Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Ron Howard's twitterfoto

Recommended Posts

7 minuten geleden zei Marko:

Dat zei ik ook niet, zou wat mij betreft een vreselijk idee zijn. 

Hoeft niet perse zo te zijn. Ligt er helemaal aan hoe deze zou worden ingezet. 

laat ik het

13 uur geleden zei Frans:

Hoeft niet perse zo te zijn. Ligt er helemaal aan hoe deze zou worden ingezet. 

Laat ik het anders zeggen; laat boba met rust....alles, maar dan ook alles wat hem meer als 5 minuten achtereen op beeld brengt verwerp ik.

1 uur geleden zei Marko:

laat ik het

Laat ik het anders zeggen; laat boba met rust....alles, maar dan ook alles wat hem meer als 5 minuten achtereen op beeld brengt verwerp ik.

Wat vond je dan van Boba in de Clone Wars series? Ik vond dat best goed gedaan zo even uit mijn geheugen. En ik ben niet perse tegen een gastrol van dit icoon. Ik zie liever een waardig afscheid van figuren waar ik mee ben opgegroeid, alvorens verder te gaan met figuren waar ik (nog) niets mee heb. Zolang het geen effectbejag is, maar eerder een verdieping van een karakter, vind ik het prima. 

Met name Boba vind ik een figuur dat zijn status heeft te danken aan wat je niet van hem weet. Dat zn pa ook al een beruchte premiejager was die een kopje kleiner werd gemaakt door een jedi is al meer info dan ik nodig heb. Daar kan ik nog mee leven,  zeker omdat zijn verhaal in de prequels op jonge leeftijd eindigt, kan er nog een hoop op zijn weg komen dat hem maakt tot de personage dat we voor het eerst zien in ESB (of was het al off-screen in ANH no desintegration!)  Wat ik van de clone wars heb gezien zijn flarden maar daarin zag ik een iets oudere blaag die de leiding had over een aantal linke premiejagers. Totale nonsens dus en daar ben ik dus bang voor.

Laat ik Boba vergelijken met Clint Eastwood in de zgn Man with no Name westerns, weinig woorden, super charismatisch en levensgevaarlijk. Nu spreek ik mezelf tegen omdat daar meerdere delen van zijn gemaakt, maar ik gebruik dit voorbeeld juist, dit zijn cult films die tegenwoodig niet meer werken. Ik ben niet objectief watn ik ben uberhaupt een tegenstander van alle filmische persoonsverdiepingen van star wars karakters.

Interessante silouFETTe........Als ze het goed willen aanpakken zullen ze ook aan zijn eerdere outfit (pre-pro # 3 armor) moeten denken. 

Mies-bouwman-_Boba-fett.jpg

Mies_Bouwman_met_Mark_Hamill-_ESB_promot

Edited by the Prosheshy

De rol van Boba in de clone wars serie vond ik wel leuk om te zien. Het was een boos menneke die idd leiding gaf. Totale nonsens wil ik niet meteen zeggen. Je zou kunnen zeggen dat het een talentvol kereltje is of in ieder geval iemand die veel van paps heeft geleerd. 

5 uur geleden zei Marko:

Ik ben niet objectief watn ik ben uberhaupt een tegenstander van alle filmische persoonsverdiepingen van star wars karakters

Wauw en dat terwijl ik er op zit te wachten. Ik geniet echt van de verdieping in de boeken. Zou ik mooi vinden om dat ook eens op het scherm te zien. 

7 uur geleden zei Marko:

Met name Boba vind ik een figuur dat zijn status heeft te danken aan wat je niet van hem weet. Dat zn pa ook al een beruchte premiejager was die een kopje kleiner werd gemaakt door een jedi is al meer info dan ik nodig heb.

Ja, dit dus. 100%. Een van de grootste (van de vele) gebreken aan de prequels wat mij betreft...

Wat mij betreft heb ik die mystiek rondom Boba nooit ervaren. Ik heb me altijd afgevraagd waar dit figuur zijn status aan te danken had. Wellicht niet aan het feit dat hij Han Solo wist te achtervolgen. Of dat hij Han naar Jabba wist te brengen. Dat zijn niet echt wapenfeiten waar ik zijn status mee kon verklaren. Door de verhaaltjes uit de CW serie kan ik me wel beter voorstellen van waaruit zijn karakter is vertrokken. Voor mij heeft het dus wel bij gedragen aan een beter begrip van zijn status. 

