Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Force Friday 1 september 2017

Recommended Posts

En als je naar de internationale online websites gaat kun je ook de AR bekijken die in NL niet te zien is; heb net via Wallmart de Praetorian Guard gevonden:

https://www.walmart.com/cp/Star-Wars/1229472

BestBuy: https://www.bestbuy.com/site/star-wars/star-wars-force-friday/pcmcat1502299824114.c?id=pcmcat1502299824114

En inzoomen op de Resistance Tech et voila:

IMG_0863.jpg

Edited by the Prosheshy

Ik heb de hand nog even op de knip gehouden wat betreft de Disney Store. 6 a 7 euro verzendkosten voor 1 te duur figuur vind ik toch wat veel.

Wel 3.75" Kylo en Rey besteld in de US vanmorgen. En ik twijfel enorm over die A-Wing. Incl. import fees en verzendkosten zou die 50 euro zijn vanuit de US...

4 uur geleden zei the Prosheshy:

In Nederland vast niks maar in de VS: 

21167784_1631054153612846_80448867429054

21232097_10210568012696388_2053894256889

Die LEGO is hier in NL ook EJ!

Mbt die Landspeeder: zoiets zal er alleen in de VS zijn... en zelfs daar maar op een select aantal plekken (alleen de megaketens) wat niet gek is gezien de prijs. Niet veel ouders zullen een volautomatische landspeeder voor de kids aanschaffen.

Edited by Dennis

10 minuten geleden zei MiguelTegen:

Die Landspeeder is voor te bestellen bij Toys R Us NL. Kleine 800 euro, haha...

Die hebben in NL geen fysieke winkels meer toch? Dan halen ze die (nadat het besteld en betaald is) gewoon uit de opslag in de VS.

€ 800 valt wel mee. Er zijn tegenwoordig LEGO sets die zo duur zijn....

9 uur geleden zei BasvanDun:

Iemand al AR mogelijkheden gevonden? (bol.com zou er in nederland aan mee doen?)

Toch wel weer erg flauw dat inwoners Nederland i.t.t. Engeland en Frankrijk niet mee mogen doen met de prijsvraag om bij de Wereld Premiere van TLJ te mogen zijn:

http://sweetiessweeps.com/2017/08/star-wars-force-friday-ii-sweepstakes.html

Ik had het er al over in de crewchat:

als ik alle merch die langskomt goed bekijk dan denk ik: wat is er zo bijzonder aan? Oude wijn. Nieuwe zakken. 3PO, Yoda, Finn, Ren, Chewie etc..... zelfde pupke/sleutelhanger/beker... maar dan in een TLJ verpakking. Lightsaber pen? Same. Enige verschil is dat een trooper een zwarte streep heeft op de helm en dat er wat van Snoke is. Breng eens wat nieuws uit... maar nee, dat doet men niet ivm spoilers enzo. Dit was bij TFA ook zo.... alsof een fig van Unkar Plutt of een van Kanata's piraten zoveel had uitgemaakt. Twee jaar geleden was de Sphero BB-8 nog een hype; die nieuwe zwarte voelt als een slap aftreksel. (vraag me ook af wie die wil?)

Verder komt er veel zooi uit (ik zag bv SW figs in zon 'cute' stijl met grote ogen etc) én er beland veel bij dumpzaken als Action enzo. Absoluut niks tegen de Action maar Ik vraag me dan af of dat goed is. Het merk SW verliest m.i. aan 'exclusiviteit'. Is dat op de lange termijn goed. Overkill?

Ik hoor/lees steeds vaker dat er bij verzamelaars die eerst alles wilden nu een soort moeheid aan het ontstaan is en ze niet meer zo hyped zijn.

Er wordt veelsteveel op de markt gepompt. Dit gaat klappen.

