Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Phil Lord & Chris Miller weg als regisseur Han Solo film

Recommended Posts

Regisseurs Phil Lord en Chris Miller zijn zojuist door Lucasfilm van het Han Solo project gehaald n.a.v. een verschillende visie qua invulling van de film.

Ik ben benieuwd wie men nu het project gaat laten overnemen? Wellicht heeft een van de eerdere regisseurs tijd en interesse? JJ Abrams, Gareth Edwards?

Was Steven Spielberg ook niet ooit in het gesprek rondom een regisseursfuntie voor Return of the Jedi maar i.v.m. het niet lid zijn van het regisseursgilde in de VS konden Lucas en Spielberg toen niet samenwerken? Kennedy en Spielberg hebben immers aardig wat werkervaring tezamen.

Hierbij de berichtgeving:

http://screenrant.com/star-wars-han-solo-spinoff-phil-lord-chris-miller-exit/

http://screenrant.com/star-wars-han-solo-spinoff-phil-lord-chris-miller-exit/

En hierbij de bevestiging van de Hollywood Reporter: 

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/star-wars-han-solo-film-loses-directors-1015419?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=THR Breaking News_now_2017-06-20 16:27:59_acouch&utm_term=hollywoodreporter_breakingnews

Lord-and-Miller1.jpg

Edited by the Prosheshy

Ja dat is echt een heel merkwaardig bericht, inmiddels ook uitvoerig op de website. Creatieve verschillen, zou je toch niet meer kunnen hebben terwijl je bijna klaar bent met filmen. Ik bedoel, je kunt toch niet halverwege van mening over de toon veranderen en verwachten dat dat geaccepteerd wordt.

Ik ben er niet direct heel rauwig om, omdat ik altijd een beetje vreesde dat het een wat te jolige boel zou worden, nu ben ik zelf best een jolige jongen :)  maar ik vind dat niet de toon die bij een SW film past, afgezien van wat slimme doorstekers.  en tongue in cheek humor

Inmiddels staat er op MSW een update. De heren zijn dus echt ontslagen en er is vanaf dag 1 een conflictueuze situatie geweest. Ron Howard lijkt een redelijk keuze, alhoewel zijn davinci films niet echt van de grond komen terwijl er toch redelijk source-material is.

Edited by Marko

Ik heb me altijd verbaasd over de keuzes van regisseurs. Abrams kon ik volgen (best een staat van dienst) maar de ‘minder ervaren’ Edwards, Trank, Miller/Lord en Trevorrow niet.

Trank werd in een vroeg stadium al verwijderd (de Boba Fett film) wat vast met zijn F4 flop te maken had;

Edwards pakte goed uit;

Miller/Lord (met slappe comedies als 21 Jump Street en wat animatiefilms op hun naam) zijn nu ontslagen;

Trevorrow (die net met Jurassic World een kaskraker op zijn naam had maar daarvoor ook niet de bekendste/meest ervarene was) krijgt vanwege zijn pas uitgekomen film ook flinke kritieken. Belooft wat voor IX.

Ik vermoed zelf dat zijn aanstelling te maken heeft met Frank Marshall (producer JW en de man van Kathy Kennedy)

Johnson blijft even afwachten. Zelf vond ik Looper een verschrikking, maar goed, das persoonlijk.

Niet bepaald een goede ‘succes ratio’.

Waarom men niet ook voor een paar regisseurs met meer ervaring of feeling met de materie heeft gekozen is me een raadsel. Joe Johnston heeft aan alle OT films gewerkt. Hij zou mijn eerste keuze zijn.

34 minuten geleden zei Dennis:

Edwards pakte goed uit;

mee eens maar vergeet niet dat er ook forse reshoots gedaan zijn, die zijn begeleid door een derde, Tony Gillroy.

Trevorrow (die net met Jurassic World een kaskraker op zijn naam had maar daarvoor ook niet de bekendste/meest ervarene was) krijgt vanwege zijn pas uitgekomen film ook flinke kritieken. Belooft wat voor IX.