Ja, voor mij voegt baby Boba tenminste wat persoonlijkheid toe aan de man die Vader het werk laat doen en door een blinde in een kwijlende anus wordt gesodemieterd ;)

Jango > Boba

M.i. kan de manier waarop je met Fett bent opgegroeid essentieel zijn.

In de early 80’s was dit hét personage. Een paar zinnen, veel mystiek en mysterie (er was niks over zijn verleden bekend) was het een mens? Een alien?… als je dan 19 jaar na dato opeens baby Fett ziet is dat… tja.

Als je ten tijde van de PT fan werd en baby Fett er dus ‘(bijna) altijd al geweest is en je niet beter weet’ is het logisch dat je er anders in staat.

1 uur geleden zei Dennis:

M.i. kan de manier waarop je met Fett bent opgegroeid essentieel zijn.

In de early 80’s was dit hét personage. Een paar zinnen, veel mystiek en mysterie (er was niks over zijn verleden bekend) was het een mens? Een alien?… als je dan 19 jaar na dato opeens baby Fett ziet is dat… tja.

Als je ten tijde van de PT fan werd en baby Fett er dus ‘(bijna) altijd al geweest is en je niet beter weet’ is het logisch dat je er anders in staat.

Ik denk dat de eerste zin wel klopt. Volgens mij geldt dat ook voor elk ander aspect van dit universum. Alleen ben ik van vóór de oorlog, de Clone Wars wel te verstaan. Hoe dan ook, ieder haalt er voor zich iets anders uit, getuige het thema Fett.

9 uur geleden zei Dennis:

Baby Fett in zowel AotC als CW heeft heel de mystiek rondom het personage vernaggeld.

Wat mij betreft in AotC op het randje, maar wat ik gezien heb in CW vind ik walgelijk.

3 uur geleden zei Frans:

Wat mij betreft heb ik die mystiek rondom Boba nooit ervaren. Ik heb me altijd afgevraagd waar dit figuur zijn status aan te danken had.

Ik koester die mystiek en verering van Boba om dat het een van de laatste pure authentieke "populariteits dingen" in het hele fandom. Dat zal ik dus ook uitleggen om je vraag te proberen te beantwoorden. Jaren 80, tm begin 90 was er nog geen (grootschalig) internet.  En zoals Dennis dus geheel terecht zegt:

2 uur geleden zei Dennis:

de early 80’s was dit hét personage. Een paar zinnen, veel mystiek en mysterie (er was niks over zijn verleden bekend) was het een mens? Een alien?…

Een heleboel mensen vonden Fett blijkbaar cool, bad ass en noem dat maar mystiek, maar in eerste instantie zonder het van elkaar te weten van verwerpelijke plekken als fora ( ;) ) waar men tegenwoordig maar klakkeloos de populaire meningen overneemt. Door de jaren heen, als je medefans tegenkwam en Fett ter sprake kwam was het bijna altijd een ding waar je het snel over eens was . Dat is dus onbedoeld en volledig natuurlijk zonder bemoeienis van Lucas of andere marketing tools (integendeel zelfs, maar das een ander verhaal). Jaren later begonnen op het internet mensen elkaar steeds meer ontmoeten en daardoor groeide de 'status' van Fett nog meer. Lucas was zich daar van bewust en maakte een 'spontane', maar curuciale verhaalijn rond Jango, die eigenlijk veel getalenteerder is als zijn zoon, maar in de verste verte nooit de status heeft gekregen.

Dus Boba en zijn status, maar vooral de manier waarop die status ontstaan is, vertegenwoordigd voor mij de pure en niet marketingtechnisch geplande populariteit van een bijfiguur in de grootste filmsaga aller tijden......En daarom, stay the fuck away Disney!!

Dit heeft overigens echt niets te maken met pro of con prequels, voor het daar in verzand, want ik ben door de jaren echt heel erg veel van de prequels (uitgezonderd AOTC ) gaan houden!

37 minuten geleden zei Marko:

Lucas was zich daar van bewust en maakte een 'spontane', maar curuciale verhaalijn rond Jango,

Als geen hond wat om Fett had gegeven had hij niet in de PT gezeten. Ik denk dat we daar wel vanuit mogen gaan.

