Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Buitenlandse frisdrank, cereal, snoep, fastfood etc

Recommended Posts

Welicht een vreemd topic, maar frisdrank dus. Ik ben er gek op, niet zozeer op de standaard flessen die je overal vind... maar de meer (in NL) obscuurdere merken, buitenlandse merken en varianten van bepaalde merken die niet overal te vinden zijn (bv Fanta Shokata, Fanta Strawberry).

Wat anderen met al die hipster bieren hebben heb ik met zoete meuk.

Grote AH XL filialen hebben vaak een goed assortiment importdrank (meestal wel blik) en buitenlandse tokos/turkse supers hebben ook vanalles.

In de loop der jaren heb ik zo vanalles gehad... maar heb ik 1 keer (bij een Chinese Toko) een blikje fris met (serieus) vogelnestsmaak (nogmaals: ik ben écht serieus) laten staan.

Mijn laatste toppers die ik hier gevonden heb:

Yedigün Mandalina; mandarijn uit Bodrum, Türkiye.

08022400_large.jpg

Mirinda, sinas (naranja) uit Spanje (gewoon bij de plaatselijke Turkse super!) Smaakt echt exact als het spul dat ik als kind zijnde in Spanje dronk. Veel voller van zowel kleur als smaak dan de nederlandse sinas (die waterig is imo).

887080be-8b1f-4bb8-9db0-a73d12b41aef_1.6

Vermelden waard:

Dr.Pepper Cherry (in limited WonderWoman blik)

Dr-Pepper-Cherry-Wonder-Woman-Can-12-oz.

Nog meer liefhebbers? Of houdt iedereen het hier braaf bij River, 3S, Fanta, CocaCola etc?

Edited by Dennis

Ik ben met een maleise dame getrouwd (onlangs nog een dude geprobeerd dat na te doen) en heb dus inderdaad met name in de chinese wijken al de meest vreemde frisdrank merken tegengekomen....Wanneer de geldboom goed bloeit en de oogst ook nog goed is :) gaan we die kant weer op eens op en zal ik aan je denken. 

Voor nu, de marktwinnende supermarktketen Amazing Oriental zit ook in Eindhoven! En daar kom ik hier ook altijd de meest bizarre drankjes tegen.
Langdonkenstraat 7
5616 PN Eindhoven

1 uur geleden zei Marko:

Ik ben met een maleise dame getrouwd (onlangs nog een dude geprobeerd dat na te doen)

Dat laatste moet je toelichten?

Die super ken ik niet (omdat hij zit in een straat waar je normaal nooit doorkomt en waar verder ook niet echt iets zit); even gekeken en hij is niet extreem ver weg... 15m met de fiets! Snoep/chips/sauzen haal ik ook het liefst in buitenlandse tokos/supers dus ik ga daar maar eens heen.

13 uur geleden zei Dennis:

Dat laatste moet je toelichten?

Het haalde onlangs het 8 uur journaal dat er een kerel uit noordwijk trouwde met een maleise prinses! :) 

Maar afgaand op jouw reactie, je gaat zeker vinden wat je zoekt daar....

Groot liefhebber van Fanta Naranja, de originele Spaanse Fanta. Helaas onmogelijk verkrijgbaar in dit gebied, maar ik rijd regelmatig naar Kleve hier vlak over de grens voor de flessen Fanta Mandarin, wat qua smaak zeer dicht in de buurt komt. Turks supermarkten hebben ook vaak smakelijke import-Fanta inderdaad.

Verder gaan er hier liters Vanilla Coke doorheen. Ook hiervoor: regelmatig de grens over, want het scheelt een hoop centen per fles daar...

In de VS was het altijd pret: Storm, Sunkist (m.i. de beste sinas)... veel meer soorten Mountain Dew dan dat ze hier nu hebben… en de meest wauze merken. Op het gebied van snoep en snacks is het daar echt walhalla; alleen al de cereals die ze daar hebben…

Een van de toppers allertijden had ik pakweg 10 jaar geleden in Frankrijk (Annette’s Diner in Disneyland): Vanilla Sprite. Deze is inmiddels al enkele jaren van de kaart. 

