Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
icarus

Echo Base con

Recommended Posts

En de Belgische R2 Builders Club is er ook bij plus de Astromech Builders Club Benelux! 

19894948_1308400962610060_54197355351826

Wij hadden i.e.g. vorig jaar in Londen veel bewondering voor de creaties van hun Engelse collega's op Celebration Europe:

R2_builders_area_CE3_R2_Logo.jpg

Edited by the Prosheshy

Ja kijk, het gaat er idd om WIE je kent en helaas zit ik niet zo dicht bij het vuur. 

Net zoals speciale VIP premierekaarten TLJ; dat zal em ook wel niet worden..........

Wel leuk om naast Dennis in Oberhausen, Roel in Utrecht te leren kennen! 

Edited by the Prosheshy

1 uur geleden zei the Prosheshy:

Ja kijk, het gaat er idd om WIE je kent en helaas zit ik niet zo dicht bij het vuur. 

Het is (gelukkig) ook vaak net zo belangrijk wat je DOET. Roel zit bv bij de BB8 builders club; een club die is uitgenodigd.

Dat we met 2 man naar de perspremiere van RO mochten, vaak als pers  op conventies zijn etc is weer omdat we een SW site zijn.

Nb: top om je de 19e augustus te zien! Ramon is er iig ook bij.

Edited by Dennis

Mooie tekening van artiest Stephen B. Scott voor de Echobase Charity con in Kinelopis Utrecht! En dan is ie nog niet eens ingekleurd....

Echobase_drawing.png

Edited by the Prosheshy

En inmiddels is Michael Carter (better bekend als de Major Domus Bib Fortuna uit Return of the Jedi) aangekondigd als guest of honor....Zitten we nu op de volgende 5: 

Jeremy Bulloch (Boba Fett)

Tim Rose (Admiral Ackbar; ROTJ/TFA/TLJ)

Richard Oldfield (Derek " Hobie" Klivian; Empire Strikes Back)

Guy Henry (Govenor Tarkin CGI Rogue One A Star Wars Story)

Michael Carter (Bib Fortuna Return of the Jedi)

IMG_0141.png

Edited by the Prosheshy

7e gast aangekondigd: Derek Arnold uit `TFA, Rogue One (Pao) en TLJ. Deze guestlist wordt beter en beter........

IMG_0157.jpg

Edited by the Prosheshy

En Paul Kasey die in Rogue One (een van de Two Tubes brothers speelt EN Admiral Raddus van de Rebellion) en in TFA als Resistance pilot Ello Asty is op de guest list gekomen als 8e aanwezige. Hij zal zelf in The Last Jedi spelen maar welke rol?

Het was i.e.g. al erg leuk om hem te ontmoeten afgelopen aug in Oberhausen tijdens de Power of the Force Convention.

Zitten we nu op 4 acteurs/puppeteers die aanwezig zullen zijn en hun bijdrage aan The Last Jedi hebben geleverd. 

Paul_Kasey.jpg

Full_Size_Render_21.jpg

Paul-_Kasey-_Echobasecon-16-dec.png

Edited by the Prosheshy

Toch wel erg mooi om Episode VIII te gaan zien in het bijzijn van hopelijk 3 (of nog meer) acteurs en een puppeteer uit The Last Jedi voor bezoekers van deze conventie:

22687787_1393940314056124_33955101818721

Echo Base Con is trots om vandaag in samenwerking met Kinepolis Jaarbeurs Utrecht te kunnen aankondigen dat aansluitend op Echo Base Charity Con - A Star Wars Event een zeer speciale vertoning van Star Wars: The Last Jedi zal plaatsvinden in aanwezigheid van acteurs uit de film, waaronder Tim Rose (Admiral Ackbar), die na afloop zullen vertellen over hun ervaringen met het maken van de film! Natuurlijk is er daarbij ook gelegenheid vragen te stellen aan deze gasten.

De volledige opbrengst van deze exclusieve vertoning zal in samenwerking met Star Wars: Force for Change worden gedoneerd aan Unicef Nederland.

Bezoekers van Echo Base Charity Con kunnen voor een tijdelijk gereduceerd tarief van slechts € 8 de vertoning van de film bijwonen (ter vergelijking: een regulier kaartje voor The Last Jedi kost € 11-€ 15).