Lucas werd jaren na RotJ afgefikt vanwege Fett's dood (met name de manier waarop); dit (de manier waarop) heb ik nooit een probleem gevonden.

En idd: wie je destijds ook sprak op het schoolplein etc: Fett was de man. Ik weet nog dat in de oude Marvel/Juniorpress strip een andere Mandalorian voorkwam en de term Mandalorian viel.... dat was ook 'huge'.

Ik denk dat de eerste zin wel klopt. Volgens mij geldt dat ook voor elk ander aspect van dit universum. Alleen ben ik van vóór de oorlog, de Clone Wars wel te verstaan. Hoe dan ook, ieder haalt er voor zich iets anders uit, getuige het thema Fett.

Absoluut. Ik vind SW op zn best als het gewoon escapisme is. Flash Gordon/swashbucklin' in space, zonder 'aardse' of zware zaken.... wat veel SJW's (niet alleen bij SW maar in meer zaken) erin willen hebben omdat het PC is.

Edited by Dennis

33 minuten geleden zei Marko:

Dus Boba en zijn status, maar vooral de manier waarop die status ontstaan is, vertegenwoordigd voor mij de pure en niet marketingtechnisch geplande populariteit van een bijfiguur in de grootste filmsaga aller tijden......En daarom, stay the fuck away Disney!!

Goeje uitleg Marko, word ik een stuk wijzer van. Ik heb altijd gedacht dat Boba gepromoot werd door Lucas. Mijn vergissing. 

15 minuten geleden zei Dennis:

En idd: wie je destijds ook sprak op het schoolplein etc: Fett was de man.

Heb ik compleet gemist! Was toen met heel andere dingen  bezig. 

1 minuut geleden zei Frans:

Goeje uitleg Marko, word ik een stuk wijzer van. Ik heb altijd gedacht dat Boba gepromoot werd door Lucas. Mijn vergissing. 

Heb ik compleet gemist! Was toen met heel andere dingen  bezig. 

Wat voor dingen? :P

Maar Fett is destijds wel degelijk gepromoot: ruim voor ESB zat hij in de Holiday Special (het animatiestuk) waarvoor hij gehyped werd. Ook was zijn aktiefiguur in 1e instantie als 'mailaway offer' verkrijgbaar (spaar X punten en je krijgt Fett gratis). Dit alles vanwege het feit dat hij -zo werd gezegd- een grote rol in ESB zou hebben.

Er waren er destijds zelfs die dachten dat hij de 'other' was waar Yoda het over had.

Zijn eerste verschijning? September 1978 (!) ; meer dan 1,5 jaar (!) voor ESB.... in een parade:

24 minuten geleden zei Dennis:

ruim voor ESB zat hij in de Holiday Special (het animatiestuk) waarvoor hij gehyped werd

Hahaha dat was nou precies wat ik bedoelde met 'integendeel' je zou dus kunnen stellen dat hij zo populair werd ONDANKS de holiday special. Actiefiguur was naderhand ook gewoon te koop.

37 minuten geleden zei Frans:

Thanks!

Edited by Marko
typo

7 minuten geleden zei Marko:

Hahaha dat was nou precies wat ik bedoelde met 'integendeel' je zou dus kunnen stellen dat hij zo populair werd ONDANKS de holiday special. Actiefiguur was naderhand ook gewoon te koop.

Hooooooo.....!

Holiday Special is top. 70's vibe!

En het animatiestuk is -zonder enige vorm van sarcasme- gewoon fraai!

'Spicey" zet Ron Howard erbij in zijn tweet. Prachtig hoe de opmerking qua locatie van C3PO uit A New Hope; 'we'll be send to the spice mines in Kessel" naar alle waarschijnlijk uitgediept zal gaan worden. En wat vervoerde onze beruchte VOC in de 17e eeuw in far more than 12 parsecs; juist; specerijen. Vast lucratief om te smokkelen in de Star Wars galaxy voor een crimineel als Jabba the Hutt. 

IMG_0145.jpg

Edited by the Prosheshy

4 uur geleden zei the Prosheshy:

'Spicey" zet Ron Howard erbij in zijn tweet. Prachtig hoe de opmerking qua locatie van C3PO uit A New Hope; 'we'll be send to the spice mines in Kessel" naar alle waarschijnlijk uitgediept zal gaan worden.

Ik vermoed een cameo

135288_spice-girls.jpg

Edited by Dennis

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now