Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Force Friday 1 september 2017

Recommended Posts

A.s. vrijdag is in wereldwijd Force Friday. Gaat men in NL hier ook wat mee doen? I.t.t. het VK en de VS valt Nl altijd enigszins tegen.

Er is de "augmented reality" in de SW app; wellicht leuk als je hiervan een foto hebt met jezelf erop om te delen op dit forum? En wat ben je zoal tegengekomen in de winkels?

Bij de Nederlandse Apple site kwam ik bv. dit tegen:

https://www.apple.com/nl/today/collection/star-wars/

https://www.iculture.nl/nieuws/star-wars-workshops-apple-store/

21167262_1590449807685054_66209702821847

Deze al tegengekomen in winkels? 

21192898_1966958366881405_61141339801853

21151385_1966958426881399_70098404014807

21106810_1966958406881401_55371159356406

Black Series-figuren staan al op Bol.com voor € 35 per stuk. Daar heb ik Luke Skywalker besteld en gister binnen gekregen. De enige Nederlandse winkel die iets met Force Friday doet is dan ook Bol.com, zag ik op een flyer. De black series landspeeder is er ook al te koop, kost 100 euro. En een lading Nerf-guns.

Van de Nederlandse speelgoedwinkels (a.k.a. Intertoys) verwacht ik heel weinig, die zitten nog steeds met TFA en R1 spul wat ze aan de straatstenen niet kwijtraken. Ik ga de US en UK online winkels in de gaten houden, Disney Store online gaat op 1 september om 00:01 nieuwe spullen online zetten. Hopelijk zit er iets leuks tussen.

Alleen bol.com zal idd iets noemenswaardigs hebben. Later zullen fysieke winkels pas volgen, eerst de boeken en Lego en daarna de rest waarschijnlijk. Maar ik zou niet dagelijks langs de Intertoys wandelen...

Ja, was vndg bij Top 1 Toys megastore in Hengelo en de U Wing (met Cassian Andor action figure) van Hasbro en de X-wing van Poe Dameron waren beiden met 50% korting.

De Black series Chewbacca was ook afgeprijsd naar 14,95. Ze raken het in NL idd niet kwijt. Bij Bol.com is de Black Series Jyn Erso ook al een outlet item voor 11,95. Toch jammer dat die fandom in de UK en de VS zoveel groter is.

Edited by the Prosheshy

Tja, het ligt ook een beetje aand fabrikanten en winkels hoor. Tuurlijk koopt niemand hier twee jaar na dato een Zuvio voor 25,- als de Rey die ze eigenlijk willen op Amazon een tientje is. 

Al die tijdelijke acties bij bijv Kruidvat lopen wel als een trein, dus vraag is er wel naar.

1 uur geleden zei the Prosheshy:

A.s. vrijdag is in wereldwijd Force Friday. Gaat men in NL hier ook wat mee doen? I.t.t. het VK en de VS valt Nl altijd enigszins tegen.

De afgelopen 2 jaar was het al helemaal niks...

Het enige wat er mogelijk in sommige zaken zal liggen zijn de LEGO sets. SOMMIGE zaken. Er zijn er namelijk zat die standaard pas ná het weekend voorraad krijgen (diverse Intertoys en de afgelopen jaren kreeg ook Toychamp pas later de sets). Niet dat dat overigens boeiend is omdat je bij die zaken de volle mep betaald. Bij speciaalzaken betaal je standaard 15-20% minder. OOK op nieuwe sets.

2016: Rogue Friday. Niets. De week erna had mn vaste LEGO leverancier de sets pas... die ik voor 20% minder gehaald heb.

2015: de 1e Force Friday. Naïef dacht ik dat er hier wat zou liggen. Niks. Noppes. Zwaar gefrustreerd heb ik de week erna Lost Stars, Weapon of a Jedi, Smugglers en Moving Target besteld in de VS. Per koerier :D . Exact 1 week na FF was het hier om 1 minuut over 9 in de ochtend Force Friday toen de UPS aan de deur stond.

Zelf boeit het me dit jaar niet zoveel. Met de LEGO wacht ik tot december (afgelopen jaren was er toen een polybag actie) PLUS dan is de volgende wave TLJ sets uit waarvan ik meer verwacht dan van deze wave.

Vorig jaar hadden we hier het 'geluk' dat de Rogue One 3.75" figuren een week eerder in de winkel lagen. € 15 vond en vind ik eigenlijk teveel geld voor zo'n figuurtje. Zeker wanneer je weet dat het grootste deel voor een habbekrats in winkels als Kruidvat en Trekpleister eindigt. 

