Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Dutch Comic Con: winter edition, 18 & 19 november 2017, Utrecht

Recommended Posts

Ik heb zelf wel een klein beetje inwendige strijd. Vorig jaar op Amsterdam Comic Con (Lang niet zo goed als Dutch Con, maar wel supergastlijst) mijn Chewbacca messenger bag laten signeren door Peter Mayhew (echt superblij mee). Aan de ene kant is het natuurlijk heel erg gaaf om Joonas er ook bij te hebben, aan de andere kant, doe ik Mayhew dan te kort.. Voorlopig wint het inwendig om beide handtekening op 1 tassen te hebben. maar ik hoor graag een second opinion van mede-fans. Ik heb namelijk nog een zelfde tas welke ik voor "dagelijks" gebruik heb. Kan eventueel natuurlijk ook een handtekening op... Maar de 2 Chewbacca's op 1 tas... daar neig ik nu toch wel een beetje naar, laat ik die op het bovenste gedeelte signeren :)

Chewbacca_Bag_Signed_01.jpg

Edited by RoyVisser

Na alle goede afwegingen hier, de juiste beslissing genomen ;) Standje van de site stond mooi in het rijtje Star Wars fanbase, inclusief een mooi bordje "zo terug ivm interviews" Ben benieuwd, beide heren waren uiterst vriendelijk, Joonas vond het een enorm tof item om te signeren, en was blij verrast dat Mayhew er al op stond. Spencer ging helemaal het gesprek aan en vroeg wat persoonlijke dingen aan ons, heel erg aardig :)

Chewbacca_Bag_Signed_02.jpg

Gesigneerde item van Spencer is overigens een plaatje wat precies op het voetstuk past van de Hot Toys action figure van de Rogue One Darth Vader :)

Edited by RoyVisser
  • Like 1

Interviews waren top.

Joonas beantwoordde tot mn verbazing een vraag over Solo/Alden Ehrenreich en Wilding was om te gieren. 'sochtens voor de opening kwam hij al even langs bij de stand. Topgast.

Gisteren ook een geslaagd bezoekje gehad aan Comic Con. Bij de derde kraam al meteen mn budget erdoorheen gejaagd, dus wij waren op zich vrij snel klaar die dag.

Ook nog even twee keer bij jullie stand langs geweest, maar helaas troffen we daar dit aan.

IMG_0038.JPG

Van 11:45 tot 12:30 en daarna van 12:45 tot 13:30 waren de 2 interviews... toen is de stand onbemand geweest inderdaad.

Tja, soms is een stand onbemand achterlaten heel goed te verantwoorden. 

Voor mijzelf erg leuk om een deel van de crew van SWA "weer" tegen te komen; de laatste keer was in augustus in Oberhausen bij Power of the Force conventie.

Ik zat voor Dutch comic con al op de wipstoel maar toen Joonas Suotamo (Chewbacca in The Force Awakens-ondersteunende scenes gedeeld met Peter Mayhew & The Last Jedi en vast nog een veel grotere rol in SOLO a Star Wars Story) werd aangekondigd was ik helemaal verkocht.

Leuk om de Star Wars Awakens stand te bewonderen met de flyers, quiz, kleurenplaat etc en jullie allen weer te spreken. Maar als ik onze foto bekijk bekruipt me toch wel een Spock gevoel LOL.

IMG_2351.jpg

De zaterdag kon ik eigenlijk alleen naar DCC en dan vnl de ochtend en het begin van de middag (wknd was al aardig druk ingepland).

Maar Joonas zou ik spreken; hoe dan ook. Na regelmatig op en neer van de SWA stand naar het paviljoen voor de handtekeningen en photoshoot te zijn gelopen had ik begrepen dat Tom Holland (Blacksails acteur) te laat was wat meteen vertraging geeft bij de volgende photoshoot (Joonas Suotamo). 

Want dit was bv. de rij voor Tom Holland

IMG_2433.jpg

Joonas was dus al eerder aanwezig wat er voor zorgde dat je naar zijn tafel kon lopen en meteen een handtekening kon scoren en na een leuk gesprek over Nederlandse DJ's (hij wist bv. niet dat AfroJack gewoon een NL DJ is) en het een keer aanbieden van fans (The Corellian Counterparts in de Falcon; hij wilde maar al te graag weten op welke locatie we deze foto hadden genomen) met een foto en handtekening werd mijn The Force Awakens Visual Guide persoonlijk gesigneerd door hem.

