Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

RoyVisser

Roy's Hot Toys

Recommended Posts

Ooit begonnen met het verzamelen van Gentle Giant bustes  omdat dit mooi stond tussen mijn DVD collectie. Maar ondertussen toegespitst op 1/6 Action Figures van met name Hot Toys, omdat dit toch een stuk betere investering blijkt als DVD's (niet dat ik ze ooit weg doe, maar de DVD collectie is in dat opzicht wel redelijk weggegooid geld geweest, een action figuur die niks waard is heb je in ieder geval nog je display waarde van. Sinds de komst van Blu-Ray heb ik amper meer een DVD aangeraakt..

Helaas nog niet de ruimte om het allemaal uit te stallen omdat ik zelf nogal houd van een overzichtelijke collectie en niet van overvolle vitrines/kasten. Ook wil ik niet teveel de woning over nemen met mijn verzameling. Voordeel daarvan is dat ik in mijn "main" display plek, een vitrine in de hal, verschillende "exposities" kan houden waardoor mijn verzameling altijd vers voelt. Die grotere "Man Cave" komt er ooit wel in een andere woning, maar dit bevalt tot nu toe prima. In de woonkamer staat eigenlijk altijd wel iets van Star Wars, maar in de hal kan dit daarnaast ook nog varieren tussen Marvel en DC. Sinds Januari heb ik een mooie aanvullende hobby gevonden die goed te combineren is met de verzameling, en dat is Fotografie. Ik merk dat ik uit mijn figuren nu nog veel meer plezier beleef, en nog meer onder de indruk ben van de details. Maar genoeg info, tijd voor wat fotos.

de Man Cave welke ruimte bied voor mijn andere hobby en nog helemaal toegespitst is op mijn vorige collectie, niet geheel up to date, maar visueel zegt het genoeg ;). Zolang we hier wonen zal deze kamer kwa look niet veranderen. DVD's voelen lekker knus en het staat allemaal gewoon erg knap! Darth/Anakin en Obi zijn te spotten, naast een millennium falcon die tegenwoordig vervangen is door een Lego exemplaar.

SIM_V3_28.jpg

Vitrine in de hal, ook deze foto helaas niet geheel up to date. Diverse Hot Toys figuren en een Gentle Giant Darth Vader Statue. Ondertussen vliegt op de plek van Darth Vader, Boba Fett en staat Luke naast Leia en R2, en is de ruimte naast Obi-wan opgevuld door een Hot Toys Darth Vader. Onderin staat overigens een door Peter Mayhew Gesigneerde Chewbacca tas :D

Vitrine_Hall_SW_01.jpg

Nu op naar het geen waar ik dit topic mee hoop te blijven vullen, en dat zijn de knappe fotos van de verzameling ;)

Hot Toys Boba Fett

Hot_Toys_Star_Wars_Boba_Fett_01.jpg

Hot Toys Rogue One Vader en Boba Fett

Hot_Toys_Star_Wars_Boba_Fett_Vader_01.jp

Hot Toys Finn

Hot_Toys_Star_Wars_Finn_01.jpg

Hot Toys Kylo Ren

Hot_Toys_Star_Wars_Kylo_Ren_01.jpg

Hot Toys Leia

Hot_Toys_Star_Wars_Leia_02.jpg

Hot Toys Obi-Wan Kenobi

Hot_Toys_Star_Wars_Obi_Wan_Kenobi_02.jpg

Sideshow Darth Maul

SideShow_Darth_Maul_01.jpg

Gedurende de zomer niet verder gegaan met fotograveren, maar in de winter de rest van de collectie maar even op de gevoelige plaat zetten, hopelijk vinden jullie het wat!

mooi zeg en meteen een goed idee om mijn (helaas gedeelde) expositieruimte efficneter in te delen met zo'n dvd meubel boven de deur!

19 uur geleden zei RoyVisser:

Ooit begonnen met het verzamelen van Gentle Giant bustes  omdat dit mooi stond tussen mijn DVD collectie. Maar ondertussen toegespitst op 1/6 Action Figures van met name Hot Toys, omdat dit toch een stuk betere investering blijkt als DVD's (niet dat ik ze ooit weg doe, maar de DVD collectie is in dat opzicht wel redelijk weggegooid geld geweest, een action figuur die niks waard is heb je in ieder geval nog je display waarde van. Sinds de komst van Blu-Ray heb ik amper meer een DVD aangeraakt..

Merchandise aanschaffen als investering is altijd een risico.

Kijk naar een dikke 10 jaar geleden toen de (ten tijde van LOTR nog florerende) Sideshowbeeldenmarkt crashte… en daar waar oude LEGO sets grof geld opleverden zijn er inmiddels zoveel op de ‘bandwagon’ gesprongen waardoor sets van een paar jaar terug voor allesbehalve een 100% winst zorgen.

Met de overgang DVD -> BluRay is het in feite hetzelfde als met videobanden en laserdiscs; deze daalden ook in waarde toen de DVD eind jaren 90 op de markt kwam. Dat DVDs ooit minder waard zouden worden was altijd wel bekend.

Ik heb er zelf een klein kapitaal ingestoken maar spijt heb ik slechts van enkele titels (films die ik maar 1x gezien heb). Op een uitzondering na boeien moderne films me niet, en voor films die 30 jaar of ouder zijn vind ik persoonlijk het verschil BR/DVD te verwaarlozen (sterker: een oude opname die opeens te scherp is vind ik zelfs onnatuurlijk er uit zien).

Gewoon aanschaffen wat je zelf mooi vind/blij van word, ongeacht of het nog ooit wat oplevert.