Als je het mij vraagt is FantasyFlightGames de beste licentiehouder: kwalitatief goede games en van elk spel geen overdaad aan releases per jaar waardoor het iets bijzonders blijft (en men de kwaliteit waarborgt omdat men echt tijd steekt/kan steken in de ontwikkeling van het product)

LEGO blijft ook goed... maar heeft duidelijk te lijden onder Disney's regels van 'niet teveel spoilers'. De 1e wave van TLJ is net als die van TFA: voorzichtig, safe, misschien wel saai? Het begint ook teveel om bij te houden te worden... ik overweeg de focus op de OT (en Rebels en de spinoffs waarvan toch maar een paar sets komen) te leggen en de ST te laten voor wat het is (net als de PT en Clone Wars waar ik niks mee doe qua LEGO)

Edited by Dennis

10 uur geleden zei the Prosheshy:

Volgens mij moet ik er na 1. Ther porgs (Rey AR), BB9-E (Finn), Praetorina Guard (Rose Resistance tech) nog drie in AR.

Iemand ergens op een site tegengekomen?

IMG_0871.jpg

Ik kan ze ook nergens vinden. Zo vervelend dit.

2 uur geleden zei Dennis:

Ik had het er al over in de crewchat:

als ik alle merch die langskomt goed bekijk dan denk ik: wat is er zo bijzonder aan? Oude wijn. Nieuwe zakken. 3PO, Yoda, Finn, Ren, Chewie etc..... zelfde pupke/sleutelhanger/beker... maar dan in een TLJ verpakking. Lightsaber pen? Same. Enige verschil is dat een trooper een zwarte streep heeft op de helm en dat er wat van Snoke is. Breng eens wat nieuws uit... maar nee, dat doet men niet ivm spoilers enzo. Dit was bij TFA ook zo.... alsof een fig van Unkar Plutt of een van Kanata's piraten zoveel had uitgemaakt. Twee jaar geleden was de Sphero BB-8 nog een hype; die nieuwe zwarte voelt als een slap aftreksel. (vraag me ook af wie die wil?)

Verder komt er veel zooi uit (ik zag bv SW figs in zon 'cute' stijl met grote ogen etc) én er beland veel bij dumpzaken als Action enzo. Absoluut niks tegen de Action maar Ik vraag me dan af of dat goed is. Het merk SW verliest m.i. aan 'exclusiviteit'. Is dat op de lange termijn goed. Overkill?

Ik hoor/lees steeds vaker dat er bij verzamelaars die eerst alles wilden nu een soort moeheid aan het ontstaan is en ze niet meer zo hyped zijn.

Er wordt veelsteveel op de markt gepompt. Dit gaat klappen.

Als je het mij vraagt is FantasyFlightGames de beste licentiehouder: kwalitatief goede games en van elk spel geen overdaad aan releases per jaar waardoor het iets bijzonders blijft (en men de kwaliteit waarborgt omdat men echt tijd steekt/kan steken in de ontwikkeling van het product)

LEGO blijft ook goed... maar heeft duidelijk te lijden onder Disney's regels van 'niet teveel spoilers'. De 1e wave van TLJ is net als die van TFA: voorzichtig, safe, misschien wel saai? Het begint ook teveel om bij te houden te worden... ik overweeg de focus op de OT (en Rebels en de spinoffs waarvan toch maar een paar sets komen) te leggen en de ST te laten voor wat het is (net als de PT en Clone Wars waar ik niks mee doe qua LEGO)

Ik kan me helemaal vinden in je reactie, Dennis. Niet echt bijzonder en vooral veel, heel veel wat de markt overspoelt. Ik ben benieuwd wat dit voor onze geliefde franchise gaat betekenen op langer termijn.

Ik beperk me tot de busts van gentle giant en de uitgaves van artfx. Ook daarin maak ik keuzes. Waar ik naar uit kijk is Darth Sidious. 

kotobukiya-emperor-palpatine-001.jpg

12 uur geleden zei Dennis:

Er wordt veel teveel op de markt gepompt. Dit gaat klappen.

Ben het met je eens Dennis; het speciale gouden randje is er compleet vanaf. Nu Disney bepaalt hoe en welke merchandise er is schiet het compleet door. Hoeveel merken staan er niet op de officiele website die participieren in FFII.