Eerder werd al bekend dat Star Wars: The Force Awakens tijdens de conventie te zien zal zijn exclusief voor bezoekers van het evenement, dus dit is de ideale mogelijkheid om beide films achter elkaar te kijken èn het goede doel te ondersteunen!

Edited by the Prosheshy

Op Echobasecon zal de premiere plaatsvinden van de eerste Nederlandse Star Wars fanfilm van regisseur Kees van Hattum; Remnants of the Order.

De hoofdrol wordt gespreeld door July Janssen; beiden heb ik mogen ontmoeten op DCC in Utrecht. Ben erg benieuwd naar deze korte film.

Remnants_pf_the_Order.jpg

Still-from-_Remnants-of-the-order-2.jpg

IMG_2382.jpg

Hierbij een verslag van Echobasecon zaterdag 16 dec in de Kinepolis Utrecht. Het evenement was uitverkocht met 1000 kaarten alsmede de special Charity screening van The Last Jedi.

Wij hadden met onze groep van 4 vrienden 's ochtends Star Wars Identities aangedaan in het Cinemec en middagkaarten gekocht voor deze charity con (ForceForChange-Unicef)

Een hoop dealers, een mooie line up van acteurs en designers waarvan geen hadden afgezegd.

Voordat wij naar binnen konden (middagkaarten gingen idd exact om 14.00 in; we mochten er geen minuut eerder in) zijn wij wat gaan lunchen bij Spreys die een "Dark Burger Menu" hadden gemaakt. Niet goedkoop; 12,50 voor een menu. Maar ja; het mocht de pret niet drukken.

De avond ervoor hadden we thuis al blue milk gemaakt (die overigens goed smaakte) dus het eten was galaxy proof. 

Nog even een leuk gesprek gehad met de regisseur van Remnants of the Order; Kees van Hattum die ik ook gesproken had op DCC zo'n maand daarvoor in de Jaarbeurs.

IMG_3019.jpg

Dark-_Side-_Burger-_Menu.jpg

Na om 14.00 naar binnen gelaten te zijn ben ik eerst gaan kijken bij de actors line-up en ik kon meteen terecht; opvallend dat het zo ontzettend druk was bij Jeremy Bullocht (terwijl hij toch vaak bij con's aanwezig is) terwijl het juist bij de acteurs die hun bijdrage hebben geleverd aan The Last Jedi een stuk rustiger was.

Zo kon ik eigenlijk meteen afstappen op Brian Herring (puppeteer van o.a. BB8) en een leuk gesprek aanknopen (via Social Media had ik al wat contact met hem gehad dis dat pakten we makkelijk op).

Brian-_Herring-_Echobase.jpg

Zijn Canadese collega Derek Arnold keek ook even mee in de Visual Guide van the Force Awakens die Brian aan het signeren was totdat ik de Visual Guide van Rogue One erbij pakte; dat was erg leuk omdat er al zo'n 10 acteurs uit Rogue One in hadden gesigneerd en zijn karakter "Pao" omschreven wordt in deze guide. Het leuke is eigenlijk in zo'n gesprek dat je allemaal inside information krijgt uit de films. (bijvoorbeeld de naam in de VG; "Paodok'draba'takat sap'De'rekti) Ja, en daar staat gewoon Derek ingevoegd door schrijver Pablo Hildalgo. 

Of wat te denken van Grummgar's voeten in Maz' kasteel die al eerder bij de scenes op Jakku waren gebruikt toen Rey BB-8 bevrijdde van Luggabeast. Leuk om dit soort zaken te horen van designers/acteurs.

IMG_3133.jpg

Voorafgaand dat ik op Tim Rose afliep kwam ik nog in gesprek met een man die op de GALA premiere 11 dec. in het Chewbacca pak zat want hij herkende mij van de maandag ervoor. Leuk!

Naderhand Tim Rose (Admiral Ackbar) gesproken en hem heb ik oa gevraagd hoe zijn tijd in Illinois was geweest (had ik ergens gelezen op zijn website; http://www.admiralackbar.co.uk/ ) waarop hij weer antwoordde; "Well, you did your homework" LOL.