Om nog maar te zwijgen over black series-figuren of grotere Hasbro-sets. € 80 voor zo'n X-Wing of U-Wing. Of € 300 (!!!) voor een AT-ACT. Dat gaat toch echt helemaal nergens meer over? Zelfs als Intertoys korting toepast zijn de prijzen nog veel te hoog voor wat je krijgt. 

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Alleen bol.com zal idd iets noemenswaardigs hebben. Later zullen fysieke winkels pas volgen, eerst de boeken en Lego en daarna de rest waarschijnlijk. Maar ik zou niet dagelijks langs de Intertoys wandelen...

Sowieso niet, die doen helemaal niets die staan vandaag Ninjago stellingen te vouwen..... en qua star wars beter  even 2 maanden op je tanden bijten en het scheeltje aleen 25% pstk

1 uur geleden zei MiguelTegen:

Disney Store online gaat op 1 september om 00:01

Das dus 01:01 onze tijd he, maar ik zie wel meer en meer geruchten dat er toch weer een zwik van die prachtige Elite Series gedropt gaan worden....grrrr Dat wordt heel erg hard op de tanden bijten. Over twee weken ben ik in London in de fysieke Disneystore en Forbidden planet.......ik ben blij dat dat ik meegedaan heb met de zwangerschap gymnastiek dat wordt twee weken lang mediteren en puffen.....

12 minuten geleden zei MiguelTegen:

Zeker wanneer je weet dat het grootste deel voor een habbekrats in winkels als Kruidvat en Trekpleister eindigt. 

Ik snap je hoor, maar ....dit wordt zo langzamer hand wel een urban legend, alleen 6 figuren uit de eerste wave van TFA zijn echt voor die superlage prijzen terecht gekomen.  Eerder was de kruidvast net zo of duurder als Intertoys. 7,99 dacht ik. Het is volgnes mij gewoon partijtjes schuiven.

Het probleem in NL is dat de speelgoed monoplist hier, Interntoys, er een vreselijke zooi van maakt. Ik maak regelmatig "een rondje langs de velden" en er is serieus geen enkele filiaal die de zelfde prijzen aanhoudt. Bij de een grijp je een leuke TFA mee voor 3.99 en bij de ander zit er sinds vorige week op dezelfde figuur een sticker NU! OPRUIMING 9.98. De 3=2 actie is nu wel begonnen! Dus ik ben met een aantal mensen die 2packs R1 en wat TFA aan het kopen (das nu 5 pstk een goeie prijs) waar ook eigenlijk de interessantste figuren in zitten.

Conclusie van het hele spul Het spul is gewoon te duur....klaar basta. Ik hou er van maar het gaat me tegen staan. Voor 15 euro pstk een klein poppetje aanbieden, waar je bovendien nu nog niet eens iets van weet, laat staan een iets grotere voor minimaal 30 euro, das voor een niche markt, het grote publiek loopt door en terecht ook als je t mij vraagt.....maar wat ik nu zie zijn de prijzen eender als voorheen, UK 15 pond USA 15 dollar, gekken werk

21 minuten geleden zei MiguelTegen:

80 voor zo'n X-Wing of U-Wing. Of € 300 (!!!) voor een AT-ACT. Dat gaat toch echt helemaal nergens meer over? Zelfs als Intertoys korting toepast zijn de prijzen nog veel te hoog voor wat je krijgt. 

Dus helemaal mee eens....

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Al die tijdelijke acties bij bijv Kruidvat lopen wel als een trein, dus vraag is er wel

en dus ook helemaal mee eens!

Ik koop al jaren speelgoed bij Kruidvat (voornamelijk voor mijn zoontje ;) ). Scheelt echt heel veel en Star Wars duikt er sinds anderhalf jaar steeds vaker op en ik verwacht ook niet dat het einde in zicht is; het verkoopt voor dat geld als een tiet en dat spul is allemaal massaproductie, dus er is genoeg aanbod. Het zijn ook zeker niet alleen die 6 TFA figuren (Han Solo, Rey, Poe), maar ook de 12" figuren uit Rebels (tientje per stuk), de Hot Wheels autootjes (2 euro), de SW Rebels 2-packs (6 euro), TRU exclusives (Phasma en Poe Dameron; 5 euro), de Hot Wheels ruimteschepen (3 euro), etc. In sommige filialen lagen hier ook TFA Rex, Finn als Stormtrooper, Snowtroopers voor 3 euro. Het is echt een kwestie van tijd voordat de R1 figuren er ook opduiken. 