Je kunt letterlijk ALLES bestellen van Star Wars; een SUV (ok, niet in NL dan; maar vast wel via een importkanaal), huisinrichting, veel  te veel kleding om op te noemen, speelgoed tot en met (Hasbro, Funko.....), schoolspullen, etenswaren etc etc.

En het lijkt allemaal op elkaar; zo ook op de 6 voorafgaande films etc.  Wit met blauwe logo met rode letters en Rey; enkele jaren terug zwart met witte letters met Kylo Ren. Eigenlijk wel begrijpelijk dat NL in deze gekkerij niet mee gaat en logisch dat je TFA en Rogue 1 Hasbro mechandise tegen gehalveerde prijzen of 3 voor de prijs van 2 in de winkels ziet liggen. Men komt er hier niet vanaf en kijkt wel uit om zich weer een keer de neus te stoten.

En als mr Star Wars himself; Mark Hamill (die aardig op de payroll staat van Disney) zelf op Twitter al zijn vraagtekens hierbij zet zegt dat toch wel iets:

IMG_0904.png

Voor mij is het eigenlijk altijd zo geweest vanaf 1980 dat er iets moois was ontwikkeld qua techniek (et aankomende online programma Science en SW kijk ik dan ook naar uit.); hoogtepunt vorig jaar bv. was de Virtual Reality game van X-Wing mission voor de PS4. De VR bril heb ik niet meer (wat een aanschafprijs.....) maar de ervaring wel; en dat was bijzonder.

Daar ervaarde je iets nieuws door echt midden in de mission te zitten; waar je ook keek. Het enige dat me op dit moment kan interesseren is de te verschijnen Visual Guide van Pablo Hidalgo van TLJ en Augmented Reality "Jedi Challenges" van Lenovo;  met wat ik online heb gezien wil ik wel een demo meemaken; dus heb Lenovo al een brief gestuurd.

En daarnaast blijft het allerbeste het contact met de  fans, vrienden en ook de acteurs/makers van de films; naar de conventies en gewoon je liefde en interesse voor Star Wars delen. En ook, het soms totaal niet eens zijn met een bepaalde zienswijze;  en die reden die iemand heeft; dat is pas waardevol. Maar hoe leuk is het toch ook om net dat ene Kenner/Lego figuurtje, of die ene Celebration emoji pin (via social media en post.nl) of die ene handtekening aan de andere kant van de wereld te vinden. "De route" ergens naar toe, is vaak nog leuker dan er al zijn en alles in 1 keer meemaken. 

Edited by the Prosheshy

6 minuten geleden zei the Prosheshy:

Ben het met je eens Dennis; het speciale gouden randje is er compleet vanaf. Nu Disney bepaalt hoe en welke merchandise er is schiet het compleet door.

Je kunt letterlijk ALLES bestellen van Star Wars; een SUV (ok, niet in NL dan; maar vast wel via een importkanaal), huisinrichting, veel  te veel kleding om op te noemen, speelgoed tot en met, schoolspullen, etenswaren etc etc.

En het lijkt allemaal op elkaar; zo ook op de 6 voorafgaande films etc.  Wit met blauwe logo met rode letter en Rey; enkele jaren terug zwart met witte letters met Kylo Ren. Eigenlijk wel begrijpelijk dat NL in deze gekkerij niet mee gaat en logisch dat je TFA en Rogue 1 Hasbro mechandise tegen gehalveerde prijzen of 3 voor de prijs van 2 in de winkels ziet liggen. Men komt er hier niet vanaf en kijkt wel uit om zich weer een keer de neus te stoten.

En als mr Star Wars himself; Mark Hamill (die aardig op de payroll staat van Disney) zelf op Twitter al zijn vraagtekens hierbij zet zegt dat toch wel iets:

IMG_0904.png

En daarnaast blijft het allerbeste het contact met de  fans, vrienden en ook de acteurs/makers van de films; naar de conventies en gewoon je liefde en interesse voor Star Wars delen. En ook, het soms totaal niet eens zijn met een bepaalde zienswijze;  en die reden die iemand heeft; dat is pas waardevol. Maar hoe leuk is het toch ook om net dat ene Kenner/Lego figuurtje, of die ene Celebration emoji pin (via social media en post.nl) of die ene handtekening aan de andere kant van de wereld te vinden. "De route" ergens naar toe, is vaak nog leuker dan er al zijn en alles in 1 keer meemaken. 