Toffe verzameling en zowaar zelfs nog mooiere foto's.. doe je dat met een spiegelreflexcamera? Heb zelf een Nikon D3300 die ik meeneem naar conventies en op vakanties/dagjes weg, maar op deze manier wil ik ook wel foto's schieten van mijn eigen verzameling. Prachtig!

7 uur geleden zei Dennis:

Merchandise aanschaffen als investering is altijd een risico.

Ik heb er zelf een klein kapitaal ingestoken maar spijt heb ik slechts van enkele titels (films die ik maar 1x gezien heb). Op een uitzondering na boeien moderne films me niet, en voor films die 30 jaar of ouder zijn vind ik persoonlijk het verschil BR/DVD te verwaarlozen (sterker: een oude opname die opeens te scherp is vind ik zelfs onnatuurlijk er uit zien).

Gewoon aanschaffen wat je zelf mooi vind/blij van word, ongeacht of het nog ooit wat oplevert.

dat laatste is absoluut waar, maar met het digitale aanbod tegenwoordig van bijvoorbeeld netflix, maar ook een goeie hometheater setup met plex, kom je een stuk verder voor een stuk minder geld. De enige films die ik nog op fysieke schijven aanschaf zijn van Star Wars. Ze staan hier keurig op zowel VHS/DVD/BluRay in meerdere edities tot aan the Clone Wars aan toe. Op een gegeven moment was het gewoon de beslissing, of doorgaan met DVD's of dan Blu-Rays en dan een aantal films weer dubbel aanschaffen, of gewoon stoppen en overstappen naar iets wat ik eigenlijk altijd al wilde, maar nooit het geld voor had doordat het allemaal in DVD's ging zitten. Het gaat ook echt niet om resale value hier, maar op de een of andere manier is het gevoel wel prettiger dat het resale value heeft, of in ieder geval altijd zijn persoonlijke display waarde houd. En dan word ik inderdaad blijer van een Action Figure, als van een rits blu-rays ;)

3 uur geleden zei Ramon:

Toffe verzameling en zowaar zelfs nog mooiere foto's.. doe je dat met een spiegelreflexcamera? Heb zelf een Nikon D3300 die ik meeneem naar conventies en op vakanties/dagjes weg, maar op deze manier wil ik ook wel foto's schieten van mijn eigen verzameling. Prachtig!

Thanks! Ik gebruik een Canon 80D :) en dan wissel ik eigenlijk tussen een 50mm Prime (ideaal voor het aanleren van fotografie mbt settings en compositie) en een 18-135 lens. De 50mm gebruik ik vooral voor de action figures, ik wil ooit nog een macro lens om nog meer detail te kunnen fotograveren, maar wat ik met deze lens af en toe naar voren krijg is ook al indrukwekkend..Het is geen Star Wars, en eigenlijk ook geen hele goede film, maar het figuur is er niet minder indrukwekkend door: 

Hot_Toys_DC_Joker_SS_02.jpg

Edited by RoyVisser

Thanx voor de info @RoyVisser! Heb zelf alleen nog maar een 18-105mm lens, maar ga daar binnenkort ook maar eens mee klooien. Overigens zie ik dat inmiddels Kylo Ren uit TLJ te pre-orderen is bij Sideshow zelf en bij Gator, dat is voor mij wel eentje om in de gaten te houden. Ik heb mezelf voorgenomen om me enkel op de originele trilogie te richten totdat de sequel trilogie is geëindigd, maar vind dit toch wel een hele vette HT!

https://www.sideshowtoy.com/collectibles/star-wars-kylo-ren-hot-toys-903179/

Mooie collectie Roy. En ook hele mooie foto's. Maar, je moet wel een beetje letten op je reflecties. De reflecties bij Boba en Vader zijn heel herkenbaar, en storen een beetje.

Ik fotografeer zelf ook (meestal op film), maar maak maar zelden foto's van de collectie. Misschien omdat het meeste in dozen op zolder staat. Dit is de enige die ik zo snel kon vinden.  http://flic.kr/p/domkoD. Gemaakt met groot formaat camera op fuji instant film (belichtingstijd 100 seconden).

@CptHansOlo thanks! Die reflecties zijn inderdaad erg jammer, ben nog steeds een beetje zoekende naar hoe en waar ik het beste de fotos kan maken. Ik heb een kleine licht tent en onlangs ook hele mooie led panelen gekocht voor verlichting. Zodra het weer wat vroeger donker word kan ik dan naar alle hartelust reflectie loze fotos maken :) Hier overigens ook het probleem dat de collectie voornamelijk in dozen staat, ooit komt er een mooie plek voor :)

@Ramon Ik moet zeggen dat ik Kylo Ren waarschijnlijk niet ga pre-orderen, ik vind zijn "look" een stuk minder iconisch en ben erg blij met de TFA versie (die na een kleine douche er een stuk beter bij staat) Ik denk dat ik die een keertje tegen een goedkopere prijs op de kop ga tikken, of dat ik na de eerste buitenlandse reviews overstag ga. Momenteel al 16 figuren in de pre-order staan, dus mag er wel eens een keertje eentje over slaan :P 

Zo veel indrukwekkender als de nieuwe look, zeker met Storm Troopers erachter :)

Hot_Toys_Star_Wars_Kylo_Ren_02.jpg

Alle display plekken in de woonkamer maar weer eens veranderd, gisteren nog allemaal EP7 figuren, nu weer even lekker OT era :)

HT_4.jpg

HT_1.jpg

HT_2.jpg

HT_3.jpg

Lekker aan het genieten van die stomme poppetjes :D