Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Force Friday 1 september 2017

Recommended Posts

En dan kun je de volgende data chips bekijken; heb helaas Chewbacca en een nieuwe trooper gisteren gemist.

Spoiler

En uiteindelijk kun je de volgende datachips verzamelen

IMG_1001.png

IMG_1002.png

IMG_1003.png

IMG_0926.png

IMG_0927.png

IMG_0928.png

IMG_0929.png

IMG_0930.png

IMG_0931.png

IMG_0932.png

IMG_0938.png

Admiral-_Ackbar-digital-win.png

Captain-_Phasma-digital-win.png

Maz-_Kanata-digital-win.png

Stormtrooper-difgital-win.png

Edited by the Prosheshy

Op 1-9-2017 at 21:43 zei BasvanDun:

Ik kan ze ook nergens vinden. Zo vervelend dit.

Tip: met de 3 nieuwe stand foto's kun je alles unlocken in Augmented Reality; zet je Iphone of Samsung op 1, 2 of 3 september , scannen en je kunt alles bekijken, filmen, digital coins alsnog incasseren. 

Gewoon een kleine bypass zoals Rey ook zou doen m.b.t. the Falcon LOL

Chewbacca-_Augmented-_Reality_1.jpg

Chewbacca-_Augmented-_Reality_17.jpg

Chewbacca-_Augmented-_Reality_18.jpg

Het mes snijdt aan twee kanten, vind ik. Ja, het gaat richting overkill: aan de ene kant komt de Star Wars je van alle kanten en in soorten en maten tegemoet (in Nederland valt het nog mee). Aan de andere kant komen er ontzettend veel dingen uit die wel te gek zijn en waar ik vroeger (jaren 80) alleen maar van kon dromen. Daar zit wel een dingetje trouwens, want vrijwel al je wensen op het gebied van merch worden zo'n beetje vervuld. Star Wars t-shirts? Ik kon ze in de jaren '80 niet vinden bij de C&A hoor. In de jaren '90 bestelde je ze voor teveel geld bij stripspeciaalzaken. Nu haal je ze voor een prikkie bij H&M en Primark. Pik je gelijk een SW-trainingsbroek, SW-sokken en een paar SW-boxershorts mee. Daarmee is het wat dat betreft minder 'exclusief', maar wel een stuk toegankelijker en betaalbaarder.

Wat betreft de 'exclusiviteit' van het merk betreft, is er denk ik nog genoeg aan merken die niet bij de Action terechtkomen. Hot Toys, ArtFX, dat soort dingen... Dat is toch echt gericht op de fijnproever.

Wat ik wel een kwalijke zaak vind voor verzamelaars is dat de distributie en het prijsbeleid van met name Hasbro echt een ramp is. Bepaalde figuren zijn in eerste instantie totaal niet te krijgen bij speelgoedwinkels (Stormtrooper Finn, Han Solo TFA). Ze lijken zeldzaam om vervolgens 6 maanden later massaal op te duiken bij Kruidvat tegen dumpprijzen. En ja, die prijzen... 15 euro voor een speelgoedfiguurtje... Alsof Hasbro zich alleen nog maar richt op de volwassen verzamelaar die financieel daadkrachtig genoeg is om een paar van die dingen te kopen. Een kind moet gesponsord worden door ouders om zoiets te kopen, want van zakgeld koop je tegenwoordig geen leuke verzameling meer bij elkaar. Tenzij je dus wacht op de dumpprijzen bij de drogisterijen...

Ja, er is te veel en het is te duur, maar ik geniet nog steeds van Star Wars. Misschien wel meer dan voorheen nog. Als koopjesjager vind ik het nog steeds een sport om de leukste items voor de laagste prijzen te scoren ook.

50 minuten geleden zei MiguelTegen:

Star Wars t-shirts? Ik kon ze in de jaren '80 niet vinden bij de C&A hoor. In de jaren '90 bestelde je ze voor teveel geld bij stripspeciaalzaken. Nu haal je ze voor een prikkie bij H&M en Primark. Pik je gelijk een SW-trainingsbroek, SW-sokken en een paar SW-boxershorts mee. Daarmee is het wat dat betreft minder 'exclusief', maar wel een stuk toegankelijker en betaalbaarder.

Wat betreft de 'exclusiviteit' van het merk betreft, is er denk ik nog genoeg aan merken die niet bij de Action terechtkomen. Hot Toys, ArtFX, dat soort dingen... Dat is toch echt gericht op de fijnproever.

Klopt van de shirts (al vind ik die ze bij die zaken hebben niet de fraaiste) maar 'iedereen' loopt er nu mee, daar waar vroeger alleen de echte fans ze droegen.

En het klopt dat de dure spullen niet bij de Action liggen, maar dat doet mi niks af aan het vermideren van de exclusiviteit van het merk Star Wars.

51 minuten geleden zei Dennis:

Klopt van de shirts (al vind ik die ze bij die zaken hebben niet de fraaiste) maar 'iedereen' loopt er nu mee, daar waar vroeger alleen de echte fans ze droegen.

Ik ken echt helemaal niemand die een star wars tshirt draagt die geen fan is, wellicht een enkel kind, maar dan nog is papa vaak de schuldige. Echte fans, volgens mij heb je maar één soort fan daar is geen graadmeter voor.  Ik ben ook blij dat C&A, H&M en Primark ook vol op tshirts verkopen want anders zou mijn portemonnee het niet toelaten in het financieel afgrijselijke 3e kwartaal (verjaardagen worden hier allemaal rap gevolgd door de aankomst van een zekere turk met een boot vol nepnegers).  Overigens doen Zavvi en Large ook aan Tshirts

53 minuten geleden zei Dennis:

de exclusiviteit van het merk Star Wars.