Trevorow wordt finaal afgemaakt, helaas niet vanwege het materiaal maar juist de visieloze  regie, die van alles probeert te zijn wordt aangehaald. Zorgwekkend, alhoewel er bij Ep9 wel een duidelijke visie zal zijn op de richting. Daar vrees ik ook voor.

Johnson blijft even afwachten. Zelf vond ik Looper een verschrikking, maar goed, das persoonlijk.

Agree to disagree, ik vind Looper erg goed, en dacht zelfs destijds al dat hij een potentiele SW regisseur zou zijn.

Joe Johnston heeft aan alle OT films gewerkt. Hij zou mijn eerste keuze zijn.

En daar ben ik het wel volledig mee eens, heeft bovendien een prima staat van dienst. Helaas is hij met de volgende Narnia film bezig.

Er zijn nog wel wat mensen te bedenken die een prima actie film  met evenveel diepgang neer kunnen zetten. Ik denk aan James Mangold, die Logan laatst nog zeer indrukwekkend maakte of David Yates (maar die zal ook te druk zijn met zijn fantastische beesten). Of neem in ieder geval mensen die relatief groen zijn maar wel daadwerkelijk wat gepresteerd hebben  David Michod, Dan Gilroy of Gavin O'Connor. Het jammerste is dat die Russo broeders met hun reet vast zitten in Marvel/avengers.

Ron Howard.....gaaaaaaappp

En anderzijds..... wie kan de geruchtmakende filmlijst van Richard Marquand of Iriving Keshner opnoemen.....?

Edited by Marko

Marquand en Kershner hadden idd geen imposant CV, maar destijds was Lucas zeer nauw betrokken en vaak op de set. (om te zorgen dat zijn visie wel goed werd gevolgd?)

Dit is nu niet het geval aangezien hij weg is.

Mangold en Yates zouden idd goede keuzes zijn.

Het is alsof je een trainer die alleen bij clubs als Emmen en Cambuur heeft getraind en afgelopen jaar eindverantwoordelijke was over je B-elftal in de Jupiler league opeens hoofdtrainer maakt.

6 minuten geleden zei Dennis:

maar destijds was Lucas zeer nauw betrokken en vaak op de set. (om te zorgen dat zijn visie wel goed werd gevolgd?)

Dit is nu niet het geval aangezien hij weg is.

maar Kasdan en Kennedy zijn er toch wel bij..... Blijkbaar gaat er in ieder geval toch iets mis, nou ja uit de laatste updates blijkt ook het vermoeden te kloppen. Kennedy doet graag hip met jonge indie regisseurs maar geeft ze vervolgens geen artistieke vrijheid....

10 minuten geleden zei Dennis:

Het is alsof je een trainer die alleen bij clubs als Emmen en Cambuur heeft getraind en afgelopen jaar eindverantwoordelijke was over je B-elftal in de Jupiler league opeens hoofdtrainer maakt.

Zo zeg je het inderdaad goed. Alleen blijf ik dan wel een lans breken voor die trainers die in die jupiler league 3 x achtereen (vergeef me de literaire vrijheid) kampioen worden met dat b elftal, vandaar David Michod, (the rover en animal kingdom gaat dat zien!)   of Gavin O'Connor (the accountant)

Dennis Villeneuve (prisoners, sicario, arrival, blader runner en genoemd voor DUNE) hebben de grote jongens helaas al weggekaapt uit de Jup-liek

36 minuten geleden zei Marko:

maar Kasdan en Kennedy zijn er toch wel bij.....

Geen idee of KK en LK net zo vaak op de set zijn als GL destijds, maar dan nog: SW was GL’s ding. Zijn visie, zijn geesteskind. Er is/was niemand die meer SW kennis had dan hij, iets wat van KK en LK (of wie dan ook) niet gezegd kan worden. (met alle respect)

Ik mis GL.

