Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

jouw ultieme anthology film/serie

Recommended Posts

Het topic heeft Fantasy anthology....so lets go.

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van het uitdiepen (uitmelken :red) van bestaande populaire karakters. Veel iever zou ik een film of serie zien met origineel(er)  materiaal. In de TLJ topic kwam al weer even de naam van mijn favoriete star wars (inmiddels non canon) boek de Darth Bane trilogy. Wat mij betreft een ultiem, kant en klaar verhaal, dat zowel voeding kan geven aan een serie als aan een film. Toch is mijn ultieme anthologie film heel iets anders.

Zoals iedereen weet is Rogue1 ontstaan vanuit een aantal regels uit de crawl van Star Wars (a new hope)
Wat mij betreft komt hier een 'vervolg' op. In de crawl van the Empire strikes back is te lezen dat na de vernietiging van de deathstar, the empire Yavin 4 aanviel en de rebellen moesten vluchten om uiteindelijk op Hoth neer te strijken.  Daarin kun je wederom een prachtig verhaal verzinnen met originele karakters. Spionage, verraders wat nieuwe planeten om tussenstops te maken, allemaal mogelijk. Het verhaal zal nog steeds verbonden blijven met de OT en geeft weer kans op coole cameo's. Stel je voor Ponda Baba en een eenarmige Evazan. Het derde en laatste verhaal in deze Crawl trilogy zou dan voort komen uit de crawl van Return of the Jedi. Namelijk het ontdekken van de voortgaande bouw van de Deathstar 2 waarvoor vele Bothans stierven. McDermid zou hierin zelfs een legendarisch cameo kunnen doen omdat hij de boel natuurlijk bleek te bespelen.

Dit lijkt me echt fantastisch manier om een aantal films neer te zetten, uiteindelijk is de OT periode toch de meest populaire

Nu ben ik heel erg  benieuwd wat alle science fiction fantasy liefhebbers zelf aan fantasy in hun hoofd hebben.  Go go go...

Om te voorkomen dat dit niet te obscuur wordt één regel:  Het mag niet confronteren met de (OT PT ST)  Saga (.........en liefst zelfs complementair zijn).

5 uur geleden zei Marko:

Wat mij betreft komt hier een 'vervolg' op. In de crawl van the Empire strikes back is te lezen dat na de vernietiging van de deathstar, the empire Yavin 4 aanviel en de rebellen moesten vluchten om uiteindelijk op Hoth neer te strijken.  Daarin kun je wederom een prachtig verhaal verzinnen met originele karakters. Spionage, verraders wat nieuwe planeten om tussenstops te maken, allemaal mogelijk. Het verhaal zal nog steeds verbonden blijven met de OT en geeft weer kans op coole cameo's. Stel je voor Ponda Baba en een eenarmige Evazan.

Dit verhaal is begin jaren 80 door de legendarische (en beste SW striptekenaar ooit) Al Williamson in stripvorm gegoten: Escape to Hoth.

http://starwars.wikia.com/wiki/Classic_Star_Wars_Volume_3:_Escape_to_Hoth

Het idee is top...maar wat een probleem is is het feit dat je geen bestaande personages kan gebruiken tenzij je gaat recasten. Voor nieuwe personages moet je weer een verklaring vinden waarom ze vervolgens niet in ESB en ROTJ zitten. RO loste het op door iedereen RIP te laten gaan, maar om dit nou bij elke spinoff te doen...

Los hiervan zie ik dit vele malen liever dan sequels. Shadows of the Empire (speelt zich tussen ESB en ROTJ af) zou ultiem zijn... maar dan zou men Luke, Lando en Leia moeten recasten.

NB: Evazan behield beide armen. Ponda Baba raakte er een kwijt.

8 uur geleden zei Marko:

In de crawl van the Empire strikes back is te lezen dat na de vernietiging van de deathstar, the empire Yavin 4 aanviel en de rebellen moesten vluchten om uiteindelijk op Hoth neer te strijken.  Daarin kun je wederom een prachtig verhaal verzinnen met originele karakters. Spionage, verraders wat nieuwe planeten om tussenstops te maken, allemaal mogelijk.

In een nieuw interview met Kieron Gillen hint hij ernaar dat hij precies dit zal gaan doen als hij de Star Wars comic overneemt. Dusseh, goed idee ;)

Duizenden jaren terug gaan spreekt mij ook wel aan. Een setting zoals in de Knights of the Old Republic games zou tof zijn, en men kan alles open houden voor eventuele sequels. 

Maar mijn ultieme natte droom is natuurlijk een good old heist movie met bounty hunters. Met een glansrol voor een zekere reptielenman...

Ik zou heel graag een film gemaakt zien worden over the Grey Jedi Order; de groep Jedi die zich in 132 BBY afsplitste van the Jedi Order. 

Meer dan genoeg materiaal om i.e.g. 1 film van te maken. 

e17488633c7aea5fcb6467596ed6ec90--jedi-t

19 uur geleden zei Dennis:

NB: Evazan behield beide armen. Ponda Baba raakte er een kwijt.

oeps, en terecht natúúrlijk....

19 uur geleden zei Dennis:

probleem is is het feit dat je geen bestaande personages kan gebruiken tenzij je gaat recasten. Voor nieuwe personages moet je weer een verklaring vinden waarom ze vervolgens niet in ESB en ROTJ zitten. RO loste het op door iedereen RIP te laten gaan, maar om dit nou bij elke spinoff te doen...

Ik dénk dat wel te kunnen op lossen. toch wat sterfgevallen maar ook mensen die om duidelijke redenen niet op Hoth zijn. En dmv cgi kunnen er steeds betere cameos van helden plaats vinden. 

Het idee inspireerde me zo dat ik gewoon mijn eigen talenten aan ga wenden  om die twee verhalen neer te pennen. For fun!

In de tussen tijd kan Lucasfilm zich over de must see Darth Bane buigen en kan @boxerlessbossk aan Zuckuss 11 schrijven :)

Uiteraard ga ik die comic opsnorren in mijn digitale archief ;)

@prosheshy waar kan ik wat over greyjedi vinden??

16 uur geleden zei Marko:

de tussen tijd kan Lucasfilm zich over de must see Darth Bane buigen en kan @boxerlessbossk aan Zuckuss 11 schrijven :)

Nog beter bedacht ......TrandOshians 11!!

22 minuten geleden zei Marko:

Op tijden zoals dit mis ik de karma-functie.

Anyway, grey Jedi bestaaan niet in canon. Daar is de Storygroup vrij vocaal over. Ik geloof ook dat George het dom vond :P

6 uur geleden zei Marko:

Danny Ocean - Bossk

Rusty - Boba Fett

Linus - Cad Bane

Basher - Dengar

Catton - Greedo

Turk & Virgil - Zuckuss & 4-LOM

Saul - IG-88

Yen- Embo

Reuben - Hondo Ohnaka

Tess - Aurra Sing

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in