Ik denk dat als je wereldwijd 1,5 miljard verdient, het woord exclusiviteit niet echt meer past. Ik vind het met name verwerpelijk in dit kader dat er zoveel wegwerp zooi, inderdaad bordjes bekertjes lepeltjes  regenjasjes worden gemaakt, maar dat is meer een discussie die breder is als alleen starwars en het onderwerp sustainability raakt. Uiteraard heb ik er ook aan gezondigd ,maar he ik had een pupil die met het virus besmet moest worden en er was jaren lang helemaal niets te vinden, nu worden er echt alleen nog maar nuttige blijvende spullen gekocht. Ik denk of hoop ook dat dat wel vanzelf gaat verdwijnen, het spul ligt niet voor niets bij action en kruidvat, nadat de 'exclusieve' winkels het aan de straatstenen niet kwijtraken.
 De laatst lachende is de licentie geven.......ene Disney dacht ik.

1 uur geleden zei MiguelTegen:

15 euro voor een speelgoedfiguurtje... Alsof Hasbro zich alleen nog maar richt op de volwassen verzamelaar die financieel daadkrachtig genoeg is om een paar van die dingen te kopen

Ik koop dus inderdaad ook bij Kruidvat en af en toe wat op internet. 15 euro is gewoon ziek voor een stijf vaak niet eens goed gelijkend plastic poppetje (33 gulden, mind you voor de andere 40 plussers hier). Het zullen inderdaad de volwassen verzamelaars zijn die er op in kleine aantallen op springen. En dat is de vicieuze cirkel waar ik het al eerder over had, want vervolgens blijft onze speelgoed monopolist weer zitten met de star wars artikelen en zal er op termijn gelemaal niets meer verkocht worden. Als reactie op de vraag aan de customerservice hoe het kan dat een figuurtje in VS $7,99 kost en hier vertaald ca $ 17,- kreeg ik een kul verhaaltje over belasting en invoerrechten.  Hasbro EU doet het zelf en wordt daarin bovendien flink geholpen door de haaien op oa Ebay. Wat dat betreft denk ik ook dat Dennis gelijk heeft en het zich op gaat blazen. Sois. Het is niet voor niets dat er een stijgende populariteit te zien is in de POTF lijn uit de jaren 90. Bijna ieder figuurtje is wel verschenen en deze kan je nog voor leuke prijzen scoren. 

Ik koop verder echt alleen nog maar in de sale of de discounters...dat zal ze leren! :) 

Deze discussie heb ik al vaker gevoerd over o.a. sportkleding ('iedereen' liep opens met petjes van de Chicago Bulls, maar niemand kende Scottie Pippen) en muziek ('iedereen' loopt met shirts van de Ramones, maar Leave Home hebben ze nog nooit gehoord). Het wordt allemaal gemeengoed, alsof het niet meer 'van ons' is, maar ook door de massa wordt opgepikt, terwijl die er niet zoveel hart voor hebben als wij, de 'echte' liefhebbers. Persoonlijk kan ik daar niet van wakker liggen. Ik geniet van het feit dat een en ander sneller en goedkoper (muv. Hasbro, haha) verkrijgbaar is en ik niet meer overgeleverd ben aan dure importkanalen.

En wat is tegenwoordig nog 'exclusief'? SW is een miljardenmachine wereldwijd. Kijk naar de bioscoopopbrengst van TFA of R1... 

Nogmaals ik ken echt niemand die niet op zn minst een beetje star wars fan is die met en tshirt loopt, waarom zouden ze . Het is echt nog steeds zo dat ik (waar dan ook ter wereld) met mensen met een tshirt van star wars een gesprekje kan aanknopen. Nog nooit voorgekomen dat ze zeiden, ja joh dat is mode of zoiets.

1 uur geleden zei Marko:

Ik ken echt helemaal niemand die een star wars tshirt draagt die geen fan is, wellicht een enkel kind, maar dan nog is papa vaak de schuldige. Echte fans, volgens mij heb je maar één soort fan daar is geen graadmeter voor.  Ik ben ook blij dat C&A, H&M en Primark ook vol op tshirts verkopen want anders zou mijn portemonnee het niet toelaten in het financieel afgrijselijke 3e kwartaal (verjaardagen worden hier allemaal rap gevolgd door de aankomst van een zekere turk met een boot vol nepnegers).  Overigens doen Zavvi en Large ook aan Tshirts

Ik kijk naar de shirts van DANZIG, Metallica, ACDC, The Ramones en Che Guevara die bij de H&M enzo hangen.... en zie de tienermeisjes enzo die er in rondlopen.

Ik denk dat als ik ze vraag wat ze van het tragische ongeval met Cliff Burton vinden ze het echt niet weten wie/wat ik bedoel.

Met Star Wars vrees ik hetzelfde...

De nieuwe shirts die ik aanschaf hebben prints die niet overduidelijk SW zijn... maar doordenkers oid (zie mn 12 Parsecs en Club Obi-Wan shirts in de 'laatste aanwinst' draad). Komen ook uit de VS... om het toch wat exclusief te houden. :P

Edited by Dennis

Je vrees is ongegrond. IS niet hip rock shirtjes wel.....

5 minuten geleden zei Dennis:

Met Star Wars vrees ik hetzelfde...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now