Maar goed, conclusie: het is allemaal veel te duur. Vooral in Nederland. 

10 uur geleden zei MiguelTegen:

Ik koop al jaren speelgoed bij Kruidvat (voornamelijk voor mijn zoontje ;) ). Scheelt echt heel veel en Star Wars duikt er sinds anderhalf jaar steeds vaker op en ik verwacht ook niet dat het einde in zicht is; het verkoopt voor dat geld als een tiet en dat spul is allemaal massaproductie, dus er is genoeg aanbod. Het zijn ook zeker niet alleen die 6 TFA figuren (Han Solo, Rey, Poe), maar ook de 12" figuren uit Rebels (tientje per stuk), de Hot Wheels autootjes (2 euro), de SW Rebels 2-packs (6 euro), TRU exclusives (Phasma en Poe Dameron; 5 euro), de Hot Wheels ruimteschepen (3 euro), etc. In sommige filialen lagen hier ook TFA Rex, Finn als Stormtrooper, Snowtroopers voor 3 euro. Het is echt een kwestie van tijd voordat de R1 figuren er ook opduiken. 

Maar goed, conclusie: het is allemaal veel te duur. Vooral in Nederland. 

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik kan het ook niet nalaten om altijd even in kruidvat te neuzen. En er is ook zeker al meer te koop geweest. Ik beredeneerde even vanuit die 3.75 focus. Ze hebben zelfs een poosje die Value 6" figuren (van de action) gehad (daar is hier ergens een heel topic over). Ook niet Star Wars dingen komen er steeds meer. Ghostbusters figuren van de laatste film, 6" en echt erg mooi en onlangs lag er ook een serie Ninja Turtles rond de 4 euro die ik het weekend er op voor 25 euro aangeboden zag....dus zolang Hasbro de boel te duur verkoopt, kruidvast; wie luv joe!

Whoop Whoop ......Disney Die Cast Elite LEEEAAAAKS! Oh Wat zitter er mooie dat wordt weer maanden lang in de gaten houden of ze al afgeprijsd zijn!!

c3po..jpg.9ee77fd27683d016c9b2451db3967f2d.jpgchewie.jpg.365389d0cc15fe999bcba450bbc16903.jpgfinn.jpg.2e7f0eac9d64c2fd0ab98a23530e1174.jpgtrooper.jpg.257bf034bb9ec0580b296c77719c802e.jpgkylo.jpg.a39c45556714164539e8f69b125d9232.jpgphasma.jpg.0566ebbd4364e6922b1270fdf9b9497b.jpgsnoke.jpg.bd39973431773c31c7fb75aa1e12b1d0.jpgrose.jpg.c6186e0a4d51d10fd64281e46983dd81.jpgrey.jpg.ea2a5c4fbd758e2d1b3bcbead2c6aad7.jpggueard.jpg.452343a4480cd84b5cbe793fa3ae9819.jpgpoe.jpg.716b0aa8eb5b694952e6b492e5448a10.jpg

Die C3po koop ik meteen, waarschijnlijk icm luke. Snoke voel ik nog niet echt. 

Phasma (mis ik nog) repack en Rey verwacht ik dan wel in de sale te kopen met eventueel Snoke.....

Heb in Disneyland Paris net die TFA C-3PO gekocht voor de volle mep, dus deze komt op de reservelijst. Ik ga nu alleen voor Luke, denk ik. Benieuwd of er ook nog wat premium elite figuren bijkomen.

Happy Force Friday!

Zó benieuwd wat er allemaal in de winkels zal liggen! :P

(on a more serious note: de plaatselijke LEGO speciaalzaak mailde me gisteren al dat hij alle TLJ sets binnen heeft... dus het kan wél!)

9 uur geleden zei MiguelTegen:

Heb in Disneyland Paris net die TFA C-3PO gekocht voor de volle mep, dus deze komt op de reservelijst. Ik ga nu alleen voor Luke, denk ik. Benieuwd of er ook nog wat premium elite figuren bijkomen.

Ze komen gefaseerd uit dus ik moet geduld hebben C3po als laats rond 21 november..... nu een aantal  en dan steeds eentje extra.  In deze link vind je alles en nog meer. https://www.yahoo.com/movies/star-wars-force-friday-ultimate-slideshow-wp-150026324.html

Ik wacht nog even tot ik london ben voor die Luke ik ben niet helemaal overtuigd van de sculpt

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now