De bedoeling van Hamill is prima, maar... zoiets komt nogal raar over van iemand die de fans buitensporige bedragen vraagt voor een foto of handtekening op een con. Als hij gezegd had: 'Op mn volgende X cons vraag ik de helft en ik verzoek je om een bedrag te doneren' had ik dat persoonlijk beter gevonden.... of zelfs dat hij het hele bedrag doneert.

Je laatste gedeelte ben ik mee eens.

9 uur geleden zei Frans:

Ik kan me helemaal vinden in je reactie, Dennis. Niet echt bijzonder en vooral veel, heel veel wat de markt overspoelt. Ik ben benieuwd wat dit voor onze geliefde franchise gaat betekenen op langer termijn.

Ik beperk me tot de busts van gentle giant en de uitgaves van artfx. Ook daarin maak ik keuzes. Waar ik naar uit kijk is Darth Sidious. 

Gentle Giant maakt idd ook mooie dingen, het als ArtFX, HotToys etc. Die mogen ook in het lijstje van goede licentiehouders.

Op lange termijn moet het ooit gaan knallen. De exclusieve zaken (high-end merch zoals dure beelden) zullen er denk ik weinig van merken aangezien die de markt niet overspoelen. LEGO ook niet; dat loopt al jaren goed en het is niet dat ze nu opeens meer uitbrengen.

Het zullen eerder de zaken in een lager segment zijn die blijven liggen en waarvan er op een gegeven moment vele malen minder van geproduceerd gaat worden.

Maar goed, ik heb geen glazen bol :)

Dit is wat Charles Lippincott (de man die tijdens de OT de marketing etc van SW regelde, dus iemand met kennis van zaken) te zeggen van over Force Friday:

Citaat

Bumpy and I thought about buying something from Force Friday to give to some younglings. We went online and looked at Walmart, Target, Amazon and TRU sites.

I must say, after spending several hours trying to find something cool, the search became boring. We had marked a couple of things we thought would be nice, but by the time we went through all the different sites, the overwhelming amount of merchandise was so wearing we became bored. We became bored, and turned off the computer.

The sheer volume of STAR WARS merchandise must be designed around keeping fans engaged in this huge world so you are willing to consume more and more. You consume by knowing all the different characters, the worlds and story lines, then afterwards, are willing to consume the different character merchandise.

For people like me, it's just too much.

That was the thing about Ken and Barbie.

There was a Ken and Barbie, and that was it. With Mattel limiting Ken or Barbie merchandise, grandparents and relatives could easily find a gift. With STAR WARS today, grandparents will have to think twice because the youngling may have already been given the 40th Anniversary Black Edition Luke. So instead of buying the 40th Anniversary Black Edition Luke as a gift, they'll consult with the youngling, which really changes the way toys are given.

It's no longer the surprise given as a gift -- it's a choice a youngling makes to add to their collection.

From a grandparent's point of view, that's a really different way of giving. Makes me just want to write a check instead of picking out a gift.

And, you know, part of the fun of giving -- for us old folks -- is picking out a gift. It's finding something we think the youngling would like. We don't want to simply be an ATM shoveling out money.

Edited by Dennis

16 uur geleden zei BasvanDun:

8-tips-force-friday-tall-B.jpg

Deze doet het voor de app! 1 down, 2 to go!

Hey Bas, zag jij gisteren ook dit hologram van Rey of een andere AR karakter?

ziet er wel gelikt hit.....

IMG_0111.jpg

Edited by the Prosheshy

En via buddies van de Daisy ridley fanclud in de VS nu ook de stand/link van de trooper voor de Augented Reality van C3PO voor vndg de 2e september. Morgen kun je allezes de augmented reality photo's (3x online + 3 stands) weer gebruiken voor nieuwe karakter in AR te bekijken.

Have fun!

IMG_0935.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now