IMG_2434.jpg

IMG_2360.jpg

Voordat Joonas Suotamo echter naar de photoshoot ging ben ik op de main stage wezen kijken en daar zat spencer Wilding allemaal vragen aan een select gezelschap fans te beantwoorden.

Ideaal om er bij te gaan zitten en zo eens te luisteren hoe zijn ervaring m.b.t. Rogue One was; en er was ruimte voor een Q&A door fans via de moderator van DCC.

Ik was zelf wel benieuwd hoe zijn samenwerking met regisseur Gareth Edwards was. Die was uiteraard erg goed bevallen en leuk om dan persoonlijk te horen hoe e.e.a. hem is ervaren.

IMG_2353.jpg

Ik moet helaas alweer verder want Joonas was gesignaleerd bij de photobooth.

IMG_2354.jpg

De hele rij wachtenden voor Tom Holland (die net was gearriveerd) kon ik skippen want voor Joonas waren er welgeteld 3 aanmeldingen (vooronder "moi"). 

Ik denk dat de Comic Con fans die iets met SW hebben nog niet goed genoeg weten wie Joonas is of welke rol hij in de aankomende delen zal gaan spelen.......

Uiteindelijk heb ik hem een Disney Parks "Chewbacca" pin gegeven die ik in Orlando Fl. heb gekocht in april tijdens Star Wars Celebration en zijn we op de foto gegaan (natuurlijk met het SOLO shirt aan)

IMG_2362_-_kopie.jpg

Na deze, toch wel bijzondere, ervaring (let wel; Joonas staat naar alle waarschijnlijkheid rond 11 dec ook  gewoonbij de cast van The Last Jedi op de Red Carpet premiere in het Chinese theatre in Los Angeles Californie) ben ik naar de div stands gegaan en het moet gezegd worden; er waren prachtige props bij:

IMG_2375.jpg

IMG_2373.png

IMG_2356.jpg

Na weer leuke ervaringen uitgewisseld te hebben met de crew ben ik even bij de buren gaan kijken; dit waren de regisseur en female lead van de aankomende Nederlandse SW fanfilm "Remnants of the Order die in IJmuiden is opgenomen (duinscenes)

Remnants_pf_the_Order.jpg

Leuke gesprekken met de regisseur van de film (Kees) en de vrouwelijk hoofdrolspeelster (Julie, als ik me niet vergis). Wat ook wel heel aardig was dat je via een kleine rails met je smartphone een voorbijvliegende U-wing kon filmen; erg leuk om te zien hoe dit werkt. 

IMG_2382.jpg

Na deze kennismaking met filmmakers van eigen bodem ben ik de dealerhal ingegaan of er nog wat interessant te bemachtigen was; boy o boy. Zo veel aanbieders, zo veel Star Wars merchandise. Een mega dealer hal vol met stands. Te veel om op te noemen.

Ik ben uiteindelijk gestrand bij de handtekeningen sectie en heb een foto van Kathleen Kennedy weten te bemachtigen; momenteel toch wel de belangrijkste persoon binnen Lucasfilm (voor 30 EU kun je je er niet echt een buil aan vallen)

IMG_2389.jpg

Na nog heel veel gave cosplay te hebben gezien zat mijn tijd er helaas op en was ik weer genoodzaakt om huiswaards te keren maar 1 ding bleef me op de weg naar huis bij; in 2018 ben ik er weer bij! Dit is de Con die je niet wil missen.

IMG_2367.jpg

IMG_2365.jpg

IMG_2380.jpg

Edited by the Prosheshy
  • Upvote 1

Leuk weer Ernst Jan! Helaas heb ik je niet getroffen, het zal de haast zijn geweest en ik ariveerde pas om 13.00 ... met de gehele familie, voor de gelegenheid bestaande uit een combi van prequel en sequel hahaha.

Was overigens leuk dat de DCC camera man een stukje promo film met ze gemaakt heeft

cc1.jpg.d89d75126ec2a6ee6ba1ecbd8f147745.jpgcc3.jpg.ae950acd5836c77c287f008b8ee3a323.jpgcc2.jpg.3f0c84ca9924d66e14e276d1839cb1fe.jpg