2 uur geleden zei Dennis:

Geen idee of KK en LK net zo vaak op de set zijn als GL destijds, maar dan nog: SW was GL’s ding. Zijn visie, zijn geesteskind. Er is/was niemand die meer SW kennis had dan hij, iets wat van KK en LK (of wie dan ook) niet gezegd kan worden. (met alle respect)

Ik mis GL.

tja de vader van star wars...... die zijn kinderen jar jar binks gaf als stief broer...... het gezin is er nooit van hersteld, tot er een kunstmatige vader werd gevonden en weer prachtige kinderen werden geboren

ander idee... aangezien te lezen is dat LK nogal veel kritiek had, laat hem het lekker doen.  In vroeg stadium werd gesproken over een western-feel. Kasdan  maakte in de jaren 80 een geweldige western, Silverado!

Onze Han Solo film polo's zijn nu al legendarisch; counterparts.......

2ilk66o.jpg

En ik lach me een breuk hoe sommigen dit soort ontwikkelingen verwoorden:

Typisch geval van de Spaanse griep oplopen op een eiland.

Edited by the Prosheshy

Tja. Hoe meer ik erover lees, hoe vaker het thema terugkeert dat Lucasfilm (lees in dit geval: Lawrence Kasdan) vond dat Lord en Miller teveel met het script speelden en de toon de luchtig maakten. Apart, want met de reputatie van de heren had je dat kunnen verwachten. Sterker nog, ik ging er van uit dat ze precies daarom waren aangenomen. Maar goed, na maanden filmen botst het uiteindelijk dus fataal tussen regisseurs en schrijver, en dan sta je als Lucasfilm toch voor een lastige keuze. Ik hou van Kasdan, maar ik denk stiekem dat in dit geval de verkeerde keuze is gemaakt met hem.

Ach ja. TFA heeft zo'n 1138 scripts en een ongeluk met verzekeringsclaims gekend, en die film pakte goed uit. Rogue One was schijnbaar zo'n zooitje dat een tweede regisseur er in de reshoots wat zinnigs van heeft moeten maken, en die film is misschien nog wel beter. Ik heb dus nog wel vertrouwen dat het eindproduct op z'n minst oké wordt.. maar het ziet er even niet best uit.

7 uur geleden zei BoxerlessBossk:

1138 scripts 

LOL! en daarom heb je nou een boek nodig op het forum. 

Even nieuwsgierig, waarom vind je Kasdan een verkeerde keuze voor dezer film?

8 uur geleden zei the Prosheshy:

Interessante vraagstelling in relatie tot het DGA (Directors Gilde) en welke regisser(s) straks de credit krijgt:

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/han-solo-firing-what-happens-star-wars-movie-1015658

Daar zeg je wat, uiteindelijk is heft grootse deel van opnames al voltooid.... Eigenlijk geen idee hoe dat normaliter gaat. Gedeelde credits. 

Ben benieuwd wanneer de releasedatum verplaatst gaat worden!! Lijkt me een kwestie van tijd. 

Eerste waar ik aan dacht: hoe gaat het met de LEGO sets?

Normaliter zijn er 3 ‘waves’:

December/januari

Juni

September (Force Friday)

Aangezien Solo in Mei 2018 uit komt/zou komen was ik al benieuwd hoe men dit nu zou gaan doen. De December/Januari wave met Solo sets? Terwijl TLJ net uit is? Niet waarschijnlijk, dus ik gokte op het (2 maanden?) naar voren halen van de Juni wave.

Lego is allang bezig met het ontwerp van deze sets, dus wat gaat men doen mocht de film naar december worden verzet? Solo sets 8 maanden voordat de film er is? Of pas in september uitbrengen en andere sets (waar men nog niet mee bezig is) uitbrengen? Ben zeer benieuwd naar de planning en hoe men dit gaat aanpakken mocht de datum worden verzet.

2 uur geleden zei Marko:

Even nieuwsgierig, waarom vind je Kasdan een verkeerde keuze voor dezer film?