Wat ik zelf graag weer eens zou willen: Hubba Bubba Soda. Werd rond 1990 in NL verkocht. Roze blikjes met roze frisdrank… met Hubba Bubba kauwgom smaak. Dag dag glazuur… maar o zo goed.

Mbt wat wél in NL te vinden is: Bij de Action hebben ze weleens vage dingen: 7-Up met Mojito smaak en cherry 7-UP hadden ze laatst weer. Uggo, KA, A&W en Vimto zijn ook toppertjes… en de plaatselijke Jamin heeft US import drank (wel –te- duur)

NL is verder helaas over het algemeen te clean en te simpel. Hier moet alles gezond, light, biologisch en serieus.

Vanmiddag ging de deurbel. Een megadoos uit de USA. Ik wist het. Het moment was daar.

In de USA is het een waar cereal walhalla. Wat voor mij de kaviaar onder de cereals is zijn de 3 Monster cereals: Count Chocula, Boo Berry, Frankenberry.

Deze waren tot en met 2010 te koop en sindsdien zijn ze nog maar 1x per jaar een korte periode bij een beperkt aantal zaken te koop... en is er ook nog eens 1 zeldzamer dan de andere. (Ja, het gaat écht over cereals.)

Mijn alltime favoriete site (DinosaurDracula, voorheen X-Entertainment) schreef er onlangs zelfs een heel artikel over: http://dinosaurdracula.com/blog/2017-monster-cereals/

.... en in onderstaande video komt men zelfs met een review.

Zoals de schrijver in het artikel al zegt heeft hij er een eind voor moeten rijden en een tijd naar moeten zoeken... net als een vriend van me die er woont... maar ze ook alle 3 heeft weten te scoren (Frankenberry 2x) én naar me heeft verzonden. Vandaag arriveerden ze. Betere cadeaus zijn er bijna niet.

Ja, iedereen hier verklaart me voor gek. Boeiend. :P

2017-Monster-Cereals-boxes-front-feature

Hmm, vaag, om een of andere reden post hij mijn bericht 4x, naar waar ik de berichten edit, en prompt verdwijnt mijn orginele bericht..

Anyway, ik ben altijd wel nieuwsgierig naar dingen uit films en series, Twinkies bijvoorbeeld vanwege Zombieland. Echter nog nooit wat geprobeerd. Weet wel een winkel in haarlem met rare buitenlandse dingen: https://www.atasteofhome.nl/ en als je zoetigheid zoekt, dan is de Jamin in Amsterdam ook voorzien van een hoop amerikaanse producten (zoals reese's)

wel heel benieuwd naar de smaak van Dr Pepper Cherry though, orginele Dr Pepper is super! Oh en Mountain Dew!

Edited by RoyVisser

Op 27-8-2017 at 17:00 zei Marko:

Voor nu, de marktwinnende supermarktketen Amazing Oriental zit ook in Eindhoven! En daar kom ik hier ook altijd de meest bizarre drankjes tegen.
Langdonkenstraat 7
5616 PN Eindhoven

Nadat onlangs de buitenlandse super waar ik mn zut haalde op de fles ging moest ik op pad door het Eindhovense... een poolse super (frisdrank niet bijzonder; chips met chantarellensmaak wel) werd bezocht.... en vervolgens werd er een met een ruim aanbod aan arabische frisdrank (Mirinda, YediGün) ontdekt. Vandaag maar eens bij die Amazing Oriental geweest. Grote flessen hebben ze niet; wel veel blik waarvan de meeste prijzen erg hoog zijn.... op de Indonesische na. Vimto Fizz en wat vage Fantas meegenomen... net als wat zakjes wasabi erwten. Inwendige brand incoming.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now