoende was om dit spel te draaien (processor, videokaart en dergelijke). Een paar weken later werd door diezelfde kennis een nieuwe PC voor mij gebouwd, waar ik het spel wél (het zij met minimale graphics en haperende beelden) mee kon draaien. 

Ik was meteen verkocht. Het was zo gaaf om de scènes van de film na te spelen. En je had allerlei cheatcodes waarmee je van personage kon wisselen. Je had hele toffe levels zoals het Gungan level of een level waarbij je alle onderdelen van Anakin's podracer bij elkaar moet zoeken. Daarnaast natuurlijk ook de nodige gevechten. :) Lightsaber-gevechten, Force push ability, een hoop verschillende wapens die je kon gebruiken en - voor die tijd - goede graphics waarin je het verhaal van de film in de vorm van een campaign doorspeelt. Zelfs na het uitspelen heb ik het spel nog een paar keer uitgespeeld. Iets wat ik in die tijd nog bij geen ander spel had gedaan. Totdat een paar jaar later Knights of the Old Republic uitkwam, tot op de dag van vandaag voor mij de tofste singleplayer RPG die ik ooit heb gespeeld. :)

Ik had daar vroeger een demo van, die je volgens mij bij zoveel flessen Pepsi Cola kreeg. De volledige game heb ik nooit gehad, maar ik kan me nog wel herinneren dat ik die demo echt kapot gespeeld heb!

Het oudste spel dat ik kan herinneren is Atari Trench Run (1983)

Daarna nog allerlei spellen gehad/gespeeld. Maar later toch meer Card-games en RPG gespeeld.

Ik geloof dat dit de allereerste Star Wars arcadegame is. Wel grappig, want je kan deze ook spelen in Rogue Squadron III. Leuk spelletje voor die tijd, en nog klap lastig.

Republic Commando, The Clone Wars, The Force Unleashed, Lego Star Wars, en Rogue Squadron heb ik allemaal grijs gespeeld (Republic Commando zelfs vorige week nog), maar de allerbeste Star Wars game, en imo een van de beste games in het algemeen:

Knights of the Old Republic!

Toffe gameplay, interessante characters, en een plot-twist waar Darth Vader jaloers op zou zijn. Geef mij een sequel aub, en welnu!

Op dit moment is alleen hun 5-seconden cameo in Clone Wars canon, dus ik kies ervoor om te geloven dat heel Delta Squad vlak voor Order 66 met pensioen is gegaan en oud is geworden achter de geraniums met een martini in hun handen :P

• Upvote 1

5-seconden cameo? Dat moet ik zien. 

Ik kies ervoor om te geloven dat heel Delta Squad vlak voor Order 66 met pensioen is gegaan en oud is geworden achter de geraniums met een martini in hun handen :P

Hahahaha, opmerking van de dag!

Knights of the Old Republic!

Toffe gameplay, interessante characters, en een plot-twist waar Darth Vader jaloers op zou zijn. Geef mij een sequel aub, en welnu!

Ehm. Je weet hiervan af? Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords.

Die game is al uit sinds begin 2005. Ook weer een uitstekende RPG, van een andere ontwikkelaar. Werd echter in het begin bekritiseerd om het feit dat richting het einde toe enkele zaken onopgelost bleven. Dit had volgens de ontwikkelaar te maken met de deadline die LucasArts hen oplegde. Het bijzondere van dit spel is echter dat toevallig nog geen twee maanden geleden - en dus ruim 10 jaar na release (!) - een nieuwe patch is uitgekomen voor deze game met een hoop nieuwe features. Daarnaast is het nu via de Steam Workshop gemakkelijk en gratis om de Restored Content Mod te downloaden die door fans is gemaakt om de content die oorspronkelijk in het spel had moeten zitten (en ook op de disc te vinden was, maar niet in de game) ook in de game te kunnen beleven.

Echt een aanrader als je de eerste KOTOR geweldig vond. Daarnaast zou ik je het boek Revan aanraden, welke dieper ingaat op het lot van zowel Revan als het hoofdpersonage uit KOTOR 2 en een goede voorloper is voor de game SW:TOR (die zich iets van 300 jaar later afspeelt).

Daar weet ik zeker van af! Minder dan de eerste, maar ook een zware aanrader ja. Vooral de fanmade versie die extra deleted content toevoegt.

Revan is een van mn favoriete EU-boeken ook :)

Voor een project in oude games gedoken rondom Star Wars. Knights of the Old Republic, Galaxies, Jedi Outcast, Episode I Racer, Republic Commando, Galactic Battlegrounds... van sommige was ik gewoon vergeten hoe cool ze waren...

Goed topic.

Het begon voor mij allemaal lang geleden op de Atari 2600...

Atari 2600

-The Empire Strikes Back (als klein manneke vond ik dit al geweldig. Destijds ruilde ik met een klasgenoot mijn cartridge van Kangaroo tegen deze. Een van de beste ruils ooit)

-Return of the Jedi: Death Star Battle (speel ik soms nog steeds op mn oude Atari)

-Star Wars: Jedi Arena

Alle 3 deze carts heb ik nog

NES

-Star Wars

PC

-Rebellion (had veel potentie, maar ik vond het té moeilijk en tijdrovend)

-Dark Forces (topper en gaar gespeeld)

-Dark Forces II: Jedi Knight (heel, héél veel uren mee doorgebracht)

-Rebel Assault

-Rebel Assault II

-X-Wing

-TIE Fighter

-Yoda Stories (superveel gespeeld; echt enorm leuk)

-Shadows of the Empire (alleen al de Hoth levels speelde ik keer op keer)

-Knights of the Old Republic (wellicht het beste SW spel ooit)

Wii

-Lego Star Wars: Complete Saga (enorm veel gespeeld….en nav dit spel ook de LEGO gaan verzamelen)

-Lego Star Wars: Clone Wars

-The Force Unleashed

Edited by Starkiller

Deze is trouwens ook nostagisch: (recentelijk nog een keer for 'ol times sake tevoorschijn gehaald)

battle-at-sarlaccs-pit-game.jpg

Op 20 oktober 2015 at 16:13 zei Dennis:

PC

-Yoda Stories (superveel gespeeld; echt enorm leuk)

Ja! Ik herinner me dat ik die ook erg veel heb gespeeld. Wat ik me niet meer herinner: Wat het doel was? Wel weet ik dat het inderdaad echt geweldig leuk was. Ik had hem vroegah van een Twilight CD (mocht iemand die nog kennen).

Vanaf vandaag kun je op je PlayStation 4 Star Wars Jedi Starfighter, Star Wars Racer Revenge en Star Wars Bounty Hunter aanschaffen, 10 euro per stuk. Zaten eerder al in de Battlefront bundel, maar nu te spelen voor iedereen. Bounty Hunter heb ik vroeger met veel plezier gespeeld...

Van mij mogen ze. Ik heb de game ooit bij LucasArts mogen zien en werd weggeblazen. Als ze dat terug kunnen halen en afmaken.. mijn zegen hebben ze.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this