Kasdan heeft de laatste drie films met Han geschreven en voelt zich (met recht) al bijna 40 jaar de expert op het gebied van het karakter. Als hij dus wil dat er iets gebeurt met het personage, gebeurt het. En het lijkt erop dat hij een iets serieuzere toon wilde. 
Het feit dat Lord en Miller zijn aangenomen vertelt mij dat Lucasfilm gerekend had op een luchtigere toon. Dat dit niet is hoe Kasdan het voor zich zag is wat er nu voor die wrijving heeft gezorgd.

En nogmaals, niks tegen Kasdan... Maar de humor en het charisma van een improviserende Harrison Ford is wat Han Solo heeft gemaakt wat ie is, niet Kasdan.

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

En nogmaals, niks tegen Kasdan... Maar de humor en het charisma van een improviserende Harrison Ford is wat Han Solo heeft gemaakt wat ie is, niet Kasdan.

Dit.

Plus het feit dat Kasdan voor ROTJ aparte ideeen had (welke gelukkig door GL zijn afgeschoten)

Eindelijk een keuze waar ik blij van word:

X -een oude meester

X -een bekende van Lucasfilm (zelfs 2x met Lucas samengewerkt)

Bonus X -heeft met Willow een fantasyfilm van de bovenste plank afgeleverd (en dus bewezen dat hij het genre aan kan; en met Apollo 13 leverde hij een puike film in de ruimte af)

Many Bothans died to bring us this information.

Van een bron die ik niet ga noemen kreeg ik een geheime tape. Op deze tape staat de laatste conversatie die KK en Miller/Lord hadden voordat ze de laan uit werden gestuurd.

Hieronder het transcript:

Citaat

KK: "The lead in the Han Solo movie is a strong female right?"
Lord/Miller: "No, why?"
KK: "You're fired!"

tenor.gif

KK staat bekend als een overtuigd feministe; het zou heel veel verklaren........En dan de enorme druk die volgens mij Disney op Lucasfilm legt om ieder jaar 1 SW film uit te brengen:

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/star-wars-han-solo-firing-proves-time-lucasfilm-slow-down-1015856

Wat krijgen we dan straks; Emilia Clarke, Phoebe Waller Bridge of Thandie Newton (ok ok; ze heeft wel een erg interessant karakter in Westworld) die Alden Ehrenreich en/of Donald Glover gaan redden of de moraalridder gaan uithangen. 

Edited by the Prosheshy

Lucasfilm's officieuze huis-journalist Anthony Breznican heeft op EW.com wel een interessante take. Het probleem lag hem in het feit dat de twee veel te veel improvisatie aanmoedigden.  In theorie goed, zoals gezegd is het personage Han er groot mee geworden. Maar al die improv veranderde niet alleen de toon, het veranderde ook dagelijks nieuwe details in het verhaal. En ik moet het met Lucasfilm eens zijn hier... Als je dertig tie-in boeken, comics en series wil maken, is het niet handig als dat soort dingen ieder moment kan veranderen.

59 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Lucasfilm's officieuze huis-journalist Anthony Breznican heeft op EW.com wel een interessante take. Het probleem lag hem in het feit dat de twee veel te veel improvisatie aanmoedigden.  In theorie goed, zoals gezegd is het personage Han er groot mee geworden. Maar al die improv veranderde niet alleen de toon, het veranderde ook dagelijks nieuwe details in het verhaal. En ik moet het met Lucasfilm eens zijn hier... Als je dertig tie-in boeken, comics en series wil maken, is het niet handig als dat soort dingen ieder moment kan veranderen.

Dan is dit hét bewijs dat Lucasfilm geworden is waar George Lucas altijd tegen gevochten heeft.

Hij heeft Lucasfilm juist opgericht omdat hij geen interventie van een grote studio wilde en vrijheid in het maken van zijn films. Pure ironie.

Ligt eraan wie je in dit geval als George Lucas-surrogaat ziet. Hoewel hij had gezworen geen films meer te regisseren, heeft hij toch de prequels zelf gedaan, speciaal zodat er geen regisseur mee ging wandelen in richtingen die hij niet wilde. Klinkt precies als wat hier gebeurd is.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this