Leuke gesprekken en ook hij heeft mijn Force Awakens Visual Guide ondertekent. Ik vond alleen de prijzen voor een selfie aan de hoge kant; 20 euro voor een selfie is niet aan mij besteedt. Op de verzamelaarsbeurs in november in Utrecht bepaalde je maar 5 euro voor een selfie met een van de acteurs. Het is tenslotte geen photoshoot.

IMG_E3130.jpg 

Echobasecon vond plaats op twee verdiepingen met veel dealers (alhoewel de ruimte eigenlijk wat aan de kleine kant hiervoor was).

Erg mooi was ook de R2 Builders Club met prachtige BB-units en R2 units:

R3-_Builders_Club.jpg

IMG_3138.jpg

Op de begane grond waar de R2 Builders club zat was in een ruimte voornamelijk het speelgoed gehuisvest met vele prachtige action figures.

IMG_3027.png

Wat ook de moeite waar was om even langs te gaan was de Philips booth waar je automatische foto's kon laten maken.  Normaliter op de wat exclusievere feestjes staat deze fotocamera booth beschikbaar maar aangezien Philips met hun scheerspullen sponsor is van The Last Jedi konden zij eigenlijk niet ontbreken.

Er werden in series van 4 foto's gemaakt met een TLJ achtergrond:

IMG_3108.jpg

Opeens werd ik opmerkzaam gemaakt dat 2 designers/sculptors van o.a. TFA/TLJ/Solo en nu werkende aan Episode IX aan het signeren waren;

Martin Rezard en Jake Lunt Davies. Je kunt Jake ook gewoon contacteren mocht je iets willen laten signeren; zorg wel voor self-adressed enveloppen; http://jakelunt.com/

Zij hebben beiden mijn pas aangeschafte boek; The Art of the Last Jedi gesigneerd:

latest?cb=20170722004543

Handtekening-_JL-_Davies.jpg

Daarna ben ik nog een stuk van The Force Awakens, op het grootste bioscoopscherm dat de Randstad kent (Zaal 12), gaan kijken. Toch wel weer een beleving i.t.t. je HD televisiescherm thuis

Bioscoopscherm-_TFA-_Zaal-12-_Kinepolis.

IMG_3112.jpg

Maar na  Rey's Vision scene begon het alweer te kriebelen en moest ik toch nog even naar de acteurs; ik merkte dat ik mijn Kinepolis Rogue One pin bij me had en heb een poging gewaagd om Guy Henry nog een keer te spreken na de Power of the Force con. En zoals toen al geadviseerd (ik had Guy Henry een exclusieve Governor Tarkin pin gegeven als aandenken) ben ik op hem afgestapt om een leuk gesprek aan te gaan en te vragen of hij de pin nog steeds had; en jawell; deze hing op zijn eigen koelkast. Toch wel weer heel leuk om te horen.

Toen ik hem mijn "Death Star pin"van de Rogue One Kinepolis actie liet zien bekeek hij deze aandachtig en signeerde deze als leuke tegenprestatie (wellicht vanwege de interesse en het geven van de Tarkin pin)

Kinepolis-_Deathstar-pin-signed-_Guy_Hen

Na dit leuke gesprek met Guy Henry was het eigenlijk alweer bijna tijd voor de voorstellen van The Last Jedi (het zou de tweede keer worden dat ik de film zou zien) in zaal 8 met welgeteld 7 aanwezige mensen (ILM, Lucasfilm etc) die aan de film hebben meegewerkt. Nog een wandeling met Ramon gemaakt en het filmboek van The Last Jedi gescoord bij Dark Dragon books en op naar de zaal (deze is overigens in prijs gestegen; waar TFA & Rogue One nog resp 4,95 & 4,99 waren is het boek nu 6,99)

The_Last_Jedi_officiele-filmboek.jpg

En toen was het toch echt tijd om de film te gaan bekijken. Ook weer top om die dag met een van de crewleden van Star Wars Awakens wederom de film te gaan bekijken.

IMG_3119.jpg

En al zie je film een tweede keer; je zien toch weer dingen die je de eerste keer niet zag of e.e.a. wordt meer duidelijk. 

En naderhand ook eens de mogelijkheid om middels een gemodereerde Q&A vragen te stellen over the Last Jedi:

IMG_3123.jpg

We hebben genoten van deze con en de vele fans die er aanwezig waren. To be continued. 

Edited by the Prosheshy

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this